TTs tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.597
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Hvis du har lyst kan du låne Conrad Johnsen settet i helgen,TT da får jeg Devialet på besøk;) bare om du har lyst til og sammenligne altså ??? :)

O

• Liker
    Reaksjoner: TT.
    T

TT.

Gjest
    Hadde vært artig det, men i helgen passer det desverre dårlig, men tusen takk for tilbudet.

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hvis du har lyst kan du låne Conrad Johnsen settet i helgen,TT da får jeg Devialet på besøk;) bare om du har lyst til og sammenligne altså ??? :)

O
    Har du den på lån i noen dager? Forsåvidt OK hvis, så får du testet grundig.

T

TT.

Gjest
    Tror du skal få deg noen sterkere briller TT ;). Det handler , fra min side, om en vert som bevisst valgte plater som i opptaket ikke er videre snille med et anlegg. Ulikt de fleste av oss som gjerne finner noen plater som vi enten tror besøket vil høre, evt at det gjør at anlegget står godt frem. Gjerne begge deler.. Hva folk synes er bra eller dårlig musikk er underordnet, det er valg av opptak JEG gir gunner kred for. Og ja, bikkja til Waters er jeg jæ lei av.. :)
    God kveld til deg, TT!:) Tillat meg å skrive noen ord i din tråd som handler om meg selv.

Jasså, jeg er nevnt her uten å vite det. Nå er dette blitt "gårsdagens nyhet", men velger å kommentere likevel.

Bevisst og bevisst, fru Blom/HCS. Jeg har alltid strevd med å få anlegget til å spille tilfredsstillende på alle slags innspillinger - ok, noen er ikke til å redde uansett - så jeg bare satte på det som jeg pt likte best, siden jeg ikke hadde forberedt en spilleliste. Var inne i en periode der 70-talls progrock foretrekkes i godt humør - man blir godt humør av å få besøk - så da ble det satt på. Står inne for enhver skive som ble spilt, også lydmessig. Alternativet var å tippe hva de tre andre nissene likte. Retep digger dødsmetall, HCS elsker soul og mesut omtrent samme smak som meg. En umulig oppgave:p

Men vi spilte da noen utpreget noen gode innspillinger også, så helt "hazardiøst" var det ikke!;)
    hei på du!
    Nå er det HCS som har presentert hva som ble spilt og det har jeg ingen problemer med. At han muligens har følt seg tråkket på tærne for et eller annet, vites ikke. Folk får da selvfølgelig spille hva de vil, til hvem de vil, når de vil. Ikke verre enn det. Uenig, ja vel. Jeg skal ikke lage noe mer problem ut av det. Ha en flott kveld

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.286
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tror du skal få deg noen sterkere briller TT ;). Det handler , fra min side, om en vert som bevisst valgte plater som i opptaket ikke er videre snille med et anlegg. Ulikt de fleste av oss som gjerne finner noen plater som vi enten tror besøket vil høre, evt at det gjør at anlegget står godt frem. Gjerne begge deler.. Hva folk synes er bra eller dårlig musikk er underordnet, det er valg av opptak JEG gir gunner kred for. Og ja, bikkja til Waters er jeg jæ lei av.. :)
    God kveld til deg, TT!:) Tillat meg å skrive noen ord i din tråd som handler om meg selv.

Jasså, jeg er nevnt her uten å vite det. Nå er dette blitt "gårsdagens nyhet", men velger å kommentere likevel.

Bevisst og bevisst, fru Blom/HCS. Jeg har alltid strevd med å få anlegget til å spille tilfredsstillende på alle slags innspillinger - ok, noen er ikke til å redde uansett - så jeg bare satte på det som jeg pt likte best, siden jeg ikke hadde forberedt en spilleliste. Var inne i en periode der 70-talls progrock foretrekkes i godt humør - man blir godt humør av å få besøk - så da ble det satt på. Står inne for enhver skive som ble spilt, også lydmessig. Alternativet var å tippe hva de tre andre nissene likte. Retep digger dødsmetall, HCS elsker soul og mesut omtrent samme smak som meg. En umulig oppgave:p

Men vi spilte da noen utpreget noen gode innspillinger også, så helt "hazardiøst" var det ikke!;)
    hei på du!
    Nå er det HCS som har presentert hva som ble spilt og det har jeg ingen problemer med. At han muligens har følt seg tråkket på tærne for et eller annet, vites ikke. Folk får da selvfølgelig spille hva de vil, til hvem de vil, når de vil. Ikke verre enn det. Uenig, ja vel. Jeg skal ikke lage noe mer problem ut av det. Ha en flott kveld
    Nei. Bare presisering. Men nå gidder jeg ikke flere runder rundt dette. Ens mening blir vridd på og satt i en kontekst som jeg ikke liker. Nok er nok.

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.597
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86

O
    Har du den på lån i noen dager? Forsåvidt OK hvis, så får du testet grundig.
    Kommer en 200 på torsdag og blir over helgen :)

O

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.597
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Hadde vært artig det, men i helgen passer det desverre dårlig, men tusen takk for tilbudet.
    Det var jo dumt,hadde vært artig og hørt hvordan CJ hadde gjort det på elektro stater:)

O

• Liker

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.226
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Leser i andre tråder om "erfarne lyttere" og da må jeg spørre; hvordan får man slik status og hva innebærer det?
    En som har lyttet hele sitt liv? Og fortsatt liker det han hører??
    ja, kanskje det, at det er en hedersbevisning. Oppfattet det mer som en besserwisser med "gullører"... Vel, vel, viser vel at jeg er en gretten gammel gubbe.
    Ja, besserwissertanken slo meg også, men tenkte jeg ikke skulle trekke det frem en koselig lørdagskveld...
    Jaggu da, her det mer, jo! Skulle ønske du stilte spørsmålet i min tråd, så hadde jeg hatt en større sjanse til å svare deg raskere og mer direkte.:)

Tror jeg satte gåsetegn på ordene "erfarne lyttere". Tja, hva er det for en? Men jeg mente nok at alle som har et bevisst forhold til musikkgjengivelse ("lyttere"), og det over en lengre tid ("erfarne") - altså veldig mange her inne - faller under den kategorien. Jeg tror ikke at det gjør de til besserwisser av den grunn. Flere av mine venner setter på musikken uten videre tanker rundt gjengivelsen, for dem er musikken fof et bakgrunnsteppe. De trives med et micro-anlegg, puttet opp der det er plass. Fair nok, så lenge de koser seg. Og visst har jeg hatt "erfarne lyttere" innom før. Forskjellen fra nå, som jeg også påpekte, var at vi denne gangen spilte over flere timer, på vidt forskjellige musikkgrunnlag. I motsetning til å rase gjennom noen "demo-spor" på kort tid.

"Erfarne lyttere" = gullører? Det får stå på din kappe:)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    ja, kanskje det, at det er en hedersbevisning. Oppfattet det mer som en besserwisser med "gullører"... Vel, vel, viser vel at jeg er en gretten gammel gubbe.
    Ja, besserwissertanken slo meg også, men tenkte jeg ikke skulle trekke det frem en koselig lørdagskveld...
    Jaggu da, her det mer, jo! Skulle ønske du stilte spørsmålet i min tråd, så hadde jeg hatt en større sjanse til å svare deg raskere og mer direkte.:)

Tror jeg satte gåsetegn på ordene "erfarne lyttere". Tja, hva er det for en? Men jeg mente nok at alle som har et bevisst forhold til musikkgjengivelse ("lyttere"), og det over en lengre tid ("erfarne") - altså veldig mange her inne - faller under den kategorien. Jeg tror ikke at det gjør de til besserwisser av den grunn. Flere av mine venner setter på musikken uten videre tanker rundt gjengivelsen, for dem er musikken fof et bakgrunnsteppe. De trives med et micro-anlegg, puttet opp der det er plass. Fair nok, så lenge de koser seg. Og visst har jeg hatt "erfarne lyttere" innom før. Forskjellen fra nå, som jeg også påpekte, var at vi denne gangen spilte over flere timer, på vidt forskjellige musikkgrunnlag. I motsetning til å rase gjennom noen "demo-spor" på kort tid.

Tusen takk, da fikk vi svar på det jeg lurte på. Ha en flott kveld

Dyret

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Antall liker
    1.987
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Erfarne lyttere er folk som har hørt mye opp igjennom årene. Og da er det vel stort sett kjærringpreik de har måttet høre på.
    Tenker mest her på ektepar i 80-åra. Tenk deg hvor erfaren lytter den kællen er... :p

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.226
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

En god og musikkfyllt kveld ønskes herfra også.

• Liker
    T

TT.

Gjest

En god og musikkfyllt kveld ønskes herfra også.
    Herreavdelingen på NRK1 her nå

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Godt å lese at jeg ikke er alene om å IKKE følge med på sporten i radio og TV.
    Er faktisk mer givende å se Fjernsynskjøkkenet og Trim for eldre i reprise ;)
    Ja for ikke å glemme å se maling tørke :cool:

mvh
    Ikke glem at NRK introduserte sakte-TV allerede så langt tilbake i tid som 29 november 1969. Da sendte de den aller første tippekampen;)
    Vel, i fjernsynets barndom viste de prøvebilde, som folk faktisk satt og så på. Det kan vel også betegnes som "sakte TV) ;D

Litt mer spennende enn fopall uansett. Mange kontraster i de sendingene der.:)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    På tide å snart iverksette tankene for å nå målet for 2017. Å få unna hifiutstyr som ikke benyttes. Er dog litt usikker på prising og er selv "inhabil" mtp det. Får ta litt og litt av gangen og benytte arkivet på torget for å se hva andre har tatt/fått for sine ting. Kjenner at dette er også litt vanskelig rent følelsesmessig, kanskje fordi jeg knytter opp kjøp med historie og nostalgi fra ungdommen osv, men nostalgi og følelser gir desverre ikke utslag på salgsummen. Noen ting blir nok verre å kvitte seg med enn annet. Har dessuten tenkt tanken på å ha et "loppemarked" her for å få ting unna. Som du skjønner, tankene er mange.

Jeg er hverken i pengenød eller plassnød, men jeg synes det er synd at mange flotte ting (synes jeg selv) skal stå og ikke bli brukt, når andre kan ha glede av slikt...

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Legg ut tingene og ikke sett pris. Men se hva folk vil by deg. Får du et bud som føles
    riktig så selger du :) Kan være en måte å begynne salget ditt på. Men per i dag er
    bruktmarkedet dødt som fy.......

• Liker

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.597
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    På tide å snart iverksette tankene for å nå målet for 2017. Å få unna hifiutstyr som ikke benyttes. Er dog litt usikker på prising og er selv "inhabil" mtp det. Får ta litt og litt av gangen og benytte arkivet på torget for å se hva andre har tatt/fått for sine ting. Kjenner at dette er også litt vanskelig rent følelsesmessig, kanskje fordi jeg knytter opp kjøp med historie og nostalgi fra ungdommen osv, men nostalgi og følelser gir desverre ikke utslag på salgsummen. Noen ting blir nok verre å kvitte seg med enn annet. Har dessuten tenkt tanken på å ha et "loppemarked" her for å få ting unna. Som du skjønner, tankene er mange.

Jeg er hverken i pengenød eller plassnød, men jeg synes det er synd at mange flotte ting (synes jeg selv) skal stå og ikke bli brukt, når andre kan ha glede av slikt...
    Greit og bli kvitt ting som står ubrukt ja,bare synd prisene er så lave i dette landet når man skal selge ;)

O

• Liker

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Går Trim for eldre i reprise? Jammen, de øvelsene tror jeg begynner å bli høyaktuelle her i krypten. Selv om jeg holder meg godt så sliter jeg med alderen som alle andre. Og så har jeg i alle fall en pinnestol som skal ha omtrent passe høyde til å gjennomføre øvelsene. Tidspunkt jeg kan programmere VHS-opptageren på? For det er vel på kringkastingen?

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ha ha... der var det jaggu og... Husker at jeg som liten ikke var så begeistret for disse
    nærsagt fossile øvelsene på skjermen. Var drepende kjedelig. Alt gikk i slow motion :)

• Liker

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Trim for eldre gikk jaggu noen år. Tror ikke det var slutt før tidlig 90? Så en viss
    populæritet må den ha hatt blant gåstolbanden ;)

T

TT.

Gjest
    Selv om jeg har manet andre til tolmodighet ang retting av feil på forumet, begynner også min tolmodighet å settes på prøve. I tillegg til dobbeltbilder og fraværende søkefunksjon, begynner hastigheten å nærme seg tidligere standard :rolleyes:. Vi skriver snart en uke siden omlegging, så da får jeg holde nivået oppe med å syte og klage, siden jeg er en sur gammal gubbe

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.597
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Selv om jeg har manet andre til tolmodighet ang retting av feil på forumet, begynner også min tolmodighet å settes på prøve. I tillegg til dobbeltbilder og fraværende søkefunksjon, begynner hastigheten å nærme seg tidligere standard :rolleyes:. Vi skriver snart en uke siden omlegging, så da får jeg holde nivået oppe med å syte og klage, siden jeg er en sur gammal gubbe
    Dette er jo bare blåbær i forhold til AVForum ;) men jeg er litt enig med deg ;)

O

• Liker

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.597
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger