TTs tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

TT.

Gjest
    Nå har jeg akkurat lyttet meg gjennom Fairytales med Radka Toneff på Tidal. Flott lyd, men kanskje litt sånn Kari Bremnesplate, som spilles pga lyden. Var noen spor jeg hadde hørt i andre tapninger før og Toneff er dyktig på å skildre på eget vis. Ikke noen plate jeg må ha i samlingen min slik jeg ser det, men ok å ha hørt.

T

TT.

Gjest
    Jeg har vært flink gutt i dag og tørket støv i museet. Litt sånn harelabb, men greit nok. Ser representativt ut nå, sånn til vaffelkjøret.

T

TT.

Gjest
    Leste i lokalavisen at The Real Thing skulle ha konsert i lokalmiljøet nært forestående med fokus på smooth jazz og annet i nærheten, så jeg jeg pløyde avisen og internettet for billetter, men neida, fant ingen ting. Skal det eller er dette vanlig, da er det ikke rart at publikum ikke kommer. Leste akkurat om norske gruppen Plumbo som hadde solgt ca 84 billetter i Nittedal til sin konsert. Det må jo være noe som ikke stemmer?

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har vært flink gutt i dag og tørket støv i museet. Litt sånn harelabb, men greit nok. Ser representativt ut nå, sånn til vaffelkjøret.
    Vi rykker snart inn slik at støvet igjen kan virvles opp og bedekke de utstilte artifaktene. 8)

• Liker
    Reaksjoner: ptb

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    72.627
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Leste i lokalavisen at The Real Thing skulle ha konsert i lokalmiljøet nært forestående med fokus på smooth jazz og annet i nærheten, så jeg jeg pløyde avisen og internettet for billetter, men neida, fant ingen ting. Skal det eller er dette vanlig, da er det ikke rart at publikum ikke kommer. Leste akkurat om norske gruppen Plumbo som hadde solgt ca 84 billetter i Nittedal til sin konsert. Det må jo være noe som ikke stemmer?
    Plumbo solgt kun 84 billetter?
    Det ser ut til at folk endelig har begynt å ta til vettet!:cool:

Har sett The Real Thing flere ganger, men da før Sigurd Khøhns tragiske bortfall.
    Fanrastisk gode musikere med mye humor. Adskillig bedre live enn på skive, fordet er umulig å gjenskape stemningen de lager i kommunikasjon med publikum.
    Wangnbergs orgelspill med sokkelesten på pedalene er nesten ikke til å tro.
    Det kan inspirere til en ny disiplin TT: luftorgel!?;)

Det er annonsert konsert på Cosmopolite, Oslo 17 feb. Det eneste jeg har funnet dessverre.
    Du kan jo ringe til avisa hvor du leste om konserten.

Dette må være ideell taffelmusikk hos deg den 13 TT ;)
    WAFFLE SHUFFLE:

Mvh

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.382
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Nå har jeg akkurat lyttet meg gjennom Fairytales med Radka Toneff på Tidal. Flott lyd, men kanskje litt sånn Kari Bremnesplate, som spilles pga lyden. Var noen spor jeg hadde hørt i andre tapninger før og Toneff er dyktig på å skildre på eget vis. Ikke noen plate jeg må ha i samlingen min slik jeg ser det, men ok å ha hørt.
    Aner ikke hvordan lyden fra Tidal er, men det er ihvertfall stooor forskjell på CD`n og vinylen, og det så definitivt i vinylens favør. Men - spille denne og Bremnes pga lyden. Nope, ikke enig der:). Har alltid spilt Bremnes for musikken, og tildels tekstene, selvom mitt første møte med den musikken sikket var som for mange andre - Hi-Fi demo.

T

TT.

Gjest
    @bluesbreaker: tok et nytt søk etter The Real Thing Askim og da dukket det opp, men via Facebook og der er ikke jeg med, så hvis det skal være slik, gidder jeg ikke.

EDIT (Piaf): Jeg er ingen Plumbofan, bare så det er sagt, men hvis ikke konserter blir annonsert gjennom de helt vanlige kanalene som aviser, så vil vel endel (som jeg) miste slik info

Sist redigert av en moderator:
    T

TT.

Gjest
    Helt greit det jorwed, men da dette var omtalt i lokalavisen i forrige uke fantes ingen info hos Askim kulturhus. Eneste info ang Askim og TRT var fra 1.mai 2014

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    19.193
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    :)
    Ok. Jeg så bare ditt innlegg over mitt og ville prøve :) Så ut som om du hadde søkt i dag.
    Sikkert en kul konsert!

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Litt musikk nå. Har stor sans for Marilyn Scott og hennes stemme. Her med "Every time we say goodbye"

T

TT.

Gjest
    Ja. Blir vel aldri helt frisk, men loddefrisk. Kom innom i morgen efta etter kl 16 eller vent til lørdag. Du velger

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    19.193
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ha-ha! Touché!! Jeg har sett mange av dem i det siste, men som vanlig vil jeg skylde på utstyret mitt (!).
    Lagde (som i loddet) meg en tonearmskabel i går. Den virker, men ser ut som et takras......... Må få noen flere tips og litt hyggelig selskap :)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Jo da, har ikke brukt hovedanlegget på over 4 uker og det var jammen meg på høy tid å fyre opp skrammelet. Hva opplever jeg? Masse luft dynamikk og dybde i lyden og det umiddelbart på kald forsterker/anlegg. Morofaktoren og FOT kom like fort. Gøy. Skjønner ikke helt hvorfor dette anlegget har levd i skyggen av de andre, men sånn er det iallefall..... Tåler vi et bilde?

image.jpg

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.087
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Er det som skjer med hfs forum om dagen da, tregt og finner ikke tråden din med vaffel treff? Bare henger når jeg søker. Om det er til helgen må jeg dessverre melde pass. Synd for kunne tenkt meg å ta turen, men diverse plikter dukket opp som må tas ett par helger fremover. Så da er det plass til en ny på lista.

T

TT.

Gjest
    Har hatt hyggelig besøk av evo 2 og jorwed. Det ble avholdt et "loddekurs" da evo 2 ville ha lagd en tonearmkabel. Det ble vist noen enkle øvelser i traktering av loddebolt og dessuten avslørt noen triks. Det ble ikke tatt noen bilder, da alle tre hadde mobil med kamera og ingen tenkte på å ta bilder. Dermed blir heller ikke noen triks avslørt. ;)
    Jeg vet ikke helt om jorwed fikk med seg noe, da har var meget opptatt av å følge med på hva som skjedde på sin mobil. Evo 2 derimot ble satt i arbeid som håndlanger og trell, noe han var ganske god til. Av og til måtte han irettesettes, da han ofte glemte å gjøre seg ferdig med de tingene han var satt til å gjøre, men alt i alt en lærevillig mann. Ellers ble det kaffe og skravling. Alltid hyggelig. Takker for besøket . :)

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.578
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Hehe,takk for lodding av kabel og hyggelig selskap,kabelen virker også ;);)
    Altid trivelig og være på besøk hos deg TT :)

O

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Hyggelig å høre og fint at kabelen fungerte, noe jeg aldri tvilte på. Vi målte jo den også. Ikke ta alt jeg skriver seriøst, dadet jeg skrev er skrevet med glimt i øyet og satt helt på spissen. ;)

T

TT.

Gjest
    Det jeg ser mest frem til, er om jeg har klart å inspirere jorwed til å gjenoppta sine loddeprosjekter, hvis ikke, vet han hvor det kan utføres...... ;)

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Har hatt hyggelig besøk av evo 2 og jorwed. Det ble avholdt et "loddekurs" da evo 2 ville ha lagd en tonearmkabel. Det ble vist noen enkle øvelser i traktering av loddebolt og dessuten avslørt noen triks. Det ble ikke tatt noen bilder, da alle tre hadde mobil med kamera og ingen tenkte på å ta bilder. Dermed blir heller ikke noen triks avslørt. ;)
    Jeg vet ikke helt om jorwed fikk med seg noe, da har var meget opptatt av å følge med på hva som skjedde på sin mobil. Evo 2 derimot ble satt i arbeid som håndlanger og trell, noe han var ganske god til. Av og til måtte han irettesettes, da han ofte glemte å gjøre seg ferdig med de tingene han var satt til å gjøre, men alt i alt en lærevillig mann. Ellers ble det kaffe og skravling. Alltid hyggelig. Takker for besøket . :)
    Teit at jeg er I Stavanger når disse loddekursene avholdes. Jeg er egentlig best i lodd og vater som sønn til en tømmermester. Lodd kunne jeg tenkt meg litt mer kunnskap om. Ikke minst finne ut om ting er rett sammensatt. Jaja, det byr seg vel en sjanse. Godt å se dere trivdes, med eller uten kontakt med alle andre enn de som var i nærheten... ;)

T

TT.

Gjest
    Teit at jeg er I Stavanger når disse loddekursene avholdes. Jeg er egentlig best i lodd og vater som sønn til en tømmermester. Lodd kunne jeg tenkt meg litt mer kunnskap om. Ikke minst finne ut om ting er rett sammensatt. Jaja, det byr seg vel en sjanse. Godt å se dere trivdes, med eller uten kontakt med alle andre enn de som var i nærheten... ;)
    du skal ikke se bort i fra at det vil bli avholdt loddekurs utover på vårparten hvis behovet og etterspørselen fortsatt er der.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    72.627
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    "Loddebestanden er under hardt press. Loddekollapsane før om åra har i all hovudsak skuldast dårleg rekruttering. Det er ikkje tilfellet denne gongen."
    Kystmagasinet
    :p

T

TT.

Gjest
    Kanskje det var for tidlig med et nytt treff her siden så mange trekker seg fra treffet, men det er ikke mange her inne som åpner hjemmet sitt for likesinnede. Iallefall ikke for mange samtidig.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.286
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kanskje det var for tidlig med et nytt treff her siden så mange trekker seg fra treffet, men det er ikke mange her inne som åpner hjemmet sitt for likesinnede. Iallefall ikke for mange samtidig.

Tenkte å ta et større blot her oppe til sommeren...Grille, kanskje bade, høre litt musikk..Og overnatting for de som kommer ifra mindre sentrale strøk.. Håper du tilgir at jeg ikke ser for meg at jeg dukker opp på lørdagen..? :)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Det har jeg absolutt ikke noe problem med å forstå HCS. Har vært i samme situasjon og har stor forståelse for ditt valg. Vi holder uansett kontakten.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.382
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Prisverdig at både du og andre gjør dette. Litt overraskende at ikke andre benytter seg av at det ser ut til å være "ledige" plasser.

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Prisverdig at både du og andre gjør dette. Litt overraskende at ikke andre benytter seg av at det ser ut til å være "ledige" plasser.
    Du sier noe ptb, men jeg har ikke akkurat flagget at det er ledige plasser heller. Det er fortsatt litt usikkert ang to deltakere og jeg tror antallet er mer "håndterbart" for meg sånn på vintertid

• Liker
    Reaksjoner: ptb
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn