TTs tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

TT.

Gjest
    Ååååååååå, jeg blir så sinna! Grrrrr!!!! Hadde satt meg ned foran anlegget for høre 12 nyhetene på NRK P1, men nei da, radiosporten har direktesending fra skiskyting i Huttiheita. Hva faen er poenget? Jo, nyheter er viktigere enn heltedyrkelse ut av proposjoner. Programlederne er andpustne og overkåte i sin rapport fra arenaen allerede før løpet engang har begynt. På tide å få dette over på dertil egnede kanaler for de som er så jævla interessert i dette. NRK skal tjene oss i folkeopplysningens navn og ikke rapportere fra hvert jævla arrangement. Hva tror du dette koster oss lisensbetalere og gjett hvilken avdeling som er størst i NRK? Det var godt å få ut! Jo da, jeg har flere kanaler, men NRK P1 er hovedkanalen og i tillegg finnes kanalen NRK Sport, så bruk den da for F...
    Ikke nok med NRK P1, men ser man Dagsrevyen, så er siste biten før værmeldingen sport, enda Sportsrevyen sendes rett etterpå, forstå det de som kan...

T

TT.

Gjest
    Nye rør til preampen er bestilt fra TubeDepot nå og valget falt på Telefunken, da jeg anser dette som seriøse "mormonsen" rør. $170 for ett er vel en grei pris ;):rolleyes:

Er så lei av drit som ikke leverer, så da kjøper jeg heller i de øvre hyllene, dog ikke øverste, da dèt blir for dyrt. RIAA rør er Telefunken Black Diamond og det får være greit nok, da RIAA knapt vil bli brukt. Så da er det bare å vente... :)

Made in the 1960's, with varying date codes from 1966 to 1968, made in Ulm Germany. This is the best made Telefunken 6922 / CCa / 7308 I have ever encountered. In fact... it's the best testing tube I have ever had here regardless of brand.

Sist redigert av en moderator:

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Ååååååååå, jeg blir så sinna! Grrrrr!!!! Hadde satt meg ned foran anlegget for høre 12 nyhetene på NRK P1, men nei da, radiosporten har direktesending fra skiskyting i Huttiheita. Hva faen er poenget? Jo, nyheter er viktigere enn heltedyrkelse ut av proposjoner. Programlederne er andpustne og overkåte i sin rapport fra arenaen allerede før løpet engang har begynt. På tide å få dette over på dertil egnede kanaler for de som er så jævla interessert i dette. NRK skal tjene oss i folkeopplysningens navn og ikke rapportere fra hvert jævla arrangement. Hva tror du dette koster oss lisensbetalere og gjett hvilken avdeling som er størst i NRK? Det var godt å få ut! Jo da, jeg har flere kanaler, men NRK P1 er hovedkanalen og i tillegg finnes kanalen NRK Sport, så bruk den da for F...
    Ikke nok med NRK P1, men ser man Dagsrevyen, så er siste biten før værmeldingen sport, enda Sportsrevyen sendes rett etterpå, forstå det de som kan...
    "The Norwegian Way" skal ikke forstås, kun aksepteres. DAB DAB DAB DAB DAB

• Liker
    Reaksjoner: TT.

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.565
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Nye rør til preampen er bestilt fra TubeDepot nå og valget falt på Telefunken, da jeg anser dette som seriøse "mormonsen" rør. $170 for ett er vel en grei pris ;):rolleyes:

Er så lei av drit som ikke leverer, så da kjøper jeg heller i de øvre hyllene, dog ikke øverste, da dèt blir for dyrt. RIAA rør er Telefunken Black Diamond og det får være greit nok, da RIAA knapt vil bli brukt. Så da er det bare å vente... :)
    Men er de ekte Telefunken da??? ;)

O

• Liker
    T

TT.

Gjest

O
    Hehe, jeg får spørre "ekspertisen" i Göteborg ;D

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.565
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86

O
    Ja best det så du ikke går på en"smell" ;)

O

• Liker
    T

TT.

Gjest

O

O
    Fort gjort å få "fake" rør :rolleyes:

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.565
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86

helarn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Antall liker
    570
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Det verste er når selve hovedprogrammet, PILS (lørdager kl. 13.30), blir skjøvet til side av et eller annet sportsarrangement som er kjempeviktig og som må sendes både på radio og fjernsyn. Her har man benket seg i "hulen" sin med en pils; hva ellers, for å nyte en halvtimes kultursending og så hører man bare en eller annen hysterisk NRK-reporter som refererer fra et skirenn i Sør-Europa!

• Liker
    T

TT.

Gjest

O
    Det florerer faktisk av det på nettet desverre,tube depot er en av de som selger det også. Du får rør av Lassemann her inne på sentralen som er fair priset og er garantert ikke fake.

O
    Ok, får jeg "FAKE", blir de politianmeldt.

Sist redigert av en moderator:
    T

TT.

Gjest
    Det verste er når selve hovedprogrammet, PILS (lørdager kl. 13.30), blir skjøvet til side av et eller annet sportsarrangement som er kjempeviktig og som må sendes både på radio og fjernsyn. Her har man benket seg i "hulen" sin med en pils; hva ellers, for å nyte en halvtimes kultursending og så hører man bare en eller annen hysterisk NRK-reporter som refererer fra et skirenn i Sør-Europa!
    Hørte faktisk på "Are & Odin" i går og da fikk de bare 20 minutters sending pga en jævla sportssending. Utrolig irriterende

T

TT.

Gjest

O
    Det florerer faktisk av det på nettet desverre,tube depot er en av de som selger det også. Du får rør av Lassemann her inne på sentralen som er fair priset og er garantert ikke fake.

O
    Så det du sier er at Tube Depot selger falske rør?

T

TT.

Gjest
    Det nevnes "audiofile innspillinger" i en annen tråd og at slikt benyttes ved demo av anlegget, Hva det innebærer vites ikke, men når jeg selv skal "vise fram" anlegget, som jeg gjorde senest i dag da NADKRAFT var innom, var å først spørre hva han spiller/liker av musikk og velge musikk deretter. Jeg har ikke det største utvalget av musikk, men prøver alikevel å finne noe som kan ligne på lytterens smak. Dernest velger jeg musikk med smekk og trøkk som jeg selv mener låter godt i mine ører. Ikke umulig jeg er på vidda, men tilbakemeldingene er iallefall gode, stort sett. ;D

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11

O
    Tube Depot er de siste jeg ville trodd at selger fake stuff.. Har aldri sett noen som har anklaget de for det i følge website ratings osv.

• Liker
    T

TT.

Gjest

O
    Tube Depot er de siste jeg ville trodd at selger fake stuff.. Har aldri sett noen som har anklaget de for det i følge website ratings osv.
    Han som kjøpte min LM 126 med komplett sett med rør fra Tube Depot, anklaget meg for å ha "fake" Telefunken rør montert!

T

TT.

Gjest
    Ser at musikkpoliti og andre som ikke engang er støttemedlem forsøker seg på syltynne spøker og i tillegg klager på en gratis tjeneste der webmaster jobber uavbrutt i 30 timer uten søvn, for å få forumet oppe å gå. Blæh til dem og kudos til Høvdingen og hans hjelpere. Oppfordrer derfor alle til å bidra økonomisk via støttemedlemsskap, for å kunne opprettholde og drifte sentralen med den nyeste teknikken!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jada, jeg har ikke betalt støttemedlemskap. Er litt skralt i pengekassen, serru. Kunne jo ha sendt inn en hundrelapp men da hadde jeg følt at jeg ranet sentralen med tanke på disse Tidal-aboene som følger med som velkomstgave. Derfor må slik vente til jeg har overskudd til legge inn noen flere hundrelapper til Høvdingen og kompani. Klagen var nok ikke så alvorlig ment, og det med musikkpoliti tar jeg ikke så alvorlig. For de innleggene der var jo ment som anklager mot musikkpoliti og ikke det motsatte.

T

TT.

Gjest
    Anklagene er på generelt grunnlag og da spesielt ang musikkpoliti. At du ikke er støttemedlem skal jeg ikke mase om, men regner med at du skjønner min ironi ang klage.

Å sette en type musikk foran en annen og påstå at dette er "bedre", blir i mine øyne/ører helt feil. Det har med respekt for andres musikksmak og valg å gjøre. Sier ikke at du er musikkpoliti, men at man skal være forsiktig med å rangere musikk. Det er helt klart at man liker en type musikk, fremfor en annen. Det er jeg helt enig i, men at den er "bedre" eller mer "riktig" blir tull å påstå

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.286
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tror du skal få deg noen sterkere briller TT ;). Det handler , fra min side, om en vert som bevisst valgte plater som i opptaket ikke er videre snille med et anlegg. Ulikt de fleste av oss som gjerne finner noen plater som vi enten tror besøket vil høre, evt at det gjør at anlegget står godt frem. Gjerne begge deler.. Hva folk synes er bra eller dårlig musikk er underordnet, det er valg av opptak JEG gir gunner kred for. Og ja, bikkja til Waters er jeg jæ lei av.. :)

A

ANM

Gjest
    Å sette en type musikk foran en annen og påstå at dette er "bedre", blir i mine øyne/ører helt feil. Det har med respekt for andres musikksmak og valg å gjøre. Sier ikke at du er musikkpoliti, men at man skal være forsiktig med å rangere musikk. Det er helt klart at man liker en type musikk, fremfor en annen. Det er jeg helt enig i, men at den er "bedre" eller mer "riktig" blir tull å påstå
    Det er det lov å mene, men det må også lov å være uenig?

Folk må da få like hva de vil, men det er vel lov å mislike noe også?

T

TT.

Gjest
    Det er helt uaktuelt med sterkere briller eller høreapparat, det handler ikke om annet enn respekt og dannelse. Desverre har ikke alle fått dette inn med morsmelken...

• Liker
    Reaksjoner: HCS

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jovisst er det lov å mislike noe, men siden det å mislike noe er så sterke meninger så må man da regne med å få motbør av både den humoristiske og den litt ramsalte typen. Jeg også misliker endel musikk, men formulerer det sjelden fordi jeg er mer opptatt av å formidle hva jeg liker isteden. Synes at det kan være mer givende for alle å heller demonstrere hva jeg synes er god musikk enn det motsatte.

T

TT.

Gjest
    Det er det lov å mene, men det må også lov å være uenig?

Folk må da få like hva de vil, men det er vel lov å mislike noe også?
    Er jo akkurat det jeg skrev ANM, men man trenger ikke forhøye sin egen musikksmak og si at den er rett fremfor en annen?

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.286
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Regner uansett med at du tar poenget. Og det i beste mening...Utover dette skal jeg ikke si så mye mer.

A

ANM

Gjest
    Den gang Stock Aitken og Waterman eide hitlistene var det ikke grunnet kvaliteten på musikken, ikke kan vi påstå at produktet Spice Girls var annet en et utspekulert markedstriks heller. Klart vi kan rangere musikk!

T

TT.

Gjest
    Det er mye musikk som er "opplest og vedtatt" som jeg ikke kunne falle meg inn å låne øret til, selv med 4 i promille, men jeg rakker da ikke ned på hverken artist eller de som liker artisten, det blir helt feil for meg

A

ANM

Gjest
    men jeg rakker da ikke ned på hverken artist eller de som liker artisten, det blir helt feil for meg
    Ikke for meg! ;D Men det har hendt jeg har tatt feil og måtte bite i det sure eplet og innrømme at jeg liker noe jeg har rakket ned på tidligere. Har jeg lært av det? Nei!

T

TT.

Gjest
    Jeg tør påstå at Stock, Aitken &Waterman var et produkt av sin tid og har derfor en plass i vår musikkhistorie. Både Rick Astley, Mel & Kim og mange fler. Var de populære, ja, solgte de mange plater, sikkert. Er de dermed dårligere enn feks Bowie, Dylan, Stones eller Beatles? I mine øyne, nei.

Er Leif Ove Andsnes bedre enn Chris Martin eller er Bjarne Brøndbo bedre enn A-Ha? Det kommer helt an på øret og opplevelsen til den som hører. Å rangere musikk blir bare tull og liker man det ikke. Greit, men den er ikke noe dårligere

A

ANM

Gjest
    Med all respekt så er jeg totalt uenig i din vurdering, du tar rett og slett feil! Les historien om SA&W og du vil skjønne hvorfor! Å sammenligne den kremmertrioen med Bowie og Dylan, blir som å sammenligne mors hjemmelagde kjøttkaker med Toros kjøttbuljong.

T

TT.

Gjest
    Musikk nå, om du liker det eller ikke...
    Acoustic Alchemy - Playing for time

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.565
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86

O
    ikke fake på den måten,men mange av de rørene de selger er ny produserte på andre fabrikker:)
    Så du får ikke alltid for exempel Mullard som er produsert av mullard;)
    O

T

TT.

Gjest
    Med all respekt så er jeg totalt uenig i din vurdering, du tar rett og slett feil! Les historien om SA&W og du vil skjønne hvorfor! Å sammenligne den kremmertrioen med Bowie og Dylan, blir som å sammenligne mors hjemmelagde kjøttkaker med Toros kjøttbuljong.
    skal musikkverdenen kun bestå av det du selv liker, da blir det snevert. Få av deg skylappene!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn