TW-Acoustics - Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Vurderer å sette på en ekstra arm på min Raven one. Må da sette motoren eksternt og erstatte denne med en "plattform" for å feste armbordet på. Noen som vet ca. pris på denne "plattformen"? Finner pris på ekstra armbord og tonearm adapter, men ikke denne.

    Fra slik
    raven two.jpg


    Til slik (lånte et bilde fra KJOENIK).
    two.jpg
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Enkel sak og gjøre, men jeg husker ikke helt hva jeg betalte for "kitet".
    Uansett en oppgradering lydmessig også
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Var inne å så på webben, fant kun pris på armbord og adapter. Lurte bare på ca. pris som et alternativ til ny arm med utskiftbart headshell til bruk ved mono avspilling da jeg har en Michell TecnoArm som forløping ikke blir brukt.
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.625
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    I følge vår TW-prisliste fra 2013, så koster oppgraderingspakken (second arm bord, support, motor case) EUR 1600.

    Om prisen ikke har endret seg, så vil det i disse dager si en veiledende pris her i Norge på 1600*8,9*1,25/1,19 = NOK 14 958,- (dette er altså pris før rabatt)

    Denne prisinformasjonen var tidligere å finne på våre nettsider under produktet Raven One. Men siden Raven One nå er utgått, så ble uheldigvis relevant tilleggsinformasjon til Raven One borte samtidig.

    Alan/X3MHC
     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    uhh.. såpass, over 4 ganger hva jeg ga for armen.
    Takk for info, nesten så jeg håper det ikke blir for bra med mono pu når den kommer om kort tid :)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Har ikke valg meg ny arm enda, men har en Audiomods på One nå og en TecnoArm som ikke er i bruk. Alt etter hvor bra mono pu'en fungerer så må jeg ta et valg om jeg vil ha to armer, arm med utskiftbart headshell eller droppe hele mono greia.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.401
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Ny TW Acustic-vänn meddelar sin ankomst. Har fått in en Raven GT i julen och har nu behörigt monterat drivverket. Extremt enkel operation och det är nog väl och bra med tanke på hur lite som följer med av monteringsanvisningar. Ett enkelt A4-ark. That's it. Som sagt, monteringen är såre enkel och kvaliteten opåklagelig. Gick från SME till Raven GT och kvalitetskänslan går igen hos båda producenterna. Båda är också tunga som bly och byggda som tanks.

    Är så heldig att jag ska få låna en Jelco-arm (750LB) av Fosse och i den montera Koetsu Black. Ser för mig att jag köper en lik Jelco-arm som den jag ska låna, med exempelvis en Ortofon Cadenza Bronze/Black i ena head-shellet och en Ortofon Cadenza Mono i det andra. Fördelen blir då att jag enkelt kan byta mella stereo- och monopickup utan att behöva göra några andra ändringar i inställningarna.

    Efterhand tänker jag mig en Kuzma 4-point, med passande PU i andra armbordet.

    image.jpg


    image.jpg


    image.jpg


    image.jpg


    image.jpg


    image.jpg


    image.jpg


    Fler bilder med tallrik och arm påmonterat kommer.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Fantastisk flott, Gratulerer så mye med en av de beste platespillerene i verden! (såpass må det være lov og si i en vennetråd?) :cool:
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer Crosswind!

    Synd vi ikke fikk Dynavectoren til å passe i armbordet. Og litt herk at jeg ikke fikk av kabelen på Jelcoen, må undersøke litt mer der og finne ut av om det er fast kabel eller om den bare har satt seg.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.401
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Gratulerer Crosswind!

    Synd vi ikke fikk Dynavectoren til å passe i armbordet. Og litt herk at jeg ikke fikk av kabelen på Jelcoen, må undersøke litt mer der og finne ut av om det er fast kabel eller om den bare har satt seg.
    Tack Fosse!

    Ja, väldigt synd det med Dynavectoren. Inte bara hade jag gledjet mig till att lyssna på resultatet, men jag tror det hade sett ganska fett ut med Dynavectoren på Raven GT också.

    Satsar på att det är ljud i systemet nästa gång du kommer!
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    FYI, Jeg har ett ekstra armbord for SME innfatning om du en gang vil låne.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.651
    Antall liker
    58.455
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Grattis med TW Acustic crosswind.
    (Det heter da vitterlig ACUSTIC, -ikke Acoustic som i trådtittelen.)

