Forsterkere TVC - gode produkter og erfaringer

JoHoo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.02.2013
Antall liker
4.167
Torget vurderinger
16
Jeg inbiller meg at en trafobasert attenuator er fremtiden for oss som benytter kun digitale kilder, men ikke har tro på Dac som pre. liker godt lyden fra min hd20 dac rett i modwright effekttrinn, men volumregulering i dac stjeler dynamikk. Har prøvd ut noen gode forforsterkere, men ender med allt for mye gain og syntes det er galt å forsterke opp signalet i dac for å så dempe det i pre. Derfor tror jeg TVC er den riktige veien å gå da impedansematching ikke er noe problem, og signal fra dac går uforringet til effekt ved lavere lyttevolum, som er rådene her til gards.
Hva går jeg glipp av ved å forkaste pre? klar over at pre kan farge lyd til noe positivt, men jeg liker veldig godt det modwright gir meg, og ser ingen grunn til å smøre på.
Hva er andres erfaringer med TVC?

Sist redigert:

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.614
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
du får jo selv snart førstehåndsinfo på en dyr en, så da kan du fortelle om dine egne erfaringer:cool:
mine er gode og jeg har erfaring med S&B ulike versjoner
match mot resten av det rundt er vel så viktig som selve trafoen
mvh
Leif

JoHoo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.02.2013
Antall liker
4.167
Torget vurderinger
16
Jeg håper å kunne skryte uhemmet av tvc sin fortreffelighet når den kommer i hus ;), men det er interessant å høre om dette er en løsning som flere bruker

Topp Bunn