TV lyd!

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Fant en måling av frekvensresponsen av høyttalerne i TVen min. Ikke rart det låter en smule slankt og bassfattig. Tross alt begrenset hvor store høyttalere man får presset inn i en superslank TV. Separat anlegg til flatskjerm er et must.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Det er sikkert bortimot en halv mannsalder siden jeg begynte med å kjøre TVlyden via hifien. En dyr måte å gjøre det på - men du verden for en forskjell....

O

Ole I

Gjest
Frekvenskurve er én ting, mengde lyd kommer i tillegg - her er det stakkarslig lyd man kan få fra TV'ens høyttalere.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.031
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
CJ PV10, Nakamichi PA 7 og et par Vienna Beethoven står mer eller mindre dedisert på stua for å gjengi lyd fra TVsendinger og BlueRay/DVD.

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Antall liker
1.132
Er det i det hele tatt noen som benytter de innebygde høyttalerne i dagens flatskjermer da?
Gud forby..... :mad:

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg gjør det når jeg ser på TV, og en og annen film. Skal jeg se en konsert på DVD/BD triller jeg TV'n inn i stua, og kobler den til anlegget (med en tometers sjælmekka Belden/Neutrik hybridkabel).

TV-lyd er kleine greier, og det hadde selvsagt vært fint med et minianlegg til. Men, jeg gidder ikke.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
Jeg har et headset som låter omtrent som de innebygde høyttalerene flatskjerm, Sennheiser PC131.

Hjemme har jeg tv koblet til anlegget og det løfter lyden noen hakk.

Guit

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.09.2009
Antall liker
165
Sted
Sunndalsøra
Jeg kjører Tv lyd over anlegget via Dac'en. Det er ikke noe og utsette på lyden her nei ;D. Også blueray spilleren og spotify. God lyd og musikk på de engelske tv seriene. Det går en på nrk1 nå ;) mvh Guit

GisleB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
79
Digital ut fra tv rett i Audio Note Dacen her ( Da går både film + tv sendinger rett til anlegget ). Så klager ikke på tv lyden her i gården heller :).

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Scrooge skrev:
Er det i det hele tatt noen som benytter de innebygde høyttalerne i dagens flatskjermer da?
Gud forby..... :mad:
Ville tro flertallet gjør det i grunnen.
Har nå levd med TV lyd i et par uker p.g.a. utskiftning av utstyr. Jeg merker tydelig at jeg blir veldig fort lyttetrett. Ikke lenge jeg klarer å høre på en konsert.
Min gamle Panasonic plasma som var en god del tykkere og hadde en ræv som stakk ut bakk hvor det satt noen små suber, hadde tålelig grei lyd. I hvert fall for en flatskjerm å være. Men de gamle CRTene hadde stort sett mye bedre lydgjengivelse. Da var det jo mulig å se en film og oppleve litt bass.

Det er forøvrig et par merker som har prioritert lyd i flatskjermer mer enn andre. Og det er Phillips, Loewe og B&O.

Noen har kommet med en fiffig løsning:

TV rack med innebygget høyttalere. 2.1 faktisk.
http://www.alphasondesigns.com/product/arena-tv-cabinet-with-built-in-sound/ARN1000-W/241/

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Zomby_Woof skrev:
Jeg gjør det når jeg ser på TV, og en og annen film. Skal jeg se en konsert på DVD/BD triller jeg TV'n inn i stua, og kobler den til anlegget (med en tometers sjælmekka Belden/Neutrik hybridkabel).

TV-lyd er kleine greier, og det hadde selvsagt vært fint med et minianlegg til. Men, jeg gidder ikke.
Samme her - og siden målet er minst mulig tid foran tv'n, passer det meg utmerket. Men så er det noen som fortsatt snakker om..kvalitetstid. Kanskje jeg kjøper en sånn lydplanke!

Topp Bunn