TTs tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.294
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Sitter akkurat og hører på denne etter å ha hørt den hos deg:

mercedessosa.jpg

Prøver å samle tankene og si noe vettugt om anleggene dine. :confused: Vi får kanskje begynne med rosinen i pølsa, hovedanlegget i stua, hvor vi spilte Mercedes Sosa.

Et fint balansert og godt anlegg, IMO. Elektrostatene fra Final fikk meg nesten til å lengte tilbake til SoundLabene mine, men bare nesten. IMO er det ingenting som gir et slikt enormt og luftig lydbilde som elektrostater, og disse skuffet ikke. Koret bak Mercedes Sosa var enormt, og lyden strakte seg så langt bakover at en virkelig fornemmet kirkerommet det ble tatt opp i. Formidabelt, jeg var liksom midt inni musikken.

Hvis elektrostater har noen svakheter, er det at de må ha et uhorvelig stort areal om de skal spille skikkelig dyp bass. Finalene er ikke helt der, og for sikkerhets skyld sjekket jeg da jeg kom hjem: Det er mer dypbass på dette opptaket enn det Finalene greide å formidle, særlig i basstrommene som høres i innledningen på "Kyrie", som vi spilte.

Gjorde det noe? Nei, for til gjengjeld var kvinnestemmer og kor aldeles utsøkte! Earl Klugh viste forresten at Finalene kan spille bass så det holdt, men altså ikke den aller dypeste.

Og så var det høyttalere i betong: Jeg har aldri hørt slike høyttalere før, men ved nærmere ettertanke så virker det jo fornuftig. Dødere og mer resonansfritt materiale skal en lete lenge etter. Både stueanlegg #2 og tesalonganlegget hadde slike, vel å merke i to forskjellige utførelser. Stueanlegget hadde originale toveis Raumer, og de var svært detaljerte, omenn litt spissere i lyden enn de 2,5 veis som sto i tesalongen. Det er selvsagt begrenset hvor mye dypbass en får ut av 2 stykk 6,5 tommers elementer, men til husbruk holdt det mer enn nok.

Tesalonganlegget var adskillig mer fyldig i lyden, og TT forklarte at Raumaene oppe var 2,5 veis, og hadde et oppgradert delefilter.

Det ble noen veldig trivelige timer i Hurrahølet til TT. Det er alltid både hyggellig og nyttig å dra på hifibesøk, og som icing on the cake fikk jeg med meg hjem et par monoblokker som hadde fått litt (mye) TLC. Jeg skal kople dem opp på Mangereggene mine, for da jeg hørte at TT bare hadde testet dem ut på elektrostater, er det fullt mulig at resultatet blir et helt annet på Mangerne. Litt puslete 20 - 30 W kl. A og elektrostater er neppe noen optimal match.....

Takk for meg, kommer gjerne forbi på nytt.

Mvh Tønnes

Sist redigert:
    T

TT.

Gjest
    Bøyer meg i hatten og støvet. Jeg kunne ikke fått et bedre skussmål. Godt å få bekreftet det jeg har trodd og ment hele tiden. Lykke til med monoblokkene. De fortjener å bli brukt! Tusen takk for besøk

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.294
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg glemte å si det, men det er jo egentlig selvsagt: Skulle du noensinne forville deg over til Vestlandets perle, er du selvsagt velkommen hit også. :)

mvh

• Liker
    Reaksjoner: TT.
    T

TT.

Gjest
    Straks Smokie & the Bandit II. ;)

Mens jeg soler meg i glansen etter tkr sine ord!

• Liker
    Reaksjoner: oct
    T

TT.

Gjest
    Ble litt vassen den, så jeg gikk tilbake til å lytte til musikk igjen.

Randy crawford - one day I fly away

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    34.907
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Milevis langt unna hva du disponerer, men greit nok. 70" holder i stua.
    Det var ikke ment med tanke på hva man disponerer, men bare en kommentar i farten! Kjekt å bytte stue av og til :)

Som jeg har sagt før, så har tråden din en fin "feelgood" stemning. Jeg er innom her rett som det er og kaster inn en liten kommentar i ny og ne..;)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Teller dager og timer nå fram til jeg onsdag starter behandling av søvnapnen og hadde det ikke vært for beetlebug og hans besøk torsdag forrige uke, så hadde jeg nok gått på veggen! Førstkommende onsdag får jeg endelig utstyret dom visstnok skal gjøre hverdagen bedre. Ser fram til dette med lengsel og smerte. Ikke noe artig å være "apnefast" langt fra butikk og andre tjenester

T

TT.

Gjest
    Milevis langt unna hva du disponerer, men greit nok. 70" holder i stua.
    Det var ikke ment med tanke på hva man disponerer, men bare en kommentar i farten! Kjekt å bytte stue av og til :)

Som jeg har sagt før, så har tråden din en fin "feelgood" stemning. Jeg er innom her rett som det er og kaster inn en liten kommentar i ny og ne..;)
    ikke noe problem Dolbytor. Vi nyter det vi har. Ha en flott natt-søndag! ;)

T

TT.

Gjest
    Nå har jeg akkurat sett de to siste episodene (av 16)av dokusåpen Wunderland på TV2 Zebra. En utrolig artig serie om raggermiljøet i Norge. En kikk inn i hvordan noen i det norske raggermiljøet er, uten å gjøre narr eller på annen måte latterliggjøre disse. Masse bra filming og bra balanse i episodene. Håper virkelig det kommer en oppfølger. Et ord: Bravo!
    Går mange episoder av Wunderland på TV2 Zebra akkurat nå.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Redelige dokumentarer fra- og om ulike sub-kulturer er alltid interessante synes jeg. Wunderland er et godt eksempel, og har vært interessant å følge. Stakkars Mercury forresten. Den hadde fortjent en bedre skjebne:(

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Litt musikk fra Hovedanlegget før Norske Rednecks

Kirk Whalum - Now till forever

T

TT.

Gjest
    Ja ja, noe skal det være hele tiden. Har fått et luksusproblem i Tesalongen. Det blir for lite hyller og for mange komponenter, så jeg må ha inn et nytt møbel. Vil ha platespilleren og forsterkeren side om side på øverste hylle og resten under (dac, cd, streamer, riaa) og med dagens møbel går ikke det. Har derfor lagt ut en annonse om noe som dette. Jo smalere, jo bedre, men max 120 cm

IMG_7846.JPG

T

TT.

Gjest
    Jupp. Supert. Flesteparten av komponentene mine er ikke 43 cm bredde, så dette blir gull. Du er snill du Evo!

T

TT.

Gjest
    Se min siste post i "kronerullingen" Evo!

Sist redigert av en moderator:

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.558
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Jeg henter benken i morgen tidlig,står borte i gata her:)

O

• Liker

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.558
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Da er benken hentet,så du kan plukke den opp imorgen ;)

O

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Hei motoren, ja den skal i Tesalongen. Med så mange bokser og utbyttinger i Hovedanlegget, så flyttes det på ting og hylleplass er mangelvare. Liker dessuten at det ser ryddig ut. Avventer møblering til forsterkeren kommer hjem fra utlån.

T

TT.

Gjest
    Avventer møblering til forsterkeren kommer hjem fra utlån.
    :) Da må du vente leeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge ;) ;)

Når passer det for herren? Jeg kan ta turen når som helst det passer.

Mvh
    BB
    Du slipper nok turen BB, da jeg gjerne vil inn til Oslo og besøke min kjære mor etter "karantenen" og kan da svinge bortom deg om det er greit. Har ikke avtalt noe enda, så du får beskjed

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    16.032
    Sted
    Sørlandet
    Avventer møblering til forsterkeren kommer hjem fra utlån.
    :) Da må du vente leeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge ;) ;)

Når passer det for herren? Jeg kan ta turen når som helst det passer.

Mvh
    BB
    Du slipper nok turen BB, da jeg gjerne vil inn til Oslo og besøke min kjære mor etter "karantenen" og kan da svinge bortom deg om det er greit. Har ikke avtalt noe enda, så du får beskjed
    Klart det er greit. Bare gi beskjed så skal jeg ha kaffi`n klar.

Mvh
    BB

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Ser så frem til morgendagen. En ny verden?, tror ikke det, men en bedring håper jeg da

Gerald Albright & Norman Brown - Tomorrow

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn