Twisted Pear Buffalo

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.900
Antall liker
13.156
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
spørs hvor mye du fjernet
legg en tynn leder for sikkerhets skyld.....fex et avklippet motstandsben
mvh
L
 

jbc

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Innlegg
104
Antall liker
0
Interessant å se at flere har bygget seg denne dacen. Buffalo kitet er jo relativt rimelig, hvordan er lyden i forhold til dyrere løsninger? Er det noen som kan komme med noen utdypende beskrivelser av lyden?

Jørgen
 

Raist

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.09.2004
Innlegg
784
Antall liker
29
Sted
Setesdal
LMC & Erland: Noen av dere som har hatt problemer med forvrengning og at dacen mister "lock" med ujevne mellomrom? Oppdaget at jeg hadde noe forvrengning høyt i frekvens på en ole edvard antonsen sang :/
 

Raist

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.09.2004
Innlegg
784
Antall liker
29
Sted
Setesdal
hmm, har brukt en rotel pre og t-amp til nå, siden rørforsterkeren hadde problemer (en katode motstand i venstre kanal som løsnet fra printet grunnet et dårlig genalex rør).. Etter at jeg byttet til svetlana rør og loddet på motstanden igjen og koblet denne opp med bøffelen så er jeg 98% sikker på at "distortion" problemet forsvant.. Loddet på igjen de banene jeg hadde feilkuttet først, uten at det hadde noen effekt. Dacen mister dog signalet innimellom i 0,2s.

Nå skal det finlyttes litt selv om det har vært mulig tidligere og.. Forvrengningen lå i trompet frekvensen en plass :)

JBC: er litt tidlig å si så mye ennå, men at den låter bedre enn alt annet jeg har hørt er hevet over enhver tvil! Ett sinnsykt bunndrag, fantastisk oppløsning, sammenheng og resten av remsa med hifi floskler! Løp og kjøp!! ;D
 

Hal3101

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.02.2003
Innlegg
148
Antall liker
0
Kan noen verifisere dette?

Koblingen mellom 4:1 mux og dac D1 -> DOUT og GND -> G

Andre tips for en vellykket oppkobling?

Chassis gnd kobles sammen med dac gnd ?

TorH
 

Vedlegg

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.900
Antall liker
13.156
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
gnd fra psu og dac/mux kort anbefales å IKKE koble til chassis gnd hverken direkte eller gjennom inn/ut chassiskontakter
kjør kun ac gnd til skjermet chassis....IKKE mix gnd! ref RW og BD
mvh
Leif
 

Hal3101

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.02.2003
Innlegg
148
Antall liker
0
Ok. Da er det avklart. Hva med koblingen fra mux til dac'en. PCM eller SPDIF ?

TorH
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Hal3101 skrev:
Ok. Da er det avklart. Hva med koblingen fra mux til dac'en. PCM eller SPDIF ?

TorH
Kan desverre ikke nok om disse betegnelsene til å svare fullstendig.
Jeg kjører kun SPDIF inn fra kilde(Sonos-SPDIF utgang).
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
jbc skrev:
Interessant å se at flere har bygget seg denne dacen. Buffalo kitet er jo relativt rimelig, hvordan er lyden i forhold til dyrere løsninger? Er det noen som kan komme med noen utdypende beskrivelser av lyden?

Jørgen
Har ikke noe bredt utvalg av DAC å sammenligne med, men av de jeg har hørt, er Buffalo 32S den beste!

Jeg har opplevd samme bunndraget, men ikke kombinert med samme detaljer og oppløsning!

Krever litt innspilling før bunnen faller på plass.
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Raist skrev:
Dacen mister dog signalet innimellom i 0,2s.
Helt innledningvis hadde jeg problemer med "signal lock".
Etter tips fra LMC, slo jeg av kilden (Sonos) [dvs. slo av strømmen og trakk ut kontakten] med Buffalo tilkoblet.
Ventet 30 sek. og slo på igjen. Ikke spør hvorfor, men etter dette virker det som Sonos og Buffalo er blitt "bestevenner" og går fra "mute" til "lock" med en gang signal formidles. Dønn stabilt!
 

Hal3101

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.02.2003
Innlegg
148
Antall liker
0
Ingen som har koblet opp mux kortet? Bruker dere kun spdif inn direkte. Fant et bilde av dac'en din leif på twisted forumet der du har koblet direkte inn til spdif på dac'en. Ingen som har prøvd usb modulen sammen med mux til dac'en ?

TorH
 

Hal3101

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.02.2003
Innlegg
148
Antall liker
0
Det må være spdif + og - som skal kobles til dac spdif og gnd ??????

TorH
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.900
Antall liker
13.156
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
jeg bruker heller dd´s usb modul som krever eget psu og ikke trekker strøm fra usb porten
mvh
Leif
 

Hal3101

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.02.2003
Innlegg
148
Antall liker
0
Tenkte fra mux'en. Den er merket spdif + og - . Koples til spdif og gnd på dac som jeg skrev. Har lest at da skal den jordes i og med at spdif fra mux'en flyter. Litt usikker akkurat på det punktet.
TorH
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.900
Antall liker
13.156
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
jeg tror alt skal flyte ifht chassis jord utenom ac gnd
imo
mvh
Leif
 

eiv

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.01.2009
Innlegg
293
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Til dere som har bygget dette kitet: Hva ender prisen på?

Hva slags kabinett har dere brukt etc?
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.900
Antall liker
13.156
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
eiv skrev:
Til dere som har bygget dette kitet: Hva ender prisen på?

Hva slags kabinett har dere brukt etc?
ærlig talt ::)
alle priser står på nettsiden deres!
utover det er det høyst individuelt hva folk ønsker av chassis , kontakter og ulike konfigurasjoner,men et sted mellom 7 og 10 K
mvh
Leif
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Men så er det jo meget billigere at købe en Dacmagic ? ;D ;D ;D
 
O

Oblivion

Gjest
Duelund_Support skrev:
Men så er det jo meget billigere at købe en Dacmagic ? ;D ;D ;D
Men så er det jo meget bedre "lyd" i Buffalo ?
Kanskje 3 - 4 ganger bedre slik at prisen kan forsvares ?
 

eiv

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.01.2009
Innlegg
293
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Hva er det som koster så mye mer enn de ca 500$ de skal ha for kitet?

Kabinettet? Frakt?

I beste mening
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Nå er prisen $569

Frakten er meget beskjeden, men du må beregne mva.

Du trenger tre min 15VA trafoer 2 x 15+15V og 1 x 9+9V (kan kjøpes fra TPA for $60).
Jeg kjøpte mine 80VA ringkjerner fra Noratel.

Dessuten trenger du kabinett og noen RCA, evt XLR kontakter etc.

Nøyaktig totalpris avhenger vel helt av hva du velger!
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
diyAudio skrev:
Duelund_Support skrev:
Men så er det jo meget billigere at købe en Dacmagic ? ;D ;D ;D
Men så er det jo meget bedre "lyd" i Buffalo ?
Kanskje 3 - 4 ganger bedre slik at prisen kan forsvares ?
Merk dere at jeg uttrykkelig understreker at jeg IKKE uttaler meg om Buffalo 32S i forhold til utstyr jeg ikke har hørt i direkte sammenligning.

Jeg sammenligner ingenting på grunnlag av noe jeg tror ut fra en eller annen forutinntatt gjetning!

Jeg hevder at TPA Buffalo 32S er en meget god dac. Jeg er åpen for at det sikkert finnes mange andre gode dac'er også.

Jeg bor sentralt i Vestfold, og om noen har en dac med SPDIF inngang-RCA utgang og har lyst til å sammenligne, er jeg åpen for dette.

For antydninger uten dekning, foreslår jeg "off topic"-trådene. Det finnes medlemmer som mot bedre viten kan bli forledet til å ta deres gjetninger som fakta.
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Erland skrev:
diyAudio skrev:
Duelund_Support skrev:
Men så er det jo meget billigere at købe en Dacmagic ? ;D ;D ;D
Men så er det jo meget bedre "lyd" i Buffalo ?
Kanskje 3 - 4 ganger bedre slik at prisen kan forsvares ?
Merk dere at jeg uttrykkelig understreker at jeg IKKE uttaler meg om Buffalo 32S i forhold til utstyr jeg ikke har hørt i direkte sammenligning.

Jeg sammenligner ingenting på grunnlag av noe jeg tror ut fra en eller annen forutinntatt gjetning!

Jeg hevder at TPA Buffalo 32S er en meget god dac. Jeg er åpen for at det sikkert finnes mange andre gode dac'er også.

Jeg bor sentralt i Vestfold, og om noen har en dac med SPDIF inngang-RCA utgang og har lyst til å sammenligne, er jeg åpen for dette.

For antydninger uten dekning, foreslår jeg "off topic"-trådene. Det finnes medlemmer som mot bedre viten kan bli forledet til å ta deres gjetninger som fakta.
Min bemærkning om prisforholdet mellem Buffalo og Dacmagic var en joke. Jeg tvivler ikke et sekund på at Buffalo er meget bedre. Ikke pågrund af forskelle på de 2 Chips men pågrund af alt det udenom.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.900
Antall liker
13.156
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
jeg sammenlikner kun med min analog-rigg
og B32 er så god, at den kan sammenliknes direkte på enkelte punkter
en god ex hi-fi skribent-venn fikk erfare dette nylig, og fikk nærmest granat-sjokk!
OG det er potensiale til mere
imo
mvh
Leif
 

Robin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2007
Innlegg
173
Antall liker
36
Torget vurderinger
3
Raist skrev:
LMC & Erland: Noen av dere som har hatt problemer med forvrengning og at dacen mister "lock" med ujevne mellomrom? Oppdaget at jeg hadde noe forvrengning høyt i frekvens på en ole edvard antonsen sang :/
Har opplevd at min Buffalo (ikke 32) mister lock når jeg skrur av eller på annet utstyr som feks loddebolt eller tuner. Blir borte et par sekunder og kommer tilbake. Ellers funker den 100%. Merkelig...
 

folkeb

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.08.2005
Innlegg
86
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Har en ting å si om denne dacen... ;D
 

Nido

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.08.2008
Innlegg
232
Antall liker
7
Kan denne dac'en kobles med Firewire og/eller ekstern klokke som RME FF400/800? Det er jo noen som har god erfaring med mac, firewire og Amarra ;)
 
Topp Bunn