TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.814
    Antall liker
    85.870
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    98
    Nå har jeg endelig fått inn alle kassetter i hyllene og det begynner å bli ganske mange. Kun en kassett som jeg hadde fra før av, men denne var i bedre skikk enn den jeg hadde, så veldig fornøyd. Det er heller ikke så veldig mange "VG-På gang" jeg mangler nå og det skal være noen og førti av det slaget. Har dessuten fått grovvasket Audio Pro høyttalerne og de ser slett ikke aller verst ut. Det er gøy å ha noe å pusle med mens jeg venter på regnet ⛈


    IMG_3577.jpeg


    Loose Ends - You can't stop the rain

     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.814
    Antall liker
    85.870
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    98
    Litt musikk i tidlige kvelden og nå har det så vidt begynt å dryppe, mens jeg er klink edru 😂

    Gregg Karukas - Barracuda Bob

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.814
    Antall liker
    85.870
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    98
    Fikk avgårde en god stabel med kassetter (40 stk) nå i kveld, så da blir jeg kvitt mange duplikater, så jeg er veldig fornøyd. Er dessuten hyggelig at andre kan ha glede av kassetter jeg finner på "skattejaktene". Var tidlig oppe i dag, så da blir det tidligere i seng. Ha en vakker sommerkveld! 😎👍


    Nils - Summer nights

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.814
    Antall liker
    85.870
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    98
    God morgen Norge!

    Endelig norsk sommervær (regn og 15 grader) 😂
    Synes faktisk det kan være vel så bra som sol i dagesvis. Ønsker alle en fin dag i regn og sol ⛈☀

    Brian Culbertson - Morning walk

     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    642
    Antall liker
    1.975
    Torget vurderinger
    1
    Morn' TT.

    I dag går ferie turen fra periferien direkte til Fredrikstad og omegn. Skal gjøre Østfold utrygt noen dager. Blir spennende med litt stueforandring.

    Ha en strålende dag

    Atle
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.814
    Antall liker
    85.870
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    98
    Morn' TT.

    I dag går ferie turen fra periferien direkte til Fredrikstad og omegn. Skal gjøre Østfold utrygt noen dager. Blir spennende med litt stueforandring.

    Ha en strålende dag

    Atle
    Ille bra, ha en fin da' 😁
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.814
    Antall liker
    85.870
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    98
    Jeg har nevnt det tidligere, det finnes mange snille folk på HFS😍, denne gangen har @vim01 sendt meg moen "spikesbeskyttere", så jeg slipper å ødelegge parketten. Tusen hjertelig takk skal du ha 😍De kommer godt med
    IMG_3591.jpeg
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.597
    Antall liker
    5.325
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har nevnt det tidligere, det finnes mange snille folk på HFS😍, denne gangen har @vim01 sendt meg moen "spikesbeskyttere", så jeg slipper å ødelegge parketten. Tusen hjertelig takk skal du ha 😍De kommer godt med Vis vedlegget 934301
    Bra de kom helskinnet frem.
    Parkettgudene kommer nok til å takke og beskytte oss begge fra nå av :)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.814
    Antall liker
    85.870
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    98
    Fått lagt ut denne Micromega CD spilleren på Torget, da jeg desverre ikke får brukt den som tenkt. Det fine med den, er at den har coax dig utgang og ikke optisk. Denne utgangen kan man enkelt aktivere eller deaktivere ved behov. Kjekt. Litt musikk i ettermiddagen 😀

    Kayla Waters - I am

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.814
    Antall liker
    85.870
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    98
    Nå skal ikke jeg påberope meg i å høre forskjell på høyttalerne med og uten spikesbeskyttere, men det er heller ikke meningen. Nå blir det både lettere og mer skånsomt å flytte høyttalerne om det skulle være behov for det. Alt som kan gjøre hverdagen enklere er flott. Litt musikk i kvelden

    Lee Ritenour - Rio Funk

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.814
    Antall liker
    85.870
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    98
    God formiddag! ☀
    Ikke vært i særlig form det siste 1 1/2 døgn og jeg tror det skyldes noe mat jeg fikk i meg. Skal ikke gå i detalj, men det har medført hyppige tronebesøk. 🥴
    Men nå går alt så meget bedre, heldigvis! 😀

    Ønsker alle en fin dag! 😉👍
    Her er Californiabosatte danske Michael Lington 🇩🇰med en Bill Withers cover - Lovely day

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.814
    Antall liker
    85.870
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    98
    Tenkte jeg skulle stemme den halvakustiske elgitaren jeg har hengende i stuen og da jeg skulle stemme den siste strengen, så røk selvfølgelig denne. Dette er ingen gitar jeg spiller på, men er til pynt. Uansett greit å ha ting i orden, så da trenger jeg et nytt strengesett. Ser nettet "koker over" av gitarstrenger, men de er enten til elgitar eller til akustisk, men hva skal jeg ha? Og det bør være ok strenger som ikke koster en formue. Her er forresten gitaren jeg snakker om. Norskprodusert Rayhorn fra ca 1970 og forøvrig samme merke som selveste Robert Normann spilte på!

    image.jpg
     
    Sist redigert:
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Tenkte jeg skulle stemme den halvakustiske elgitaren jeg har hengende i stuen og da jeg skulle stemme den siste strengen, så røk selvfølgelig denne. Dette er ingen gitar jeg spiller på, men er til pynt. Uansett greit å ha ting i orden, så da trenger jeg et nytt strengesett. Ser nettet "koker over" av gitarstrenger, men de er enten til elgitar eller til akustisk, men hva skal jeg ha? Og det bør være ok strenger som ikke koster en formue. Her er forresten gitaren jeg snakker om. Norskprodusert Rayhorn fra ca 1970 og forøvrig samme merke som selveste Robert Normann spilte på!

    Vis vedlegget 934693
    Du skal ha til elgitar. Disse er gode. Og prisen er grei.

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.814
    Antall liker
    85.870
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    98

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.597
    Antall liker
    5.325
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.814
    Antall liker
    85.870
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    98
    Har aldri hatt noen formening om pris på gitarstrenger eller annet gitarutstyr, selv om jeg har en bror som har spilt gitar i en mannsalder. Hadde noen sagt at de kostet 99,- pr stk eller rett under kr 1000,-, såhadde jeg trodd på det uten å blunke. 🤣
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.489
    Antall liker
    17.275
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Har aldri hatt noen formening om pris på gitarstrenger eller annet gitarutstyr, selv om jeg har en bror som har spilt gitar i en mannsalder. Hadde noen sagt at de kostet 99,- pr stk eller rett under kr 1000,-, såhadde jeg trodd på det uten å blunke. 🤣
    Strenger er heldigvis ikke så dyrt, da det må anses å være forbruksvare om man spiller litt aktivt. Levetid avhenger av flere ulike forhold. Som andre har nevnt allerede. Strenger for el-gitar, og 10-46 er helt ok.
    Sørg for å strenge opp riktig når du bytter. Flere YT videoer som viser hvordan det gjøres, om du ikke er helt comfy :) .
    Stem opp (stram opp alle litt og litt), men regn med å måtte etterstemme, da de strekker/setter seg litt. Det finnes flere app’s som kan brukes for å stemme, om du ikke har noe annet.
    Så må du gjerne også intonere, for å få den helt i tune.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.814
    Antall liker
    85.870
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    98
    Strenger er heldigvis ikke så dyrt, da det må anses å være forbruksvare om man spiller litt aktivt. Levetid avhenger av flere ulike forhold. Som andre har nevnt allerede. Strenger for el-gitar, og 10-46 er helt ok.
    Sørg for å strenge opp riktig når du bytter. Flere YT videoer som viser hvordan det gjøres, om du ikke er helt comfy :) .
    Stem opp (stram opp alle litt og litt), men regn med å måtte etterstemme, da de strekker/setter seg litt. Det finnes flere app’s som kan brukes for å stemme, om du ikke har noe annet.
    Så må du gjerne også intonere, for å få den helt i tune.
    Takker for bra tips. Har aldri strenget en gitar før, så YT kommer sikkert godt med. Jeg har denne som "verktøy" for selve fintuningen. En Seiko SAT500

    image.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.814
    Antall liker
    85.870
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    98
    I morgen er planen å ta en Harrytur for å fylle opp skafferiet. Og med det samme vi er på farten, drar vi innom noen bruktbutikker på veien. Den andre "skattejegeren" var innom en bruktbutikk i dag og fant noen uåpnede kassetter, så han tok sjansen på å kjøpe noen til meg. Snill kar!. Det er visst flere der, så vi må innom slik at jeg får kjøpt opp resten ☺. Deretter går turen via Halden til det forgjettede EU land 🥴🇸🇪. Desverre ryker "live" trening 1 og 2, men det er flott kveldsunderholdning med et glass rødt eller tre 😁

    Litt smooth i kvelden

    Mattias Roos - Sunset view
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.814
    Antall liker
    85.870
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    98
    En rolig kveld med avspilling av diverse CDer på Hovedanlegget. Gjorde dessuten en liten test.av avspilling gjennom Topping E30 II DAC (benyttes i det daglige) og så byttet over til å benytte Bluesound Node N131/ X som DAC og du verden, aldri hadde jeg trodd at det skulle være såpass forskjell lydmessig. Node X er mye mer oppløst og definerer musikken mye bedre. Ulempen er at det er litt mer tungvindt å benytte Node X som DAC. Kanskje jeg må oppgradere converter etterhvert. Time vil sjåv. Gøy var det i allefall
    Da er det ny dag og natt her. Takk for i aften! 😉👍

    Marcus Johnson - Believe

     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn