TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Sendte oppdretter epost ang øyegreia nå i ettermiddag og fikk faktisk et positivt svar tilbake just nu. Den superdupre überdyrlegen ved Veterinærhøyskolen rapporterte "skavanken" inn til Norsk Kennel Klubb men jeg var der, så da var det greit å melde oppdretter.
    Da hunden vår begynte å bli blind, sendte vi beskjed til oppdretter og til NKK.

    Klok av skade, ba vi så om test av mor og far til hunden vi har nå, men det var det null forståelse for. Vi fikk det til slutt. Dette er jo forskjellige sykdommer, men oppdrettere driver med mye rart, selv om regler finnes.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Derimot setter jeg stor pris på at det endelig "snur" den 21. og går mot lengre dager. Dette betyr mye for sjelen og er grunn god nok for å feires til gangs! Så det er min måte å hylle denne tiden
    Denne mørketiden er det største drittet jeg vet om. Jeg sover det bort. Står opp laaangt utpå, fikser og ordner og spiller skiver. Klapper hunden, fyr på peisen, Dagsnytt 18, god mat og bra vin. Pluss litt justering av anlegget. Da går det fint.

    863173-8-1332098644168.jpg
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Retina er netthinnen, TT.

    mvh
    Nettopp, der ser du hvor lite greie jeg har på dette. Jeg mener linsen i øyet, hva nå den heter... ØYELINSEN. At den kunne løsne
    Godt at det er under kontroll med Mickey. Utrolig leit når vennene våre blir syke. Godt å høre at overmedisinskhyperoverlege har fått sett på han og det er meldt til NKK. Det er vel ikke uvanlig med øyeproblemer for rasen så vidt jeg vet og det er fint at slike skavanker kan avles bort etterhvert. Det er noen skjønne skapninger. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.907
    Antall liker
    86.429
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Disse herlige skapningene vi har som kjæledyr setter virkelig følelsene i sving. For mitt vedkommende er det jo han som er eneste som bor sammen med meg og jeg har blitt så knyttet og glad i denne tassen. På tide med litt musikk: Esperanza Spalding sammen med Algebra (!) Blesset - Black gold

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.907
    Antall liker
    86.429
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Jeg har blitt så sugen på å få Rauna Ymer i stand, så i kveld flyttes prosjektet fra Fjøset og bokstavelig talt inn i varmen på ene badet. Får ikke gjort stort når termometeret snart bikker -10 grader. De skal få aklimatisert seg til i morgen, så starter jeg så smått. Har sendt Rauna spørsmål om de har sendt elementene og delefilterene, men har ikke fått svar.

    Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt magneter, slike små runde uten noe plast eller lignende på?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.907
    Antall liker
    86.429
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Sånn, da er 70kg iskald betong ankommet badet

    image.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.491
    Antall liker
    64.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    De ser bare så jævla stusselig ut der de står ;) Tviler ikke et øyeblikk på at de kommer til å skinne i pelsen og spille bra når de har fått seg en TT-omgang :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.907
    Antall liker
    86.429
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Helt enig med deg Karmana, men lyset lyver litt. De er ikke så pissgule som de ser ut på bildet. Må få skrapt og sparklet noen steder, dessuten må det mattes ned og malingen på tresokkelen må fjernes. Skal være brunbeiset originalt og det har jeg lyst til at det skal bli nå også. Kjører 100% original look. Tror det er det lureste
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.502
    Antall liker
    17.296
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Ja, bildet av de i den forfatning inne på et bad ville for uinnvidde kunne gi assosiasjoner til at dette kunne vært noen merksnodige rester etter full renovering av avløpssystemet;).

    Men, de virker å være i gode hender og det blir spennende å følge prosjektet videre.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.907
    Antall liker
    86.429
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Ja, bildet av de i den forfatning inne på et bad ville for uinnvidde kunne gi assosiasjoner til at dette kunne vært noen merksnodige rester etter full renovering av avløpssystemet;).

    Men, de virker å være i gode hender og det blir spennende å følge prosjektet videre.
    Passer meg utmerket da jeg har svennebrev i rørleggerfaget som litt av utdannelsen ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.907
    Antall liker
    86.429
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Derimot setter jeg stor pris på at det endelig "snur" den 21. og går mot lengre dager. Dette betyr mye for sjelen og er grunn god nok for å feires til gangs! Så det er min måte å hylle denne tiden
    Denne mørketiden er det største drittet jeg vet om. Jeg sover det bort. Står opp laaangt utpå, fikser og ordner og spiller skiver. Klapper hunden, fyr på peisen, Dagsnytt 18, god mat og bra vin. Pluss litt justering av anlegget. Da går det fint.

    Vis vedlegget 354423
    For å i det hele tatt kunne klare å overleve hverdagen i det mørke halvåret, benytter jeg sk dagslyslamper. Jeg har en plassert på kjøkkenbordet og en plassert iTesalongen. Disse to har uvurdelig effekt. Minst en time pr dag på full effekt gjør underverker. I tillegg har jeg en stemningslampe fra Philips, der jeg kan stille lyset etter humør. Det har også hjulpet litt. Prøver hele tiden å finne det positive i elendigheten
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.907
    Antall liker
    86.429
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Klok av "skade" satte jeg i morges på vifteovnen i Fjøset og lot den gå i noen timer før jeg begynte på en forsterker som sårt trengte stell. Fikk gjort unna grovarbeidet der og tar siste finpussen ved kjøkkenbordet i ettermiddag. Artig å se resultatet av det man gjør synes jeg.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Lykke til med hunden fremover TT, godt å lese at det er flere som tar seg av hunden på en skikkelig måte. Selv har vi en omplasserings hund fra fod gården som ikke har hatt det så lett i livet, men stråler av glede hver dag siste årene her. Bikkja er med overalt og er det biff på menyen får den ett stykke også. Bortskjemt ja, men den er verdt det.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.010
    Antall liker
    51.710
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Viktig og se det positive selv i mørketiden,Arne og det hjelper hobbyen vår veldig med masse lys og varme :)
    og så er det jo mange Hygglige mennesker her inne som kommer og besøker deg ;)

    O
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.907
    Antall liker
    86.429
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Tusen takk for det Whiplash. Man leser og hører om så mye vanstell av dyr at jeg blir helt dårlig. Hester og kuer som står til kness i egen møkk, radmagre uten tilgang til skikkelig fōr eller friskt vann. Å holde dyr forplikter og krever mye av eierne. Og slik skal det være. Bra vi fikk dyrevernlov nylig og at det opprettes dyrepoliti. Ser en nabo nedi veien her som har to små hunder. De blir aldri gått tur med. Står med prematurbabybleier (!) på og bjeffer på alt som rører seg eller går forbi. Det er FAEN ikke sånn det skal være. Jævla egoistisk av eieren. En hund skal gåes tur med minst tre ganger daglig minimum iflg loven. Jeg blir så provosert av slikt.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.907
    Antall liker
    86.429
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Viktig og se det positive selv i mørketiden,Arne og det hjelper hobbyen vår veldig med masse lys og varme :)
    og så er det jo mange Hygglige mennesker her inne som kommer og besøker deg ;)

    O
    Helt klart Ove og derfor prøver jeg å holde på med noe vettugt slik at ikke jeg blir sittende passiv. Det er da de vonde tankene og angsten kommer. Det er dessuten veldig hyggelig med besøk og der har du vært veldig flink. Det setter jeg stor pris på, dessuten tåler du en spøk eller tre! Skal derfor alltid påse at jeg har både kaffe og melk i hus. ;)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Derimot setter jeg stor pris på at det endelig "snur" den 21. og går mot lengre dager. Dette betyr mye for sjelen og er grunn god nok for å feires til gangs! Så det er min måte å hylle denne tiden
    Denne mørketiden er det største drittet jeg vet om. Jeg sover det bort. Står opp laaangt utpå, fikser og ordner og spiller skiver. Klapper hunden, fyr på peisen, Dagsnytt 18, god mat og bra vin. Pluss litt justering av anlegget. Da går det fint.

    Vis vedlegget 354423
    For å i det hele tatt kunne klare å overleve hverdagen i det mørke halvåret, benytter jeg sk dagslyslamper. Jeg har en plassert på kjøkkenbordet og en plassert iTesalongen. Disse to har uvurdelig effekt. Minst en time pr dag på full effekt gjør underverker. I tillegg har jeg en stemningslampe fra Philips, der jeg kan stille lyset etter humør. Det har også hjulpet litt. Prøver hele tiden å finne det positive i elendigheten
    Jeg har også en dagslyslampe stående ved siden av Mac´en. Der sitter jeg ca. 4 - 6 timer hver dag. Fine saker! :cool:
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.661
    Antall liker
    28.155
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Føler med deg, TT. Jeg synes at vintrene blir vanskeligere og vanskeligere å komme igjennom. Her ute i Ytre Kyststroka i Hordaland er vi ikke engang velsignet med snø. Den kommer ned ferdigmåket, og i rikt monn. Det betyr at mørketiden er enda mørkere....

    Vi har installert en dagslyslampe på soverommet. Det er helt genialt å sitte i sengen med dagslyslampen på og lese avisen eller prate mens man får tyllet i seg morgenkaffen. Hele prosedyren tar en liten time, og da er man bedre rustet til å møte dagen.

    mvh
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.907
    Antall liker
    86.429
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Mulig det hele er placebo, men siden det virker på meg så spiller det ingen trille. Lys kombinert med meningsfulle oppgaver uten stress, gjør at jeg kommer meg gjennom dagene. Dessuten er Mickey uvurderlig i så måte. Han får meg dessuten ut døra om det striregner eller er kaldt og dessuten er her rundt meg.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.907
    Antall liker
    86.429
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Vi får friste med litt musikk i denne stressende tiden.

    Joe McBride - Midnight in Madrid

     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    På nyåret får du ta deg en tur oppover TT. Tenker å ha et lite treff etterhvert. Og du vet, natten er alltid mørkest før det blir lyst..
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.907
    Antall liker
    86.429
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Tar gjerne en tur HCS, kanskje jeg kan få ta med meg Evo 2 også? Er veldig spent på å høre høyttalerene dine!
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.907
    Antall liker
    86.429
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Er ikke mye jeg har pyntet gismo, bare to kule roterende julekuler. Jeg fikk beskjed av Evo 2 i går at jeg måtte ha mer julepynt, vi får se, er fortsatt lenge att til julekvelden. Ikke skal jeg være hjemme da heller. :rolleyes:
    Så jeg aner ikke hva du kan ha sett????
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tar gjerne en tur HCS, kanskje jeg kan få ta med meg Evo 2 også? Er veldig spent på å høre høyttalerene dine!
    Ja, bare trivelig det om evo blir med. Skal finne en dato. Så får du treffe min hund og :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.907
    Antall liker
    86.429
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Superdupert, dette blir spennende! ;)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.907
    Antall liker
    86.429
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Fikk endelig Pink Floyd posteren mandag og leverte den til innramming på jobben tirsdag og fikk den fiks ferdig i dag, selv med all verdens rabatter ble det ikke billig, med det ble meget bra. High gloss ekte aluminium. Dette får være gaven til Far sjøl i år, fra gubben i huset. ;)

    image.jpg
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Fikk endelig Pink Floyd posteren mandag og leverte den til innramming på jobben tirsdag og fikk den fiks ferdig i dag, selv med all verdens rabatter ble det ikke billig, med det ble meget bra. High gloss ekte aluminium. Dette får være gaven til Far sjøl i år, fra gubben i huset. ;)

    Vis vedlegget 354753
    Det ble skikkelig lekkert. Genialt bilde.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.907
    Antall liker
    86.429
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Da er jeg så smått i gang med å skrape og pusse ene Ymer høyttaleren. Mye løs maling og originalmaling. Tror det kommer av fuktig lagring. Anyway, det blir mye sparkling etterhvert, men det får gå. Her er bilde av øvre bakside på førstemann.

    image.jpg
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.270
    Sted
    Oslo
    Da er jeg så smått i gang med å skrape og pusse ene Ymer høyttaleren. Mye løs maling og originalmaling. Tror det kommer av fuktig lagring. Anyway, det blir mye sparkling etterhvert, men det får gå.
    Beundringsverdig at du i det hele tatt påbegynner et slikt prosjekt:).


    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.907
    Antall liker
    86.429
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Er ren nostalgi som driver meg. Hadde slike på 80 tallet og angrer på at jeg kvittet meg med dem, så da jeg endelig så muligheten til å erverve meg slike igjen for en rimelig penge, var jeg ikke ett sekund i tvil. At det tilkommer litt egeninnsats er bare artig. Dette er mitt første ordentlige prosjekt tror jeg og jeg har et hav av tid.

    Ser forøvrig på Posten appen at oppgraderingskitet ankommer postkontoret nå i ettermiddag.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.907
    Antall liker
    86.429
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Litt George Benson etter solnedgang og middag; Moody's mood, kvinnestemmen tilhører Patti Austin
    I absolutt beste Quincy Jones ånd

     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.491
    Antall liker
    64.147
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er ren nostalgi som driver meg. Hadde slike på 80 tallet og angrer på at jeg kvittet meg med dem, så da jeg endelig så muligheten til å erverve meg slike igjen for en rimelig penge, var jeg ikke ett sekund i tvil. At det tilkommer litt egeninnsats er bare artig. Dette er mitt første ordentlige prosjekt tror jeg og jeg har et hav av tid.

    Ser forøvrig på Posten appen at oppgraderingskitet ankommer postkontoret nå i ettermiddag.
    Av bildene er det vel lite som tilsier at du hastverk med å få oppgraderingskitet i hus :rolleyes: Blir kjekt å følge med på fugl fønix som stiger opp......Husk et jevnt tilsig av bilder :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.907
    Antall liker
    86.429
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    ^Fikk melding om at kitet har ankommet posten, så da henter jeg det i morgen. Det er viktig for meg at dette skal være lystbetont og gøy. Har sittet på badet i 2,5 time i dag med et Stanleyblad som eneste verktøy. Dette er pirkearbeid. Jeg har som nevnt ikke travelt da jeg har nok av høyttalere å ta av, dessuten oppegående anlegg. Null stress med andre ord. Bilder kommer etterhvert. Ser forresten at sokkelen er såpass innsauset med maling at det blir kun å pusse jevnt og å male sort. Det var masse bobler i malingen på første høyttaler, så det blir sikkert like mye pirk med nr 2. Jeg har heller ikke svart belte i restaurering/diy som så mange andre her inne har, så dere får smøre dere med tålmodighet. Jeg har dessuten en sykdom å ta hensyn til, derfor! Så bær over med det og dere får ha meg unskyldt.

    Selv om denne er spilt tidligere i tråden, passer denne perfekt til dette prosjektet!

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.907
    Antall liker
    86.429
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Jeg har planer om å oppgradere internkablingen fra 0,75kvadrat til 2,5kvadrat. Jeg har noen Monster kabler som kan gjøre nytten.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn