TTs tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

TT.

Gjest
    Skal vi snakke litt om lytteinntrykk av de nyankomne? Etter føste test kan jeg si så mye at disse må plasseres korrekt for å yte sitt beste. Har ikke spilt mer enn 1 1/2time så langt og de er ganske lyse i lyden. Tror bedre plassering enn det jeg hadde under testen (se bilde lenger opp) kan gjøre mye med lyden. Spesielt med bassen. Bra med luft og dynamikk, de trenger power for å spille godt, noe de absolutt gjør. Streamet litt house og de hadde ingen problemer med den slags på høyt volum. Kommer tilbake med mer etterhvert....

audiom

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2004
    Antall liker
    1.454
    Sted
    Indre Enfold
    Torget vurderinger
    22
    001.jpg
    003.jpg
    002.jpg
    Har du sett-----orginalbrosjyre på DQ-10 gitt:)
    Jeg får vel donere denne til deg også da.
    Den andre brosjyren ligger i postkassen din.
    Mvh. Stein

T

TT.

Gjest
    Så fantastisk kult å lufte bikkja for siste gang i kveld å samtidig sjekke postkassa. Joda, det finnes fortsatt snille mennesker der ute som er fast på hifisentralen! I kassa ligger et "mint" eksemplar av 80/81 katalogen til Technics!!! Tusen, tusen takk audiom. Dette setter jeg virkelig pris på!!! Du skulle ha ringt på og fått omvisning + kaffe. Nok en gang, tusen tusen takk!

T

TT.

Gjest
    I dag har jeg fått ordnet meg høyttalerkabler slik at jeg kan benytte Dahlquistene i hovedanlegget. Mine anelser ble bekreftet fra prøvespillingen i går ang plassering er alfa og omega for disse. Bassen kom umiddelbart. Benyttes samme svake "toe in" som Extrema og det passer dem veldig bra virker det som. Åpent og flott lydbilde. Her heller trenger jeg ikke noe sub for å komplettere. Skal jeg trekke fram noe negativt må det være en "kul" i diskantområdet som jeg mistenker piezohornene står for eller at BOSE eq fortsatt står i kjeden, men den er satt i "flat". Jeg får gi dem litt mer tid.

image.jpg

T

TT.

Gjest
    Livet er herlig når det største problemet pt er hvilken høyttaler man skal lytte til i anlegget :cool:

Akkurat nå lyttes det til Kool & Klean -Sail

audiom

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2004
    Antall liker
    1.454
    Sted
    Indre Enfold
    Torget vurderinger
    22
    Dette så veldig bra ut, men du glemte å ta vekk moppen på teppe før du tok bilde;)

• Liker
    Reaksjoner: TT.
    T

TT.

Gjest
    Dette så veldig bra ut, men du glemte å ta vekk moppen på teppe før du tok bilde;)
    Hallo, det der er ikke noen mopp. Det er trekket over målemikrofonen! :rolleyes:
    neida, bare tuller. Det er jo hunden min, Mickey. Han er rundt og over alt. Jeg satt på gulvet foran anlegget før i dag og ordnet høyttalerkabler, da kom han med en av lekene sine og skulle absolutt oppå meg. Uansett hva jeg driver med, skal han være med og følge nøye med. Liten raring han.

T

TT.

Gjest
    Jeg har ikke vært så aktiv i tråden de siste dagene, men det har vært mye musikklytting til de sene timer alikevel. Har fortsatt ikke fått sakene fra USA, men de har iallefall forlatt landet ser jeg.
    Eneste hifirelatert som er gjort de siste dagene, er å sette på filtknotter fra Europris under stativene på Dahlquistene. Mon tro hvor lenge disse må spilles inn :rolleyes:

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    313
    En av mine favoritt gitarister innen denne sjangeren:

• Liker

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.143
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    I dag har jeg fått ordnet meg høyttalerkabler slik at jeg kan benytte Dahlquistene i hovedanlegget. Mine anelser ble bekreftet fra prøvespillingen i går ang plassering er alfa og omega for disse. Bassen kom umiddelbart. Benyttes samme svake "toe in" som Extrema og det passer dem veldig bra virker det som. Åpent og flott lydbilde. Her heller trenger jeg ikke noe sub for å komplettere. Skal jeg trekke fram noe negativt må det være en "kul" i diskantområdet som jeg mistenker piezohornene står for eller at BOSE eq fortsatt står i kjeden, men den er satt i "flat". Jeg får gi dem litt mer tid.

Vis vedlegget 326950
    Stilige disse, men krever sin plass, jaggu var de ikke store😎
    Gratulerer igjen og igjen og igjen😊
    Her renner det på....

gismo

T

TT.

Gjest
    Tusen takk gismo. Ja, de krever sin plass. Er litt i tvil om planen videre med disse, men jeg skal ikke forhaste meg. Tror ikke de skal forbli i hovedanlegget, men forvises til 2 etg og rommet jeg planlegger å bruke. Derimot imponerte Bose 901 stort i heimen.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.574
    Torget vurderinger
    12
    Coverne dine er klare men scanningen tar tid (og er kjedelig...);)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Ingenting er kjedelig Trondmeg. Du må tenke på at du gjør en god gjerning og at du gleder et medmenneske! ;)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.574
    Torget vurderinger
    12
    Det er jo derfor jeg gjør det :)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    BTW: Litt skuffende at du ikke har den meget pene i signaturen din. Den er jo en levende legende!

T

TT.

Gjest
    Tusen takk gismo. Ja, de krever sin plass. Er litt i tvil om planen videre med disse, men jeg skal ikke forhaste meg. Tror ikke de skal forbli i hovedanlegget, men forvises til 2 etg og rommet jeg planlegger å bruke. Derimot imponerte Bose 901 stort i heimen.
    hva skjebnen blir for Extremaene er fortsatt uklart. Er skikkelig i tenkeboksen ang dem.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.574
    Torget vurderinger
    12
    hva skjebnen blir for Extremaene er fortsatt uklart. Er skikkelig i tenkeboksen ang dem.
    Don't think about it. Jeg har ikke plass.

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Don't think about it. Jeg har ikke plass.
    Sikkert noen andre som har plass og det er sterkt vurdert

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.574
    Torget vurderinger
    12
    Legge den tanken på is en liten stund :)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Det kan jeg godt gjøre. Jeg er absolutt ikke i noe pengenød, men tror jeg kanskje er "ferdig" med dem. Hvis noen har sett Wayne Carini og Chasing Classic Cars på Discovery, så sier Wayne at han har hatt bilene han har jaktet på en stund og hatt dem en stund, lekt med dem, eid dem og så er det på tide å gå videre. Var slik med Nakamichi Dragonene jeg kjøpte også. Eide de en stund, fikk lekt med dem, så gikk jeg videre. Blir kanskje slik med Extremaene etterhvert....

EDIT: Er en kar på Gjøvik som også er interessert = HCS

Sist redigert av en moderator:
    T

TT.

Gjest
    Nå en herlig låt med engelske Oli Silk med Cindy Bradley som gjesteartist - Tokyo

T

TT.

Gjest
    Følte meg et øyeblikk som "upholstery"dama, Sue, i Fast n' Loud! ;) (Ass monkey...)

Sist redigert av en moderator:

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.003
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ass Monkey, hehe! Ser bra ut det der, virkelig noen rare høyttalere med tanke på elementbestykning...

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Takk for det. Ja. Som de fleste svenske kreasjoner som Carlson, Larson, Rauna er disse like rare, men låter bra.

T

TT.

Gjest
    Mens helgen nytes og man hviler forsiktig på sine laubær

Chieli Minucchi - Got it goin' on

T

TT.

Gjest
    Det ble forresten ny "hifi" med DAB+ i bilen i dag også. Valget falt på en Sony sak, gikk til verket tidligere i dag og satte i gang med monteringen. Etter kort tid var den montert, men etter at tenningen ble skrudd på var den like død. Må visstnok ha en overgang. Fikk bestilt en og den dukker opp tirsdag har jeg blitt lovet. Så da ble originalradioen satt inn igjen. Funker det ikke med overgangen, får butikken spillern i retur og turen går så til merkeforhandler for eksperthjelp

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn