- Ble medlem
- 28.11.2002
- Antall liker
- 397
Trenger ringkjernetrafo/er med 14V sekundær.
Er det noen som har noe liggende?
Er det noen som har noe liggende?
|
500VA eller større med to sekundær eller to kjerner hvis VA er lavere.LMC skrev:VA?
mvh
14V og mer enn 500VA...................el_mariachi skrev:500VA eller større med to sekundær eller to kjerner hvis VA er lavere.
Audio forsterkeren, 2x 12w klasse AAudiomix skrev:14V og mer enn 500VA...................el_mariachi skrev:500VA eller større med to sekundær eller to kjerner hvis VA er lavere.
Må være til platespiller dette![]()
Hvis du trenger noe som ikke er lagervare så kan du jo ta kontakt direkte med Noratel: http://www.noratel.no/content/view/full/65el_mariachi skrev:Trenger ringkjernetrafo/er med 14V sekundær.
Bor i nærheten av Noratel, men håpet noen hadde noe liggende.jane skrev:Hvis du trenger noe som ikke er lagervare så kan du jo ta kontakt direkte med Noratel: http://www.noratel.no/content/view/full/65el_mariachi skrev:Trenger ringkjernetrafo/er med 14V sekundær.
JanE.
Hva er det som ikke stemmer? Nysjerrig jævel jeg ser du.Audiomix skrev:Jeg vet jeg har noen siffer på kalkulatoren med "prelling", men får det ikke helt til å stemme med 2x12W klasse A og 500VA.
Har sett gjennom et "tonn", men ingen i den dimensjon du ønsker.el_mariachi skrev:Ingen?
ALLE FOR 220/230 AC ,
2 120VA 0-15 OG 0-15 , LITE BRUKTE INNCAPSLEDE TRANSDUKTORS, BRA TIL AUDIO , KR 150 PR STK + FRAKT
2 600VA 0-18 OG 0-18 , MED STØPT SENTER FESTE , TO AV DISSE KAN GI DEG +- 50 V DC , TIL KLASSE A AMP ELLER BRO KOBLET , BRUKT PRIS 200 PLUSS FRAKT HVER
1 800 VA 0-42 OG 0-42 V AUDIO , MED SENTER STØPT FESTE, NY 1200 NÅ 500 PLUSS FRAKT
Hmm.. Hvordan mener du 12W klasse A trekker 90W/kanal på tomgang? Hvilken høyttalerlast er det snakk om?Rhesus skrev:Det går 90w tomgang pr kanal ved 2x14V, så jeg ville sagt 200VA minimum pr kanal.
Bias er 2.5A for denne konstruksjonen. Det gir 12W klasse a i 8 ohm, 24W i klasse a ved 4 ohm og 12W i klasse a ved 2 ohm. Hvorfor det er valgt akkurat slik må du nesten spørre Lauvland om. Mener han vrøvla noe om å være sikker på å kjøre klasse A samme pokker hva slags last man hadde.jane skrev:Hmm.. Hvordan mener du 12W klasse A trekker 90W/kanal på tomgang? Hvilken høyttalerlast er det snakk om?Rhesus skrev:Det går 90w tomgang pr kanal ved 2x14V, så jeg ville sagt 200VA minimum pr kanal.
Jan E Veiset
Nei, du kan så si..Rhesus skrev:Det betyr jo at man i praksis kanskje kan knipe inn litt på biasen, men hvorfor lage klasse A om man vil kjipe på noe?
Med Idc=2.5A er man opp i 125VA eller vel så det per kanal hvis man regner rms (wff).Rhesus skrev:Med 2x14V på trafoene blir det ca 2x19VDC på forsyningen. 2.5A*38V =95W pr kanal, + litt for å holde resten gående og du er kjapt opp mot 100W pr kanal før du har musikk i stua.
Den låter ikke så verst heller.Audiomix skrev:En volt fra eller til spiller neppe noen rolle. Hva er nettspenningen din?
Kan du si noe mer om denne forsterkeren?
Det virker sært, men kan jo like godt være spennende![]()