Et tu, Brute?
Nettopp, det er krig, det er en invasjons krig av et selvstendig land, og at du av alle lager en hårkløver diskusjon om dette er uforståelig for meg.Du, av alle.
Jeg kaller det krig, hva det jo faktisk er. Å beskylde meg for å løpe Putins ærend... Nok en gang, du av alle.
Jeg fikk fram akkurat det jeg forventet. Til og med fra enkelte jeg ikke hadde trodd.Et tu, Brute?
Du må for all del ikke engang tenke tanken at du kan ta feil.Jeg fikk fram akkurat det jeg forventet. Til og med fra enkelte jeg ikke hadde trodd.
Det understreker poenget, dessverre.
Du kom drassende med "Steigan". Jeg tar ikke feil, du beviste det selv.Du må for all del ikke engang tenke tanken at du kan ta feil.
Det er ikke min feil at dine synspunkter sammenfaller med steigans, flokkmentalitet godt som noen det.Du kom drassende med "Steigan". Jeg tar ikke feil, du beviste det selv.
Nei, bare et eksempel på at forskjellige grunner kan ligge bak meninger. Det interesserer meg svært lite hva Steigan mener om ulike ting.Det er ikke min feil at dine synspunkter sammenfaller med steigans, flokkmentalitet godt som noen det.
Mens vi som mener noe annet enn deg, vi løper i flokk.Nei, bare et eksempel på at forskjellige grunner kan ligge bak meninger. Det interesserer meg svært lite hva Steigan mener om ulike ting.
Du understreket det igjen, uten å se det.Mens vi som mener noe annet enn deg, vi løper i flokk.
Du derimot er helt selvdrevet, tankene er dine egne, selv når fremstår som en Steigan-klakør.
Flott det, du får leve videre i troen på egen fortreffelighet. Ingen har noen illusjoner om å nå frem uansett, samtidig kan ikke alt vrøvlet du kommer med bli stående uimotsagt hver gang heller.Du understreket det igjen, uten å se det.
Jeg har da virkelig fått fram poenget, sterkere enn jeg hadde trodd. Mission accomplished.
Hadde da sannelig ikke regnet med noe annet. Jeg er stemplet som "Steigan- klakkør" og for å løpe russlands ærend. Takk for at du stilte opp, og beviste akkurat det jeg hevdet.Flott det, du får leve videre i troen på egen fortreffelighet. Ingen har noen illusjoner om å nå frem uansett, samtidig kan ikke alt vrøvlet du kommer med bli stående uimotsagt hver gang heller.
Unnskyld at jeg bryter inn og spør, men hvorfor svarer du på Fransk ? Jeg må lære meg det språket, kan du anbefale en bok eller noe?Et tu, Brute?
Her ville jeg anbefale google som raskt ville avslørt at dette er et kjent uttrykk på latin, på norsk kjent som også du, Brutus?Unnskyld at jeg bryter inn og spør, men hvorfor svarer du på Fransk ? Jeg må lære meg det språket, kan du anbefale en bok eller noe?
Jepp, Brutus visste jeg omHer ville jeg anbefale google som raskt ville avslørt at dette er et kjent uttrykk på latin, på norsk kjent som også du, Brutus?![]()
Jeg er nok ikke Putin - tilhenger nei, men jeg er også særdeles lite tilhenger av at dikterte ordvalg skal definere hvor man står. Samme særdeles lite tilhenger av at krigen i Ukraina gjøres til den eneste viktige krig å bry seg om, sammen med at ukrainske flyktninger er "bedre" enn andre flyktninger. Det stinker ille, når feks israelske massedrap og årtier med okkupasjon møtes med "men Hamas" og "Palestina er ikke et land", mens det samtidig forlanges beinhard disiplin i hvordan krigen i Ukraina omtales. Det var poenget mitt. Og det står seg dessverre særdeles godt.Dette begynner å virke som en krangel i barnehagen der de involverte krangler kun for å krangle!
Krig er kirg og det burde være greit! En eller annen tar med våpen for å ta noe fra naboen, som denne naboen ikke ønsker å gi bort så naboen finner også fram våpen. Så ligger de der i hver sine skyttergraver og skyter på hverandre! Når naboene er land er dette "krig". Er det to naboer i et boligfelt er det en politisak!
En "fullskala" krig oppstår når den ene av disse "naboene" setter inn alt han har av ressurser for å drive denne krigen til seier. Hvis denne som driver "fullskala" krig makter å okkupere noen kvardatmeter av naboens tomt må det kunne kalles en "fullskala invasjon". Mao en invasjon som er resultat av en "fullskala" krig.
Nå kan man hvis man ønsker å kverrulere mene at Putin ikke driver en "fullskala" krig så lenge han ikke går "all in" med atomvåpen og hele arsenalet. men jeg våger å være uenig. Putin har gått såvidt hardt inn at han helt klart driver en ( lite suksessfull, men dog ) "fullskala krig", med dertil hørenede forsøk på "fullskala invasjon". Jeg menerat man ikke behøver å okkupere alt land tilhørende naboen for at det skal kunne kalles en "fullskala invasjon"!
Når Putin lot grensa mot NATO landet Norge ligge ubevoktet fordi han sendte soldatene fra denne grensa til fronten i Ukraina må det være lov å mene at han brukte "alt" han hadde av disponible ressurser.
Men dette er kun en krangel om "pavens skjegg" eller var det "profetens skjegg"? Det er sikkert minst like matnyttig å diskutere om ordtaket gjelder paven eller profeten!
Når det gjelder den pene trønder og hans "homoerotiske" forhold til Putin, vil jeg bare ha sagt at i denne tråden om denne krigen har jeg ikke sett noe sted noe som tyder på at han er Putintilhenger!
Så var det jo langt fra det som ble hevdet heller da, selvom trønder’n utrolig nok klarte å tolke det dit.Når det gjelder den pene trønder og hans "homoerotiske" forhold til Putin, vil jeg bare ha sagt at i denne tråden om denne krigen har jeg ikke sett noe sted noe som tyder på at han er Putintilhenger!
Nå. "Steigan - klakkør". Det er vanskelig å tolke feil.Så var det jo langt fra det som ble hevdet heller da, selvom trønder’n utrolig nok klarte å tolke det dit.
Det er jo ingen ulempe å lese det som skrives.
Diskusjonen startet med at K.H stilte et helt betimelig spørsmål om bruken av ordet "fullskalainvasjon". Jeg forklarte ham hvorfor det brukes, og kun om denne krigen. Ingen andre.Det var ikke det jeg siktet til og som startet diskusjonen - men det har du kanskje allerede glemt.
Nå må du ikke tirre en gretten trønder..!^ Det var #1478 jeg hadde i tankene. Såvidt jeg klarte å lese så var det Hønnet som konkret nevnte Putin i innlegg første gang her i #1461.
Og - det eneste stedet poenget er bekreftet er i dirr hode.
Kanskje fordi det var litt uklart, i det minste for meg, eksakt hva det er med er med ordet "fullskalainvasjon" som gjør deg så irritert i det ukrainerne nærmer seg fire år av å måtte leve med sorten. Fire år etter Bucha, Irpin og Mariupol, titusenvis av ukrainske barn bortført for indoktrinering, Goebbels-style, og hundretusener nå uten strøm og vann i vinterkulden?Jeg syns det er litt rart at mitt innlegg skulle medføre så mye diskusjon. Jeg forstår selvfølgelig hva fullskalainvasjon betyr og betegnelsen er vel det mest korrekte. Begynner bare å bli litt lei av å se det gjentatte ganger hver dag, dag etter dag, nå i fire år. Hvorfor ikke bare kalle det invasjon og sløyfe resten?