Tweak av cd-spiller

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Innlegg
644
Antall liker
3
På´n igjen........

Vel det har kansje vært nok tråder om dette evne!!
Har en Sony scd777es. Bruker den som drivverk. Er jo bygget som en tanks denne spilleren. Drivverket er meget solid!! Det jeg lurer på, hvor bra er digital utgangen på denne spilleren? Er det noe som kan gjøres for og få denne bedre? Har litt på fellingen at det er litt og hente her.

mvh
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.210
Antall liker
4.833
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Sony pleier å ha skikkelige implementasjoner av sine digitalutganger (lav jitter, korrekte impedanseforhold osv.), så etter alle solemerker skulle DP DACen din få bortimot optimale arbeidsbetingelser. Min "feeling" er at det er ikke så mye å hente der, og at investeringer andre steder i kjeden vil gi mer for pengene og tiden.
 

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
1.192
Antall liker
0
Aktiv klokke er vel det trygge rådet mht all digitallyd. Norsk Audio Teknikk.
 
S

Simplistic

Gjest
Aktiv klokke er vel det trygge rådet mht all digitallyd. Norsk Audio Teknikk.
Særlig på Sony-spillere. De pleier å ha godt av en liten klokkeoppgradering.
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Alle apparater har godt av å oppgradere nettkabel helt inn til trafo, evt. bypasse av/på-bryter-sikring osv.

Massiv gir renest strøm, skjermet minst strålestøy.

Digitalcoaxen er en akilleshel ved separat DAC, men TV-coaxen Vivanco KX-710 er den ultimate digitalcoax ;D

Vibrasjonsdemping og "avkobling" høres og :eek: ;)


Mvh. RS
 

Baard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
2.163
Antall liker
689
Torget vurderinger
1
Klokkeoppgradering hmmm.....

Trodde det hadde mest for seg i "DAC - delen" av en CD spiller og ikke så mye for drivverket......

Oppgradering av digitalutgangen på en CD spiller uten å ha skjema er nærmest håpløst. Man kan selfølgelig bytte komponent for komponent, da ville jeg sett nærmere på puls trafoen på digitalutgangen.

http://www.partsconnexion.com/catalog/digital.html
 

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Innlegg
698
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Pulstrafoer til s/p-dif er et vepsebol. Iflg. gutta på diyaudio er det veldig få typer som gjør mer bra enn de gjør ugagn. Jeg har eksperimentert litt med dette selv, og fått klarere/spissere lyd med pulstrafoen fra elfa (PE) implementert etter dataarket, uten at jeg nødvendigvis syntes det ble bedre. Kanskje heller omvendt.

Digikey har noen typer som kunne være verdt å sjekke ut. Jeg gjorde en del research på dette for et års tid siden, så jeg må bla litt i arkivet for å finne fram de typene som digitaleggehodene på diyaudio mente holder brukbart mål.
 
S

Simplistic

Gjest
Trodde det hadde mest for seg i "DAC - delen" av en CD spiller og ikke så mye for drivverket......
Nei, det har du faenmeg rett i. Sånn går det når jeg ikke leser innlegget ordentlig. ::)
 

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
1.192
Antall liker
0
Klokka betyr vel noe for det digitalsignalet som går inn i dacèn?
 

Vedlegg

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Klokka betyr vel noe for det digitalsignalet som går inn i dacèn?
"Ekspertene" påstår at dette i teorien ikke skal ha noe å si, jeg har testet samme type med og uten klokke inn i DAC og forskjellen er lett hørbar og en god klokke gjør lyden bedre og mer ekte.
 

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Innlegg
698
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Hva angår digitaltrafoene, har jeg nå sjekket, og de typene som var aktuelle er utgått hos digikey og erstattet av noe annet.
 
Topp Bunn