Tri-wiring

komfort

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.11.2010
Innlegg
1.582
Antall liker
493
Mine er enkelt satt opp med

Vis vedlegget 522317

Nå er ikke jeg så opptatt av kabler så lenge kablene har godt nok tverrsnitt samt skikkelig er terminert. Liker godt terminalene på MS5 da det skal mye til at noe løsner. AW250-R har high- og lowpass så jeg kjøte en brukt bi-wire kabel fra Viablue. Har også forsøkt med xindiak kabler, men merket ikke noe forskjell. Viablue er en fysisk nettere kabel så jeg benytter denne.

Legg heller for eksempel penger i en skikkelig NAS og streamer så får man noe igjen for pengene.
Hva mener du med "high og lowpass"? Er det delefilter i forsterkeren? NAS og streamer er litt meningsløst å legge masse i.... det kan aldri virke bedre enn at det virker. DAC derimot kan jeg være med på at man kan legge litt effort, da er det analogt og "uendelig" forbedringspotensiale :)
 

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Innlegg
2.853
Antall liker
2.281
Sted
Tromsø
Ja, det er deling fra effektforsterker

Når det gjelder NAS og streamer så er diskene i NAS en svakhet hvis man ikke går for de dyrere diskene som er beregnet for formålet. Billigere disker kan man fort begynne å få sektorfeil på. Mine WD Red har gått i fire år uten noen for for feil men de forrige begynte å klage etter 2 år.
 

komfort

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.11.2010
Innlegg
1.582
Antall liker
493
Ja, det er deling fra effektforsterker

Når det gjelder NAS og streamer så er diskene i NAS en svakhet hvis man ikke går for de dyrere diskene som er beregnet for formålet. Billigere disker kan man fort begynne å få sektorfeil på. Mine WD Red har gått i fire år uten noen for for feil men de forrige begynte å klage etter 2 år.
Ja, det er klart. Kjøper man NAS og ikke kjøper disker som tilfredstiller NAS standard, ber man om trøbbel. Men da virker ikke diskene lenger og igjen det kan aldri virke bedre enn at det virker. Disklevetid kan være så varierende også, jeg har en stasjonær PC som har snurret som en NAS siden 2009. Jeg innstallerte den med 4 disker i Raid 0+1. I denne tiden har en disk tatt kvelden og 3stk har gått i 10ÅR uten problemer!! :)
 
Topp Bunn