Politikk, religion og samfunn Trenger vi SOS Rasisme?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.869
Torget vurderinger
0
Så ble SOS Rasisme igjen dømt for medlemsjuks, denne gangen mot staten. Det kommer nok til å ta år før denne saken er ferdig.

SOS Rasisme d�mt til � betale 6,8 millioner kroner - nyheter - Dagbladet.no

"Et slemt justismord og resultat av politisk forfølgelse fra AP!!!!

De hadde jo gjemt bort pengene sine så godt at de ikke fant dem selv da advokatene ville ha betalt. Og uten advokat MÅTTE de jo tape saken, det må jo selv statsråder fra AP forstå!! De burde derfor ha frafalt saken ! Dette var rett og slett urettferdig!"

Det var vel ikke akkurat ordrett, men det var vel noe slikt han mente den mafiabossen som tidligere ledet dette sugerøret inn i Statskassen. Huff nei livet er urettferdig!:cool:

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Rart de ikke får fri rettshjelp...

Interessant blir nok dette først når selve svindelsaken starter.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.869
Torget vurderinger
0

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
894
"DET PÅGÅR NÅ EN DEBATT INTERNT I FORBUNDET OM HVORVIDT HARD SOSIALISME ER BEDRE ENN MYK, ELLER OM DET ER MULIG MED EN MEDIUM SOSIALISME MELLOM DE TO STADIENE, ELLER OM DETTE UUNNGÅELIG VIL SVINGE TIL MYK ELLER HARD! FINNES DET NOEN MELLOMVEI I DET SOSIALISTISKE SPØRSMÅL"

....og slik går no dagan.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Jeg er usikker på om capslocken skyldes at det de har på hjeret er usedvanlig viktig eller om de ikke kom til små bokstaver på skolen. Men underholningsverdien er ikke så verst.

EN VIKTIG TEKST FRA LEDELSEN! MÅ LESES AV ALLE MENNESKER PÅ FACEBOOK!

MELDING FRA ØVERSTE SENTRALKOMITE NEDSATT AV LANDSLEDELSEN, IGJEN NEDSATT AV LOKALAVDELINGENE I TJEN FOLKET - KOMMUNISTISK FORBUND:

I VERDEN SKJER DET EN HEL MASSE. MYE MENNESKER SLÅSS FORDI KRISA KOMMER PÅ ALLE KANTER, DA IGENNOM "SPREKKEN" HELLAS, SOM GJØR AT DET RENNER HELT HIT - EN STRØM AV KRISE KOMMER, OG VI MÅ DERFOR GJØRE NOE MED DETTE, ET KJEMPEPROBLEM SOM RAMMER ALLE MENNESKER HER I VE...ST-EUROPA, NORGE, ISRAEL OSV.! (IKKE MINST PALESTINA, KURDISTAN, IRAK, NORD-KOREA, SØR OGSÅ DA! OSV. OSV.) FOR Å KLARE DETTE TRENGER VI MYE KAMP, EN DEL VÅPEN, TANKS, RUSSISKE SÅVEL TYSKE, OG IKKE MINST MARXISMEN-LENINISMEN-MAOISMEN, SÅNN DEN I FØRSTE REKKE ER UTFORMET AV MARX, ENGELS, LENIN, STALIN OG MAO, DA SPESIELT DE TO SISTE SOM VAR STORE LEDERE, KANSKJE FØRERE OGSÅ, FOR VERDENS UNDERTRYKTE MENNESKER OG SOM VIRKELIG KUNNE FORSVARE ARBEIDERKLASSENS DIKTATUR PÅ ALLE FRONTER INNENFOR SAMFUNNET SOM HELHET, OG SOM STOD I SPISSEN I KAMPEN FOR EN GOD, SKIKKELIG VERDEN BASERT PÅ FRIHET FOR ALLE OG ENHVER! DIT MÅ VI KOMME - IGJEN!

BLI MEDLEM I TJEN FOLKET I DAG! VI TRENGER DEG - DU TRENGER OSS! VERDEN TRENGER MYE SOM SKJER RUNDT OSS ALLE - DERFOR: KJEMP FOR LIVET, KJEMP MOT KRISA! HELLAS! SPANIA! ENGLAND! RUSSLAND!!!!!! PUSSY RIOT! VI MÅ STÅ SAMMEN! MOT KRISE, ELENDIGHET, KORRUPSJON, SVARTMALING AV OSS I DAGBLADET - OG IKKE MINST VILLE ANGREP PÅ VERDENS ØKOSYSTEM! DETTE KAN PÅL STEIGAN BERETTE OM I SIN NYE BOK!

OK! MELD DERE INN! FOR OSS, FOR DEG, FOR VERDEN! GODT VALG! ALTSÅ VELGE Å MELDE DEG INN! IKKE NOE VALG, SÅNN BORGERLIG SETT - FOR Å SI DET SÅNN!

VENNLIG HILSEN
OSS I TJEN FOLKET

Det kan neppe bestrides at Stalin og Mao var ledere for verdens undertrykte mennesker. Men ganske sært å hylle dem for at de sørget for at det var slik. For øvrig tviler jeg på om Pussy Riot ville likt det om Tjen Folket-gutta stilte seg sammen dem.

Sist redigert:

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.869
Torget vurderinger
0
Storsvindel og kriminalitet er ingen hindring for fortsatt offentlig gavedryss:

Juksedømt SOS Rasisme fikk offentlig støtte - VG Nett
Joda Deph, men kanskje vi nå burde starte en tråd med tema: "Trenger vi dumme politikere i dette landet?"

Det sier jo sitt når fylkeskommunen og bystyret i bystyret i Trondhjem villig blar opp hundretusner til organisasjonen etter at dette jukset ble avslørt og Trondhjem kommune ØKER endatil tilskuddet ETTER den første dommen!

Her er det politikere og byråkrater som burde fått lov til å søke nye jobber! Men det skjer selvsagt ikke..........

Kan dette skyldes at slikt juks er så vanlig i politiske miljøer at de rett og slett ikke reagerer av den grunn?

G

Gjestemedlem

Gjest
Storsvindel og kriminalitet er ingen hindring for fortsatt offentlig gavedryss:

Juksedømt SOS Rasisme fikk offentlig støtte - VG Nett
Joda Deph, men kanskje vi nå burde starte en tråd med tema: "Trenger vi dumme politikere i dette landet?"

Det sier jo sitt når fylkeskommunen og bystyret i bystyret i Trondhjem villig blar opp hundretusner til organisasjonen etter at dette jukset ble avslørt og Trondhjem kommune ØKER endatil tilskuddet ETTER den første dommen!

Her er det politikere og byråkrater som burde fått lov til å søke nye jobber! Men det skjer selvsagt ikke..........

Kan dette skyldes at slikt juks er så vanlig i politiske miljøer at de rett og slett ikke reagerer av den grunn?

Rundhåndet utdeling av offentlige midler til alt og alle med en velskrevet søknad er tungt innarbeidet i Norge. Og alle har sine foretrukne mottakere. Religiøse, idrettslag, politiske grupper, kulturelle foreninger, etc. etc.

Jeg tror nok at mange er redd for at hvis det kommer et for sterkt søkelys på denne pengebruken at det også kan ramme deres egne hjertebarn. Det er jo en form for korrupsjon i det, eller i det minste en korrumpering. Det kjekkeste politikere vet er å dele ut penger. Da blir folk glade og de blir godt likt, og kanskje de får litt drahjelp når de selv skal bli gjenvalgt.

Det er mye grums i det som går under betegnelsen frivillighet i Norge.

Få tør å ta et oppgjør med denne klientkulturen. Da kan de bli upopulære, for mange nyter godt av dem.

Men noen må betale for dette, i form av kutt og innstramninger på andre felt i fylker og kommuner også.

Det er ekstra ille når man ikke en gang våger å kutte hendene av helt åpenbare storsvindlere som SOS Rasisme.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Er det ikke innvandrere fra Somalia som i snitt er medlem av tresifret antall organisasjoner for å få mest mulig ut av sitronen?

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.052
Er det ikke innvandrere fra Somalia som i snitt er medlem av tresifret antall organisasjoner for å få mest mulig ut av sitronen?
Stemmer det. 736 i snitt, hvis jeg ikke husker feil.

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Antall liker
312
Kvakk til også jeg da jeg leste om Trondheim,s støtte til SOS rasisme.

Utrolig at man kan gi penger til slike som har jukset til seg store summer fra samfunnet.

G

Gjestemedlem

Gjest
Kvakk til også jeg da jeg leste om Trondheim,s støtte til SOS rasisme.

Utrolig at man kan gi penger til slike som har jukset til seg store summer fra samfunnet.
Dette har nok skjedd med fullt overlegg.

Med den mediadekningen dette svindlerpakket har fått er det helt utenkelig at ikke samtlige politikere og ansatte i administrasjonen har fått med seg hva disse folkene holder på med.

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Veldig kjedelig.
Jeg mener vi trenger en antirasistisk organisasjon men skurker er skurker, uansett hvor hederlig tekket måtte være.

G

Gjestemedlem

Gjest
Veldig kjedelig.
Jeg mener vi trenger en antirasistisk organisasjon.
Gjør vi egentlig det?

Er det ikke bedre at man heller jobber for slikt i de fleste andre organisasjoner man er medlem i eller støtter. Alt fra fotballag, hekleklubber og hifilag. At man ikke aksepterer eller finner rom for rasediskriminering og hets i noen sosial arena?

En egen særorganisasjon som dette fører jo til endel åpenbare problemstillinger. Denne saken har jo avdekket endel av dem, men mye her kunne vært en hvilken som helst annen frivillig organisasjon også som det øses penger ukritisk over.

Det aller største problemet med slike organisasjoner er at det gir en håndfull mennesker stor innflytelse og definisjonsmakt over hva 'rasisme' skal innebære. det kan bli svært problematisk når det f.eks. kan komme til kraftige konflikter med sekulære tradisjoner og mål, eller være med på å undergrave presse- og ytringsfrihet for å nevne noe aktuelle problemstillinger.

Det er med en stor grad av skadefryd jeg nå ser at denne lederen nå er arrestert. Jeg håper virkelig retten finner han skyldig i alt han er tiltalt for, at han settes i fengsel hvor han må sitte i mange mange år, og at han fratas alt hans verdslige godt, inkludert alt som står i andres navn. Måtte han sone minst like lenge som en gjennomsnittlig nokasraner.

I tillegg til vanlig straff bør han få tre år ekstra som premie for å være Norges nest mest usympatiske person.

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Veldig kjedelig.
Jeg mener vi trenger en antirasistisk organisasjon.
Gjør vi egentlig det?

Er det ikke bedre at man heller jobber for slikt i de fleste andre organisasjoner man er medlem i eller støtter. Alt fra fotballag, hekleklubber og hifilag. At man ikke aksepterer eller finner rom for rasediskriminering og hets i noen sosial arena?
Jo, ideelt sett bør likhet, etikk og folkeskikk være noe man får inn med morsmelka men det viser seg jo at ikke alle blir fanget opp på den måten.

Og etter å ha vært med å 'kaste ut' åpenbare nynasister fra byen min bl.a. med SOS Rasisme først på 90-tallet mener jeg at noe slikt trengs, ja.

G

Gjestemedlem

Gjest
Jo, ideelt sett bør likhet, etikk og folkeskikk være noe man får inn med morsmelka men det viser seg jo at ikke alle blir fanget opp på den måten.

Og etter å ha vært med å 'kaste ut' åpenbare nynasister fra byen min bl.a. med SOS Rasisme først på 90-tallet mener jeg at noe slikt trengs, ja.
Litt annen greie. Har sympati for Blitz når de møter nazister med hevede balltre, men har kun forakt for Larsen og Tjen Folket og alt hva de står for. Mange nazigrupper som marsjerer i Europa om dagen, og de bør møtes med vold. Men det frikjenner heller ikke alle deres fiender, for det er like mye islamister som anti-rasister, og de to gruppene bør ikke sammenblandes. Slike grupper som SOSR kan være med på å viske ut disse forskjellene, og det kan være like farlig som nynazismen.

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.591
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
I dette tilfellet tror jeg nok "antirasismen" og definisjonsmakten den gir har blitt brukt til å kneble brysomme kritikere og holde bedrageriet gående i mange fler år enn det burde fått lov til.

Topp Bunn