...trapper opp innsatsen mot Hells Angels. He's running them out of town: http://www.itromso.no/nyheter/article447416.ece
noe annet enn Gjensidige. De har pant i HAs eiendom i Ringsaker, men tør ikke å inndrive fordringene gå til tvangssalg.bjornh skrev:...trapper opp innsatsen mot Hells Angels. He's running them out of town: http://www.itromso.no/nyheter/article447416.ece
Det er ikke så underlig. I Danmark har de blitt en trofast alliert i kampen mot innvandrerungdom og muslimer. Kanskje de håper på en tilsvarende utvikling i Norge også.Nifelheim skrev:Den lokale FrP-menigheten har dessuten ytret seg om at politiet må la motorsykkelklubber være i fred. At politiet har mer fornuftige ting å bruke tida på, østeuropeiske tyveribander. f.eks.
FrP mener altså at våre norske bandittleirer må beskyttes så ikke utlendingene tar tyverijobbene fra dem
Norsk organisert kriminalitet er vel og bra, mener lov og orden-partiet. Utenlands organisert kriminalitet er fyfy.
http://wap.nrk.no/m/artikkel.jsp?art_id=17532496
Politiet skal bruke ressursene på å ta innbruddstyver, men la hells angels være i fred. At innbruddstyvene stjeler for å finansiere narkotika som hells angels står bak. Nei, så langt er vi ikke i stand til å resonnere.
Nifelheim skrev:FrP mener altså at våre norske bandittleirer må beskyttes så ikke utlendingene tar tyverijobbene fra dem
Norsk organisert kriminalitet er vel og bra, mener lov og orden-partiet. Utenlands organisert kriminalitet er fyfy.
Den tror jeg du må forklare litt nærmere. Jeg har ikke sett noen SP-politiker si at politiet skal holde seg unna kriminelle.Spiralis skrev:Nifelheim skrev:FrP mener altså at våre norske bandittleirer må beskyttes så ikke utlendingene tar tyverijobbene fra dem
Nå er vel dette mere SP politikk enn FrP "Free enterprise" politikk da !!
Det var vel mere et spark til SPs "grensemur"politikk, der man ønsker å holde "ytelendinger" og alt "ytenlansk" langt borte fra landet! Hjemmeavlet pottit er bedre en utenlandsk, og da er vel norske banditter bedre enn utenlandske , ikke sant??Nifelheim skrev:Den tror jeg du må forklare litt nærmere. Jeg har ikke sett noen SP-politiker si at politiet skal holde seg unna kriminelle.Spiralis skrev:Nifelheim skrev:FrP mener altså at våre norske bandittleirer må beskyttes så ikke utlendingene tar tyverijobbene fra dem
Selvsagt ser jeg at det er spark til bønder. Ser bare ikke sammenhengen når det er snakk om kriminalitet. Og når han deretter sier at FrP vil ha fri flyt av alt, så stemmer jo ikke det, noe denne fyren uttrykker.Roald skrev:Det var vel et spark til bønder/matvareprodusenter
Litt forundret over at du ikke klarte å komme på dette selv, du klarte tydeligvis å dra ganske klare konklusjoner ut fra noe den lokale frperen ikke sa.
Uten noen smileyer er det vanskelig å vite om det var humor eller seriøst. Utropstegn er tegn på utrop. Man roper ikke ironi i min verden. Ingen smileyer. Utropstegn. bikker mot seriøst fremfor ironi var min tolkning.Spiralis skrev:Det var vel mere et spark til SPs "grensemur"politikk, der man ønsker å holde "ytelendinger" og alt "ytenlansk" langt borte fra landet! Hjemmeavlet pottit er bedre en utenlandsk, og da er vel norske banditter bedre enn utenlandske , ikke sant??Nifelheim skrev:Den tror jeg du må forklare litt nærmere. Jeg har ikke sett noen SP-politiker si at politiet skal holde seg unna kriminelle.Spiralis skrev:Nifelheim skrev:FrP mener altså at våre norske bandittleirer må beskyttes så ikke utlendingene tar tyverijobbene fra dem
Det var et forsøk på litt humor / ironi og et spark til SP ! :-\
Har fått endel kjeft for bruk av smilefjes, så jeg prøver å "kutte ned" på bruken.Nifelheim skrev:Uten noen smileyer er det vanskelig å vite om det var humor eller seriøst. Utropstegn er tegn på utrop. Man roper ikke ironi i min verden. Ingen smileyer. Utropstegn. bikker mot seriøst fremfor ironi var min tolkning.
Helt enig med deg der. Har kranglet MYE med bla. Deph om norsk landbrukspolitikk ! 8)Nifelheim skrev:Kortreist mat er bedre enn langreist mat, bare så det er sagt. Beste maten kommer fra kjøkkenhagen![]()
Hehe, er ikke dette samme tøffingen som kunngjorde at han skulle storme scena og legge alle i jern hvis Snoop Dogg fyrte opp under Døgnvillfestivalen, og at det ville være ham en "sann fornøyelse" å batongkile "utskuddet"?A Boy Named Sue skrev:Truls Fyhn har brukt hele sitt yrkesaktiveliv på å skape "ubehag" for marginale grupper i det norske samfunn. Håper han bruker pensjonisttilværels med å skape behag for noen.
Politiet skal holde seg unna de som ikke er mistenkt for konkrete lovbrudd. I en rettsstat skal kriminalitetsbekjempelse bygge på etterforskningsprinsippet, ikke overvåkning og/eller klappjakt på enkeltgrupper.Nifelheim skrev:Den tror jeg du må forklare litt nærmere. Jeg har ikke sett noen SP-politiker si at politiet skal holde seg unna kriminelle.
Skal man åpne grensene totalt for mat, så forlanger jeg at man også åpner grensene for alt som kan krype og gå av innvandrere!Spiralis skrev:Det var vel mere et spark til SPs "grensemur"politikk, der man ønsker å holde "ytelendinger" og alt "ytenlansk" langt borte fra landet! Hjemmeavlet pottit er bedre en utenlandsk, og da er vel norske banditter bedre enn utenlandske , ikke sant??Nifelheim skrev:Den tror jeg du må forklare litt nærmere. Jeg har ikke sett noen SP-politiker si at politiet skal holde seg unna kriminelle.Spiralis skrev:Nifelheim skrev:FrP mener altså at våre norske bandittleirer må beskyttes så ikke utlendingene tar tyverijobbene fra dem
Det var et forsøk på litt humor / ironi og et spark til SP ! :-\
[ironi]Å for en gammeldags holdning ! Den nye tid er her og med DLD har vi forlatt slike antikvariske holdninger som dem du fronter der! Du må følge med i tiden Slubbert ! Åpne øynene så vil du se at BÅDE rettsikkerheten og personvernet er så meget bedre med de nye moderne tanker ![/ironi]Slubbert skrev:Politiet skal holde seg unna de som ikke er mistenkt for konkrete lovbrudd. I en rettsstat skal kriminalitetsbekjempelse bygge på etterforskningsprinsippet, ikke overvåkning og/eller klappjakt på enkeltgrupper.
Joda. Fatter'n er drosjeeier. Han er litt av en mafioso, kan jeg fortelle. Folka hans knuser kneskåler og pusher dop så det griner.Roald skrev:Med en slik holdning blir det vanskelig å få taxi i Oslo, de ligger minst like dårlig an som overnevnte klubber når det gjelder lovbrud
Nei slett ikke. 1% gjengene er vel alle mer eller mindre kriminelle. Men "mind you" det er slett ikke alle medlemmene som er kjeltringer. Det jeg reagerer på er at alle MC klubber uansett opphav og medlemsmasse skal straffes hvis "visse" politikere fra H og AP får det som de ønsker, - i personvernets interesse selvsagt!Zomby_Woof skrev:Mener du virkelig at disse klubbene er en gjeng MC-interesserte, og lite annet?
Slik sett kan man stille spørsmål om ikke bilinteresse lever godt uten merkeklubber, om ikke HiFi interessen lever like godt uten div "foreninger" og nettfora?? Det er nok en eller annen her inne som har brutt en eller flere lover en eller annen gang i sitt liv. Jeg vet om minst en person her inne på HFS som omgås forbrytere på daglig basis!Zomby_Woof skrev:Hvilken rolle fyller disse klubbene, ut over §60A? MC-interessen lever godt uten dem.
Når klubben er tuftet på kriminalitet og er finansiert av dette så nytter det ikke å si at det er medlemmer som ikke er kriminelle, er du med i klubben så er du med å støtte opp om det de driver medSpiralis skrev:Nå misforstår du Zomby.
De såkalte 1% klubbene, HA, Bandidos og Outlaws er ikke mors beste barn, men også der finnes det faktisk folk uten kriminell fortid/nutid. Hvis du leser det jeg skrev lenger opp så skiller jeg mellom 1% klubbene og alle de andre. Det er et skille som politikere fra H og AP samt deler av politiet ikke gjør. Jeg er ikke med i en 1% klubb, vi er en gjeng som jobber i samme firma som kjører på tur med MC sammen. Likefullt ønsker deler av "justis establishment" å slå oss i hardtkorn med 1% klubbene og forby oss å bruke ryggmerker!
Da straffer man alle lovlydige MC entusiaster fordi det finnes noen ( 1% klubbene er fan ikke mange mennesker ) som er kriminelle, og det bare på grunn av at vi deler en interesse for MC. Det er feil!
"Forbrytere bruker gjerne sko, hmmmm la oss overvåke og gjøre livet surt for alle som bruker sko !"
Ser du forskjellen ?
tror jeg skjønner deg, og prinsipiellt er jeg enig med deg, hvis dette er ett fritt land så bør man kunne ha ett ryggmerkeSpiralis skrev:Nå misforstår du Zomby.
De såkalte 1% klubbene, HA, Bandidos og Outlaws er ikke mors beste barn, men også der finnes det faktisk folk uten kriminell fortid/nutid. Hvis du leser det jeg skrev lenger opp så skiller jeg mellom 1% klubbene og alle de andre. Det er et skille som politikere fra H og AP samt deler av politiet ikke gjør. Jeg er ikke med i en 1% klubb, vi er en gjeng som jobber i samme firma som kjører på tur med MC sammen. Likefullt ønsker deler av "justis establishment" å slå oss i hardtkorn med 1% klubbene og forby oss å bruke ryggmerker!
Da straffer man alle lovlydige MC entusiaster fordi det finnes noen ( 1% klubbene er fan ikke mange mennesker ) som er kriminelle, og det bare på grunn av at vi deler en interesse for MC. Det er feil!
"Forbrytere bruker gjerne sko, hmmmm la oss overvåke og gjøre livet surt for alle som bruker sko !"
Ser du forskjellen ?
Hvorfor skulle Mor Theresa ha interesse av å være medlem i disse klubbene? Det fins vel andre?Spiralis skrev:Nå misforstår du Zomby.
De såkalte 1% klubbene, HA, Bandidos og Outlaws er ikke mors beste barn, men også der finnes det faktisk folk uten kriminell fortid/nutid.
Mitt svar er helt kategorisk: Prisen er for høy!Zomby_Woof skrev:Nå må vi ikke tulle oss inn i teoretisk og prinsipiell konsistens mens verden rundt oss går til grunne. Det beste kan være det godes verste fiende.
Spør deg selv om ikke dette er en rimelig pris å betale.
Nå skulle jeg tro at Mor Theresa ville valgt Holy Riders. De er vel ikke kriminelle selv om Deph er ekstremst skeptisk til dem på grunn av misjonsvirksomheten de driver! Problemet er at politiet/politikere definerer gruppen som "De som kjører MC" og ikke som "Klubbene som driver kriminalitet".Parelius skrev:Hvorfor skulle Mor Theresa ha interesse av å være medlem i disse klubbene? Det fins vel andre?Spiralis skrev:Nå misforstår du Zomby.
De såkalte 1% klubbene, HA, Bandidos og Outlaws er ikke mors beste barn, men også der finnes det faktisk folk uten kriminell fortid/nutid.
Nettopp, men da er det på grunn av spesifike situasjoner/episoder/ skjellig grunn til mistanke! Skal de gå etter Hells Angeles og Bandidos H24/7 bare fordi "de kommer sikkert til å gjøre noe, før eller siden" ja da får de for pokker ta A og B gjengene på samme måte, og sette "frimerke" på alle muslimske guttegjenger! "Før eller siden gjør de nok som i Sverige!!"Gjestemedlem skrev:At førstnevnte vies litt ekstra oppmerksomhet er jo ikke underlig all den tid det faktisk til tider er regulær krig mellom klubbene med tunge våpen.