    Ser ikke for meg at jeg noensinne vil bytte ut min ravn.
    100% fornøyd. Ikke en eneste ting som ikke er bra på den.

    CIMG5135.jpg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Veldig nais, Cross!

    Så det er altså denne du lander på, med plass til de to armene du ønsker deg. Snasen sak! Kom tilbake med lytteinntrykk, snille deg, spes med tanken på at den du hadde før var jo ingen smågutt heller.:)
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.401
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Grattis med TW Acustic crosswind.
    (Det heter da vitterlig ACUSTIC, -ikke Acoustic som i trådtittelen.)

    Ser ikke for meg at jeg noensinne vil bytte ut min ravn.
    100% fornøyd. Ikke en eneste ting som ikke er bra på den.

    Vis vedlegget 358169
    Tack bluesbreaker! Har inte fått påmontert arm ännu, men trots att det inte kommer en eneste ton ut av den så är jag väldigt nöjd. Stor ägarglädje och kvalitetskänsla.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.401
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Veldig nais, Cross!

    Så det er altså denne du lander på, med plass til de to armene du ønsker deg. Snasen sak! Kom tilbake med lytteinntrykk, snille deg, spes med tanken på at den du hadde før var jo ingen smågutt heller.:)
    Tack gunner! Du får komma inom en dag allt är uppe och går.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takker, du får sende en PM, vettu.:)

    Litt av et anlegg du har samlet sammen, så det ser jeg frem jeg til. Faren er jo at jeg kommer hjem og ikke lenger klarer å nyte musikken på mitt beskjedne anlegg, men den sjansen tar jeg gjerne!:cool:



    Veldig nais, Cross!

    Så det er altså denne du lander på, med plass til de to armene du ønsker deg. Snasen sak! Kom tilbake med lytteinntrykk, snille deg, spes med tanken på at den du hadde før var jo ingen smågutt heller.:)
    Tack gunner! Du får komma inom en dag allt är uppe och går.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.401
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Takker, du får sende en PM, vettu.:)

    Litt av et anlegg du har samlet sammen, så det ser jeg frem jeg til. Faren er jo at jeg kommer hjem og ikke lenger klarer å nyte musikken på mitt beskjedne anlegg, men den sjansen tar jeg gjerne!:cool:



    Veldig nais, Cross!

    Så det er altså denne du lander på, med plass til de to armene du ønsker deg. Snasen sak! Kom tilbake med lytteinntrykk, snille deg, spes med tanken på at den du hadde før var jo ingen smågutt heller.:)
    Tack gunner! Du får komma inom en dag allt är uppe och går.
    Det ska jag göra!

    Status är nu att jag fått monterat en SME 3009 i ett armbord Vermin var så generös att låna mig. En Jelco 750LB är på väg i posten och glädjer mig stort till den kommer, men intill vidare gör SME jobben.

    Sliter litt med feedback på litt högre volym, något som inte skjedde med SME 20/2 så får fundera ut något smart. Enklast är väl kanske att bara flytta vägghyllan bort från problemet. Ska jobbas litt med så får vi se.

    image.jpg
     
    Sist redigert:

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.401
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Tänker experimentera med platestramer/vekt efterhand, även om jag förstått att TW inte rekomenderar det. Kan någon som testat komma med inspel? Vilken är det på bildet under?

    image.jpg
     

    pierre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    109
    Antall liker
    67
    Den på billede ligner HRS.

    Jeg har prøvet forskellige plade vægte på både Raven .5, One, GT og GT SE. Jeg har haft HRS, Scheu, StillPoint, DIY, træ og en del andet. Ens for dem alle er at de blev ikke brugt i særligt lang tid.

    Dog vil jeg sige at med den plade tallerken du har, (Raven One) der vil jeg anbefale en som er relativt tung, som du så kun bruger når du støver din plade af. Ellers så kan pladen godt skure lidt på selve pladetallerknen.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Har prøvd en del forskjellige, den eneste som virkelig gjør nytten (imo) er Michell sin strammer.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.401
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Ok, tack pierre och Vermin. Vermin, har du någon förhöjning under platen när du använder Michell? På SME satt det en lös spindle washer under sånn att platestrameren vrängde plata ner mot tallriken. Fungerade ju utmärkt där.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.651
    Antall liker
    58.455
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en Larsen-vekt. Veldig fint arbeid.
    Den er på 420 g mener jeg.
    Bruker den bare hvis plata ikke er helt flat.
    Subjektivt hører jeg ikke forskjell, eller muligens at det blir litt mørkere, men mindre luftighet på noen innspillinger.
    Innbiller meg at f.eks piano på "Fairytales" låter bedre uten vekt.
    Har også en Michell-strammer, den er lett, men litt mer tungvinn å bruke.

    Altså ikke noe å stresse med etter mitt syn.

    CIMG6081.jpg
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Ok, tack pierre och Vermin. Vermin, har du någon förhöjning under platen när du använder Michell? På SME satt det en lös spindle washer under sånn att platestrameren vrängde plata ner mot tallriken. Fungerade ju utmärkt där.
    Ja det følger med en filtskive som ligger under.
    Men enig med Blueser`n egentlig, lite eller ingen forskjell så ingenting og stresse med. Men Michell er perfekt om man opplever litt skjevhet i platene. Dessuten er den billig :D
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.401
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Ok, tack pierre och Vermin. Vermin, har du någon förhöjning under platen när du använder Michell? På SME satt det en lös spindle washer under sånn att platestrameren vrängde plata ner mot tallriken. Fungerade ju utmärkt där.
    Ja det følger med en filtskive som ligger under.
    Men enig med Blueser`n egentlig, lite eller ingen forskjell så ingenting og stresse med. Men Michell er perfekt om man opplever litt skjevhet i platene. Dessuten er den billig :D
    Blev så van vid SME-varianten att det känns nakent utan något nu och speciellt på småskeva plater var det helt outstanding. Har sett litt på Michell sin och till den prisen är det ju bara att köra på och testa.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.401
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Kan förresten pierre eller moderator ändra trådtitelen till korrekt namn? TW Acustic och inte Acoustic?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Jeg har en vekt du kan låne om du vil.
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Ang. platevekt på Ravnen- som nær sagt alltid i dette gamet- ikke ett enkelt entydig svar.

    Hos meg bidrar platevekt til litt ryddigere bass, men samtidig dreper litt "luft"/ utklinging. Blir altså tørrere gjengivelse- JEG kjører dermed 90% av tiden uten, siden jeg foretrekker resultatet dette gir (subjektivt)........

    Mvh
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.401
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Sätter pris på inputs. Som du skriver kwil, detta är subjektivt så det håller, men oansett intressant med era betraktningar.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Veldig imponerende sak, Cross. Ser helt gedigent ut. Og helt klart en fordel å kunne montere to armer på, feks for mono-PU.

    Bruker selv en liten, og egentlig litt for lett sak som vekt - Larsen, og nesten samme design som Blues sin. Tør nok ikke sverge på at jeg hører forskjell, men det ser nå penere ut med pucken på:rolleyes:. Men nå sniker en liten nevrose/bekymring for å belaste lageret unødig, så jeg prøver å avvenne meg trangen å bruke den.

    Og du får også komme til mitt ringe hjem og lytte på mitt beskjedne anlegg når anledningen byr seg:) . Men jeg vil først høre ditt anlegg for å se om jeg overhodet har noe som helst å by på. Det er jo null interessant å prøvekjøre Toyota Camry når man selv eier BMW 750 Li ;)
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.401
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Tack Gunner! Det var då våldsamt :cool:. Nu sätter du upp förväntningarna, det ska sägas!

    Enig i att den både ser och tar sig robust ut. 3009-armen ser ut som ett spinkelt plocke-pin där den sitter. Det må litt kraftigare saker till visuellt tror jag. Annan arm är ju på väg och SMEn får vika plats när Jelcon ankommit hemmet.

    Har fått kanske 10 timmar med den nu och till trots för tidigt i processen märker jag speciellt att drivet i musiken kommer fram. Det är mer ös och punch i Raven. Är väldigt spänt på hur det blir med Jelco/Koetsu.

    Vi finner en dag när allt är uppe och går!
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.401
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Igår kom Jelco-armen i posten. På grund av utlandsjobb de nästa fem dagarna klarade jag inte vänta med att montera den (Fosse skulle egentligen komma med en stadig hand under processen). Så den blev behörigt monterad med min Koetsu Black i näsan. Det är något seriöst imponerande med 12-tumsarmar. Armen är väldigt lättjobbad och inger förtroende både kvalitets- och estetikmässigt. En flott arm helt enkelt.

    Sitter på fly ned genom Europa, får se om det går att laste upp bilder.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn