TTs tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.425
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Har delt inn i følgende grupperinger - og innen de alfabetisk etter artist:
    Norske
    Øvrige skandinaviske
    Pop/rock
    Jazz
    Klassisk
    Soundtrack/musicals

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    19.225
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Tja, kommer vel litt ann på. 180g, dobbelt lp og plastcover osv. men en 60-70 med plastcover kanskje?

Edit: pr. kube selvsagt... :)

• Liker
    Reaksjoner: TT.

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    19.225
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Norske
    Øvrige skandinaviske
    Pop/rock
    Jazz
    Klassisk
    Soundtrack/musicals
    Betyr det at det kan være jazz i tre forskjellige avdelinger? Eller tenker jeg feil?

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.425
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Norske
    Øvrige skandinaviske
    Pop/rock
    Jazz
    Klassisk
    Soundtrack/musicals
    Fin denne også og da vil jeg ha norsk jazz i jazz og ikke i norsk.
    Kunne/burde skrevet det, men....
    Jazz, Klassisk og Soundtrack/Musicals omfatter alt, uavhengig av land/artister. Så, ja - Jazz plater m/Norske artister står under Jazz:)

• Liker

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.425
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Litt pussig at du nevner det om egen musikksamling, for jeg så annonsen din for salg av skiver og der var det endel jeg ikke helt forbinder med hva du spiller til vanlig. Jeg har jo også handlet hos deg tidligere og det jeg kjøpte var kanskje ikke helt i din gate, men en berikelse i min samling.
    Nå er det jo en årsak til at noen av de platene som er til salgs står på lista da;)
    Samtidig - flere av de er dubletter også.

Det er flere på listen som er helt i din gate, og som vil berike din samling ytterligere:)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Litt pussig at du nevner det om egen musikksamling, for jeg så annonsen din for salg av skiver og der var det endel jeg ikke helt forbinder med hva du spiller til vanlig. Jeg har jo også handlet hos deg tidligere og det jeg kjøpte var kanskje ikke helt i din gate, men en berikelse i min samling.
    Nå er det jo en årsak til at noen av de platene som er til salgs står på lista da;)
    Samtidig - flere av de er dubletter også.

Det er flere på listen som er helt i din gate, og som vil berike din samling ytterligere:)
    he he. Slik det er nå, så aner jeg knapt nok hva jeg har og ikke har, så en real opprydding må foretas før nytt kommer inn

Fin musikk i formiddagen

Robbie Dupree - Sugar tree

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.425
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Opprett brukerprofil på Discogs først som sist:)
    Raskt og enkelt å registrere opp platene der - og det gir deg god oversikt.

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Har hørt flere si det og det er vel bare å hoppe i det, men det er jo så mange varianter av bare en plate

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.425
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ...men det er jo så mange varianter av bare en plate
    Som EVO´n nevner så er det i de fleste tilfeller enkelt å finne ut hvilken utgave du har.
    Tast inn cat.nr på den utgivelsen du har. Som regel vil du da få flere treff, men i kombinasjon med landet den er presset i (står som oftest på label eller cover) finner du i de fleste tilfeller den rette.

Hovedtyngden av brukte plater (fra LP´s storhetstid) i omløp i Norge er enten presset i Skandinavia (Norge og Sverige) eller i Nederland. Men en andel stammer også fra England og Tyskland.

Men - en del plater er presset i ulike opplag, og i ytterste konsekvens må man sjekke run-out matrix og se på bilder av label osv for å finne eksakt den rette.
    Hvor viktig man synes det er å velge eksakt den rette eller nøyer seg med å velge en av de (tilstrekkelig riktig) - for kun å ha logg på hvilke plater man har i samlingen får være opptil den enkelte.
    Om man ikke er platesamler og/eller aktivt driver kjøp/salg så er det jo ikke på død og liv viktig at man har registrert eksakt den korrekte pressingen. Men, igjen - opptil den enkelte hvor nitidig man vil gå til verks.

• Liker

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    45.506
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ja, det kom jeg på etterhvert. Jeg kommer tilbake med rørene etterhvert :)
    Regner med at det er rør til preen du har lånt? send en meld til Audiomix så finner han noen bra Nos rør til deg til en vettug pris :)

mvh

T

TT.

Gjest
    Regner med at det er rør til preen du har lånt? send en meld til Audiomix så finner han noen bra Nos rør til deg til en vettug pris :)

mvh
    skal teste rørene i en pre for å sjekke om mine rør er årsaken til at effekttrinnet går i protection ved tilkobling. Er bare en billig sak og jeg kjøper kun nye rør om det viser seg at mine er syndern. Det gjelder ikke ARc min

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    45.506
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

mvh
    skal teste rørene i en pre for å sjekke om mine rør er årsaken til at effekttrinnet går i protection ved tilkobling. Er bare en billig sak og jeg kjøper kun nye rør om det viser seg at mine er syndern. Det gjelder ikke ARc min
    Skjønner, lykke til med testingen :)

mvh

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Litt sveitsisk(!) smooth

Urs Wiesendanger & Dhenibe Romea - Bring me back to life

T

TT.

Gjest
    Har tidligere i dag vært og hørt et anlegg som låt i mine ører fantastisk bra og det har nok endret mine preferanser litt, noe som bare er positivt. Det må samtidig sies at jeg har hørt et oppsett tidligere i år som har potensiale til å bli minst like bra om kanskje ikke enda bedre enn det jeg hørte i dag, bare rommet vil være på lag med lyden. Nevner ikke hvem, hva eller hvor dette er.
    Kanskje proff hjelp med måleutstyr eller sk DSP kan hjelpe vedkommende med veien til lydnirvana, ikke noe jeg sitter med fasiten på

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    45.506
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Har tidligere i dag vært og hørt et anlegg som låt i mine ører fantastisk bra og det har nok endret mine preferanser litt, noe som bare er positivt. Det må samtidig sies at jeg har hørt et oppsett tidligere i år som har potensiale til å bli minst like bra om kanskje ikke enda bedre enn det jeg hørte i dag, bare rommet vil være på lag med lyden. Nevner ikke hvem, hva eller hvor dette er.
    Hmm bare en liten teaser med andre ord :confused: :)

mvh

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Kommet noe lengre med rør testingen? :)

mvh
    eh, nei. Har så mye prosjekter nå at jeg må få områdd meg litt. Det ramlet dessuten inn en 7.1 kringlydsak her i går kveld som skal opp i stuen etterhvert og i dag noen basselementer for reconing, så dagene fylles fort med oppgaver. Greia jeg sliter med, er at jeg må ha overskudd og lyst til å gjøre ting ellers er det bare en klump om foten, om du skjønner. Men det kommer, det kommer og da er både rørtest og tilbakelevering av disse første prioritet

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    45.506
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Kommet noe lengre med rør testingen? :)

mvh
    eh, nei. Har så mye prosjekter nå at jeg må få områdd meg litt. Det ramlet dessuten inn en 7.1 kringlydsak her i går kveld som skal opp i stuen etterhvert og i dag noen basselementer for reconing, så dagene fylles fort med oppgaver. Greia jeg sliter med, er at jeg må ha overskudd og lyst til å gjøre ting ellers er det bare en klump om foten, om du skjønner. Men det kommer, det kommer og da er både rørtest og tilbakelevering av disse første prioritet
    Det skjønner jeg meget godt TT, sliter med samme sak her hjemme så på mange vis sitter vi i samme båt :( men vi får gjøre så godt vi kan og være fornøyd med det.

mvh

• Liker
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn