Trompetnerds nye stue! Jakten på det perfekte lytterom.....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • heisann

    Medlem
    Ble medlem
    17.08.2009
    Innlegg
    7
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Ikke bare trompetnerder heller, saxnerder også 8)
    PS: takk for sist
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    heisann skrev:
    Ikke bare trompetnerder heller, saxnerder også 8)
    PS: takk for sist
    Se det ja.. ;D Litt uventet, men veldig hyggelig. Jeg og en viss annen trompetnerd har fortsatt skumle planer om å komme å høre på det flotte anlegget ditt. ;)
    Gleder meg til det! :eek: For min del kan det sikkert gå bra en gang før juli, hva tror du?
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.286
    Antall liker
    11.088
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Trompetnerd skrev:
    Ble glad da jeg oppdaget at det er andre trompetnerder som følger tråden min. :)
    Hvor spiller du Ottone?
    .....
    Ikke helt trompetnerd kanskje, mer altmulignerd, men gift med en kornettist og flygelhornist.
    Selv satt jeg et stykke unna mine venner i småmessingen, spilte for det meste eufonium på høyere amatørnivå i Bergen, og leker trombonist på kammerset.
    Nå passiv loftsmusikant i flere år, men vurderer comeback :)
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    ottone skrev:
    Trompetnerd skrev:
    Ble glad da jeg oppdaget at det er andre trompetnerder som følger tråden min. :)
    Hvor spiller du Ottone?
    .....
    Ikke helt trompetnerd kanskje, mer altmulignerd, men gift med en kornettist og flygelhornist.
    Selv satt jeg et stykke unna mine venner i småmessingen, spilte for det meste eufonium på høyere amatørnivå i Bergen, og leker trombonist på kammerset.
    Nå passiv loftsmusikant i flere år, men vurderer comeback :)
    Ser konturene av en brassbandnerd også..... ;) Uannsett, hyggelig at du liker deg i tråden :)
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Oppfordring:

    Post gjerne gode plater jeg MÅ høre før jeg dør!!! Gjør ikke noe om de finnes på Spotify ;)





    Her er et bilde av min våte drøm som jeg var dum nok til å tro at jeg skulle komme til å ha stående i stuen. Ikke bare prisen som er problemet med sånne beist. :eek: :-[ :-\ :'(
    90 kg, 2 ganger 1,5 kw trafo, 400.000 uf.
    Gryphon Antileon Signatur.


    Ikke helt ferdig med trompetplateanbefalingene mine. Her er en jazztrompetist som heter Till Bronner. Veldig fin sound i trompeten og dette er en litt glatt og rolig plate. Bra lyd.
    Hørte han første gang på en av Silje Nerdgaard sine album. Arve Henriksen spiller på mye av hennes ting, men hørte fort at dette ikke var han.
    Alsidig jazzmusiker. Spiller ikke bare svisker som her. Sjekk han ut.

     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.044
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Trompetnerd skrev:
    Oppfordring:

    Post gjerne gode plater jeg MÅ høre før jeg dør!!! Gjør ikke noe om de finnes på Spotify ;)
    Er selv tidligere trompetist og testet en kornett senest i for to dager siden. I går kom syvåringen hjem med en baryton fra skolekorpset, så brassbandtradisjonene går videre!

    Denne behaglige trompetmusikken har gitt meg og samboeren mange timer med musikkglede. Årets mest spillte album her i huset er Italia av Chris Botti. Noen virklig store godbiter. Blir rett og slett ikke lei den :)

    http://open.spotify.com/user/john_harald/playlist/6cUozuQyQYqlzdYQ8nIyVT
     

    Vedlegg

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Takk for tips! Er helt enig John Harald! Var faktisk neste cd jeg hadde tenkt å anbefale :)
    Det finnes noen utrolige livekonserter på Blueray og DVD hvor han er hovedperson. Bra lyd, bilde og veldig bra musikk med en passe blanding av kjendiserier og gode ukjente artister. Skal poste her etterhvert.
    En god venninne (trompetist selvfølgelig) av meg har vært hjemme hos Chris flere ganger på fest i leiligheten hans på Manhatten. Leiligheten som han kjøpte av Sting. ;) ( ringer det noen bjeller) Venninen min forteller også at han er en av de hotteste artistene i New York for tiden. :eek: Ikke dårlig av en enkel trompetist ;D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Slett ikke værst av en "enkel trompetist" nei, han har jo ikke utseendet mot seg heller da, sikkert litt viktig i Usa det også.... ;)

    http://open.spotify.com/user/hifiguru/playlist/6sQeJDnsxWi7oxX5D0ucj3

    Brass Brothers "Aftenvind" med Poul Dissing, herlig skive for trompetnerder (Ja, tror det er fler av oss ;D)

    http://open.spotify.com/album/15pKfFBPgVzJgz74Ry0lnI

    Kenneth Sivertsens "Remembering North", en av mine favorittskiver hvor Randy (og Michael) Brecker medvirker på en rekke låter.

    http://open.spotify.com/album/6BmJvy3w2RoAzcwOLWpizn

    Randy Brecker med bigband, litt "korpsaktig" I LOVE IT

    Ooooohhh, måtte bare dele dette med dere 8) 8)
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Tusen takk for fine albumlinker Hifiguru!! :) :) :)

    Fikk meg en liten overraskelse med Kenneth Sivertsen, visste faktisk ikke at han var så god!!?? :eek:

    Liker veldig godt konseptet med Brassbros og Poul Dissing. Har hørt det live en gang og det var en stor opplevelse. Beste konserten med Brassbrothers jeg har vært på.

    Veldig fin storbandplate også. Synes det er langt mellom gode moderne storbandplater. Har du eller andre flere gode storbandplater så legg de gjerne igjen her.

    Er selvfølgelig Breckerbrothersfan, bare så utrolig synd at det ikke kommer mer fra den beste av dem...... :'(

    Har dessverre hørt disse platene i bilen gjennom iphonen, ekstremt dårlig lyd fra anlegget mitt for tiden. ;)
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Bilder fra dagens anlegg

    Tenkte at det var på tide å poste noen bilder fra anlegget.
    Begynner med en liten dings.



    Dette er en dings som gav meg tro på at når det gjelder musikkavspilling nok er veien videre i denne via PCen i denne stua. Har blindtestet mot cdspilleren min som drivverk og pc inn i dacen på Bryston BP26. Fra Pcen har spiller jeg fra Itunes. Har ikke gjort annet med pcen enn å laste inn driver til M2techen.
    Ved blindtest vinner pcen hver gang. Det gir større lydbilde og roligere. Lyttetrettheten som har cdspilleren har en tendens til forsvinner merkelig nok med pcen.

    Kabelen rundt er en Wireworld gold digitalkabel. Hører liten eller ingen forskjell på den og en jeg kjøpte på Clas Ohlsson, men den ser mye kulere ut og eierfølelsen er litt bedre kan du si. ;D
     

    Vedlegg

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Veien videre:(Trompetnerd bygger selv)

    På tide med noen ord om veien videre.

    Jeg har landet på en forsterker som jeg håper å leve lenge med. Den har funksjoner for fremtiden og har potensiale til å følge med lenge håper jeg. Dette er en integrert sak som sjokkerte meg med høy ytelse til tross for "beskjedent" utseende. Jeg fikk testet denne hjemme mot en sikker oppgraderingskandidat (14BSST2 med BP26n min). At noe som veier mindre enn effektrinnet kan spille en klasse bedre på alt og kanskje to-tre klasser bedre på kraft og kontroll er utenfor min fatteevne. Hvis noen har lyst til å gi meg en teknisk forklaring på det etterhvert er jeg takknemlig for det.
    Jeg hadde en musikervenn hjemme hos meg da jeg sammenlignet forsterkerene for å minimere placebo. Han har peiling på hifi og lyd. Har sitt eget hjemmestudio og har produsert ok greier, så jeg tror vi kom til en relativ objektiv konklusjon. Vi var begge overbevist på forhånd at det skulle være lett match for Bryston. Det viste seg å være veldig feil. :-\ Etter dette hadde jeg min kommende nye forsterker hjemme en uke og prøvde den på nok et anlegg til med mine høyttalere med samme resultat. Hifilivet har ikke vært det samme etter det. ;)

    Litt uvisst når forsterkeren ankommer, men det blir forhåpentligvis i god tid før høsten.

    Veien videre er hardiskavspilling for meg, men hvordan? Av aktuelle kandidater er vanlig pc, spesialpc som for eks EHED selger, Mac mini eller Bladelius Embla.
    Jeg har lenge hatt lyst til å forsøke Audiolense, så det er viktig at avspilleren går bra sammen med Audiolense. Hvis jeg ender med en pcløsning må jeg ha en vanlig cdspiller i tillegg. CDspilleren kan godt være en brukt eldre årgang med analogliknende lyd og et godt bassfundament til en billig penge ;) Har egentlig aldri brukt mye tid på å sjekke ut cdspillere, så her (også) trenger jeg gode tips om hva som finnes der ute.

    Jeg kommer også til å gjøre et forsøk på å bygge høyttalere selv. :eek: Til å begynne med trenger jeg råd og tips til bøker jeg kan lese.

    Tenkte så at jeg skal begynne med å kjøpe en rimelig toveis stativhøyttaler og ”oppgradere” denne. Trenger tips til hvilken høyttaler som kan egne seg, rimelig, ser bra ut og med et ok kabinett. Hvis denne blir vellykket trenger min mor og far ny høyttaler. :)

    Derfra har jeg lyst til å forsøke på noe jeg ser for meg å bli langt verre og et langtidsprosjekt, nemlig å lage egne hovedhøyttalere som spiller mer ”Trompetnerdsk” enn Responsene mine (ikke le).
    Dette trenger jeg masse råd og vink til, og kommer å lage en egen tråd for dette prosjektet på DIY avdelingen paralelt med denne tråden.

    Høyttaleren jeg drømmer om å lage har ”gamle” Respons sin symfoniske klang kombinert med ”nye” Respons sin glatte topp, Audiophysic sin timing, R.S sin dynamikk (har dog aldri hørt hans kreasjon, men stoler på snittet av tilbakemeldingene) og med et vanvittig headroom i bassen. ;D

    Høyttaleren jeg har i hodet er inspirert av Wilson sine kreasjoner, en pyramideformet studiomonitor med passive filtre som deler relativt lavt, over en ren basskasse med et par titommere kanskje delt aktivt (kanskje i Audiolense) med monitoren som spiller ned til ca 30 hz. Til slutt når jeg har eget rom å boltre meg i tenkte jeg at det skal stå noen 12 tommere eller kanskje 15 tommere (kanskje 4, to per kanal) i hjørnet som spiller fullt ned til 20hz og ruller av. Aktivt delt i for eksempel Audiolense. ::)

    Selv om det sikkert ikke virker slikt er jeg ydmyk i forhold til denne oppgaven og innser at jeg nok aldri kommer i mål, men er det noe denne karen besitter er det målbevissthet og holdning til aldri å gi opp hvis det er noe han brenner for. :) :) :)

    Men jeg trenger en god porsjon:

    HJELP!!!!

    for å komme i nær målet.

    Etter oppgraderingen av studiomonitoren kommer jeg til å begynne planleggingen av hovedhøyttalermonitoren og finpusse på denne til jeg er fornøyd (hvis jeg noen gang vil bli det). Viktig at denne står godt alene før jeg begynner på resten.

    Til slutt en plateanbefaling:

    For å forsiktig bevege meg bort fra trompetcder, tenkte jeg å dele mine "testcder".

    Første ut er en plate som jeg synes er flott musikk, en veldig god musiker, fantastisk kirkeorgel og innspilling som fanger virkeligheten. Denne finnes på spotify, men må selvfølgelig spilles av med cd eller enda bedre for å rettferdigjøre lydkvaliteten. Har enda ikke opplevd et anlegg som har klart denne helt. De finnes helt sikkert der ute ;D Jeg kommer gjerne på besøk ;D


    God søndagskveld!!
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Trompetnerd skrev:
    Første ut er en plate som jeg synes er flott musikk, en veldig god musiker, fantastisk kirkeorgel og innspilling som fanger virkeligheten. Denne finnes på spotify, men må selvfølgelig spilles av med cd eller enda bedre for å rettferdigjøre lydkvaliteten. Har enda ikke opplevd et anlegg som har klart denne helt. De finnes helt sikkert der ute ;D Jeg kommer gjerne på besøk ;D
    Tar utfordringen - du er hjertlig velkommen ;D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Mange fine betraktninger, gleder meg til å se hva slags forsterker du har valgt!

    Jeg var på visitt i Oslo i dag for å stille min nysgjerrighet for hvordan Fostex' fulltone toppmodeller låter og jeg fikk virkelig "passet påskrevet"! Dette må være midt i blinken for en trompetnerd! Benytter selv en vesentlig enklere modell men dette er virkelig heftig til vettuge priser, selv om hornkasser kan være litt tricky å bygge:

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,53944.0.html
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Utfordringen er herved tatt i mot Tom!! :)
    Det skal vel ordne seg i bassen skulle jeg tro, men det er og utrolig mange forskjellige klangnyanser i pipene som også er utfordrene. Ordner seg nok det og..... ;D

    Takk for tipset om DIY høyttaler Hifiguru. Hadde vært veldig interessant å høre den høyttaleren, men til mitt eget bruk tror jeg det blir noe trygt og kjent. Tenk deg jeg vil bli mobbet hvis jeg har horn i stua også.... ;)


    Kan noen anbefale meg et program til å designe høyttaler med?
    Og en kalkulator jeg kan regne ut volum med?


    Har laget noen skisser på høyttalerdrømmen de siste dagene og det er veldig moro!! Kommer til å dele disse når jeg har gjort det maskinelt. Jeg ser at det er maaange skjær i sjøen, eller snarere, jeg har så vidt begynt å bygge båten... :-\

    Til slutt en testplate:



    Veldig fin plate av en flott norsk sangerinne og låtskriver. Veldig bra musikk, men synes det er enda bedre lyd. Mange morsomme hifieffekter. Hørte den på det store anlegget på Soundgarden i Vika med stoooore JBL høyttalere og Mcintosh elektronikk. Har brukt denne platen som testplate en stund, men har aldri hørt den liknende enn på det anlegget. Lyden på plata bare vokser med anlegget.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hvilke forsterker er det snakk om som skal erstatte Bryston?
    Synes jeg har vært tålmodig lenge nok nå. ;)
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    orso skrev:
    Hvilke forsterker er det snakk om som skal erstatte Bryston?
    Synes jeg har vært tålmodig lenge nok nå. ;)
    :-X ;)

    Beady Belle`s tre første skiver er både god lyd og gode musikker Trompetnerd. Blir jevnlig tatt frem her i huset.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    orso skrev:
    Hvilke forsterker er det snakk om som skal erstatte Bryston?
    Synes jeg har vært tålmodig lenge nok nå. ;)
    Synes du har vært veldig tålmodig. Samtidig synes jeg at jeg har vært veldig flink til å holde på hemmligheten. 8)
    Kan gi deg et hint til. Forsterkeren har AVthrough-funksjon.
    Hold ut litt til......
    Jeg lider selv uten musikk i heimen......

    Emotikon: Tror første gang jeg hørte "Closer" var hjemme hos deg. :)

    Så litt mer historie:

    Hifihistorie del 4

    Den neste sommeren jaktet jeg på høyttalere som i samme klasse som Krell kav 300i. Ikke at jeg hadde penger til å kjøpe, men liker å vite hva jeg skal spare penger til. I Trondheim hadde jeg blitt bergtatt av Nautilus 803. En veldig bra høyttaler, men Krellen min var for svak til å drive den.
    Jeg leste testen til Knut Vadseth i lyd og bilde om 803en og han refererte stadig til Respons Art som var hans referanse. Bestilte meg et gammelt Lyd og Bilde magasin med første testen av Respons på en del år tror jeg. Overskriften var "FY Farao for en høyttaler" og var en mildt talt en entusiastisk test av Respons. I samme blad fant jeg en veldig sympatisk reklame for NAT (Norsk audio teknikk selvfølgelig) hvor en veldig uhøytidelig holdning, ingen kjøpepress og mye entusiasme skinte gjennom.

    Jeg tenkte at denne høyttaleren må jeg sjekke ut. I sommerferien tok jeg nok en gang med forsterkeren med på toget. Vi to skulle på høyttalersafari i hovedstaden. For en sommer for en rimelig fersk entusiast!! Mange gode lydopplevelser fulgte. Ferden gikk gjennom OHFC og Audiopysic, Adyton, Hifiklubben Nautilus 802 og 801, Hifihuset i Bærum div, Lyric Cabasse, Proac og Avantgarde, Eltek Euforia, Da capo hifi Sonus faber, Hifisenterkjeden Audio Vector, Aural, Vienna Acustics og sist, men ikke minst gikk turen til (jeg vil påstå Norges hyggeligste hifibutikk) Norsk Audio teknikk. Der stod det Dynaudio og spilte. Jeg fikk koblet opp Krellen og prøvde litt forskjellig. Da turen endelig kom til "Lyd og bilde referansen" satt plutselig alt på plass. Spilte først Mahler 5 symfoni, en live innspilling med Solti og Chicago. Kjenner denne veldig godt og spilte den på alle de andre høyttalerene på safarien.
    Jeg ble bare sitte å lytte nærmest måpene. Dette var en anne klasse enn alt det andre på jeg hadde hørt denne musikken på. Lytterommet var bra satt opp og Krell og Repons var en match made in heaven. Holografi som til da kun var et begrep for meg åpenbarte seg. Siden høyttalerene stod så fritt i rommet hørte man orkesteret i flere lag bakover. Trompetisten litt over orkesteret litt til høyre.
    Det var en lang lyttesession hvor jeg det eneste jeg savnet var litt av Audiopysicpunchen på de hardeste rytmiske låtene. Jeg skjønte at denne lyden skulle jeg ha selv før jeg dør.
    Nå ser jeg jo at Krellen fikk vist sitt fulle potensiale med Respons, men Responsene hadde mer og gå på. Mye mer..... ;D
    De neste årene var jeg innom NAT hver gang jeg var i Oslo, lyttet til Responsene og slo av en god og hyggelig prat med Morten. Ikke mye kjøpepress der i gården. :eek:

    En gang hadde jeg med meg svigerforeldrene mine, som skulle ha noen forsterkere reparert hos Morten. Jeg hadde advart svigerfar om å ikke høre på Responsene, det ville bli dyrt. Han hørte ikke på meg, lyttet på dem. Det ble dyrt! ;)
    Nå trengte jeg ikke gå lengre enn til svigers for å lytte på Respons. Et skritt nærmere......
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hmmm. Skulle tro det er en surround receiver da. Kanskje Pioneer LX-83. Blir spennende dette.
    Edit: Nå så jeg et innlegg av deg i en annen tråd. Og det forteller at det nok definitivt ikke er en surround receiver. NAD har jo også en spennende integrert.

    Respons er en av de beste høyttalerne jeg har hørt i sin prisklasse.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Kan bekrefte at det ikke blir noen Reciver ja :) Skulle tatt seg ut. ;)
    Nei, mente bare at det er muligheter for å bruke en Reciver som forforsterker også.
    I dag finnes det helt klart maaange høyttalere som er bedre enn Responsene mine..... Dyre høyttalere er blitt veldig mye dyrere de siste årene...
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Respons er fine høytalere helt klart. Med sin noe mørke klang gir de en nærmere livevirkelighet enn endel høytalere som dissikerer musikken og får en til å tenke haifai og detaljer , enn musikkglede og helhet. Noe av de mest fanatiske mener endog at den litt mørke klangen er sløring, men det blir bare vås i min bok.. :) .. Kos deg med disse juvelene trompertnerd... Tilogmed Herb Alpert låter bra på disse ;D
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.286
    Antall liker
    11.088
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Respons høyttalere har jeg god tro på, skulle gjerne lånt øre til slike hvis anledningen bød seg.

    Ang. trompet: noe interesse for original barokktrompet?

    Svært få som fikser å spille fint på natur-trompet idag, men det begynner å komme en del spesialister, og en av de største syns jeg er svenske Niklas Eklund. Han er sønn av Bengt Eklund, som trompetnerd kanskje kjenner til.

    Niklas Eklund sin serie "The Art of the Baroque Trumpet" på Naxos kan anbefales.
    Høres på Spotify
    http://open.spotify.com/track/7x5ULIYm82gnWvhYCXfzyj

    ed: merk: barokktrompet med sine fine overtoner syns jeg låter litt begrenset i Spotify, her anbefales CD eller lossless for å få fram den rike klangen.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    HCS skrev:
    Respons er fine høytalere helt klart. Med sin noe mørke klang gir de en nærmere livevirkelighet enn endel høytalere som dissikerer musikken og får en til å tenke haifai og detaljer , enn musikkglede og helhet. Noe av de mest fanatiske mener endog at den litt mørke klangen er sløring, men det blir bare vås i min bok.. :) .. Kos deg med disse juvelene trompertnerd... Tilogmed Herb Alpert låter bra på disse ;D
    Takk HCS! Nyter musikken jeg. :)

    På generelt grunnlag så mener jeg at dagens opptaksteknikk ikke er god nok for å fange virkeligheten fullt og helt. Ser mange skriver at de opplever den akkustiske virkeligheten som mørkere enn på anlegget. Jeg opplever at virkeligheten lyder både lysere og mørkere enn annlegget mitt.
    På anlegget må man velge klangfarger ("mørk lyd") eller detaljer ("lys lyd") og matche anlegget slik at kompromisset blir så "virkelig" som mulig. På Respons kan man høre klangfarger som at det er en trestikke som slår på en skinntromme, eller en hardplastkølle slå på trexylofon. Slike detaljer man tar for gitt i virkeligheten, men som jeg ikke har hørt så mange andre steder.
    Jeg klarer ikke høre anlegg uten klangfarger, mens andre prioriterer motsatt.

    Det jeg lurer på er om det går an å få mer av begge i en og samme høyttaler. Tror det er litt å hente på headroom i mellomting og bass. I mellomtiden lever jeg fint med de såkalt mørke og daffe Respons Grand. ;D
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Jeg er så glad for slike initiativ og spørsmål i tråden min Ottone! :)
    (advarer mot et svært generaliserende innlegg, kan nyansere bedre på PM hvis noen blir støtt)

    Jeg liker Niclas sitt spill veldig godt! Synes faktisk at hans innspillinger på moderne trompet er blant det beste det også. Skulle gjerne likt å vite hva det svenskene gjør? De produserer messingblåsere i verdensklasse så det monner.

    Når det gjelder gamle instrumenter så er jeg ikke helt enig med meg selv.
    Jeg har ikke spilt så mye på naturtrompet selv, men liker godt den rå klangen.
    Jeg får litt veteranbilfølelse av gamle instrumenter. Morsomt å lytte til, men verden har gått videre....
    På den annen side så er uttrykket på barokkmusikken i rasende utvikling og sounden blir råere og tøffere. Flere barokkmusikere omtaler klassisk musikk som kjedelig og glatt, mens i barokkmusikken er det blitt godtatt å spille rått og brutalt. Det synes jeg er veldig spennende!!

    Min mening er at den klassiske musikken sårt trenger nye uttrykk og ny musikk som fenger. Det tror det er begrenset hvor lenge man kan spille Beethovensymfonier på samme måte for fulle hus.
    Storhetstiden 1950-1985 blir vanskelig å matche i fremtiden tror jeg, og da kommer tidligmusikkens tolkninger som et friskt pust.
    Tipper at det kommer til å smitte over på de nyere verkene etterhvert. Nå er det perfeksjonisme og detaljer som er viktig på den klassiske arenaen ( akkurat som på hifi) og det tror jeg på lang sikt vil bli uinteressant.

    Konklusjonen er ja til ny tolkning av gammel musikk, nei til gamle blåseinstrumenter (ja til gamle stykeimstrumenter med tarmstrenger)




    ottone skrev:
    Ang. trompet: noe interesse for original barokktrompet?

    Svært få som fikser å spille fint på natur-trompet idag, men det begynner å komme en del spesialister, og en av de største syns jeg er svenske Niklas Eklund. Han er sønn av Bengt Eklund, som trompetnerd kanskje kjenner til.

    Niklas Eklund sin serie "The Art of the Baroque Trumpet" på Naxos kan anbefales.
    Høres på Spotify
    http://open.spotify.com/track/7x5ULIYm82gnWvhYCXfzyj

    ed: merk: barokktrompet med sine fine overtoner syns jeg låter litt begrenset i Spotify, her anbefales CD eller lossless for å få fram den rike klangen.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Trompetnerd skrev:
    ..nei til gamle blåseinstrumenter (ja til gamle stykeimstrumenter med tarmstrenger)
    Godt at jeg ikke tok de årene i Basel da...... ;)

    Syns du har spennende tanker her Trompetnerd. (ikke sikkert jeg er heeeelt enig med deg i alt....)
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Nå som forsterkerene mine er solgt er det på tide å slippe katten ut av sekken. ;D ;D ;D
    Selv om den ikke har kommet inn døren her enda. På grunn problemer med å få tak i komponenter sliter firmaet litt med å produsere nok forsterkere.

    Jeg er heldigvis på enkelte områder født ganske tålmodig, så det er ikke noe stort problem å vente, så lenge den er i hus før platen til bandet mitt er ferdig. Har nemlig planlagt en førstelytt med hele bandet på det ferdige produktet hjemme på anlegget mitt. Da kan vi snakke om preferanser ;)

    Dette er da min neste forsterker! :) :D ;D

    Har alltid mål om når jeg kjøper et produkt at det også skal bli mitt siste. Trodde for eksempel jeg aldri skulle bytte ut Bryston som merke og hvertfall ikke forforsterkeren min Bryston BP26, men denne distanserer alle Brystonprodukter jeg har prøvd hjemme på mitt anlegg.
    Så får vi se hvor lenge den holder, tipper ganske lenge..... 8)



    Regner med det er ganske lett oppgave for dere å se hva det er for noe, men vi kan jo kjøre en gjettekonkurranse.

    Førstemann!!! :) :) :)
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Riktig!!
    Den var kjapp! :)

    Du jukset ikke!?
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Den har et ganske så karakteristisk utseende så den var litt lett... men har aldri hatt den i hus selv - regner med du vanner den godt ;D
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Ludo skrev:
    Den har et ganske så karakteristisk utseende så den var litt lett... men har aldri hatt den i hus selv - regner med du vanner den godt ;D
    Jepp, kan love deg at hverken kona eller jeg valgte den på grunn av utseendet. Har alltid vært StarWarsfan, men å kjøpe en forsterker som er inspirert av hjelmen til Darth Vader satt laangt inne.

    Men det er jo lyden som er det viktigste og denne er en ulv i fåreklær.
    Riktignok ikke en forsterker for alle oppsett. Den er en ærlig forsterker, men passer Respons som hånd i hanske. :)
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Trompetnerd i det lettere filosofiske hjørnet

    Har for moro skyld tenkt litt på et tema som gir evig diskusjon, hva er high end og hvor går grensen? Selvfølgelig ubrukelige standpunkter for andre enn meg selv, men nå vet dere litt om hvor jeg står i diskusjonen. ;)

    Jeg deler forsterkere i 5 kategorier, ikke nødvendigvis prisavhengig. Det er mange produkter som ikke forsvarer prisen, men på de gode produktene er ofte pris dessverre en avgjørende faktor for ytelsen. En annen faktor som jeg er blitt mer og mer bevisst på er teknologien. Hvordan lyder denne teknologien i utgangspunktet og hvor langt kan man dra potensialet? Mye nye måter å gjøre ting på fikser opp i problemer til annen teknologi, men introduserer nye problemer. Sakte, men sikkert heves nivået og prisen senkes. Noen ganger dukker det opp revelusjonerende produkter. Et eksempel er den nye Devaliet forsterkeren som tilbyr mange spennende nye og fine løsninger, lite og lett utseende og konkurrerer nesten med for eksempel Diablo i ren lydkvalitet. Devaliet er dog i samme prisklasse. Diabloen har ny banebrytende forforsterkerteknologi (etter hva jeg har forstått) og ligger derfor et lite hestehode foran tradisjonelle forforsterkere.

    Jeg synes begrepet high-end er noe utvannet. Noe jeg tror kommer av at forskjellene oppover i pris er mindre enn vi tror og at man kan få veldig god lyd for moderate summer som både journalister og eiere faller for fristelsen til å kalle high-end.

    Tar for meg forsterkere her, mest fordi det er her jeg føler jeg har størst oversikt over markedet.
    Edit: prisene betyr lite og er bare veldig vage cirkabetegnelser på hvor jeg synes hver enkelt klasse begynner og slutter. Edit igjen: prisen er selvfølgelig for et enkelt komponent i kjeden.
    1. 0-5.000,- Lowfi: Inngangsbiletten til god lyd. Disse gir veldig mye lyd for pengene. Passer ofte i små rom, spiller moderate lydnivåer og ikke for dyp bass eller mye oppløsning.

    2. 5.000-20.000,- Midfi: Mest ekspertbutikkene som selger disse. Dette er steget som vanlig folk ser på som solid lydanlegg som koster litt for mye penger. Her finner vi dedikerte hjemmekinorecivere, ice-moduler, inngangsbiletten til rør. Her kan vi alle finne produkter vi alle kan leve med hvis vi prioriterer mathcing. Hvis det matcher resten av utstyret godt, man ikke trenger å spille for høyt og ikke trenger ekstrem dyp bass eller basskontroll (med unntak av Ice kanskje) vil man kunne få veldig velspillende anlegg her.

    3. 20.000-100.000 Pro-fi: Her finner vi referansene. De beste hjemmekinoreciverene henger fortsatt med et stykke her. Her finner vi utstyr riktig matchet som ikke mangler noen ting. Vi bør forlange toppkvalitet på alle hifiparameterene. Vi kan spille høyt og med massiv bass i hvilket som helst lydvolum og med god oppløsning.
    Dette er her det beste proffutstyret ligger.

    4. 100.000-300.000 High End: Dette er segmentet er for de mest dedikerte hifientusiastene. Her synes jeg at det ikke lenger er musikken som blir bedre, bare lyden. Her I dette prisegmentet bør vi forlange en seriøsitet og nye teknologiske løsninger som virkelig skiller klinten fra hveten. Det skal være umulig for selvbyggere å bygge like gode ting. Er redd for at det finnes mange produkter som er priset i denne kategorien som ikke leverer varene. Det begynner også å oppstå visse problemer når produktene spiller bedre enn utstyret 99% av platene våre er spilt inn og mikset på. Det begynner å bli ekstremt vanskelig å matche utstyret og krever mye av rommet for å få ut potensialet. Men med rom og innspillinger som fungerer kan man oppleve himmelske lyd og musikkopplevelser.

    5. 300.000- Ekstrem High-End: Det er i denne kategorien Roysen holder til i. Krell Reference er det mest selvskrevne ekstrem high-endproduktet jeg kan komme på. Jeg har lyttet til få om noen produkter som fortjener denne statusen eller prisen, men jeg vet at de finnes og at i riktige settinger gir opplevelser som overgår liveopplevelser. Har dog ikke til nå hørt et oppsett som nærmer seg dette nivået hvor "vanlige" cder fungerer.

    Spørsmålet jeg stiller meg er om vi hører forskjell på et godt anlegg i "pro-fi"-klassen og et anlegg i "ekstrem-highend"-klassen hvis ikke utstyret, innspillingen og rommet er perfekt?

    Har denne tråden i bakhodet: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,58425.0.html


    Avslutter med å anbefale et av mine favorittalbum. Synes denne vokser for hver gang jeg hører den.
    Den skiller anlegg veldig godt. Denne kan lyde så platt og kjedelig på for eksempel gode recievere, men kan virkelig våkne med et mylder av liv på anlegg med god mikro og makrodynamikk.

     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011

    Tenkte jeg kunne dele noen tanker vedrørende forsterkervalget.

    Helt siden jeg lånte Bryston 28BSST i en påskeferie i 2009 har jeg spart penger for å kunne slå til på et brukt par når sjansen bød seg. Alle forsterkere jeg har hatt innom siden har blitt målt mot minnene av 28Ben som rett og slett var noe av det beste jeg har hørt hvis man regner gjennomsnittet av mine 20-50 mest spilte plater (spiller mye klassisk, symfonier, kammermusikk, solo, ny-musikk, pop, vise, jazz, jazzrock, folkemusikk og selvfølgelig trompetmusikk). Det fantes noen bakdeler med 28Ben, blant annet størrelsen, det at de fleste hifiskap vil være for små til å romme dem og at de krever store sikringer. Måtte jukse for å få de på enda jeg har en dedikert 16ampers kurs. Lysten til å ha to store skarpe bokser på gulvet har dalt etter jeg har fått barn. Sist men ikke minst så blir de ikke solgt av NAT. Morten på NAT har jeg et veldig godt forhold til og føler en sterk forpliktelse (kun skapt i mitt eget hode, Morten kunne aldri prøvd på noe sånt selv, kanskje det er nettopp derfor....) ovenfor han. Har hatt litt dårlig samvittighet da jeg kjøpte Bryston, men i forhold til lyden på anlegget er jeg nokså kompromissløs og har ikke funnet noe på NAT som jeg har likt bedre til nå. OHFC har også tilbudt meg å låne Adyton med hjem, men det får bli ved neste korsvei.

    Jeg har alltid hatt en fascinasjon for Gryphon og har hatt en våt drøm om å eie en Antileon (uten egentlig å ha hørt den). Alt Gryphon utstyr jeg har lyttet til har hatt en karakteristisk topp som i mine ører høres veldig realistisk ut. Betegnelsen analog lyd er litt forslitt, men det er den nærmeste beskrivelsen jeg kommer. Ingen transistorflising i toppen på Gryphon. De har alle spilt med en kullsvart bakgrunn og et overskudd som få matcher. Jeg har derimot alltid hatt en følelse at en betaler mye for utseendet og image med Gryphon. Har derfor til nå ikke vært helt i min gate. ::)

    Jeg lånte mine ører til Gryphon Callisto når den kom til NAT, men synes 88 tusen var vel mye for en integrert forsterker.
    Hadde egentlig ikke fått med meg at Diablo hadde erstattet Callisto og siden jeg var så sikker i mitt valg på Bryston hadde jeg slått fra meg Gryphon. Testen til Håkon Rognlien i Fidelity vekket interessen min igjen og jeg begynte igjen å sjekke ut Gryphon.
    Da jeg spurte NAT om hva han kunne anbefale av forsterkerier til cirka hundrelappen anbefalte han Diablo uten å nøle. Da var det bare å avtale hjemlån. Fikk ha den en hel uke uten forpliktelser. Skjønner dere eller!!!!???

    Diablo spiller detaljert, kullsort bakgrunn og med en (for meg) realistisk analog topp. Som Håkon R skriver om førsteinntrykket: Det lyder perfekt.
    Følte det samme, fant liksom ikke noe å sette fingeren på de første dagene. Spiller som en blodtrimma Iceblokk. Diablo spiller med en brutal makrodynamikk og en veldig nyansert mikrodynamikk som begge setter Bryston settet mitt i skyggen. Dynamikken var faktisk så brutal at jeg lurte en stund på om den ikke var konstruert. Hørte mye solo klaver og synes nesten det ble litt for brutalt. Tilfeldighetene ville det slik at en venninne av meg skulle ha en solokonsert på klaver i et lite intimt lokale samme uken jeg hadde Diabloen på hjemlån. Der erfarte jeg med Diabloen friskt i minne at virkeligheten var enda mer brutal dynamisk. Det er bare at Diabloen er mer dynamisk enn jeg kan erindre og ha opplevd på liknende høyttalere og rom som mitt eget.
    Lurer på noe av grunnen kan være hurtigheten? Mulig at hurtigheten kommer av forforsterkerdelen. Prøvde å spille med min gamle forforsterker BP 26 og da ble denne lynraske lyden borte. For meg høres det ut som at Diablo fanger anslaget tettere på det opprinnlige anslaget enn mye annet utstyr. Ta for eksempel et konserttrommeslag i en symfoni. Det første mikrosekundet i et slikt slag lyder ganske forskjellig fra et par mikrosekunder senere i slaget. Den første versjonen fanger et toneløst brutalt pang, mens den andre fremhever en fetere kraftig tone som om klubben var større og mykere og med et anslag som varer lengre. Hør for deg at alle tonene i musikken begynner disse mikrosekundene tidligere og at det aldri (mener aldri) høres ut som at forsterkeren er presset. Der har du måten Diablo spiller på. Hurtige solofiolinpassasjer har en hittil uhørt realisme. Litt samme snerten som Adytonriggen, men med fylden;)
    Når jeg hører virkelig flinke musikere live, så får jeg ofte litt sjokk over hvor stort overskudd de har og det slår meg da hvor stor forskjellen er fra vanligere musikere. Dette synes jeg også Diabloen fanger opp mer av. Håper den kommer til å gjøre meg til en bedre trompetist, ved å avsløre hemligetene til de store guttene. ;)


    På enkelte klangfulle rolige låter kunne jeg noen ganger foretrekker Brystons i vokalområdet, som noen ganger spilte litt større der, men jo mer som skjedde på låtene jo tydeligere kunne jeg høre at Brystonsettet mitt faktisk ganske fort ble presset. På virkelig vanskelige låter hvor det skjer mye i musikken hørtes enkelte spor nesten ut som en helt annen cd.
    Diabloen blir liksom aldri presset. Den tar et steg tilbake og bare kontrollerer.
    Her kommer mitt ene ankepunkt. Det blir aldri engasjerende på samme måte som tidligere. Lite hjerte og smerte med Diabloen. Litt flinkisfakter. Når jeg tenker etter så blir jeg sjelden rørt på akustiske livekonserter på samme måte som med anlegg. Med Diablo begynner det å likne på denne liveopplevelsen. Litt mer hjerne enn hjerte i lyttingen og når emosjonene kommer er det pga musiseringen og ikke forvrengning.
    Morsomt å gjennoppdage cdsamlingen på nytt. Har for eksempel aldri virkelig hørt kvaliteten på trompetseksjonen i New York Philharmonic som av mange blir regnet som noe av det beste. På grunn av en generell lys klang i seksjonen har ikke dette imponert meg før Diabloen gir meg de nyansene som skiller klinten fra hveten.

    Før dere begynner å kaste opp ;) får jeg avslutte. Diabloen mangler kanskje litt fylde og detaljer i mellombassen som jeg har opplevd med Bryston 28B og med store Krellblokker (hvis dette ikke er lagt til på disse for at de skal spille "større"), det gjør at det til tider kanskje lyder litt snilt og det låter mer hifi (har profflyd som referanse) enn Bryston, men med tanke på at dette er en alt i ett boks, den får ALLE cdene mine til å lyde bedre, veier kun ca 30 kilo og med noen praktiske tilleggsfunksjoner til under 100 lapper er dette for meg så små kompromisser at det ikke var noe å lure på. Hvis noen kan forklare hvordan en liten boks kan spille med sånn kontroll er jeg lutter øre. Tør nesten ikke tenke på hvordan de større forsterkerene til Gryphon spiller.

    Diabloen lukter på nivå 4 i hifiskalaen min og gir i det minste en god illusjon om ekte high end. ;D
    Har siden hatt tildels store abstinsenser og anlegg jeg tidligere virkelig har vært fan av lyder plutselig tregt og presset. Rare greier hvordan preferansene flytter seg. ???

    Noen bilder, dessverre ikke mine egne, men jeg lover at det kommer en drøss bilder etterhvert som jeg har anlegget på plass. Trenger også vidvinkellinse for å få med hele anlegget.




    Obs gamle terminaler.
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Mange bra betraktninger i denne tråden! Litt mer åndelig substans enn i en del andre anleggstråder (min egen inkludert ;)).
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    kjoenik skrev:
    Mange bra betraktninger i denne tråden! Litt mer åndelig substans enn i en del andre anleggstråder (min egen inkludert ;)).
    Kremt... Det var da pent sagt. Din tråd har derimot BILDER av et meget pent og overdimensjonert ( ;D) oppsett!!

    Til alle, så er det lov å komme med betrakninger tilbake altså... Feel free!

    Hør trompetnerd på konsert

    I morgen onsdag spiller jeg konsert på Rockefeller i Oslo med et band jeg spiller med som heter Rakija. Vi varmer opp for denne karen:


    En legende innen balkanmusikk. DJ Prinsen Paulista som styrer Balkan Beat Party har tatt den helt ut denne gangen. Han er helt i ekstase over at han har fått bandet til Norge, så det kommer kanskje til å bli en uforglemmelig aften.
    Vi skulle egentlig holde intervju og spille en låt på Reiseradioen i morgen, men fikk avmelding i dag etter å ha visst om det i nærmere 14 dager. De satset heller på den trygge Åge... Livet er surt noen ganger, konserten hadde virkelig trengt den promoen. :( :'( :-\

    Rolf-Audun fra NAT har lovet å komme, så da er hvertfall hifikvelden reddet. :)

    Har ikke holdt på med balkanmusikk så lenge, har det litt som en spennende hobby, men det har virkelig vært et eventyr å være med på. Stemningen som kan være på balkankonsert har ikke jeg opplevd andre steder.

    Hvis du har tenkt å komme, vær obs på at hvis du har kjøpt en fullprisbilett, så kan kameraten din få bilett til under halve prisen.

    Kanskje vi ses?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.891
    Antall liker
    13.924
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg nyter å lese innleggene dine og dine betraktninger om hifi, Trompetnerd!
    Mye siden du selv er musiker og kanskje har en dypere innsikt enn det mange av oss andre har når det gjelder hvordan det "skal" høres ut.

    Et par ting som er (for meg) - unnskyld uttrykket - jævli interessante.

    - I din gruppe 4, hvor bare lyden blir bedre og ikke musikken. Jeg leser deg slik at man får det maksimale musikalske utbytte allerede i gruppe 3 og det som kommer videre er kun mer teknisk og bedre lyd? Hva med de virkelig ekstreme innspillinger som de fra 2L? Kan du forklare litt hva du mener skjer med disse i gruppe 4 kontra gruppe 3? Bare for å presisere så er dette på ingen måte et forsøk på kritikk eller negativitet, jeg bare synes det er så forbannet interessant at jeg vil høre litt mer om hva du tenker her. Jeg fikk et aldri så lite sjokk i forbindelse med mitt bytte fra Usher BE718 til B&W CM9. Selv om CM9erne ligger et stykke bak rent teknisk så er totalpresentasjonen så levende og engasjerende at jeg ikke ser meg tilbake. Med teknisk innsikt og vett til å måle så kunne jeg kanskje funnet ut hva som skiller dem og hva det er jeg responderer positivt på som gjør at jeg liker presentasjonen.

    - Har hørt lite av Gryphon, og begge ganger i regi av HiFi klubben. En gang i Marcus Thranes gt på 801N og 805signature. Reagerte mest på at det var et digert beist av en forsterker som varmet så huden tørket ut i ansiktet ved å lene seg over for å titte oppi den. ;D
    Den andre gangen, som egentlig var den første for mange år siden i 33dje på Plaza under en messe, var det en integrert sak tror jeg som spilte noe enkel musikk med strykere over B&W 801. Jeg og en kamerat hørte på dette vakre stykket og så plutselig kom det en kraftigere parti hvor de samme enkle strykerne "tok i". Satan som vi skvatt, for en plutselighet og for en dynamikk!!
    Jeg reagerer på at Bryston oppleves varmere og mellombassere enn Gryphon, kunne veddet penger på det motsatte.
    Ellers hatten av for NAT som lot deg låne forsterkeren for å sikre at du gjorde det rette valget, sånn skal det være!


    Mvh
    Rolf
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Slike innlegg rettferdiggjør tiden jeg har brukt på denne tråden Roda! :) :) :)
    Når en som meg kan skrive hifi-relaterte saker som er interessante for en som deg blir det ikke mye bedre for meg.
    Takk for spørsmålene! Skal svare på de når jeg har litt tid, sannsynlighvis i morgen kveld.


    I kveld har jeg fått nye utkast på miksing av balkanplata og analysert sporene. Faktisk ganske frustrerende at det ikke finnes noen fasit på hvordan ting skal lyde. Hvor mye basstromme i forhold til tammer, hvor høy og hvor frisk kan skarptrommen være uten at den stjeler for mye fokus. Hvilket nivå skal leadvokal ha i forhold til koristene og hvilken etterklang. Hvor mye fres kan vi få ut av trompeten etc etc......
    Har gitt opp å bli fornøyd dessverre, det er dessverre kompromisser på tid og økonomi som stopper denne plata fra å bli enda bedre :-\
    Veldig spent på å høre disse når den analytiske Diablo kommer i hus :p
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn