TTs tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    16.032
    Sted
    Sørlandet
    Vi sees i morgen TT. Sett gjerne av litt tid så fyrer vi opp grillen.

Arbeidsfolket fortjener en pust i bakken så kos deg!

Mvh
    BB

• Liker
    Reaksjoner: TT.
    T

TT.

Gjest
    @motoren: God helg ja! Skåler din vei ;D
    @Dyret: er vel best å vente litt da ja, men da smaker det så mye bedre når du endelig kan unne deg en. Skåler din vei i kveld ;)
    @BeetleBug: takker for tilbudet, men min kjære mor har allerede varslet matauke for "gromguten", så jeg ankommer proppmett, men tar gjerne i mot en "tilgodelapp". Skåler din vei om du skal ta deg en i kveld. ;)

PS: Har ikke din nye adresse, så om du smser den, hadde det vært fint. :)

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Fint å høre at beh. funker:). God helg herfra óg.

mvh

• Liker
    T

TT.

Gjest
    For de som gidder å lese (mer søvn):
    Effekten fra i går til i dag var ikke så stor, men greit nok. Sovnet fort og sov ganske godt. Glemte å ha vann i maskinen (for fukting av luften jeg puster inn) og kanskje det kan ha medvirket til at effekten ikke var like god. Her er hvordan selve maskinen ser ut, faktisk med simkort og nettilgang. Sykehuset kan på en enkel måte se hvordan "progresjonen" er via GSM. Fantastisk egentlig. Får visst en telefon ang status i begynnelsen av juli ang dette. Vannkammeret sees på høyre side

IMG_7901.jpg

T

TT.

Gjest
    På jobben i går så jeg at ene avdelingen lagde "skrytekofferter" med ELKO produkter som sikkert noen selgere skal benytte, uansett oppe i kofferten var det vanlige doble uttak med skiferomkransing (ekte skifer!). Tenkte da at dette må jo være "tungt, dødt og hifivennlig" for oss med lydnevroser. Regner med at disse dukker opp hos din elektriker sånn plutselig, for de som trenger denslags!

Ikke umulig at både et og annet slør forsvinner og man får to oktaver mer bass og sikkert også en sortere bakgrunn.

Har desverre ikke bilde

Sist redigert av en moderator:
    T

TT.

Gjest
    Absolutt, da de er STENdøde og ikke minst da vi snakker om genuin Altaskifer! Her dempes enhver vibrasjon som kan oppstå i et lytterom med 1000000000 år gammel håndplukket skifer og dertil passende fossefallskraft fra ubesudlede kortreiste kilder i vårt langstrakte land. Legg også merke til at dette er både EU fritt og EØS fritt produkt som er både svanemerket, nøkkelhullsmerket, godt norskmerket, CE merket, C E merket, 220v merket og ikke minst lydløs!

T

TT.

Gjest
    Jeg har aldri vært noen fan av dansbandsmusikk, hverken norsk eller svensk, men jeg lar meg imponere av de som farter rundt på samfunnshus og folkets park på 40. året. En ikke dansbandslåt fra selveste Sven-Ingvars forteller litt om dette. Gi denne tomin av ditt liv!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    God lørdag, TT.

Selv om Sven Ingvars har reist land og strand som danseband, så oppfatter jeg dem ikke opprinnelig som akkurat det. Egentlig var de et ganske dyktig popband på sekstitallet, og jeg respekterer deres sjarmerende sekstitallshits. Hva som faktisk er dansbandmusikk er vanskelig å definere. Countrylåter framført i folkparkstil (svensktoppar) er nok utvilsomt innenfor genregrensene, men er det med genreskiller egentlig så viktig? Da vi to var unge husker vi danseband som spilte kule rockelåter fra sin samtid og de seneste ti årene. Til og med band i grenseland til heavy reiste rundt som danseband. Det er ingen grunn til å skamme seg over Sven Ingvars, et kvalitetsorkester. Selv om de svært sjelden spilles av meg, men jeg husker med glede nachspiel hos Bastard Son Of Buddha og Disorient-gitarist Jonny Berven, der han spilte en av de første LP-ene deres når han ble lei av de mest pretensiøse gjestene. ;)

Men du, den der vidundermaskinen, spiller den Bussan Lull for deg også?

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    16.032
    Sted
    Sørlandet
    God kveld!

Grunnen for at TT ikke har gitt oss noen skildringer fra tesalongen i det siste er at jeg har vært så heldig at jeg har fått låne hans Dared Saturn rørforsterker. I dag kom dagen da lånetiden ubønnhørlig var over da TT tok turen innom for å hente den hjemme hos oss. Snipp snapp snute så var tiden med rør ute. Tusen hjerteligst takk for lånet TT, nå har du sådd ett inspirerende frø og jakten på rør har startet.

Ha en riktig fin sommerkveld!

Mvh
    BB

T

TT.

Gjest
    Just hjemkommen fra et helt ugjenkjennelig Fornebu, men en særdeles hyggelig visitt hos BeetleBug m/ frue. Her ble det servert utsøkt kaffe, iskald øl (0%) og deilig is fra Norges beste isprodusent! Veldig hyggelig stund, som gikk så altfor fort. Vi rakk en lytt på anlegget og det var overraskende hvor stort lydbildet var med små Rega høyttalere. BB hadde to forsterkere stående framme for sammenligning mot Dared Saturn. Den ene var en Cyrus og den andre en NAD digitalsak som stod på høykant. Husker ikke modell. Først ble det spilt på Dared og det låt bra, så byttet vi over til Cyrus og et helt annet lydbilde kom frem. Masse diskant og øvre mellomtone, men det manglet mellomtone og var ganske bassfattig. Cymbaler og skarptromme låt meget bra, men stemmer, spesielt mannstemme ble skarp og påtrengende. Så ble det byttet over til NAD og da forsvant all magien i musikken. Det kom lyd ut av to høyttalere, men det var det. Kjønnsløst,tannlaust og uinspirerende. Det ble byttet til Dared og det var nok denne forsterkeren som burde ha forblitt i anlegget, da samspillet med høyttalerne var meget bra. Sikkert ikke så oppløs og analytisk som med Cyrus, men ørevennlig og slik at man bare ville høre en låt til og en til og en til. Nå tok jeg med meg forsterkeren hjem og den skal tilbake til Tesalongen straks. Det ryktes om at noe er på gang hos BB, men det er en historie som ikke jeg skal røpe. Tusen takk for meg og gjestfriheten. Hilse fruen.

T

TT.

Gjest
    Men du, den der vidundermaskinen, spiller den Bussan Lull for deg også?
    Eh, nei. Jeg har ikke gått igjennom alle innstillingene på maskinen, så det kan jo være en mulighet ;)

BTW: The Cure - Lullaby

T

TT.

Gjest
    Mods er ikke i min gate, så det blir musikk fra anlegget i kveld. En rolig kveld med terrassedøren åpen og volumet på lavt nivå, samt litt rødt i glasset. George Bensom er fint når det er stille rundt meg. Love x Love. I beste Quincy Jones produksjon

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    16.032
    Sted
    Sørlandet
    Nyt de stille stunder Arne og la tankene vandre til mot noe lyst og positivt.

Jeg må få lov til å takke igjen for at du tar deg tid til å låne dine to erfarne ører til vårt beskjedne musikkanlegg. Heldigitalt, rimelige kabler, rimelig dac, stue uten noe annet en nakne vegger og balansert klima. Forhåpentligvis 230 (ish) V i veggen. Nakent. Ærlig. Usminket. What you see og alt det der....

Og til de som måtte lure;

- Nad 3020D
    - Cyrus 8VSD
    - HifiMe Dac

-BB-

Sist redigert:
    • Liker
    T

TT.

Gjest
    Håper "verdicten" var "fair & square" BB, da jeg ikke gidder å stryke medhårs. Har alltid ment at det å være ærlig varer lengre enn det meste. Skal man vurdere et anlegg ut i fra ens egne ører, så blir det også etter hva jeg selv har som preferanse for hva som er god lyd. Ikke sikkert min ører er de rette eller fasiten på hva som er korrekt, men jeg skrev hva jeg opplevde der og da. Den største overraskelsen var hvor stor lyden var, tross størrelsen på høyttalerne. De forsvant i lydbildet og det er en god ting. Det er alltid kompromisser man må ta hensyn til uansett anlegg. Ønsker deg lykke til videre i jakten på lyden.

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    16.032
    Sted
    Sørlandet
    Håper "verdicten" var "fair & square" BB, da jeg ikke gidder å stryke medhårs. Har alltid ment at det å være ærlig varer lengre enn det meste. Skal man vurdere et anlegg ut i fra ens egne ører, så blir det også etter hva jeg selv har som preferanse for hva som er god lyd. Ikke sikkert min ører er de rette eller fasiten på hva som er korrekt, men jeg skrev hva jeg opplevde der og da. Den største overraskelsen var hvor stor lyden var, tross størrelsen på høyttalerne. De forsvant i lydbildet og det er en god ting. Det er alltid kompromisser man må ta hensyn til uansett anlegg. Ønsker deg lykke til videre i jakten på lyden.
    Hadde den ikke vært ærlig og oppriktig så kunne jeg vært foruten. Jeg har ikke noe å vinne, eller tape, på å invitere deg på en lytt. Jeg var først og fremst ute etter å høre om det kun var mine ører som TYDELIG hører forskjell på forsterkerne jeg har. Det var en ærlig test med NØYAKTIG samme kabler og samme kilde. Kall det gjerne en reality check om du vil.

-BB-

T

TT.

Gjest
    Ser jeg burde ha ordlagt meg på en annen måte i tidligere poster, men det får stå for egen regning

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    God kveld!

Grunnen for at TT ikke har gitt oss noen skildringer fra tesalongen i det siste er at jeg har vært så heldig at jeg har fått låne hans Dared Saturn rørforsterker. I dag kom dagen da lånetiden ubønnhørlig var over da TT tok turen innom for å hente den hjemme hos oss. Snipp snapp snute så var tiden med rør ute. Tusen hjerteligst takk for lånet TT, nå har du sådd ett inspirerende frø og jakten på rør har startet.

Ha en riktig fin sommerkveld!

Mvh
    BB
    Det skal ikke mer til. Velkommen til klubben av misforståtte og håpløse rørehoder. Du skal bli godt tatt imot, for mange går inn i tilstanden med forventninger om lidelseshistorier på vei til Nirvana. Slik er det ikke, å velge safe gir et problemfritt forsterkerhold. :)

• Liker

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Wow! Gratulasjoner med super pre TT. Den ser lekker ut! :):):)

• Liker

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det er veldig upraktisk å ikke ha fjernkontroll. Regner nok med at det ikke bare er fjernkontrollen som er forbedringen. 8)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Nja. Kan ikke si at jeg hørte så mye til noe forbedring da, men veldig praktisk med fjernkontroll

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.558
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Takk for kaffe/brus å vafler i dag, TT altid hyggelig og besøke deg :)

O

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Alltid hyggelig med besøk av deg og jorwed. Trivsel å sitte ute og slarve om løst og fast, gomle vafler, drikke kaffe og bare glemme alt annet

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    19.193
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Takk for hyggelig besøk i dag. Som du sier er det hyggelig å bare 'chille'. Jobber litt med oppsettet hjemme selv i kveld, men blir nok ikke ferdig før i morgen... sees til uken en gang. Pac-Man

• Liker
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn