Triangle's Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hvordan låter dette sammen med marantz, Rotel og Pioneer?

    Vel jeg klager ikke i det hele tatt. Jeg er egentlig ganske positivt overrasket av hvordan Quartet med marantz som pre og den gamle Rotel RB993 spiller. Har crossover på 60hz nå under musikk avspilling. Har ikke fått testet så mye.

    Jeg synes dette låter bedre i 2.2 nå enn sist jeg hadde kino oppsett. Riktignok med andre høyttalere, forsterker og subber. Men er som sagt meget overrasket. Det låter bedre enn jeg håpte på.

    Blir morsomt når jeg skal prøve film imorgen. Regner med jeg kan dra strikken litt lenger ved hjelp av rew og delay/ deling.
     

    lgp

    Medlem
    Ble medlem
    08.07.2008
    Innlegg
    46
    Antall liker
    10
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dette ser veldig bra ut! Jeg håper du vil skrive litt om lyden også. Tenker selv på å oppgradere til 7.2.4 med Yamaha (eller Marantz) som "hjernen" i lydoppsettet. Stå på!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja jeg får skrive litt her alene. Er vel ikke mange aktive her inne med Triangle dessverre. Jeg synes faktisk det er rart. Da alt jeg har prøvd av Triangle virkelig er musikalsk som få andre.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Quartetene er nå i en fase i innspillingen hvor spes mellomtonen ikke høres veldig bra ut. Så de trenger en del mer tid.

    Kombinasjonen av marantz sin litt runde klang (sr7010) og Triangle sin friskhet ( Genese er tunet litt mørkere enn både Antal serien og Magellan) utgjør for meg en god match. Det blir svært spennende å få koblet til Pm 11s3 imorgen. Har troa på at det kommer til å bli svært bra. Venter litt med å skrive så mye om lyden siden både høyttalere i front og kanskje spes senter trenger noen flere timer for å spille slik de skal.

    Men jeg er utrolig fornøyd med å gå tilbake til dette merket.
     

    lgp

    Medlem
    Ble medlem
    08.07.2008
    Innlegg
    46
    Antall liker
    10
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har veldig god erfaring med LM-Audio rørforsterker og Triangle. Det var vel min største aha opplevelse i lin oppgraderingsprosess. Jeg har derfor valgt å kjøre rør på venstre og høyre kanal og en Cary preprosessor som tar seg av 7.1 lyden idag. Jeg bruker da rørforsterkeren i direkte modus med forfordterkeren utkoblet. Jeg synes dette er en god kombinasjon. Men nå spøker altså 4K, UHD Blu-ray og Dolby atmos++ og da må nok Carmen forlate meg. Jeg bruker Marantz 5 kanalers effektforsterker på surroundhøyttalerne.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Spennende oppsett. Hvilke Triangle har du?
    Jeg har nettopp koblet til en slik en
    DSC_0014.jpg

    Og jeg gliser som aldri før.
     

    lgp

    Medlem
    Ble medlem
    08.07.2008
    Innlegg
    46
    Antall liker
    10
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde også veldig god erfaring med Marantz så jeg skjønner deg godt. Jeg har samme senterhøyttaler don deg og et par Duetto til stereolyd.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hadde en lang dag fremfor anlegget igår. Tok ny kalibrering faktisk en 3-4 ble det vel. Før jeg kontrollerte med REW og lasermåler.

    Og jeg er nå også svært tilfreds over lyden på film. Er nok nye og bedre subber som skal inn etterhvert. Men det vil nok ta litt tid.

    Er veldig glad for jeg tok valget om å gå tilbake til dette merket. Det gjør noe for meg. Og matchen med Pm11s3 fra marantz må jeg si var svært heldig.

    Triangle blir nok stående her en lang stund.
     

    lgp

    Medlem
    Ble medlem
    08.07.2008
    Innlegg
    46
    Antall liker
    10
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er Magellan og jeg er kommet "hjem". Jeg har ingen grunn til å oppgradere lenger (tror jeg) Det jeg fokuserer på nå er filmlyd og prosjektør. Muligens bil jeg oppgradere senteret til Magellan men det blir ikke før jeg har 30k+ jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med. Det første større valget er sourroundkontroller men den diskusjonen hører vel hjemme i en annen tråd :)


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ahhh Magellan Duetto er en meget flott høyttaler. Husker tilbake til jeg selv hadde Chello. Chello og Unison Research DM pre og power er nok det beste anlegget jeg har hatt til akustisk, vokal musikk. Synes kanskje Quartet passer litt bedre til tyngre rock alikevel. Men om sjansen skulle by seg. Så er det ikke utenkelig at det kommer et par Magellan tilbake hit også. Får kose meg med det jeg har nå.


    Bruker du noe helt i bunnen? Subbass, eller kjører du helt uten. Husker jeg opplevde Chello som ørlite slanke i bunnen. Dypbass er vel det eneste ankepunktet jeg har mot Triangle.
     

    lgp

    Medlem
    Ble medlem
    08.07.2008
    Innlegg
    46
    Antall liker
    10
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bruker Velodyne DD-18 som sub som er nok total overkill ift mitt lytterom. Jeg vurderer å bytte den ut ned to 15-tommere eller mindre. Jeg har mer tro på to subber ift lydkvalitet. Jeg kan jo også gå for to DD-18 hvis jeg har plass? :) Jeg må muligens sitte i naborommet men bassen blir jo bra! :p


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Min erfaring tilsier at to subber er bedre enn en. Spes til musikk i 2 kanaler. Selv om man vistnok ikke kan registrere retningen lydbølger under 80hz har, så kommer jeg alltid bedre ut med to enn en subb. DD-18 har jeg dessverre ikke hørt.
    Kjører du Duettene i fullrange, eller deler du de av mot sub?
     

    lgp

    Medlem
    Ble medlem
    08.07.2008
    Innlegg
    46
    Antall liker
    10
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kjører de i fulleange. Har prøvd en del andre måter men synes denne måten er best. Ikke helt optimalt for kinolyd...


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nei stativer i fullrange pluss subb kan ofte vere trøblete å få til.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har i det siste jobbet mye med optimalisering av subbene. Jeg ønsker å få best mulig lyd på både film og musikk. En lyd som gir fot og engasjerer meg. Quartet gir meg det. Så etter en haug av timer, plassering av subbene, fase og tidsjustering ol. Så enda jeg opp på 90hz deling på film på begge subbene. Og 70hz på fremre sub og 40hz på bakre subb. Den bakre spiller også 9db lavere i sweetspot enn den fremste. Dette fungerer gull.

    Enabler crossover på subbene ved 2 kanals lytting. Og disabler crossover ved film. Kjører også en minidsp 2x4 på subbene ved filmspilling for å ha mulighet til å justere eq seperat på film og musikk.

    Blitt go lyd her nå synes jeg.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fremdeles Triangle hele veien her. Og storkoser meg.

    Føler at synergien mellom Triangle, Marantz Nuprime og svs fremhever hverandres styrker. Uten at det settes mye fokus på svakhetene.

    Har siden siste innlegg her jobbet mye med sub plassering. Har enda opp med subbene plassert diagonalt i rommet. I hvert sitt hjørne. Fungerer flott etter min smak.

    Uansett, nå føler jeg meg tilbake på et anlegg som spiller morsomt både på film og musikk. Brukes nesten like mye til begge deler.

    Fremdeles kjempefornøyd med valgene jeg tok i vinter.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fantastisk nyhet for oss som er glad i Triangle og for dere som er nysgjerrig på dette fantastiske franske høyttalermerket.

    Ny norsk importør er på plass. Audioaktøren i Horten ved Terje Nilsen og Co står for dette. En kjempenyhet, da det nå blir mulig å lytte til høyttalerene før kjøp her i Norge.

    På tide at de er tilbake. Har lagt ut litt info i min tråd om seriene og hva se tilbyr. Alt finner du på nettsiden
    Triangle - Manufacture Electroacoustique

    Dette er gode nyheter!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehe. En gang Triangle, alltid Triangle. Har erfart og sagt dette flere ganger.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser også at stereo+ har testet et par Triangle i siste nr.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Ser også at stereo+ har testet et par Triangle i siste nr.
    Ja, last testen.. da kom savnet..
    Husker så godt lyden fra den i lag med KT88 forsterker (MAen), jeg vil si at det spiller mest HI-END av alle merker til prisen.
    Det låt så bra.. Stram og flott bass. Nydelig oppover.
    Vil tro de spiller knall på dagens anlegg..
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hehe. En gang Triangle, alltid Triangle. Har erfart og sagt dette flere ganger.

    Hehe.. ja ser slik ut. :)
    Holdt meg borte fra B&W med hensikt, da jeg liker lyden godt, men ville se hva som er der ute av merker. Testa nå alt mulig, men Triangle er savnet.
    Hmm.. :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Triangle har en skikkelig X faktor som jeg også liker svært godt. Og som jeg ikke har funnet hos de andre merkene jeg har hatt innomhus. Sier ikke at Triangle er den perfekte høyttaler, for jeg har hatt høyttalere med bedre oppløsning, noen med mere dypbass, noen med enda mer trøkk. Men Triangle sniker seg innpå deg, står der uten å rope ut, se på meg, se på meg, så spiller noen kjente låter med akustisk gitar og vokal. Så sitter man det bare og gliser. Og tenker jaja, de der koster nok for mye. Så setter haka når man får opplyst pris. "Jeg har faktisk penger til de"

    Kjørte et par Antal ESW på Bryston 600w monoblokker og en Belcanto pre. Dette låt virkelig godt.

    Jeg går nok ikke bort fra Triangle igjen. Dette er merket mitt. N
    Mulig jeg går for et enda mere rocket par i tilegg, eller hopper opp på Magellan serien. Savner virkelig de Chello jeg hadde. Kunne tenkt meg Quatour da, for å få dipol diskant. Savner det litt etter å ha hatt Von Schweikert i hus. Det gir enda et løft synes jeg.

    Vi får se.

    Si ifra om du er i området. Så skal jeg nok få deg tilbake på Triangle igjen...
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    En bra test, kanskje flere får ørene opp for merket. Triangle har hele veien hørt på tilbakemeldingene og forbedret lyden på nye serier. Blir spennende å høre den nye serien i så måte :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Triangle har en skikkelig X faktor som jeg også liker svært godt. Og som jeg ikke har funnet hos de andre merkene jeg har hatt innomhus. Sier ikke at Triangle er den perfekte høyttaler, for jeg har hatt høyttalere med bedre oppløsning, noen med mere dypbass, noen med enda mer trøkk. Men Triangle sniker seg innpå deg, står der uten å rope ut, se på meg, se på meg, så spiller noen kjente låter med akustisk gitar og vokal. Så sitter man det bare og gliser. Og tenker jaja, de der koster nok for mye. Så setter haka når man får opplyst pris. "Jeg har faktisk penger til de"

    Kjørte et par Antal ESW på Bryston 600w monoblokker og en Belcanto pre. Dette låt virkelig godt.

    Jeg går nok ikke bort fra Triangle igjen. Dette er merket mitt. N
    Mulig jeg går for et enda mere rocket par i tilegg, eller hopper opp på Magellan serien. Savner virkelig de Chello jeg hadde. Kunne tenkt meg Quatour da, for å få dipol diskant. Savner det litt etter å ha hatt Von Schweikert i hus. Det gir enda et løft synes jeg.

    Vi får se.

    Si ifra om du er i området. Så skal jeg nok få deg tilbake på Triangle igjen...
    Bor du hen da? :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    @ lovemusic:
    Triangle er jo nydelige på flere måter. Men med ditt anlegg så må det vel være Doxa som har akkurat din høyttaler i sortimentet, vel?
    :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Triangle har en skikkelig X faktor som jeg også liker svært godt. Og som jeg ikke har funnet hos de andre merkene jeg har hatt innomhus. Sier ikke at Triangle er den perfekte høyttaler, for jeg har hatt høyttalere med bedre oppløsning, noen med mere dypbass, noen med enda mer trøkk. Men Triangle sniker seg innpå deg, står der uten å rope ut, se på meg, se på meg, så spiller noen kjente låter med akustisk gitar og vokal. Så sitter man det bare og gliser. Og tenker jaja, de der koster nok for mye. Så setter haka når man får opplyst pris. "Jeg har faktisk penger til de"

    Kjørte et par Antal ESW på Bryston 600w monoblokker og en Belcanto pre. Dette låt virkelig godt.

    Jeg går nok ikke bort fra Triangle igjen. Dette er merket mitt. N
    Mulig jeg går for et enda mere rocket par i tilegg, eller hopper opp på Magellan serien. Savner virkelig de Chello jeg hadde. Kunne tenkt meg Quatour da, for å få dipol diskant. Savner det litt etter å ha hatt Von Schweikert i hus. Det gir enda et løft synes jeg.

    Vi får se.

    Si ifra om du er i området. Så skal jeg nok få deg tilbake på Triangle igjen...
    Bor du hen da? :)
    Rett ved Gardermoen.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    En bra test, kanskje flere får ørene opp for merket. Triangle har hele veien hørt på tilbakemeldingene og forbedret lyden på nye serier. Blir spennende å høre den nye serien i så måte :)
    Ryktene skal ha det til at Signature serien er veldig nærme Magellan, og mye bedre enn Genese serien, som jeg har.

    Har jo vurdert å gå for den selv, men har ikke kronene til det. Og jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg uansett kommer til å havne på Magellan senere alikevel, så er nok greit å bare vente på et par Chello eller Quatuor...
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    @ lovemusic:
    Triangle er jo nydelige på flere måter. Men med ditt anlegg så må det vel være Doxa som har akkurat din høyttaler i sortimentet, vel?
    :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Ja.. venter til senere når de nye kommer på brukten, hvis de gjør det.. er ikke sikkert :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vel nå er det tilbud hos importør på Triangle. Er bare å slå til. Jeg har forelsket meg i mine Quartet nok en gang. Gammel flamme er vond å slukke... Sitter å titter på bruktmarkedet men det er liksom ikke noe som frister. Selv om det ligger mange gode høyttalere til meget hyggelige priser der. Har nok kommet for å bli dette merket hos meg.

    Det er litt rart egentlig, synes jeg, at man kan bli så begeistret for en produsent. Jeg vet jo at de mangler litt på oppløsning og detaljer. De har svært begrenset dypbass. Alikevel så står de her å spiller alt jeg kaster på de. Om det så er tung metal, sarte damestemmer, funky groovie musikk, film opp imot referanse volum. Spiller ingen rolle. Jeg blir underholdt, foten går og jeg bare koser meg.

    Om noen har ønske om å høre hva Triangle gjør, er nysgjerrig på hva dette er for noe. Så send en pm. Jeg tar gjerne imot besøk. Jeg spiller på en hjemmekino reciver og en effektforsterker i midfi prisnivå.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Jeg snuser litt på tilbudene som nå er på Triangle. Tenker mest på Antal EZ, da den vel fremstår som "rosinen i pølsa" pris og lydmessig. Australe og Quartet ligger imidlertid ganske nærme i pris, noe som gjør det litt vanskeligere. Forstår jeg det riktig at Quartet Signature er en noe eldre versjon og at Antal og Australe har en oppdatert og mer "tilgivende" diskant?
     

    Biring

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    139
    Antall liker
    53
    Sted
    Kongsberg
    Jeg ble også nyskjerrig på Triangle lyden. Har i bestilling Antal EZ og Voce EZ center. 30 dager prøvetid og evt gratis retur er jo bra.
    Vurderte også på Australe da det skilte kun 4000,-. Men er usikker på hvordan den lyder med bakdiskant. Veldig lite info om denne på nettet.
    Og så er det størrelsen da. Begynner å ruve litt i stua...
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Jeg ble også nyskjerrig på Triangle lyden. Har i bestilling Antal EZ og Voce EZ center. 30 dager prøvetid og evt gratis retur er jo bra.
    Vurderte også på Australe da det skilte kun 4000,-. Men er usikker på hvordan den lyder med bakdiskant. Veldig lite info om denne på nettet.
    Og så er det størrelsen da. Begynner å ruve litt i stua...
    Ja, begge er lite omtalte og Australe finner jeg ingen test på. Antal EZ skal være relativt ukomplisert ift forsterkeri, bare det er stabilt, mens jeg er mer usikker på Australe som er mer tungt bestykket. (Er klar over dB-tallene, men sier jo ikke så mye om hva de egentlig krever av forsterkeri for å spille godt og ikke bare høyt).
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg snuser litt på tilbudene som nå er på Triangle. Tenker mest på Antal EZ, da den vel fremstår som "rosinen i pølsa" pris og lydmessig. Australe og Quartet ligger imidlertid ganske nærme i pris, noe som gjør det litt vanskeligere. Forstår jeg det riktig at Quartet Signature er en noe eldre versjon og at Antal og Australe har en oppdatert og mer "tilgivende" diskant?
    Quartet hører til Genese serien.. Som er utgått. Signature serien er kommet inn der. Australe er om jeg forstår det riktig modellen over Antal EZ og hør til den serien. Quartet dvs Genese serien er noe rundere / mørkere tunet enn Antal. Ivertfall var det slik. Har desverre ikke hørt EZ eller Signature så blir vanskelig å uttale meg. Jeg er imidlertid meget glad i mine Quartet LE. Og de spiller bedre på alle punkt enn Antal ESW som jeg også har.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg ble også nyskjerrig på Triangle lyden. Har i bestilling Antal EZ og Voce EZ center. 30 dager prøvetid og evt gratis retur er jo bra.
    Vurderte også på Australe da det skilte kun 4000,-. Men er usikker på hvordan den lyder med bakdiskant. Veldig lite info om denne på nettet.
    Og så er det størrelsen da. Begynner å ruve litt i stua...
    Gratulerer Biring. Husk at d trenger nok en hel del timer på å løsne. Quartet trengte ca 80timer med godt volum. Spes mellomtonen faktisk som trenger tid
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Jeg snuser litt på tilbudene som nå er på Triangle. Tenker mest på Antal EZ, da den vel fremstår som "rosinen i pølsa" pris og lydmessig. Australe og Quartet ligger imidlertid ganske nærme i pris, noe som gjør det litt vanskeligere. Forstår jeg det riktig at Quartet Signature er en noe eldre versjon og at Antal og Australe har en oppdatert og mer "tilgivende" diskant?
    Quartet hører til Genese serien.. Som er utgått. Signature serien er kommet inn der. Australe er om jeg forstår det riktig modellen over Antal EZ og hør til den serien. Quartet dvs Genese serien er noe rundere / mørkere tunet enn Antal. Ivertfall var det slik. Har desverre ikke hørt EZ eller Signature så blir vanskelig å uttale meg. Jeg er imidlertid meget glad i mine Quartet LE. Og de spiller bedre på alle punkt enn Antal ESW som jeg også har.
    Flott, og takk for svar. Har en kamerat som har Antal ESW, og forstår det slik at nyeste Antal EZ er noe mer forfinet i diskant og tunet noe mørkere enn tidligere, noe som synes å passe meg bra. Liker en engasjert spillestil og Triangle er derfor et klart alternativ. Bruker du dine Triangle til film/tv-lyd og hvordan fungerer det?
     

    Biring

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    139
    Antall liker
    53
    Sted
    Kongsberg
    Jeg ble også nyskjerrig på Triangle lyden. Har i bestilling Antal EZ og Voce EZ center. 30 dager prøvetid og evt gratis retur er jo bra.
    Vurderte også på Australe da det skilte kun 4000,-. Men er usikker på hvordan den lyder med bakdiskant. Veldig lite info om denne på nettet.
    Og så er det størrelsen da. Begynner å ruve litt i stua...
    Gratulerer Biring. Husk at d trenger nok en hel del timer på å løsne. Quartet trengte ca 80timer med godt volum. Spes mellomtonen faktisk som trenger tid
    Takk blir spennende å sammenligne. Tror jeg setter de på hobbyrommet på låven først, så kan de innspille seg i fred og ro:)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg snuser litt på tilbudene som nå er på Triangle. Tenker mest på Antal EZ, da den vel fremstår som "rosinen i pølsa" pris og lydmessig. Australe og Quartet ligger imidlertid ganske nærme i pris, noe som gjør det litt vanskeligere. Forstår jeg det riktig at Quartet Signature er en noe eldre versjon og at Antal og Australe har en oppdatert og mer "tilgivende" diskant?
    Quartet hører til Genese serien.. Som er utgått. Signature serien er kommet inn der. Australe er om jeg forstår det riktig modellen over Antal EZ og hør til den serien. Quartet dvs Genese serien er noe rundere / mørkere tunet enn Antal. Ivertfall var det slik. Har desverre ikke hørt EZ eller Signature så blir vanskelig å uttale meg. Jeg er imidlertid meget glad i mine Quartet LE. Og de spiller bedre på alle punkt enn Antal ESW som jeg også har.
    Flott, og takk for svar. Har en kamerat som har Antal ESW, og forstår det slik at nyeste Antal EZ er noe mer forfinet i diskant og tunet noe mørkere enn tidligere, noe som synes å passe meg bra. Liker en engasjert spillestil og Triangle er derfor et klart alternativ. Bruker du dine Triangle til film/tv-lyd og hvordan fungerer det?
    Heisann både film og musikk. Har full 7.2.4 kino alle høyttalerene er fra Triangle med subber fra SVS.
    Jeg liker det jeg hører. Er også glad i en frisk lyd. Liker ikke at diskant skal vere myk og rund. En trompet feks skal låte riktig. Dynaudio confidence 2 ble for myk for meg.

    Jeg mener Triangle virkelig låter himla godt til prisen. Og nå med 50% avslag, så er dette virkelig gode kjøp..

    Om du leser i tråden min, så kan du se hva andre skriver om mitt system. God reciver og en rimelig effektt er alt jeg bruker.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.988
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Bor du i nærheten så kan du få en lytterunde. Bo rett nord for Gardermoen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn