Hei. Er ganske uerfaren med vinyl. Har tatt steget ut i det, og etter å ha hatt en veldig billig, og ganske dårlig Ion turntable, så kjøpte jeg meg en Pro-Ject Essential platespiller. Jeg har en NAD forsterker, som er ganske ny, og jeg har en NAD riaa mellomforsterker. Jeg har problem med jordingsstøy. Jordingsledningen har jeg plassert bak på Riaaen, der den skal være. Likevel er det en pipelyd, som er akkurat så høy at jeg hører den på rolige parti. Den er faktisk så «vond» at jeg får vondt i hodet av å høre på den. Jeg har skiftet Riaa, jeg har byttet forsterker og hørt på høreklokker og ikke høytalere. Den samme pipelyden, som svak humming er der hele tiden. Den blir for eks. sterkere om jeg tar en finger og nærmer meg stiftledningene på pickupen. Da blir lyden mye sterkere. Jordingsstøyen er ganske høy om jeg kobler fra jordingsledningen fra Riaaen. High-fi-klubben mener det kan være platespilleren. Jeg vet fanden meg ikke. Har til og med koblet den opp i et annet rom for å sjekke om det har noe med strømnettet eller lignende på kontoret mitt. Er det noen som har noen åpenlyse svar til meg. Jeg er ganske frustrert, og har lite lyst å koble ned igjen platespilleren for å klage på den. Liker lyden utrolig godt og er glad i funksjonaliteten av spilleren.
Hjelp!
kai
Hjelp!
kai