TROMSØ RIKTIG VALG FOR OL

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Et åpenbart riktig valg for OL og for Norge.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Sannelig om jeg vet.
De skal vel slite med gjenbruk og denslags der oppe.
Det er vel ikke flere mennesker der opp enn man finner i Groruddalen alene.  
Ikke får de se midnattssola heller. ;D

Men de har jo Mack-kjelleren da. 8)

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.398
Torget vurderinger
1
Dæven, dette er en skjelden dag, jeg er enig med BB !?

Har jeg feber? Lavt blodsukker? Kjip dag på jobb? Snart helg? Snart påske? Øltørst?

Dette kan ikke være bra!

8)

mvh
KJ

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
OL er jo et pengesluk uten like.
Helst ser jeg at vi ikke søker om OL, men siden vi nå har hatt en avstemmning der Tromsø vant, så må jeg med respekt melde at dette var feil by!
Den eneste byen som har mulighet til å rettferdiggjøre anleggene etter OL er Oslo.
Jeg synes forøvrig hele OL søknaden virker gammeldags.
Vi har bra med viteranlegg i Norge. Det vi skulle gjort er å søkt om sommer OL slik at vi kunne fått noen anstendige anlegg på den siden også. Lekene skulle selvfølgelig bli holdt i Oslo.

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
kjempegreier, på tide at noe blir der også. Synes det absolutt er det beste alternativet iforhold til det å faktisk få dette OL`et og det at det blir et spessielt og fint OL.

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Men de har jo Mack-kjelleren da.  8)
Den ble vel lagt ned for noen år siden desverre. Men er det noe vi ikke mangler så er det serveringsteder, det er sikkert !!

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.103
Torget vurderinger
1
Øl får man nok av her i Tromsø. Selvsagt er Tromsø den beste byen å arrangere OL i. Uansett, OL er dyr moro. Men her diskuteres det allerede hvordan is-hallene skal fordeles på en best mulig måte i Norge etter OL, og at det må tenkes innovativt for at ting lett skal kunne flyttes i ettertid.

R

Ronny_D

Gjest
TROMSØ FEIL VALG FOR OL

Øl får man nok av her i Tromsø. Selvsagt er Tromsø den beste byen å arrangere OL i. Uansett, OL er dyr moro. Men her diskuteres det allerede hvordan is-hallene skal fordeles på en best mulig måte i Norge etter OL, og at det må tenkes innovativt for at ting lett skal kunne flyttes i ettertid.
Flyttes i ettertid ? hvorfor?
Mack kjelleren, er det prelaten det menes? Ølhallen på Mack er still going strong, der tas de viktigste besluttninger i byen...
Dessværre er ølet av en kvalitet som tilsier pisse med ræva.

OL hær... hær er intet blivende sted såfremt.....

O

omholt

Gjest
Tromsø er en mer eksotisk og spennende by enn Oslo, men byen er trang og bruken av anleggene etterpå blir nok minimal. Usikker på om dette var riktig valg. Ellers holder jeg kanskje med FrP at vi ikke burde holde OL i det hele tatt.

G

Gjestemedlem

Gjest
Vi har jo nettopp avholdt et vinter OL. Kunne jo latt det gå litt lenger før man viser reprisen da. Tromsø er vel eneste plassen i Norge som fremdels har snø om et par år så greit nok hvis man først skal avholde leken her i Norge.

Men jeg undres på om ikke man kan lage noe mer spennede enn et par uker med skikonkurranser for pengene. Noe som har en mer varig verdi for landet og regionen. Tenk hvilken Opera, Konserthall, Galleri, og opplevelsesenter man kunne fått til for 20-30 milliarder eller hva det nå er priset til.

K

kathrine

Gjest
Hei!
Hvorfor skal vi svi av så mye penger når eldreomsorgen halter,vi har køer på sykehus, skoler som detter ned og hvor det fortsatt er Sovjetunionen i historiebøkene(satt litt på spissen)osv... ???

Nei skjønner det ikke, vi skal vel vise hvor godt alt er her for resten av Tellusianerne!

Husker dere OL på Lillehammer?

Husker dere miljøprofilen , busser, tog og for ikke glemme all embalasjen som var laget slik at den kunne bli til for til dyr?!

Utrolig flott tenkte verden ,også en maskinist jeg seilte med i fra England.
Han var svært imponert! :eek:

Han komenterte dette en stund etter OL, og lurte på hva som hadde skjedd med miljøprofilen?! ::)

Hvorfor kan vi ikke bruke disse pengene fornuftigt, vi spinker og sparer alltid ellers, og ikke gi meg den at dette er i fra et annet budsjett!

Staten sponser jo en hel del tross alt!
Vh
S

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.103
Torget vurderinger
1
Re: TROMSØ FEIL VALG FOR OL

Flyttes i ettertid ? hvorfor?
Mack kjelleren, er det prelaten det menes? Ølhallen på Mack er still going strong, der tas de viktigste besluttninger i byen...
Dessværre er ølet av en kvalitet som tilsier pisse med ræva.

OL hær... hær er intet blivende sted såfremt.....
Kort og godt: Vi har behov for 2 haller på sikt: skøyter og is-hockey. Sistnevnte fordi dagens klubb bruker halve kvelden for å lage seg bane i Tromsdalen for så å kunne trene i 1,5 timer. Skøyteklubben har bare ett anlegg egnet for å rekruttere barn og ungdom, intet mer.

Hoppbakkene på Troms-øya er en vits, gammelt og ikke en gang egnet for NM. Her trengs det sårt modernisering for rekrutteringen av nye hoppere både innen hopp-sporten og kombinert.

Skiløyper blir selvsagt moderniserte, og i ettertid slik som i dag, kan du vandre nesten til det hinsidige via dem i fjellheimen her. Dersom man liker skigåing, og vil kombinere det med byferie/weekend, så er det fullt mulig her. Om du ikke vil ta bussen fra hotellet og til løypene, så koster drosje ikke mer enn ca. 200- for å bli sluppet av i flere løyper som fører i alle retninger.

Så trengs det skikkelige alpinannlegg. Nabokommunen Balsfjord vil få et skikkelig alpinanlegg, som vil trekke vintersportturister i mange, mange år etterpå.

For de av dere fjøsnisser som ikke ser mulighetene i å skape vinterturisme, så ber jeg dere sjekke opp hva man har fått til i Nord-Finland, nærmere sagt Levi. En liten distriktskommune som har flere sengeplasser på hoteller, hytter mm. for turister enn det finnes tilgjengelig i Tromsø... Og det har de fått til ved å anlegge bl.a. flyplas, vintersportsanlegg, scooterløyper osv. osv. http://www.levi.fi/pages/index.php?id=1&language=eng -der vet de å drive Big Business...

M

maestro

Gjest
Vi har ikke råd til bedre veier og baner, sykehus og eldreomsorg lider under monetær abstinens, fattigdommen øker osv. osv. Dette kan vi ikke gjøre noe med for da blir det press i økonomien og inflasjon og renteøkning. Men svi av 10 mrd. på et 14dagers sportsarrangement det går helt greit!! da gjelder plutselig ikke den samme logikken!
Også her enig med Frp - - -

K

kathrine

Gjest
Re: TROMSØ FEIL VALG FOR OL

For de av dere fjøsnisser som ikke ser mulighetene i å skape vinterturisme, så ber jeg dere sjekke opp hva man har fått til i Nord-Finland, nærmere sagt Levi. En liten distriktskommune som har flere sengeplasser på hoteller, hytter mm. for turister enn det finnes tilgjengelig i Tromsø... Og det har de fått til ved å anlegge bl.a. flyplas, vintersportsanlegg, scooterløyper osv. osv. http://www.levi.fi/pages/index.php?id=1&language=eng -der vet de å drive Big Business...[/quote]

Jeg driter vel i Finland og hva de gjør der, dette handler om at vi alldrig har råd til noe i dette landet ,men når vi skal vise oss frem ja da danser politikerne.
Ville det ikke blitt billigere om det du nevnte tidligere i innlegget ditt hadde blitt bygd uten OL?
Vh
S

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.730
Torget vurderinger
0
Vi burde vel heller ha støttet Sverige i deres forsøk på å legge OL til Østersund / Åre. Norge har allerede hatt 2 OL, og det burde holde for en stund. Det mest negative med et nytt OL er at nasjonalismen og sjåvinismen i Norge vil få en sinnsvak vitamininnsprøyting ! Tror ikke vi som nasjon vil ha godt av dette. Får vi flere ganger høre : " The best wintergames ever !" tar vi vel av og fanden vet når / om vi får bakkekontakt igjen !

Haubokk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.12.2005
Antall liker
1
Helt enig med deg i dette Spiralis.
Men vi får se det positive i det; kanskje det norske folk slipper å knaske lykkepillen i perioden under OL og ei stund etter:)

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Alle andre enn Oslo selv har jo forlengst skjønt at Oslo er totalt uinteressant som OL-by, for ikke å si som by og turistmål overhodet. Så Tromsø må det bli. Når det er sagt ser jeg helst at det ikke blir noe norsk OL i det hele tatt.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.103
Torget vurderinger
1
TROMSØ DET RETTE VALG FOR OL

Jeg driter vel i Finland og hva de gjør der, dette handler om at vi alldrig har råd til noe i dette landet ,men når vi skal vise oss frem ja da danser politikerne.
Ville det ikke blitt billigere om det du nevnte tidligere i innlegget ditt hadde blitt bygd uten OL?
Vh
S
Det er klart at vi kunne begynne å sette ting opp mot hverandre. Mye kunne vært oppnådd dersom det hadde vært en rettferdigere fordelig av midlene.

Skal vi bruke opp mot 30 milliarder på nye jagerfly? -hvis vi lar være, kan vi redusere forsvarsbudsjettet og heller bruke det på helse og omsorg? Hva med Operaen i Bjørvika? -hvor mange vil benytte seg av den? Vil den i det hele tatt bli lønnsom? Har vi i Nord-Norge i det hele tatt rett til å forlange at penger brukes på idrett og kultur her oppe, selv etter at rederne har fått frie hender på havet, og staten pumper opp milliarder fra havbunnen ikke langt unna naustene våre? -jeg antar vi skal være glad for at vi har Forsvaret, det ligger kanskje minst i veien her...

For all del, se aldri på våre naboland og hva de gjør. De er faktisk i stand til å tenke langsiktig slik at det blir økonomisk aktivitet. Innovativitet og langsiktighet er gode stikkord. Men for dere som bor sørpå, oppleves det vel liten eller ingen relasjon til Finland. Det er derimot en helt annen relasjon her til Finland, der f.esk. Kilpisjärvi har samme funksjon som Svinesund.

Det kom mye bra ut av OL i 1994. Veiene oppover fra Oslo ble utbedret, med bruer og greier. Ny flyplassutbygging og Gardemo-bane fikk prioritet så det skulle stå ferdig tidsnok. Jeg kan nevne i forbifarten at det står en mengde OL-boliger her i Tromsø fra Lillehammer. Disse brukes stort sett av studentsamskipnaden her til å skaffe studenter bolig. Ellers i fylket brukes OL-boliger til hoteller og skoleinternater. Dette var langsiktig tenkning og gjenbruk. Tromsø trenger også sårt satsing på veinettet som er sterkt belastet. Tempoet byen vokser i, har ikke veiene og bevilgningene vært tilstrekkelig dimensjonert for.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
I god norsk tradisjon ser man bort fra fakta og faglige vurderinger (ref instillingen) og lar saken avgjøres av en tidligere leder av "OL til Tromsø 1014"( som selvsagt påberoper seg upartisket ang 2018!!,), og alle jubler for at Trømsø er et pent sted om vinteren så dette blir nok bra...

Minner i grunnen sterkt om Hifi-hobbyen dette ;)

mvh
Sleiven

Så tallene for hotell/rom og transport Tromsø la fram. Min umiddelbare reaksjon var at dette er rett og slett jug. Det er ikke tog (finnes ikke),vei eller fly nok til å tranportere det publikumet som Lillehammer hadde. Det blir nok gøy for lokalbefolkningen hvis det blir noe av ::)

Antagentlig er Trømsøs sterkeste kort at de har vinter i 2018, men Oslo bare har sørpe og tåke..., og Trondheim har Samfundet

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.730
Torget vurderinger
0
Antagentlig er Trømsøs sterkeste kort at de har vinter i 2018, men Oslo bare har sørpe og tåke..., og Trondheim har Samfundet
Det å ha snø er forsåvidt ikke noe dårlig argument i forhold til et vinter OL. :-/

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
Det var ingen overraskelse at det var Tromsø som vant. Når avgjørelser først skal tas, er det ofte følelsene som er styrende. De rasjonelle, kliniske argumentene spiller mindre rolle. Det kan vel mange HiFi-folk kjenne seg igjen i, f.eks. ved innkjøp av nytt utstyr (ref. målinger vs. subjektiv opplevelse).

Z

Zomby_Woof

Gjest
Tromsø er vel eneste plassen i Norge som fremdels har snø om et par år så greit nok hvis man først skal avholde leken her i Norge.
Det er vel ti år til dette arrangementet, ikke to.

Hvis snø er en forutsetning er det nok Longyearbyen som gjelder.

Hva med et norsk-russisk samarbeid, Longyearbyen Barentsburg?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.741
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det er vel ti år til dette arrangementet, ikke to.

Hvis snø er en forutsetning er det nok Longyearbyen som gjelder.

Hva med et norsk-russisk samarbeid, Longyearbyen Barentsburg?
Gje deg no. Vi kan ikkje øydelegge Svalbardnaturen.
Kva med å bygge eit underjordisk (basert på permafrosten) permanent vinterOLanlegg i det indre Sibir eller i midten på innlandsisen på Grønland?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Vi kan sikkert basere oss på Grønland eller Sibir om ti år. Men et permanent anlegg må vel vare lenger enn det?

For ikke å snakke om det sportslige nivået. Om 20 år er selv norske skiløpere å sammenligne med dagens kenyanske hva tekniske ferdigheter angår. Vintersporten kommer til å bli underholdende på en helt annen måte enn i dag...

I

ijustpop

Gjest
Alle snakker om etterbruk og distrikspolitikk. Bra det, men jeg synes debatten altfor lite handlet om hvordan arrangementet skal gjennomføres. Norge får aldri OL i 2018 med Tromsø som kandidat, til det er klimaet altfor hardt. Hvor mange dager i februar er vær til å arrangere et utfor i Tromsø? 5? Dette er ikke et VM, hvor øvelser kan utsettes en dag. Programmet er tettpakket med arrangementer og en utsettelse får store følger. Var ikke flyplassen i Tromsø stengt 3 dager på rad i vinter? Og her skal man arrangere OL? Med et slikt klima er det ikke bare hopp og alpint som står i fare for å bli utsatt for utsettelser og avlysninger. Når det står på som verst er det vel ikke lett å gjennomføre langrennsøvelser der oppe heller?

Store deler av vår nasjonsfølelse og den selvtilliten landet vårt har er bygd opp rundt den gedigne suksess Lillehammer var. Havner OL i Tromsø kan arrangementet lett gjøre narr på hele nasjonen.

Alle har kanskje ikke like sterke følelser rundt dette, men jeg er altså redd for at Tromså skal drite ut oss alle.

R

Ronny_D

Gjest
Hurtig-boks: Ingen garanti til OL

Oddgeir's innspill kan tyde på at idretsstyret frigjøres fra ansvar.

- Sparker alle i idrettsstyret som stemte på Tromsø
(VG Nett) Alle de seks som stemte for at Tromsø skal være Norges OL-kandidat i 2018 er sparket. Det kommer frem i valgkomiteens forslag til nytt styre.

