TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.487
    Antall liker
    84.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Da gik det lige nu en bestilning til Danmark på noget sjovt for fanden! 🤣👍
    Edit: Aarhus! 🇩🇰
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.487
    Antall liker
    84.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hadde det også, men med sommersted ved siden av Solørbanen, så vokste jeg nærmest opp med NSB. Min far var lærer og med over 8 ukers ferie samme sted hvert år i oppveksten, så ble jeg nok preget. I tillegg var det en togstasjon like ved og der var det dessuten postkontor. Jeg var ofte der for å hente posten for mine foreldre. Såpass mye at jeg var på fornavn med stasjonsmesteren. Det var en fin tid.
    (Solørbanen er strekningen mellom Kongsvinger og Elverum)
    Et eksempel fra 2020 fra nevnte sted og som dere ser, er det ikke langt unna sporet. Som barn sprang vi til gjerdet så snart vi hørte det ringe og ventet på toget. Så var det å telle antall vogner. Det gikk persontransport på linjen fram til 1993 og etter det har det kun gått godstog og da for det meste tømmer og flis. NRK Sommertoget gikk forbi og da stod jeg i baksetet på cabrioleten med det norske flagg. Det kom aldri på tv.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.487
    Antall liker
    84.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    En bra dag har det vært, men noe kløyving av ved ble det ikke. Det er heller ingen hast. Gidder ikke svette i 24 grader. Fikk derimot pakket og sendt både strømkabel og kondensatorer og endelig mottatt stift til B795. Nå er det slutt på pakkerushet og sannsynligvis må Posten permittere en rekke ansatte i distribusjonen. Shit happends! 😎

    Endelig er det natta her. God natt alle!

    Vladi Stecker - Evening groove

     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.489
    Antall liker
    35.336
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Bestill litt selv, det er ikke så vanskelig. Om du lurer på noe, send meg gjerne en PM
    Har et Miele kjøleskap som er på vei, det vil si den skulle ha ankommet i mars, men fikk beskjed nå når vi er på ferie at den kommer neste uke. 🤣 Heldigvis så har vi klart å utsette leveringen til 3/8.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.487
    Antall liker
    84.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    God formiddag!
    I dag skal det bli veldig varmt i flg "ekspertene". Det viser seg dessuten at enklete ikke tåler varmen særlig godt. (Ref Gode kjøp tråden red. anm). Dem om det. Rasshøl finnes alle steder og i alle størrelser desverre. Tror egentlig de ikke har det særlig godt med seg selv. Det finnes botemidler for slike, men nok om det/dem.
    Formen til Mickey går sakte i riktig retning og nå i morges har han endelig spist skikkelig mye og det er et veldig godt tegn. Det gleder meg veldig og håper at det fortsetter. Om det ikke blir helt ulevelig på terrassen, så skal jeg ta en økt med Philips 977 platespilleren. Den har bare blitt stående og fortjener litt omsorg. Ny stift har jeg også fått til den, så da blir det bytte og finjustering av denne. Fin jobb i sommervarmen. Ha en flott dag til (nesten) alle!

    9FA7D139-E835-425B-A479-0C00C9A53EBF.jpeg


    Kool & the Gang med Lisa Stansfield - Too hot

     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.489
    Antall liker
    35.336
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Fikk assosiasjoner til Øystein Sunde.

    "Og hviss jeg kommer til himmelen
    og St. Peter vil kaste meg ned igjen
    da sier jeg: et øyeblikk nå før du sier endelig stopp
    for du vet alt som går ned, det kommer før eller siden opp

    Og da kommer det biff á la Lindstr
    og ku á la Lumpur
    hjertebandasje og årsgammal munnkurv
    Og nygravet laks på egen risk
    og det kommer rødsprit til kjøtt
    så kommer det whitesprit til fisk"
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.487
    Antall liker
    84.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Nei, dette blir for varmt. Måler 28,5 på skyggesiden og på terrassesiden er det mye varmere kjenner jeg. Får skru i hopes og fortsette en annen gråværsdag
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.363
    Antall liker
    3.277
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Oppunder 30 er altfor varmt for hvilken som helst aktivitet. Må innrømme jeg ser litt frem til en kjøligere værtype - håper på plaskregn og Tors vrede ganske snart...
    Og mens man venter på bedre(?) tider kan man dulle med sitt. :)

    ...som å fikse litt tråd mellom Technicsboksene...
    IMG_0888.jpg
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.487
    Antall liker
    84.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Herlig å sitte på terrassen nå og nå er det stille. Lett bris og Creation på Sylfest Strutlekassetten! 🤡😱😂
    sommer dette. Kanskje en Tuborg hadde smakt?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.487
    Antall liker
    84.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    En fin, rolig og varm dag har det vært og rundt halv tre målte jeg 29,4 på skyggesiden. Holder i massevis. Ikke mye aktivitet når det er så varmt, men litt ble det. Nok et fremskritt for Mickey, for dere spm lurer, endelig spiste han sin mat, altså tørrforet (pellets) som er fullt av akkurat det han trenger for å bygge opp kroppen. Jeg var så glad at jeg gråt en skvett. Så teit og sentimental er jeg. Det er et stort skritt i riktig retning og til en mer normal hverdag for både ham og meg. Jippi!
    Takker alle som har brydd seg om han og ståa med ham og det har betydd veldig mye for meg. Så tusen hjertelig takk! ❤

    ønsker alle en riktig god natt!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.487
    Antall liker
    84.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    😂🤣😂

    Stille og rolig her i dag. Har så smått begynt å pakke litt til ferieturen, jeg er så surrete 😵💫til å huske på å få med meg ting, så da kan jeg starte nå. Det blir hverken overnatting på noen slott eller besøk i hjemmene til kjente personer. Jeg blir så skuffet hver gang. Husker at jeg var på Mårbacka ved Sunne i Värmland i 2019. Det er altså hjemmet til den svenske forfatteren og nobelprisvinneren i litteratur Selma Lagerlöf. Skuffelsen var stor da hun ikke var hjemme. Det blir i år, enkel innkvartering og bespisning, men desto høyere promille og partyfaktor og jeg gleder meg allerede. Destinasjon avsløres etterhvert! 😂
    Ha en deilig dag!

    Mando Diao - Strövtog i hembygden


     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.487
    Antall liker
    84.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Her i "hembygden" har en av de nærmeste bøndene spredd grisemøkk på jordene og det er ulidelig å sitte utendørs. 💩💩💩Som gammel rørlegger, så er jeg vant til møkkalukt, men grisemøkk tar kaka! 🤮 Jeg skjønner at det må spres og i morgen er det spådd regn, så da blir lukta borte. Shit happends! 👿👿👿


    Backman Turn Overdrive - You aint seen nothing yet! 🤠🤠🤠

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.487
    Antall liker
    84.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Tror vi liker mye av den samme musikken TT. Ihvertfall i sjangeren soul og funk. Har du hørt de eldre albumene med svenske Eric Gadd? Mye bra her.

    Ikke umulig det @Andy skal gi den en lytt etterhvert. 😉👍
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.487
    Antall liker
    84.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    God formiddag!
    Ikke mye lysekroner og barokkmusikk til frokosten, men derimot helt ok frokost alikevel. Straks settes kursen mot godstolen og kaffekoppen. Ha en hyggelig dag!

    EFD46862-21F6-4DE2-8F86-9BCD529679CA.jpeg
     

    Bat78

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    368
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    7
    God formiddag!
    Ikke mye lysekroner og barokkmusikk til frokosten, men derimot helt ok frokost alikevel. Straks settes kursen mot godstolen og kaffekoppen. Ha en hyggelig dag!

    Vis vedlegget 834567
    Er det brunost med agurk og paprika jeg ser her? Dette er en kombinasjon jeg aldri har sett eller hørt om tidligere! Eksotisk og spennende🤗
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn