Truls Fyhn, vår Sheriff i Tromsø

N

Nifelheim

Gjest
bjornh skrev:
...trapper opp innsatsen mot Hells Angels. He's running them out of town: http://www.itromso.no/nyheter/article447416.ece
noe annet enn Gjensidige. De har pant i HAs eiendom i Ringsaker, men tør ikke å inndrive fordringene gå til tvangssalg.

http://www.h-a.no/Nyheter/Nyheter/tabid/72/Default.aspx?ModuleId=114025&articleView=true

Etter press fra kommunen så går de endelig med på å gjøre noe... forutsatt at kommunen kjøper seg inn i eiendommen.
Ja, staten, her representert ved kommunen, skal komme og redde de private nok en gang. Jævla pyser. Unnskyld min fransk.

Den lokale FrP-menigheten har dessuten ytret seg om at politiet må la motorsykkelklubber være i fred. At politiet har mer fornuftige ting å bruke tida på, østeuropeiske tyveribander. f.eks.

FrP mener altså at våre norske bandittleirer må beskyttes så ikke utlendingene tar tyverijobbene fra dem

Norsk organisert kriminalitet er vel og bra, mener lov og orden-partiet. Utenlands organisert kriminalitet er fyfy.

http://wap.nrk.no/m/artikkel.jsp?art_id=17532496

Politiet skal bruke ressursene på å ta innbruddstyver, men la hells angels være i fred. At innbruddstyvene stjeler for å finansiere narkotika som hells angels står bak. Nei, så langt er vi ikke i stand til å resonnere.

G

Gjestemedlem

Gjest
Nifelheim skrev:
Den lokale FrP-menigheten har dessuten ytret seg om at politiet må la motorsykkelklubber være i fred. At politiet har mer fornuftige ting å bruke tida på, østeuropeiske tyveribander. f.eks.

FrP mener altså at våre norske bandittleirer må beskyttes så ikke utlendingene tar tyverijobbene fra dem

Norsk organisert kriminalitet er vel og bra, mener lov og orden-partiet. Utenlands organisert kriminalitet er fyfy.

http://wap.nrk.no/m/artikkel.jsp?art_id=17532496

Politiet skal bruke ressursene på å ta innbruddstyver, men la hells angels være i fred. At innbruddstyvene stjeler for å finansiere narkotika som hells angels står bak. Nei, så langt er vi ikke i stand til å resonnere.
Det er ikke så underlig. I Danmark har de blitt en trofast alliert i kampen mot innvandrerungdom og muslimer. Kanskje de håper på en tilsvarende utvikling i Norge også.

http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?142284-Denmark-Street-war-between-Hells-Angels-and-immigrant-gangs

http://blog.balder.org/?p=483

Med en felles fiende er man ikke så nøye med hvem man assosierer seg med. Kristne Kriminelle bander og nynazister blir fort tatt inn i det gode selskap hvis de tror de kan brukes til noe nyttig. Den rørende støtte til høyreekstremistene EDL/NDL viser akkurat det samme.

Lite fatter de at de skyver vanlige mennesker fra seg, for de er gjerne mer reservert mot slike allianser.

Ikke alle motorsykkelklubber som skal behandles som organiserte kriminelle, og det er langt fra alle som kjører Harley som lever av å selge dop og kreve inn tvilsom gjeld, men noen av dem er da i en klasse som fortjener en slik status.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.731
Torget vurderinger
0
Nifelheim skrev:

Nå er vel dette mere SP politikk enn FrP "Free enterprise" politikk da !!

N

Nifelheim

Gjest
Spiralis skrev:
Nifelheim skrev:

Den tror jeg du må forklare litt nærmere. Jeg har ikke sett noen SP-politiker si at politiet skal holde seg unna kriminelle.

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.418
Torget vurderinger
1
Det var vel et spark til bønder/matvareprodusenter

Litt forundret over at du ikke klarte å komme på dette selv, du klarte tydeligvis å dra ganske klare konklusjoner ut fra noe den lokale frperen ikke sa.

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
Ble medlem
22.08.2009
Antall liker
8.474
Sted
Burma-Shave
Torget vurderinger
2
Truls Fyhn har brukt hele sitt yrkesaktiveliv på å skape "ubehag" for marginale grupper i det norske samfunn. Håper han bruker pensjonisttilværels med å skape behag for noen

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.731
Torget vurderinger
0
Nifelheim skrev:
Spiralis skrev:
Nifelheim skrev:

Den tror jeg du må forklare litt nærmere. Jeg har ikke sett noen SP-politiker si at politiet skal holde seg unna kriminelle.
Det var vel mere et spark til SPs "grensemur"politikk, der man ønsker å holde "ytelendinger" og alt "ytenlansk" langt borte fra landet! Hjemmeavlet pottit er bedre en utenlandsk, og da er vel norske banditter bedre enn utenlandske , ikke sant??

Det var et forsøk på litt humor / ironi og et spark til SP ! :-\

N

Nifelheim

Gjest
Roald skrev:
Det var vel et spark til bønder/matvareprodusenter

Litt forundret over at du ikke klarte å komme på dette selv, du klarte tydeligvis å dra ganske klare konklusjoner ut fra noe den lokale frperen ikke sa.
Selvsagt ser jeg at det er spark til bønder. Ser bare ikke sammenhengen når det er snakk om kriminalitet. Og når han deretter sier at FrP vil ha fri flyt av alt, så stemmer jo ikke det, noe denne fyren uttrykker.

Han sier jo rett ut at politiet skal ligge unna motorsykkelklubben og ta for seg østeuropeiske tyveribander istedenfor.

Førstnevnte er organisert kriminalitet (med noen få unntak). Sistnevnte er organisert kriminalitet (med noen få unntak).
Førstnevnte er nordmenn. sistnevnte er østeuropeere.

N

Nifelheim

Gjest
Spiralis skrev:
Nifelheim skrev:
Spiralis skrev:
Nifelheim skrev:

Det var vel mere et spark til SPs "grensemur"politikk, der man ønsker å holde "ytelendinger" og alt "ytenlansk" langt borte fra landet! Hjemmeavlet pottit er bedre en utenlandsk, og da er vel norske banditter bedre enn utenlandske , ikke sant??

Uten noen smileyer er det vanskelig å vite om det var humor eller seriøst. Utropstegn er tegn på utrop. Man roper ikke ironi i min verden. Ingen smileyer. Utropstegn. bikker mot seriøst fremfor ironi var min tolkning.

Kortreist mat er bedre enn langreist mat, bare så det er sagt. Beste maten kommer fra kjøkkenhagen ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.731
Torget vurderinger
0
Nifelheim skrev:
Uten noen smileyer er det vanskelig å vite om det var humor eller seriøst. Utropstegn er tegn på utrop. Man roper ikke ironi i min verden. Ingen smileyer. Utropstegn. bikker mot seriøst fremfor ironi var min tolkning.
Har fått endel kjeft for bruk av smilefjes, så jeg prøver å "kutte ned" på bruken. ;)

Nifelheim skrev:
Kortreist mat er bedre enn langreist mat, bare så det er sagt. Beste maten kommer fra kjøkkenhagen ;)
Helt enig med deg der. Har kranglet MYE med bla. Deph om norsk landbrukspolitikk ! 8)

S

Slubbert

Gjest
A Boy Named Sue skrev:
Truls Fyhn har brukt hele sitt yrkesaktiveliv på å skape "ubehag" for marginale grupper i det norske samfunn. Håper han bruker pensjonisttilværels med å skape behag for noen.
Hehe, er ikke dette samme tøffingen som kunngjorde at han skulle storme scena og legge alle i jern hvis Snoop Dogg fyrte opp under Døgnvillfestivalen, og at det ville være ham en "sann fornøyelse" å batongkile "utskuddet"?

Nifelheim skrev:
Politiet skal holde seg unna de som ikke er mistenkt for konkrete lovbrudd. I en rettsstat skal kriminalitetsbekjempelse bygge på etterforskningsprinsippet, ikke overvåkning og/eller klappjakt på enkeltgrupper.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Uten å batongkile noen som helst...

HA/Bandidos/Outlaws/Whatnot er kriminelle organisasjoner. Å tro noe annet er så naivt at det gjør vondt å se.

Jeg har ingen problemer med at politiet legger press på disse gjengene.

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.418
Torget vurderinger
1
Med en slik holdning blir det vanskelig å få taxi i Oslo, de ligger minst like dårlig an som overnevnte klubber når det gjelder lovbrud

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
307
Spiralis skrev:
Nifelheim skrev:
Spiralis skrev:
Nifelheim skrev:

Skal man åpne grensene totalt for mat, så forlanger jeg at man også åpner grensene for alt som kan krype og gå av innvandrere!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.731
Torget vurderinger
0
Slubbert skrev:
Politiet skal holde seg unna de som ikke er mistenkt for konkrete lovbrudd. I en rettsstat skal kriminalitetsbekjempelse bygge på etterforskningsprinsippet, ikke overvåkning og/eller klappjakt på enkeltgrupper.
[ironi]Å for en gammeldags holdning ! Den nye tid er her og med DLD har vi forlatt slike antikvariske holdninger som dem du fronter der! Du må følge med i tiden Slubbert ! Åpne øynene så vil du se at BÅDE rettsikkerheten og personvernet er så meget bedre med de nye moderne tanker ![/ironi]

Godt at i allefall noen er konsekvente i sin tenkning! Men dessverre er jeg redd du i løpet av få år vil bli sett på som en anakronisme! Men for all del, det bør du i så fall være jævlig stolt av ! ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.731
Torget vurderinger
0
Så lenge det er som ledd i en pågående etterforskning er det jo flott at politiet gjør jobben sin.

Mange som har "mistet" saker og ting de siste årene som sikkert gjerne skulle ha sett en like stor iver hos politiet når det gjelder å "hente" tjuvegods hos kjente gjerningsmenn!

Det som er viktig her, med tanke på "Hvermansen" er at politiet ikke kan få Carte Blanche til å "plage" HA uten juridisk ryggdekning, ut fra en antagelse om at de er kriminelle! Formalitetene er faktisk veldig viktige her. Passer vi ikke på det er vi som samfunn virkelig ute å kjøre!

Dødsskavdroner er både effektivt og økonomisk, men vi ønsker vel ikke det? Gjør vi? Når så er sagt er det i min mening ganske så klart at kriminelle hører hjemme i fengsel, det er ikke det. Men det er sterke krefter i politi/påtalemyndighet som ønsker å forby ryggmerker på MC klær, på prinsippielt grunnlag. Sikkert noen av dem som også ønsker å forby MC også. ( Forsøk er gjort i EU ! ) Men kriminalitet blir ikke borte om MC-jakker med ryggmerke og MCer blir forbudt! Det blir bare symptombehandlig og ikke forsøk på å kurere sykdommen.

Jada, jeg kjører MC og jeg er medlem i klubb, men kriminell ?? NEI !! Vi er en gjeng kolleger som har staret en sosial klubb som dreier seg om MC, men selvsagt sett fra "besteborgernes" ståsted er vi nok banditter hele gjengen! At vi samtlige er sikkerhetsklarert på høyt nivå er vel uten betydning, vi kjører jo MC!

Z

Zomby_Woof

Gjest
Roald skrev:
Med en slik holdning blir det vanskelig å få taxi i Oslo, de ligger minst like dårlig an som overnevnte klubber når det gjelder lovbrud
Joda. Fatter'n er drosjeeier. Han er litt av en mafioso, kan jeg fortelle. Folka hans knuser kneskåler og pusher dop så det griner.

Mener du virkelig at disse klubbene er en gjeng MC-interesserte, og lite annet?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.731
Torget vurderinger
0
Zomby_Woof skrev:
Mener du virkelig at disse klubbene er en gjeng MC-interesserte, og lite annet?
Nei slett ikke. 1% gjengene er vel alle mer eller mindre kriminelle. Men "mind you" det er slett ikke alle medlemmene som er kjeltringer. Det jeg reagerer på er at alle MC klubber uansett opphav og medlemsmasse skal straffes hvis "visse" politikere fra H og AP får det som de ønsker, - i personvernets interesse selvsagt! ;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Hvilken rolle fyller disse klubbene, ut over §60A? MC-interessen lever godt uten dem.

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Antall liker
2.604
Torget vurderinger
7
Kriminelle finnes vel i alle samfunnslag og mange sitter høyere opp enn 1 % klubbene, de er tross alt synlige og stemlet av alle på forhånd, verre er det med kjeltringer i politietaten eller snippkledde bakmenn

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.731
Torget vurderinger
0
Zomby_Woof skrev:
Hvilken rolle fyller disse klubbene, ut over §60A? MC-interessen lever godt uten dem.
Slik sett kan man stille spørsmål om ikke bilinteresse lever godt uten merkeklubber, om ikke HiFi interessen lever like godt uten div "foreninger" og nettfora?? Det er nok en eller annen her inne som har brutt en eller flere lover en eller annen gang i sitt liv. Jeg vet om minst en person her inne på HFS som omgås forbrytere på daglig basis! ;)

Fordi om en "gutteklubb" har medlemmer som er råtne egg blir det litt feil å si at alle gutter som samles i klubber og foreninger er kjeltringer! De aller fleste MC klubber består av lovlydige "besteborgere" hvorav mange sikkert ikke kjører for fort engang! Da blir det feil av politikere og politi å likestille MC kjøring med kriminell virksomhet!

Z

Zomby_Woof

Gjest
Du overrasker meg, spiralis. Så godt trodde jeg ingen trodde om disse klubbene. Dette er ikke klubber for de som liker spesielt upålitelige amerikanske motorsykler.

Strengt tatt er det to ting som skiller disse klubbene fra Holy riders. Den ene forskjellen er beskrevet i bibelen, den andre i straffelovens § 60 A.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.731
Torget vurderinger
0
Nå misforstår du Zomby.

De såkalte 1% klubbene, HA, Bandidos og Outlaws er ikke mors beste barn, men også der finnes det faktisk folk uten kriminell fortid/nutid. Hvis du leser det jeg skrev lenger opp så skiller jeg mellom 1% klubbene og alle de andre. Det er et skille som politikere fra H og AP samt deler av politiet ikke gjør. Jeg er ikke med i en 1% klubb, vi er en gjeng som jobber i samme firma som kjører på tur med MC sammen. Likefullt ønsker deler av "justis establishment" å slå oss i hardtkorn med 1% klubbene og forby oss å bruke ryggmerker!

Da straffer man alle lovlydige MC entusiaster fordi det finnes noen ( 1% klubbene er fan ikke mange mennesker ) som er kriminelle, og det bare på grunn av at vi deler en interesse for MC. Det er feil!

"Forbrytere bruker gjerne sko, hmmmm la oss overvåke og gjøre livet surt for alle som bruker sko !"

Ser du forskjellen ?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Skille mellom 1%'erne og de andre. Greit nok, men jeg har ikke inntrykk av at ikke politiet skiller, for å si det sånn.

De er helt korrekt at det finnes folk i disse klubbene som ikke har rulleblad. God blanding av folk som ikke har gjort noe galt og folk som ikke har blitt tatt, vil jeg anta.

Ryggmerker er forsåvidt harmløst i seg selv. Men her er vi inne på et juridisk problem man ikke har funnet noen god løsning på. Kanskje det ikke finnes noen 'god' løsning heller. Jeg vet ikke.

Jeg ser problemet. Jeg så forresten et middelaldrende par med hver sin bever på ryggen for et par år siden (jadda, langt sør på E-18). Beveren var visst i kommunevåpenet til Åmli. Tror ikke disse folka blir hardt plaget av politiet. Tror forresten ikke politiet finner slåssredskaper, narkotika og titusenvis i kontanter i bagasjerommet på bilene deres heller. Kanskje en dunk heimert, men ikke stort mer...

Ja 1%'erne er en liten gruppe mennesker. Men det betyr ikke at de er harmløse. Jeg har hatt 'gleden' av å 'konversere' med medlemmer av disse klubbene. Når de refererer til en karriere innen inkasso, snakker de ikke om telefonjobbing for Lindorff. Kynismen ville antageligvis og forhåpentligvis sendt kuldegysninger ned ryggen på deg.

At de er små betyr heller ikke at potensialet for vekst ikke er tilstede. At det finnes lovlydige medlemmer fungerer litt for godt som kamuflasje etter mitt syn.

Nå må vi ikke tulle oss inn i teoretisk og prinsipiell konsistens mens verden rundt oss går til grunne. Det beste kan være det godes verste fiende.

Spør deg selv om ikke dette er en rimelig pris å betale.

Julenissen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.05.2002
Antall liker
3
Spiralis skrev:
Nå misforstår du Zomby.

De såkalte 1% klubbene, HA, Bandidos og Outlaws er ikke mors beste barn, men også der finnes det faktisk folk uten kriminell fortid/nutid. Hvis du leser det jeg skrev lenger opp så skiller jeg mellom 1% klubbene og alle de andre. Det er et skille som politikere fra H og AP samt deler av politiet ikke gjør. Jeg er ikke med i en 1% klubb, vi er en gjeng som jobber i samme firma som kjører på tur med MC sammen. Likefullt ønsker deler av "justis establishment" å slå oss i hardtkorn med 1% klubbene og forby oss å bruke ryggmerker!

Da straffer man alle lovlydige MC entusiaster fordi det finnes noen ( 1% klubbene er fan ikke mange mennesker ) som er kriminelle, og det bare på grunn av at vi deler en interesse for MC. Det er feil!

"Forbrytere bruker gjerne sko, hmmmm la oss overvåke og gjøre livet surt for alle som bruker sko !"

Ser du forskjellen ?
Når klubben er tuftet på kriminalitet og er finansiert av dette så nytter det ikke å si at det er medlemmer som ikke er kriminelle, er du med i klubben så er du med å støtte opp om det de driver med

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Antall liker
2.604
Torget vurderinger
7
Spiralis skrev:
Nå misforstår du Zomby.

Ser du forskjellen ?
tror jeg skjønner deg, og prinsipiellt er jeg enig med deg, hvis dette er ett fritt land så bør man kunne ha ett ryggmerke
på seg uten at det skal vekke oppsikt, man dømmer da ikke alle muslimer utifra de reliøse plaggene selv om det finnes terrorister blandt de
hvis man vil komme dette til livs så kan man jo forby visse emblemer, men for meg virker dette som ett skuespill for å gi inntrykk av at man gjør noe
alle skjønner at problemet ikke forsvinner fordi man presser noen til å gå f.eks i en dress ;D uten emblem
er det ikke greit at de er synlige egentlig ?

smokescreen kalles dette

P

Parelius

Gjest
Spiralis skrev:
Nå misforstår du Zomby.

De såkalte 1% klubbene, HA, Bandidos og Outlaws er ikke mors beste barn, men også der finnes det faktisk folk uten kriminell fortid/nutid.
Hvorfor skulle Mor Theresa ha interesse av å være medlem i disse klubbene? Det fins vel andre?

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Antall liker
2.604
Torget vurderinger
7
kanskje livsstilen og samholdet kan være motivasjon
interesant at du drar alle over en kam, inkluderer da tidligere trommeslager i tnt, en familiemann som etter dine uttalelser er kriminell av verste sort

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.731
Torget vurderinger
0
Zomby_Woof skrev:
Nå må vi ikke tulle oss inn i teoretisk og prinsipiell konsistens mens verden rundt oss går til grunne. Det beste kan være det godes verste fiende.

Spør deg selv om ikke dette er en rimelig pris å betale.
Mitt svar er helt kategorisk: Prisen er for høy!

Jeg har ingen problemer med, eller motforestillinger til at politiet ettrforsker Hells Angeles, hvis de har skjellig grunn til mistanke!

Men det å slå alle som kjører MC i en og samme gruppe for så og si at "noen av dere som kjører MC er/har vært/vil komme til å bli, kriminelle" så vi vil forby dere å bruke ryggmerke på jakka ! Vi vet at det bare en liten del av dere som er kriminelle, men likevel synes vi det er en liten pris DERE må betale for at det skal se ut som om VI gjør noe med kriminaliteten! "

Det er uansett hvor liten pris DU synes det er for meg, en alt for høy pris for oss som samfunn å betale ! Det er de samme tankene som ligger bak når folk synes DLD er så fantastisk! Bortsett fra at DLD er en invasjon av privatlivet har det INGEN SOM HELST virkning på kriminalitet ! Joda noen få dumme forbrytere kan det være de kan ta med dette, men de som er virkelig farlige ?? Sweet dreams!! Ta fra HA ryggmerket og tro at de blir korgutter ?? Haha ! Men selvsagt, Storberget & Co kan jo si at det tar problemet på alvor, men gjør de det da? NEI ! Symbolpolitikk !! Men slik tåpelig symbolpolitikk som ikke har den påståtte virkningen gir "vanlige" mennesker stadig sterkere restriksjoner på deres livsutfoldelse. Og der trekker jeg grensen!

Truls Fyhn ser sikkert seg selv som den tøffe sheriffen som skal drive Daltonbrødrene ut av byen ! Greit nok, hvem blir da de neste som skal kastes ut av byen? Uteliggere, narkovrak, prostituerte??

Politiarbeid er greit nok, så lenge det er på innsiden av lovverket, men å presse huseiere til å si opp leiekonrakter fordi sheriffen ikke liker de som leier hos deg?? Nei da er det stopp ! Kriminelle må bekjempes med lovlige midler, og særlover som gir "borgerskapets voldsmakt" for vide fullmakter er IKKE av det gode!

Når HA er kastet ut av byen kan vi jo be huseiere kaste ut leieboere fra Somalia, de er jo kathtyggende kjeltringer alle sammen!! Så lemper vi ut alle tiggere fra Romania, etc etc. Vi vil ende opp med en "sanitized" tvangstrøye av et Disney samfunn med bare perfekte "lykkelige" borgere som blir passet på av den allestedsnerverende Sheriff Truls ! For vide fullmakter til folk som har lyst på slike fullmakter er sjelden en god ide!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.731
Torget vurderinger
0
Parelius skrev:
Spiralis skrev:
Nå misforstår du Zomby.

De såkalte 1% klubbene, HA, Bandidos og Outlaws er ikke mors beste barn, men også der finnes det faktisk folk uten kriminell fortid/nutid.
Hvorfor skulle Mor Theresa ha interesse av å være medlem i disse klubbene? Det fins vel andre?
Nå skulle jeg tro at Mor Theresa ville valgt Holy Riders. De er vel ikke kriminelle selv om Deph er ekstremst skeptisk til dem på grunn av misjonsvirksomheten de driver! Problemet er at politiet/politikere definerer gruppen som "De som kjører MC" og ikke som "Klubbene som driver kriminalitet".

Forøvrig er jeg av den oppfatning at det er ( burde være ) visse regler for politiarbeid. Skal vi fortsatt late som om vi er et sivilisert samfunn bør i allefall de som er satt til å opprettholde lov og orden følge de regler som gjelder for slikt. Deriblant et krav til at man skal ha noe som i "gamle dager" ble omtalt som "berettiget mistanke" før man begynte etterforskning mot folk! Man kan da for pokker ikke fravike slike regler bare fordi kjeltringene kjører MC og kaller seg Hells Angeles?

Jeg er like mye imot de reglene som er laget for å ramme de som leier ut leiligheter til kvinner som prostituerer seg. Leier du ut en leilighet til en mørkhudet dame fra Afrika blir du straffet som om du var halliken hennes. Sier du: "nei du får ikke leie her" blir du straffet for rasediskriminering ! Hvis du da for å unngå problemer bare vil leie ut til menn blir du straffet for kjønnsdiskriminering ! Dette samfunnet har gått av hengslene i sin iver til å forby alt "det store konsesus" ikke setter pris på. Når man samtidig er "bendig bakwards" for å være politisk korrekte går det lukt til Hælvete!

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Antall liker
2.604
Torget vurderinger
7
blir ett ganske rart samfunn å bo i hvis det ikke lenger skal trengs mer enn å kjøre motorsykkel for å bli nektet å ha emblem, tenker da ikke på 1% klubbene alene,
da synes jeg det er på høy tid å diskutere litt utenlanske klesvaner også, og dra alle muslimer under en kam og kalle de terrorister hele gjengen fordi noen av dem er det, dessuten kan vi bure inn alle farga i oslo siden en del av dem voldtar norske kvinner, da gjør de sikkert det hele gjengen
dessuten kan vi klippe skiltene til alle 40 åringene som kjører bmw og audi, fordi noen av dem bruker kollektivfeltet

dro dette langt ;D ;D

nuff said ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.731
Torget vurderinger
0
Ja likte spesiellt den med 40 åringene som kjører Bimmer og Auda ! ;D ;D

Av og til må man bare tenke helt prinsippielt, og da må man bare sette ned foten !

Som sagt mange ganger tidligere: " Veien til Helvete er brolagt med gode intensjoner! "

Ta for Guds skyld medlemmer i HA, men gjør det for vold utpressing eller narkotika. Det blir så feil å ta dem for at de kjører MC!

Hvis ikke får "klassepurken" være konsekvnete, plag alle som kjører Audi for at A-gjengen kjører Audi! Stopp alle jævla BMWer hver eneste gang politiet ser en, for B-gjengen kjører slike!

G

Gjestemedlem

Gjest
Det er jo virkelig stor forskjell på klubbene, selv dem hvor HD er foretrukkent fremkomstmiddel. HA og Bandidos er i en litt annen liga enn HOG og Old Timers f.eks. At førstnevnte vies litt ekstra oppmerksomhet er jo ikke underlig all den tid det faktisk til tider er regulær krig mellom klubbene med tunge våpen.

Men politiet får jo holde seg til de samme lovene de er satt til å håndheve.

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Antall liker
2.604
Torget vurderinger
7
vil bare understreke at jeg på ingen måte støtter voldskriminalitet eller annet ;D men er imot å dra alle under en kam fordi noen gjør noe galt

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.731
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
At førstnevnte vies litt ekstra oppmerksomhet er jo ikke underlig all den tid det faktisk til tider er regulær krig mellom klubbene med tunge våpen.
Nettopp, men da er det på grunn av spesifike situasjoner/episoder/ skjellig grunn til mistanke! Skal de gå etter Hells Angeles og Bandidos H24/7 bare fordi "de kommer sikkert til å gjøre noe, før eller siden" ja da får de for pokker ta A og B gjengene på samme måte, og sette "frimerke" på alle muslimske guttegjenger! "Før eller siden gjør de nok som i Sverige!!"

Vi kunne jo også sende politiet ut på byen med ujevne mellomrom. Stenge gater i begge ender og kontrollere alle som er der, papirer, mobiltelefoner, datamaskiner/harddisker, personalia, vesker, lommer etc etc. Ville sikkert avsløre ett og annet det også. Ja og glem ikke at om du ikke har gjort noe galt har du ingeting å frykte! Litt ubehagelig kanskje, men effektivt mot krimialitet i alle former og egentlig en liten pris å betale! :p

Og ikke minst hvilket signal til samfunnet om at de som bestemmer virkelig tar dette på alvor !

Mulig det ville være effektivt, jeg vet ikke, men et slik samfunn tror jeg ikke jeg ønsker å bo i. :-[

Edit: Typo

S

Smorte24

Gjest
Men medlemmene i disse motorsykkel klubbene er jo bare fåtall av befolkningen i Norge så hvorfor bry seg med dem.

http://www.dagbladet.no/2011/04/25/nyheter/telemark/innenriks/porsgrunn/16298914/

Denne unnskyldningen blir jo brukt hver eneste gang når våre nye landsmenn gjør noe ulovlig.

Så hvorfor så hardt ut mot disse klubbene etter 30 år, Rowdies og Rabies gjorde vel det samme som det HA, Outlaws og Bandidos gjør i dag.

Ja jeg er enig med FRP at de kan ta tak i alle de bandittene som kommer til Norge først, hvis de har resurser til å ta alle de kriminelle vil det jo være perfekt.

Det er også en skam at de tar alle motorsykkelgjengene under samme kam, for mange er dette en hobby.

Topp Bunn