TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.737
    Antall liker
    3.660
    Torget vurderinger
    1
    :cry::cry: alt ble solgt grunnet utenlands jobb. Blir bare lei meg når jeg ser hva du har av Technics. Skulle gjerne fått fatt i den kasset spiller som du har, men den er vel svindyr i dag for eks som er topp. Håper du kosser deg masse med ditt.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Prisen er desverre hinsides all fornuft for dette kassettdecket, men jeg hadde utrolig flaks og fant et på Finn som hadde ligget lenge.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Ser det faktisk ligger to stk RS M95 på ebay nå. Den ene fra Polen forlanges det kr 17 200,- og et fra Nederland forlanges det kr 19 800,- for. I tillegg kommer det frakt og 25% mva, så det blir fryktelig dyrt. Modellen under, RS M88 ligger foreløpig på kr 7 500,- og der er det en drøy time igjen av budrunden. Det er to budgivere. Mon tro om @KjellR er den ene? 🤔
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Litt musikk i på tampen av helgen

    Marc Antoine - Bossalectro

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Ser det faktisk ligger to stk RS M95 på ebay nå. Den ene fra Polen forlanges det kr 17 200,- og et fra Nederland forlanges det kr 19 800,- for. I tillegg kommer det frakt og 25% mva, så det blir fryktelig dyrt. Modellen under, RS M88 ligger foreløpig på kr 7 500,- og der er det en drøy time igjen av budrunden. Det er to budgivere. Mon tro om @KjellR er den ene? 🤔
    Den nevnte RS M88 endte på ganske nøyaktig kr 8000,- så kommer frakt fra Tyskland og mva i tillegg. Så ca kr 10000,- Den hadde dessuten original eske. sånn til info.
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.363
    Antall liker
    3.277
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Ser det faktisk ligger to stk RS M95 på ebay nå. Den ene fra Polen forlanges det kr 17 200,- og et fra Nederland forlanges det kr 19 800,- for. I tillegg kommer det frakt og 25% mva, så det blir fryktelig dyrt. Modellen under, RS M88 ligger foreløpig på kr 7 500,- og der er det en drøy time igjen av budrunden. Det er to budgivere. Mon tro om @KjellR er den ene? 🤔
    happy-emoticon-cartoon-with-eye-blinking-on-isolat-vector-21278876.jpg
     
    • Love
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Etter bildene å dømme var den 100% strøken. Ser forøvrig at den har mulighet for samme type fjernkontroll som min om du da ikke går for den originale med kabel. Den ligger på ca kr5000,- 😱
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.363
    Antall liker
    3.277
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Da får jeg være den første til å gratulere! 🤩🤩🤩
    Jo takk. Jeg trodde faktisk det ikke skulle komme andre bud på denne. Den har vært listet flere ganger og jeg hadde bestemt meg for å "ta den" idag.
    Men tidligere idag så jeg det hadde kommet et bud (ble litt "irritert" ;) ) så da var jeg overbevist om at nå ble det en budrunde. La inne et lavt bud som ble forkastet. Så ble jeg "gjedda i sivet" og klinte til max av hva jeg mente var komfortabelt helt på slutten av runden - og PANG, der satt'n. Så litt frakt og mva på denne så blir det nok å betale.

    Men har man bestemt seg...
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    Lytter litt til til kassett og jeg er fantastisk imponert over lydkvaliteten. Både en fryd for øret og øyet dette

    Vis vedlegget 795670
    opptaket ble gjort via pc. rippet cd med excapt copy. lydkortet er et evga nuaudio (akm 4493EQ) med opamp bytte på rca utgangen og rett inn i en vintage threshold pre som igjen mater kassettspiller'e i fremtiden skal jeg lage en box så jeg slipper og koble den via pre. og jeg brukte en jvc kd 95 på dette opptaket.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    opptaket ble gjort via pc. rippet cd med excapt copy. lydkortet er et evga nuaudio (akm 4493EQ) med opamp bytte på rca utgangen og rett inn i en vintage threshold pre som igjen mater kassettspiller'e i fremtiden skal jeg lage en box så jeg slipper og koble den via pre. og jeg brukte en jvc kd 95 på dette opptaket.
    Uten Dolby etter det jeg har skjønt?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Gleder meg(?) til å begynne å tukle med kassetter igjen. Skal nok bli noen heller skrale innspillinger... 😂
    Øvelse gjør mester. Les bruksanvisningen nøye og spør i kassettspiløertråden om du lurer på noe, men det er ikke alle svar der som er til å stole på som du sikkert har skjønt
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    Øvelse gjør mester. Les bruksanvisningen nøye og spør i kassettspiløertråden om du lurer på noe, men det er ikke alle svar der som er til å stole på som du sikkert har skjønt
    eneste jeg gjør er og prøve og feile selv. noen maskiner må man "bli" kjent med rett og slett. pluss jeg leser litt rundt om på forum'r og ser på mye diy repair på youtube osv. synes det er spennende saker. heller det en tv om dagen. og ha en kassett spiller i riggen er nesten som og ha en klassisk bil i garasjen. trenger konstant kos og klem og ei dråpe smørning.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Vel, hushjelpen har vært her, så nå gleder jeg meg til å parkere mitt bleikfeite legme til lading i en ren seng. En fin dag har det vært med skogstur, musikk fra både nett og kassett. Det er gledelig at @KjellR fikk seg spilleren han hadde lyst på og håper han får masse glede av den. Ønsker alle som er innom en god natt og en givende uke! Takk for i dag!

    En fin instrumentalversjon av Elton John sin klassiker Rocket Man her med Bob James Trio
    (Bob James er forøvrig med i Fourplay)


     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    En ny dag og uke foran oss, men først må man ha en real dose med kaffe. Kan nesten ikke forestille meg en dag uten kaffe. Vel, det er et skikkelig luksusproblem egentlig. Alt blir bare bagateller når man ser hva som skjer ellers. Varme tanker går til alle som har det vondt, sliter eller på annen måte har det stritt. Ikke gi opp! Ha en så bra dag som mulig!

    Tom Hamilton - Feels better

     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    God morgen, sir! Har du forresten den Fourplay-plata jeg viste bilde av over her? Selv for meg som er litt under middels begeistret for den smoothere delen av jazzen, synes jeg dette er mer enn spillbart. Og produksjonen er upåklagelig. Detaljert og punchy mix. Recommended.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    God morgen, sir! Har du forresten den Fourplay-plata jeg viste bilde av over her? Selv for meg som er litt under middels begeistret for den smoothere delen av jazzen, synes jeg dette er mer enn spillbart. Og produksjonen er upåklagelig. Detaljert og punchy mix. Recommended.
    Jeg har den ja 😉 øverst til venstre
    850A5A7E-CF9C-45B3-A95B-5C518631BC87.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det er jammen meg skummelt å søke på nett. Nå røk jeg på et nytt kjøp 😱😂. Huff og huff. Får håpe denne kjøpegalskapen snart gir seg. Shopper jo mer enn en gjennomsnittlig kvinne i julestria ☺
    Tror jeg må få unna litt igjen 😳
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det er jammen meg skummelt å søke på nett. Nå røk jeg på et nytt kjøp 😱😂. Huff og huff. Får håpe denne kjøpegalskapen snart gir seg. Shopper jo mer enn en gjennomsnittlig kvinne i julestria ☺
    Tror jeg må få unna litt igjen 😳
    Jeg vil ikke avsløre noe før jeg har varen her, noe annet vil bli feil og jeg ønsker ikke selge bjørnen før skinnet er skutt eller hvordan det var. Er jeg heldig, så har jeg pakken her i løpet av tre uker. Kan bare avsløre at det kommer fra California USofA 🇺🇸
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Jeg vil ikke avsløre noe før jeg har varen her, noe annet vil bli feil og jeg ønsker ikke selge bjørnen før skinnet er skutt eller hvordan det var. Er jeg heldig, så har jeg pakken her i løpet av tre uker. Kan bare avsløre at det kommer fra California USofA 🇺🇸
    1646050026815.png
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jeg vil ikke avsløre noe før jeg har varen her, noe annet vil bli feil og jeg ønsker ikke selge bjørnen før skinnet er skutt eller hvordan det var. Er jeg heldig, så har jeg pakken her i løpet av tre uker. Kan bare avsløre at det kommer fra California USofA 🇺🇸
    Dette blir spennende TT, stadig ting som skjer hos deg :)

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn