TTs tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    God helg til deg og :) Hvordan var det forresten man kopierte link direkte til YouTube? Var et eller annet man
    måtte ta vekk i linkadressen? Lenge siden sist så har helt glemt det ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    God helg til deg og :) Hvordan var det forresten man kopierte link direkte til YouTube? Var et eller annet man
    Bruk videoknappen i kontrollpanelet til posten og lim inn url-en til YouTube-videoen. Det er den enkleste måten.
    God helg alle sammen!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Bruk videoknappen i kontrollpanelet til posten og lim inn url-en til YouTube-videoen. Det er den enkleste måten.
    God helg alle sammen!
    S må fortsatt fjernes
    Hvis du kopierer url-en istedenfor share-lenken så slipper du det. I alle fall for meg, slik som nå.

Slik ser lenken ut hvis du kopiere url istedenfor share-lenke: https://www.youtube.com/watch?v=ar3b9MUXdDw

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gøy å høre litt gamle saker som mangel av riktig avspiller har umuliggjort i årevis. Som meg og DAT.

T

TT.

Gjest
    Kjøpte meg en Sony DAT i fjor, men fikk aldri ut fingern til å bruke den, så den ble solgt her inne for slikk og ingenting ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpte meg en Sony DAT i fjor, men fikk aldri ut fingern til å bruke den, så den ble solgt her inne for slikk og ingenting ;)
    Synd jeg ikke fikk med meg det mens jeg hadde penger på konto. Ligger jo en ute til en passende pris nå, men jeg har andre prioriteter enn å gjeninnføre også DAT i systemet før jeg er ferdig med å sette opp vinylen. Penger spiller en avgjørende rolle, bruker heller litt mer cash på bedre RIAA eller DAC enn å supplere med nok et båndformat, selv om jeg har mange taper liggende i bergenskrypten.

• Liker
    Reaksjoner: TT.

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    5.381
    Sted
    Bartistan
    MD-revival? Var bare det vi mangla ;)

Min eneste erfaring med MD er et 4-spors Sony studio som låt aldeles for j*vlig, men det kan jo like gjerne ha vært preamps eller ADC som selve formatet.

T

TT.

Gjest
    MD-revival? Var bare det vi mangla ;)

Min eneste erfaring med MD er et 4-spors Sony studio som låt aldeles for j*vlig, men det kan jo like gjerne ha vært preamps eller ADC som selve formatet.
    Å nei da. Det kommer mer her. Vi skal innom DCC, spolebånd, DAT, BetaMax, Video2000, phonograph, 78 plater, quadrofoni, dbx, monoopptak, kirkeorgel og harpemusikk. Er dét ett problem, så finn deg en annen tråd å klage i, her skal det være feel good, ikke grinete folk!

IMG_6822.JPG

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.126
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    I den andre pakken var denne; Ortofon Testplate V2. Bestilt onsdag, levert fredag. Bravo Norsk Audio Teknikk!

Vis vedlegget 420771
    Den MÅ bare jeg også ha. Turde ikke bestille før noen kompetente gikk foran med et godt eksempel. Skal se det begynner å bli justeringer av pu i heimen i nord, også;)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Absolutt Harald HM, husker låten ble spilt på tjuvlånt LP fra storesøster på Phillipsanlegget til fattern i kjellerstuen på 70-tallet. Låten er det veldig lenge siden jeg har hørt, så det ble en tur med masse minner. Kult!

T

TT.

Gjest
    I den andre pakken var denne; Ortofon Testplate V2. Bestilt onsdag, levert fredag. Bravo Norsk Audio Teknikk!

Vis vedlegget 420771
    Den MÅ bare jeg også ha. Turde ikke bestille før noen kompetente gikk foran med et godt eksempel. Skal se det begynner å bli justeringer av pu i heimen i nord, også;)
    kan ikke uttale meg om platens spor eller kvaliteter, da den foreløpig ikke har fått spilletid, men vil anta at denne i tillegg til andre fysiske innretninger for å stille inn en vinylsnurre, kan gjøre ting enda bedre

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.126
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Absolutt Harald HM, husker låten ble spilt på tjuvlånt LP fra storesøster på Phillipsanlegget til fattern i kjellerstuen på 70-tallet. Låten er det veldig lenge siden jeg har hørt, så det ble en tur med masse minner. Kult!
    De flotte 70åra, ja. Sånn var det. Ikke Philips hos meg, men kassett og et helt greit anlegg i kjeller'n. Var vel ikke hifi, men EJ, nå Sir, trengte ikke det:)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    De flotte 70åra, ja. Sånn var det. Ikke Philips hos meg, men kassett og et helt greit anlegg i kjeller'n. Var vel ikke hifi, men EJ, nå Sir, trengte ikke det:)
    Minner er rare saker. De trigger de rareste følelser og er altoverskyggende, nesten som barndomsforelskelse.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.286
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg bør åpenbart jobbe bittelitt med min litt syrlige form for humor :p
    Det har vi alle. Det skrevne ord kan slå ganske så hardt hvis mottaker hverken er forberedt eller sarkasmen/fleipen misforstås
    Synes du var elegant i argumentasjonen inne hos meg TT. Knegget litt her. Ha en fin helg TT, du er en fin fyr :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Her i denne tråden er vi alle positive til ethvert medium som lager lyd, selv om MiniDisc med sin Atrac-komprimering ikke er like hifiriktig som en god analog kassett, vinyl eller rett og slett en CD. Det er musikken det handler om, 256 kbps Atrac er ikke så ille i vanlig stereo. At et firespors-portastudio med MD ikke er da shit forandrer ikke på det. :)

T

TT.

Gjest
    Det er mye musikk fra "dengang da" som vekker både minner og fot. Selv med to eldre søsken, så ble jeg nok mer påvirket av radio, enn eldre søsken. Husker godt at det gikk mye av Deep Purple, Jimi Hendrix, Ten years after og Carole King fra ene rommet, Chicago, Genesis, Stevie Wonder, Earth, Wind & Fire fra det andre.

Etter skoletid, Ti i Skuddet, Norsktoppen og UK Top 40 fra Radio Lux var faste innslag på radioen. På 80-tallet dukket illegale nærradioen opp i Oslo og de var utrolig spennende å følge. Ofte ble frekvensen byttet og sendingene var fra varebiler som kjørte rundt i byen. SR P3 med Soul Corner og Mats Nilekjär som programleder, gjorde at soul og funk ble interessant. Spesielt Prince og hans 1999 album. SR P3 hadde i tillegg programmet "Rakt över disc" med Clabbe, Claes af Geierstam. Ettehvert kom både nærradiostasjoner og NATO radioen fra Kolsås. Hver lørdag var det "countdown" med selveste Keysee Kasem (RIP). Alt dette satte dype spor i en sart sjel som var mer enn motakelig for musikk fra utlandet.

T

TT.

Gjest
    Tusen takk og takk det samme HCS. Prøver bare å si hva jeg mener uten å være ufin. Noen ganger treffer jeg, andre ganger...

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.126
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Det er mye musikk fra "dengang da" som vekker både minner og fot. Selv med to eldre søsken, så ble jeg nok mer påvirket av radio, enn eldre søsken. Husker godt at det gikk mye av Deep Purple, Jimi Hendrix, Ten years after og Carole King fra ene rommet, Chicago, Genesis, Stevie Wonder, Earth, Wind & Fire fra det andre.

Etter skoletid, Ti i Skuddet, Norsktoppen og UK Top 40 fra Radio Lux var faste innslag på radioen. På 80-tallet dukket illegale nærradioen opp i Oslo og de var utrolig spennende å følge. Ofte ble frekvensen byttet og sendingene var fra varebiler som kjørte rundt i byen. SR P3 med Soul Corner og Mats Nilekjär som programleder, gjorde at soul og funk ble interessant. Spesielt Prince og hans 1999 album. SR P3 hadde i tillegg programmet "Rakt över disc" med Clabbe, Claes af Geierstam. Ettehvert kom både nærradiostasjoner og NATO radioen fra Kolsås. Hver lørdag var det "countdown" med selveste Keysee Kasem (RIP). Alt dette satte dype spor i en sart sjel som var mer enn motakelig for musikk fra utlandet.
    Følger deg hele veien i første avsnittet, TT;). Vi er vel ca av samme årgang, vil jeg tro, ut i fra hva du legger ut her. Andre avsnitt; delvis. Minoppvekst i Oslo var siste halvdel av 60-tallet og da var det vel ennå ikke piratradio på lufta, så vidt jeg husker;)

Men gode minner, uansett;)

• Liker

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Sendte selv pirat rundt 1980. 5 watt mono og 3 watt stereo. Mener monosenderen var mest effektiv og siden alternativet var Lux eller BBC på mellombølgen var ikke folk så kritiske på det med mono og stereo på den tiden. I alle fall ikke sålenge det var et alternativ til den ene statskanalen. Vi aksepterte jo mono på TV og tok opp kassetter med nattrock fra både nært og fjernt. Har fortsatt noen kassetter med opptak fra den norske nattrocken der de gamle banda ble samlet på ny i 1981 eller 1982.

• Liker

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    5.381
    Sted
    Bartistan
    Haha! Dette er artig ;)
    Hi-tech i '74 var at du hadde kabel for å kopiere taper med, og slapp å bruke den innebygde mikrofonen i whatever kassetspiller du hadde.

Noen år senere har kompiser egne piratradioer. Cool beans! Cutting egde så det holdt, at the time.

Noen decennier senere sitter jeg på gjemmekontor ved kjøkkenbordet, og kopler opp&ned linjer i Singapore og Hong føkkings Kong, og syns dET er high tech.
    Ting har skjedd 8)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn