TRG's seriøst useriøse skriblerier🤘

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    694
    Antall liker
    1.879
    Sted
    Gilja
    Noe sier meg at dette er en meget dårlig ide...Ja, å starte egen tråd.
    Men hvorfor ikke? Kanskje det er noen der ute som setter pris på en litt mer laidback og useriøs tråd? Med useriøs mener jeg at jeg på langt ner har det kunnskapsnivået som mange andre her inne. Mange er helt rå, å jeg skammer meg ikke et sekund om å be om hjelp om det er noe jeg lurer på😀
    Dette handler mest om å gjøre ting jeg ikke kan. Derfor har jeg vært så heldig å fått hjelp av de jeg mener er blant toppen i Norge til å sette sammen mitt nåværende anlegg. Tusen takk!!

    Men det hele begynte da konfirmasjonspengene brant k lomma.
    Rake turen til hi fi klubben. Jeg bare skulle ha cerwin vega! Hadde jo selvsagt ikke tenkt på at det kan være lurt med forsterker og cd spiller i tillegg til høytalere...🙈 Så da ble at- 100 skrinlagt . Inn kom CV sat - 6 sub systemet sammen med NAD 3240 og NAD 5440 spiller. Var storfornøyd, foreldrene klaga over for høy musikk...glimrende!😜
    Neste steg ble et par Dali 850 + NAD 375be. Dette oppsettet har fått sin pensjonisttilværelsen i garasjen. Fungerer enda😀

    Da det som smått begynte å gå opp for meg at jeg kanskje ikke ble noen rockestjerne allikevel, i en alder av 40 og 3 barn, fant jeg ut at da skulle jeg faen meg ha scena inn i stua!🙈😜😀

    Mitt første forsøk ble med dette systemet under her. Bestående av NAD 388 , Arendal tower 1721 og 2 stk Arendal sub 2. Var en enorm oppgradering iallefall.
    DSC_0132.JPG

    Er dere lei nå???
    Etter dette ble det litt bytte av forsterkere i NAD porteføljen før jeg endte opp med M33 en stund. Var jo egentlig fornøyd,men var liksom ikke helt der jeg ville..

    Da var jeg så smått igang. Kan komme med fortsettelse senere om noen gidder å lese😁😁
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.503
    Torget vurderinger
    8
    Kjør på, alltid spennende med nye historier og erfaringer!
    Mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: Trg

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.311
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Med en fot i Sarpsborg og en annen på Gilja så må jeg jeg bare si Ille grævla bra! Gratulerer med egen tråd. Blir spennende å følge med på.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Trg

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    694
    Antall liker
    1.879
    Sted
    Gilja
    Ja, så må det nevnes at jeg fikk øynene opp for denne gruppa, å da var det gjort....😁😁

    Så jo fort at her hadde jeg mye å gå på. Er mye bra å gjennomførte rigger her!!
    Å imotsetnining til meg kan folk beskrive lyd også. Ikke det at jeg forstår alt,men forstod iallefall såpass at om scena skulle på plass, så hadde jeg en vei å gå. Jeg er en av di som vil ha det mest mulig naturtro med mulighet for å gi på når jeg føler for det.


    Kort historie kort😜 så ble Arendal tower solgt å inn kom Adyton gracili.. Da ble det en ny dør som åpnet seg. Hvorfor er ingen dører låst?? Hadde spart så mye på det..
    Plutselig hang ikke bassen med. Hang etter å ble for "flytende" i mangel på et bedre ord.

    Inn kom 2 stk REL S510 subber. Om de hang med? Å gå fra 4 13" til e 10" høres jo ut til å ver feil vei, men ikke i dette tilfellet! Det ble kontant ,rask bass som følgte frontene.
    Var " dum" nok til å kontakte Avarer til å stille dette inn....And here we go again....

    Da ble det handlet inn 1 Mark Levinson 5802 integrert og en Mark Levinson 5101 streamer/dac/sacd/cd spiller. Nye høyder ble oppnådd. Var storfornøyd, å hadde ingen planer om videre oppgraderinger. Dette låt meget bra!

    DSC_0173.JPG
     

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    694
    Antall liker
    1.879
    Sted
    Gilja
    Hadde det meget fint å var fornøyd med dette oppsettet. Så ramla jeg over Stereopluss og byggingen av basstårna til Ståle. Sattan så kult! var min første tanke. Heldig han som har den muligheten.
    Jeg har jo ingen lytterom, så alt blir stående i stua. Følte jeg hadde dradd strikken langt nok ovenfor kona, men måtte jo leke valp å spørre🤔😅🙈
    Hadde det ikke vært kult med litt større lydbilde? Litt mer punch?
    Om det er det du virkelig vil, så gå for det var svaret jeg fikk🤪😍❤❤🤩🤩
    Er evig takknemlig for at jeg kan kalle hun min kone!!
    Så føkk ju @inselwind for den jobben🤣🤣🤣

    Neste steg ble da å få bygget noe lignende.
    Kom i kontakt med @Hunsbedt å han var ikke vond å be. Han kom med noen syke planer å tegninger. Var ikke vond å be... Sett igang! Han klarte å ordne en meget bra deal med Seas. Fikk tilbudet om 12 stk lroy drivere med svart membran. Selvfølgelig går vi for det👍🤪 Et par mnd senere stod tårna klar. Helt fantastisk!! En utrolig service å kan anbefale han på deg sterkeste! Omvisning i kinoen fikk vi også,men det er en opplevelse i seg seg selv som ikke passer her. Er ikke i den ligaen👍🤪❤
    received_768272544294914.jpeg
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.093
    Antall liker
    16.991
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med egen tråd🥳 Visste du var svanger😂 Nei, dette var kjekt. Gleder meg til fortsettelsen. Og fy så flotte basstårna dine er. Endelig et bilde som virkelig viser de frem🥰
     

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    694
    Antall liker
    1.879
    Sted
    Gilja
    De kom i hus å alt ble "større". Var fortsatt ikke satt opp perfekt mot frontene,men det skulle vi ta etter hvert.. Sitter 2 hypex fa502 i ryggen på disse med dsp. Da var jo det meste i boks, eller var det igroen det?

    Litt tilfeldig fikk jeg tilbud om jeg var interessert i nye linjekilder? Hadde nemlig vist min interesse for Bendits hos @inselwind . Var uaktuelt for meg å kvitte seg med tårna,så da mente @inselwind at det var like greit at gan bygde er par nye linjekilder til meg , da bendits spiller hele spekteret.

    På an igjen.....
    Hvem takker nei til et slikt tilbud ? Ikke jeg iallefall 🙈🤣🤪 Byggestart i begynnelsen av Januar, levert på døren første helga i Februar. Heelt utrolig!!! Nåværende oppsett blir stående lenge!! Dette fortjener eget lytterom, som blir neste prosjekt.
    Må bare vente på at noen av barna blir såpass lei av foreldrene at de flytter ut🤪😅😅
    Er rett å slett stooorfornøyd med dagens👍👍 Å er enda ikke satt opp perfekt. Men planen for det er spikret.
    Eneste planen jeg har fremover er å ikke kjøpe lp spiller.. så den er på vei til våren....🙈
    Fremover blir det å spille mye musikk ,mest sannsynlig sammen med en Tuborg i handen.

    Det vil si at dette blir de mest seriøse innlegga fra denne kanten på lenge😅🙈🍻🍻🍻

    Dagens oppsett
    20230203_181908.jpg
     

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    694
    Antall liker
    1.879
    Sted
    Gilja
    Kan det også være at bilde lyger litt? Uansett et drømme oppsett😀
    Lyger litt,men ser helt klart poenget. Derfor dette fortjener eget rom. Noe som jeg ikke har mulighet for øyeblikket. Husk at det er en Kobe i bilde her,så føler jeg har strukket strikken langt nok. Noe hun faktisk er enig i😅
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.972
    Antall liker
    10.693
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Bildet lyver noe da stua er ganske så romslig 😃, og bra låter det det også 🎵🎶😊. Var kjempekoselig hos dere og gleder meg allerede til neste besøk 😍
    Morsomt at du har startet opp din egen tråd. Denne skal følges!
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.917
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med egen tråd og masse flott utstyr! En laidback og useriøs tråd med mye Tuborg høres bra ut i mine ører :love:
     
    • Liker
    Reaksjoner: Trg

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    694
    Antall liker
    1.879
    Sted
    Gilja
    Såkalt "cowpunk" på sitt beste! Har som sakt fått helg, så jeg har lov. Hos meg begynner Tuborgen å hoppe i kjøleskapet å vil ut når dette kommer på😁🍻
    20230209_194421.jpg
     

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    694
    Antall liker
    1.879
    Sted
    Gilja
    Blir tilbrakt uanstendig mange timer i den stolen nå til dags...Å kona fly forbanna om hvorfor jeg ikke bare kan sitte i sofaen🙈😅 Kalles sweetspot på nynorsk😁👍
    20230210_201218.jpg
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Sorry, selvopptatt som vanlig. Men må få si at du har nå et lækkert oppsett. Jeg tror dine nyervervelser ble nevnt for meg på messa i Horten, men jeg insisterer på passiv deling så da ble jeg strøket av lista. 😂

    Uansett, grattis med fantastiske tårn og veldig morsomt å se et slikt smakfullt oppsett!❤
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.972
    Antall liker
    10.693
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Sorry, selvopptatt som vanlig. Men må få si at du har nå et lækkert oppsett. Jeg tror dine nyervervelser ble nevnt for meg på messa i Horten, men jeg insisterer på passiv deling så da ble jeg strøket av lista. 😂

    Uansett, grattis med fantastiske tårn og veldig morsomt å se et slikt smakfullt oppsett!❤
    Hehe, det var vel du som selv strøk deg av lista😄😉😂. Ja, det var disse som vi tenkte kunne vært aktuelle for deg😊. Kunne nok fått laget de passive, men det hadde vært litt av en jobb å utarbeide et passivt filter som kan konkurrere med et aktivt et. Men..kjøper du deg en minidsp flex eight kan du jo benytte de gromme Mcintosh-forsterkerne dine til linjekildene🎵🎶.
    Bare send meg en pm så er du rett tilbake på lista😚
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Hehe, det var vel du som selv strøk deg av lista😄😉😂. Ja, det var disse som vi tenkte kunne vært aktuelle for deg😊. Kunne nok fått laget de passive, men det hadde vært litt av en jobb å utarbeide et passivt filter som kan konkurrere med et aktivt et. Men..kjøper du deg en minidsp flex eight kan du jo benytte de gromme Mcintosh-forsterkerne dine til linjekildene🎵🎶.
    Bare send meg en pm så er du rett tilbake på lista😚
    Dagen jeg kjøper meg disse kinesiske dirac vortene for å ta seg av lyden i grotta bruker de ullundisser i helvete. 🥶
     

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    694
    Antall liker
    1.879
    Sted
    Gilja
    Sorry, selvopptatt som vanlig. Men må få si at du har nå et lækkert oppsett. Jeg tror dine nyervervelser ble nevnt for meg på messa i Horten, men jeg insisterer på passiv deling så da ble jeg strøket av lista. 😂

    Uansett, grattis med fantastiske tårn og veldig morsomt å se et slikt smakfullt oppsett!❤
    Takker så meget!
     

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    694
    Antall liker
    1.879
    Sted
    Gilja
    20230215_174440.jpg

    Siden jeg har gått til innkjøp av lp spiller, måtte jeg jo få inn litt vinyl også😁 Dette var i utgangspunktet helt uaktuelt for min del,men fikk et bra tilbud av en viss setesdøl.....Så da var vi i gang da🤪😁😁
    Har litt tid på meg til spilleren kommer,så hva anbefales å få i hus?
    Jazz er helt utelukke,da jeg foretrekker å høre på mellombølger på gammel FM radio før det😁
     

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    694
    Antall liker
    1.879
    Sted
    Gilja
    Ingen ser sikkert ikke hva dette er,men er gammal the Angels. Aussierock oppe blant Ac/Dc😁. Av og til må de som bor så hinsides avsidenes liggende til få litt oppmerksomhet 😅
     

    Vedlegg

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    694
    Antall liker
    1.879
    Sted
    Gilja
    Lurer på om denne banditter går på urernnett strøm??? I andre tråder bør jo bilen lage en hau med unoterte. Har ikke hørt en eneste en jeg??
    20230218_012957.jpg



    R
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.917
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Rettskriving + Tuborg kan slå ut i alle retninger… :ROFLMAO:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn