TTs tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

TT.

Gjest
    Vel , spørsmålet var ment som en spøk. Det er med andre ord nok å ta tak i av egne prosjekter, men prioriterer de oppdragene jeg har påtatt meg mens jeg er "apnefast" :)
    Spiller like gjerne en Euge Groove låt til, denne gang Livin' large i live variant

T

TT.

Gjest
    Det er ikke ofte man ser noen spiller The king of Pop her inne, så da får jeg gjøre noe med det

Michael Jackson - You Rock My World

T

TT.

Gjest
    I mangel på noe annet fornuftig å gjøre i kveld, satt jeg i sofaen og switchet kanalene på TV. På en av kanalene var det opptil fler oransje mennesker fra Østeuropa. Innholdet i sendingen inneholdt absolutt ingenting og ingenting skjedde, bare masse prat. Ærre muli' lissom?

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.561
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Alt er mulig TT :)
    Selv har jeg justert Riaa i kveld med etterfølgende platespilling. Fant ut at jeg hadde litt høyt gain,ble veldig bra nå :)

O

• Liker
    Reaksjoner: TT.
    T

TT.

Gjest
    Litt Fjøsstell må til. Akkurat nå gjennomgår jeg et DIY monoblokksett. Ganske spesiell konstruksjon. Dette er vintage saker og man kan nærmest se hvordan vedkommende har tenkt. Han har vært meget flink til å produsere kabinett og lage korte signalveier, men ikke fullt så flink til å traktere loddebolten, samt å benytte seg av sprengskiver og uten dette vil ting løsne med tid og stunder. Nu vel, dette er ikke ment som kritikk av konstruktøren, men mer en status. Min jobb blir å gå over samtlige loddinger og skruekoblinger + + Her er et bilde av innmaten på den ene

IMG_7709.jpg

T

TT.

Gjest
    I ettermiddag er sykkelen funnet fram og klargjort for bruk. Tok en halvtime bare å finne ut hvordan jeg skulle klare å få fylt luft i dekkene uten bruk av passende verktøy. Omsider klarte jeg det ved bruk av isolasjonen på en kabel, påmontert blåsepistolen til luftkompressoren. At det skal være så mange varianter av ventiler til sykkel. Her var det en smal ventil med en slags mutter i toppen. Ikke vanlig gammeldags løs ventil eller sk bilventil. Skal bytte ut slangene ved første anledning og få bilventil. Letter å få korrekt trykk, men slik det er nå så aner jeg ikke

PS: Støttehjulene fant jeg ikke :rolleyes:
    Fikk syklet innom den lokale sports og sykkelpusheren i dag og fikk kjøpt meg en universal sykkelpumpe til en hundrings, så nå blir det luft. ;)
    Forøvrig er det lenge siden jeg har satt mine ben i en sykkel og det merkes. Og ikke husket jeg at setet var så jævlig hardt å sitte på :rolleyes:

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.561
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    I ettermiddag er sykkelen funnet fram og klargjort for bruk. Tok en halvtime bare å finne ut hvordan jeg skulle klare å få fylt luft i dekkene uten bruk av passende verktøy. Omsider klarte jeg det ved bruk av isolasjonen på en kabel, påmontert blåsepistolen til luftkompressoren. At det skal være så mange varianter av ventiler til sykkel. Her var det en smal ventil med en slags mutter i toppen. Ikke vanlig gammeldags løs ventil eller sk bilventil. Skal bytte ut slangene ved første anledning og få bilventil. Letter å få korrekt trykk, men slik det er nå så aner jeg ikke

PS: Støttehjulene fant jeg ikke :rolleyes:
    Fikk syklet innom den lokale sports og sykkelpusheren i dag og fikk kjøpt meg en universal sykkelpumpe til en hundrings, så nå blir det luft. ;)
    Forøvrig er det lenge siden jeg har satt mine ben i en sykkel og det merkes. Og ikke husket jeg at setet var så jævlig hardt å sitte på :rolleyes:
    Hehe,greit og få satt igang med det TT. At sete er hardt får du bare leve med ;)

O

• Liker

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.664
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Var ute med Mickey i sta og da vi gikk veien på oversiden av der jeg bor, var det en som startet opp en drone. Dette var ikke noen elkjipgreie, men en godt voksen sak. Den fløy rett opp, nesten til jeg ikke kunne se den lenger og så bar det rett østover, retning Spydeberg, ca 2km i luftlinje. (I helgen arrangeres det Spydeberg Rock med en masse kjente artister og band). Dronen var langt borte, minuttene gikk og ikke hverken hørte jeg dronen eller så den. Plutselig begynte det å pipe voldsomt fra terrassen der "piloten" stod og jeg ventet bare på å høre banning og sverting, men neida. Pipingen vedvarte lenge og vel, men ingen drone å se. Ja ja, tenkte jeg, den har styrtet etter å ha kommet for langt vekk, men neida, like brått som den forsvant, dukket den opp, fløy til rett over "pilotens" hus, nå med blinkene lys under (dronen altså). Senket seg rolig ned og landet perfekt ved siden av terrassen. Imponerende saker. Sånn vil jeg også ha, når jeg blir stor! ;)

Har en slik flyvende plastdings (DJI Phantom - ikke en avansert sak) Moro for oss guttunger som liker å leke. Her er et bilde tatt ved Dyre gård i Rygge. Som alle ser er jorda en diger ball...
    DJI00224 - Kopi_2.jpg

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.299
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Litt Fjøsstell må til. Akkurat nå gjennomgår jeg et DIY monoblokksett. Ganske spesiell konstruksjon. Dette er vintage saker og man kan nærmest se hvordan vedkommende har tenkt. Han har vært meget flink til å produsere kabinett og lage korte signalveier, men ikke fullt så flink til å traktere loddebolten, samt å benytte seg av sprengskiver og uten dette vil ting løsne med tid og stunder. Nu vel, dette er ikke ment som kritikk av konstruktøren, men mer en status. Min jobb blir å gå over samtlige loddinger og skruekoblinger + + Her er et bilde av innmaten på den ene

Vis vedlegget 442665
    Konstruktøren er nok ikke lenger iblant oss. Det er sikkert 10 år siden jeg har hatt dem i anlegget, og de låt egentlig svært bra.

Poden har hatt dem i studenthybelanlegget, men overtok senere et par aktive KRKer fra meg. M.a.o. har de stått til ingen nytte i kjelleren i tkr Towers i årevis. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dem, men jeg har ihvertfall tenkt å prøve dem ut på Mangereggene. Funker de bra der, (noe som jeg ikke ser helt bort ifra :cool:) kommer kanskje CJ ET 250 i støtlageret i kjelleren.

Mvh

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Litt reggaeinspirert Loungemusikk på en regntung og grå tirsdag. Cantoma - Overtime

T

TT.

Gjest
    Etter å hørt at jorwed benyttet seg av Finn for å flytte sin platesamling, gikk jeg selv til det skritt å registrere jobben med å flytte orgelet jeg kjøpte nylig, på samme måte nå i kveld. Håper noen kan stille om ikke alt for lenge

IMG_7611.jpg

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Det får man kalle rask respons;). Håper de er forsiktige.

mvh

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Nope, han sa "om ca to timer" kl 19:30, så nå nærmer vi oss tre... :rolleyes:

Skal sykle til apoteket i morgen og handle "oppmidler" :cool:

Greit å ikke rulle ut av senga når man først sovner

T

TT.

Gjest
    Fått'n opp?
    fire timer straks gått og jeg har sendt "flyttehjelpen" en sms om at han tydeligvis ikke er interessert og at jeg legger ut jobben på nytt i morgen. Dette var vel egentlig for godt til å være sant

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    19.193
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Nedtur. Sender deg PM med nummeret til han jeg brukte. Kanskje han kan ta med en kompis og gjøre jobben..

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Fikk tilbakemelding på sms nå. En bråte med unskyldninger og han hadde glemt hele greia, lånt bort bilen osv osv. Har lagt utannonsen på nytt, så skal jeg ha litt is i magen. Dukker det ikke opp noen innen rimelig tid, skal tipset til Jay benyttes. Tusen takk forresten

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn