Tenkte at jeg skulle kjøpe en JD postkasse, da jeg så en kul en i Skiptvet kommune for en tid tilbake. Typisk amerikansk, med "flagg" og ellers i fargene og med valgfri tekst. Da jeg skulle bestille, betakket jeg meg, da totalen ble over 5K!
5 K er i stiveste laget
O
Absolutt, postkasser er ikke det jeg er villig til å betale high end-priser for. Samme hvor kule de er.
Artig at du trakk fram en groovy Ian Dury, TT. For Ian Dury er en artist som litt misforstått kun forbindes med punk og new wave av de fleste. Selv har han mange ganger uttalt beundring for fusion, og deltar blant annet på Classic Albums-episoden som handlet om Aja. Ut på åttitallet fikk han forskudd til å produsere et nytt album, men brukte opp så mye av forskuddet at han ikke fikk råd til å hyre The Blockheads til innspillingen og den påfølgende turneen. Det endte med at albumet 4000 Weeks Holiday ble kreditert Ian Dury & The Music Students, rett og slett fordi musikerne enten var studenter eller nyutdannede, er ikke helt sikker på detaljene her. Litt parallell til David Clayton Thomas' siste BS&T-prosjekt, Nuclear Blues.
Men glem Thomas og bluesen hans, jeg tror faktisk du vil like det albumet Ian Dury gav ut med disse musikkstudentene. Det er groovy og jazza som pokker, og er vel noe så snodig som en form for fusion. Alle elementene er der, pluss Durys snodige stemme og enda snodigere tekster. Skiva er ikke å oppdrive på noen strømmetjeneste, den har ikke høy nok status tipper jeg. Men for meg så er det et kjempealbum som absolutt er verdt å snuse opp på Discogs, for der finner du det til fornuftige priser. Tror det solgte fryktelig lite i sin tid, men det finnes heldigvis endel av den på bruktmarkedet.