Tvmøbel med integrerte Basser - Trenger input!

alghatar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2014
Innlegg
389
Antall liker
132
Torget vurderinger
13
Hei!

Da har jeg hatt møbelsnekker på besøk, og har mer eller mindre landet på å få lagd dette møbelet, MEN, og dette er et stort MEN, jeg kan ingenting om DIY subber o.l.

Jeg har lysst å ha inn 2x 12" evt 2x15" her. Jeg ønsker at de er lynkjappe, skal følge et par Bastanis Wildhorn 12" og jeg ønsker at de skal spille ned til 30hz (hvis mulig). Det er ønskelig at de er typ 95db/1w, men jeg tviler på det går ann her. Kan noen være så snill å hjelpe litt med forslag til drivere, forslag til volum. Det skal lages en kasse og settes inni de med sirkler i. Målet på møbelet er sånn ca, går an med pluss og minus innenfor gitte rom. Jeg er fri til å velge litt i "bredden" på sub-rommet. Møbelet skal lages i 6 cm MDF evt kryssfiner. Det er samme møbelsnekker som lager kassene. Kom gjerne og med input på avstiving.

Budsjett,fint om jeg slipper unna rimelig.
 

Vedlegg

roadrune

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.12.2014
Innlegg
2.359
Antall liker
1.166
Sted
Stord
Torget vurderinger
1
Det er en del som har laget akkurat det du er jakt etter med Dayton PA460 18"

Søk på vbss så finner du info på avsforum.
 

tofter

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2006
Innlegg
688
Antall liker
479
Torget vurderinger
5
Ca 150L netto? Dette lukter av 15" i bassrefleks, noe som kan fungere knallbra og gi god følelse av "hurtighet" og slam.
@oks81 har hele JBL katalogen i hodet og kan sikkert gi deg ett par tips. :) Ellers har BMS, PD, B&C ++ alternativer som fungerer vel så bra.

Med denne løsningen er jo plasseringen av sub låst, så resultatet avhenger hovedsakelig om denne plasseringen fungerer bra eller ikke.
 

oks81

Æresmedlem
Ble medlem
29.10.2012
Innlegg
12.784
Antall liker
11.272
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
3
Nja...har bare mest av det gamle skrotet som er utgått for lenge siden i hue... :)

Du kan se litt på BMS 15N630.
Kjøpes enkelt nye i Norge.

BMS er kvalitetsdrivere fra Tyskland.

150 liter bassrefleks kasse tunet til 28hz.
 
Topp Bunn