tveake EC 180W monoblokker?

Hawkwally

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.12.2003
Antall liker
1
Jeg har EC 180W monoblokker i oppgradert versjon.
Lurer på om noen på forumet har prøvd å fjerne plast fra kondensatorene, hva skjer med lyden?

Vil det hjelpe på bassen å skifte ut kablene fra nettbrønnen til trafoen med tykkere kvaderat, f.eks. 2.5?

PÅ forhånd takk. ;D

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Jeg har EC 180W monoblokker i oppgradert versjon.
Lurer på om noen på forumet har prøvd å fjerne plast fra kondensatorene, hva skjer med lyden?

Vil det hjelpe på bassen å skifte ut kablene fra nettbrønnen til trafoen med tykkere kvaderat, f.eks. 2.5?

PÅ forhånd takk. ;D
Det optimale vil være å erstatte original 0.75kv lampett-nettledning med 2,5mm massiv; rett fra nettbrønn til trafo, utenom av/på-bryter, slowstart & glassikring. Tilsvarende DIY-nettkabler i EKKJ anbefales også.
For all del ikke bruk såkalt skjøteledning/padde osv. !

Mvh. RS

L

Ludo

Gjest
Jeg gjorde som Solhaug sier på et sett brokoblede AW60 - byttet til skikkelig massiv kabel internt og resultatet ble strammere lyd og bedre punch !

Anbefales !

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Jeg gjorde som Solhaug sier på et sett brokoblede AW60 - byttet til skikkelig massiv kabel internt og resultatet ble strammere lyd og bedre punch !

Anbefales !
- ja dette kan gjøres på nær sagt alle apparater, glem ikke CD-spillern! Men spesielt EC`s 180/250`er vokser voldsomt etter dette. Forsåvidt Doxa og Accuphase ogsåosv.. ??? (-litt usikker ;))

Mvh. RS

Topp Bunn