Trenger tips for oppbygging av nye vegger i lytterom

SarevoK

Medlem
Ble medlem
29.10.2023
Innlegg
7
Antall liker
0
Sted
Sunndalsøra
Hei. Har revet alt i kjeller og skal til å sette opp nye vegger.
Veggene skal være 2-5cm ut fra betongvegg. Bunnsville skal limes i gulv og topprems skal skrus fast i takbjelker. Skal ha lydbøyler i tak og AVShop sitt system på vegger

Om dere ser på bilde. Hvordan er beste måte å feste topprems ved langsgående takbjelker? Siden jeg skal ha veggen en god avstand fra eksisterende betongvegg, er jeg redd topprems kommer utenfor innerste takbjelke. Bør jeg kubbe mellom for å få spikerslag?

Helt forferdelig tegning, men håper noen forstår
 

Vedlegg

SarevoK

Medlem
Ble medlem
29.10.2023
Innlegg
7
Antall liker
0
Sted
Sunndalsøra
Hei. Har revet alt i kjeller og skal til å sette opp nye vegger.
Veggene skal være 2-5cm ut fra betongvegg. Bunnsville skal limes i gulv og topprems skal skrus fast i takbjelker. Skal ha lydbøyler i tak og AVShop sitt system på vegger

Om dere ser på bilde. Hvordan er beste måte å feste topprems ved langsgående takbjelker? Siden jeg skal ha veggen en god avstand fra eksisterende betongvegg, er jeg redd topprems kommer utenfor innerste takbjelke. Bør jeg kubbe mellom for å få spikerslag?

Helt forferdelig tegning, men håper noen forstår
 

Vedlegg

SarevoK

Medlem
Ble medlem
29.10.2023
Innlegg
7
Antall liker
0
Sted
Sunndalsøra
Hei. Hvordan monterer dere lyddør for å få den best mulig lydtett?

Til vanlig bruker jeg trekiler og skrur døra fast, for deretter å skumme rundt døra. Her regner jeg med at dyttestrimmel og fug er en bedre løsning, om døra må justeres ved en senere anledning?



Men om jeg bruker trekiler, vil ikke det være et svakt punkt for lydgjennomgang?
 

calaf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.12.2007
Innlegg
331
Antall liker
202
Sted
Sulis
Torget vurderinger
5
karmskruer er bra. Unngå skum. Dytt og fug
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.168
Antall liker
10.693
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hei, 3 sgs. identiske tråder fra TS er slått sammen. Bruk denne til ditt byggeprosjekt.
 
Topp Bunn