Helt fantastisk, først følger man ikke sin egen komite's rådgivning, Og nå dette.
OL ender med lol

K

kathrine

Gjest
Re: TROMSØ DET RETTE VALG FOR OL

Det er klart at vi kunne begynne å sette ting opp mot hverandre. Mye kunne vært oppnådd dersom det hadde vært en rettferdigere fordelig av midlene.

Skal vi bruke opp mot 30 milliarder på nye jagerfly? -hvis vi lar være, kan vi redusere forsvarsbudsjettet og heller bruke det på helse og omsorg? Hva med Operaen i Bjørvika? -hvor mange vil benytte seg av den? Vil den i det hele tatt bli lønnsom? Har vi i Nord-Norge i det hele tatt rett til å forlange at penger brukes på idrett og kultur her oppe, selv etter at rederne har fått frie hender på havet, og staten pumper opp milliarder fra havbunnen ikke langt unna naustene våre? -jeg antar vi skal være glad for at vi har Forsvaret, det ligger kanskje minst i veien her...

For all del, se aldri på våre naboland og hva de gjør. De er faktisk i stand til å tenke langsiktig slik at det blir økonomisk aktivitet. Innovativitet og langsiktighet er gode stikkord. Men for dere som bor sørpå, oppleves det vel liten eller ingen relasjon til Finland. Det er derimot en helt annen relasjon her til Finland, der f.esk. Kilpisjärvi har samme funksjon som Svinesund.

Det kom mye bra ut av OL i 1994. Veiene oppover fra Oslo ble utbedret, med bruer og greier. Ny flyplassutbygging og Gardemo-bane fikk prioritet så det skulle stå ferdig tidsnok. Jeg kan nevne i forbifarten at det står en mengde OL-boliger her i Tromsø fra Lillehammer. Disse brukes stort sett av studentsamskipnaden her til å skaffe studenter bolig. Ellers i fylket brukes OL-boliger til hoteller og skoleinternater. Dette var langsiktig tenkning og gjenbruk. Tromsø trenger også sårt satsing på veinettet som er sterkt belastet. Tempoet byen vokser i, har ikke veiene og bevilgningene vært tilstrekkelig dimensjonert for.
Hei!
Hm litt forskjell på OL og landets evne til å forsvare seg :eek:
Å du tror vel "regjeringspolitikere" som har glemt alt om valgløfter vil åpne for infrautbygging i nord ;D
Hm ,tror ikke jeg!
Vh
S

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
931
OL er et tvilsomt tiltak som næringsutvikling. Lillehammer-OL kostet over 10 mrd, og det vi sitter igjen med er to kommuner som har fått et næringsmessig løft: Lillehammer og Øyer. Resten har ikke hatt noen positiv langsiktig effekt å snakke om.

Bruk milliardene mer fornuftig. OL er en fest. Vi har nok råd til den festen, men det er ikke vel anvendte penger.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.103
Torget vurderinger
1
I god norsk tradisjon ser man bort fra fakta og faglige vurderinger (ref instillingen) og lar saken avgjøres av en tidligere leder av "OL til Tromsø 1014"( som selvsagt påberoper seg upartisket ang 2018!!,), og alle jubler for at Trømsø er et pent sted om vinteren så dette blir nok bra...

Minner i grunnen sterkt om Hifi-hobbyen dette ;)

mvh
Sleiven

Så tallene for hotell/rom og transport Tromsø la fram. Min umiddelbare reaksjon var at dette er rett og slett jug. Det er ikke tog (finnes ikke),vei eller fly nok til å tranportere det publikumet som Lillehammer hadde. Det blir nok gøy for lokalbefolkningen hvis det blir noe av  ::)

Hva slags fakta er det du mener man har sett bort fra, egentlig? -eller finnes det argumenter som er tyngre?

Logistikk? -hehe, latterlig argument at vi ikke skal klare å ta i mot publikum.

Vi har logistikk nok til å ta i mot 50 000 soldater fra NATO med vanvittige mye og tungt materiell som de bringer med seg hit bare på noen dager i området her, så noen titusner OL-publikummere blir en relativt enkel oppgave. Minner på her at på 80-tallet så foregikk det øvelser i den størrelsesordenen her... Og det er plass nok til å kunne ta hånd om overnattinger, dersom man baserer seg på et liknende system som på Lillehammer. Flyplasssen i Tromsø ligger i motsetning til Oslo Lufthavn, faktisk i nærheten av byen, faktisk 4 km unna, så to-felts jernbane til det er faktisk ikke nødvendig...

Det er forresten mer vei her lokalt i Tromsø-området enn det riksveien forbi Lillehammer tilbyr. Så jeg lurer litt på hva "løgnen" skulle være.

G

Gjestemedlem

Gjest
Ingen vits for staten å sponse slike arrangement. Dette burde finansieres privat og gjennom senderettigheter, royalties og bouillonsalg. Blir det for stort med OL får man heller arrangere noe mindre krevende.

Det bør ikke være statens oppgave å arrangere eller betale for sportskonkurranser.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.103
Torget vurderinger
1
OL er et tvilsomt tiltak som næringsutvikling. Lillehammer-OL kostet over 10 mrd, og det vi sitter igjen med er to kommuner som har fått et næringsmessig løft: Lillehammer og Øyer. Resten har ikke hatt noen positiv langsiktig effekt å snakke om.

Bruk milliardene mer fornuftig. OL er en fest. Vi har nok råd til den festen, men det er ikke vel anvendte penger.
Tja. Totaleffekten av OL er omdiskutert. Du har rett i at det først og fremst ble langtidseffekter på Hamar, Lillehammer og Øyer. Der var det mange umiddelbare effekter.

Veiutbyggingen oppover fikk opp tempoet. Bruer og veiutbygging ble prioritert, samme gjelder Gardemoen i den sammenhengen, at det politisk ble en motivasjon å få ferdig en "totalpakke" som skulle bidrea til å gi et løft i regionen, og samtidig et godt inntrykk av Norge. Og gjenbruken av OL-boliger og OL-hoteller, mener jeg har vært god. Disse ble spredt over hele landet, der mange av dem i dag står som studentboliger, noe det var stor mangel på her. OL-hoteller og boliger er ellers spredt over Norge, og har bidratt med mye som nettopp hoteller (noen som flyktningemottak) og skole-internat.

Men innen turistnæringen, er det muligens vanskelig å måle totaleffekten av "Lillehammer-OL". Men turistnæringen har i årene etterpå økt. Da jeg skulle søke på UD en gang før 2000, så var "reklame-effekten" av OL faktisk del eksamensoppgavene på opptaket. Og selv om det er vanskelig å spore effekten, har nok mange turister lagt reisemålet til Norge på grunnlag av de inntrykk de fikk da. Turister jeg snakket med de første årene etterpå snakket gjerne om det, ten av det gir en valig måling i seg selv.

mvh.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.103
Torget vurderinger
1
Ingen vits for staten å sponse slike arrangement. Dette burde finansieres privat og gjennom senderettigheter, royalties og bouillonsalg. Blir det for stort med OL får man heller arrangere noe mindre krevende.

Det bør ikke være statens oppgave å arrangere eller betale for sportskonkurranser.
Det skal jo også skje. I stor grad. Av de rundt 16 milliardene som det er snakk om, så skal mye komme der. Statsgarantier det er snakk om, er for å sikre at arrangementet skal la seg gjøre.

Men vi får etterhvert se budsjettene og hvordan dette blir etter hvert når man presenterer det til slutt. Mer enn det kan jeg ikke si om selve tallene rundt kostnader, utgifter, inntekter og balanse.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
. Så jeg lurer litt på hva "løgnen" skulle være.
bla at det var tilgjengelig 65 000 sengeplasser for besøkende.
Tror neppe at publikum og i hvertfall ikke jeg er villig til¨bo i gymsaler og knappetelt i to uker.
og tror heller ikke at de besøkende ønsker å dele seng med Tromsøs og omegns  60 235 innbygere. å legge et par cruiseskip på havna monner ikke nok...

men lykke til... :D
mvh
Sleiven

Topp Bunn