L
lasse5214
Gjest
Jeg har kjøpt en Technics SL 2000.
Trenger tips om Riaa og pick up. Hva er viktigst forresten?
Takk
Lasse
Trenger tips om Riaa og pick up. Hva er viktigst forresten?
Takk
Lasse
Trenger vel ikke være så vanskelig dettelasse5214 skrev:Hallo Arne
Mulig dette platespiller prosjektet blir litt for
komplisert for meg.
Jeg vil bare ha tips om en ok pick up og en Riaa.
Mvh
Lasse
Har vært nysgjerrig på det samme. Iflg. enkelte på veven skal det visstnok være en god match. Jeg hadde vel sjekket dette mer inngående før jeg evt. foretok en handel.digiman skrev:Bare så du vet på forhånd. Denon pickupen har ganske lav utgangs nivå (1.6mv), så du må dra på endel mere med volumet på forsterkern i forhold til normale digitale kilder. Heldigvis er Cambridge RIAA tyst, så støy er nada problem
Noen som kanskje vet om f.eks Ortofon 2M Blue er en god match med Technics arm? Klubben selger den serien også.
Det kan være verdt å eksperimentere med å sette PUen på MC-inngangen i stedet for MM, det bør gi en nominell utgangsspenning på om lag 670 mV, kontra 140 mV. Frågan er om Denon PUen spiller fint med en last på om lag 470 ohm (tror jeg det var i Cambridge). Det kan også hende at en kildeimpedans på 160 om er litt i meste laget for optimal S/N på MC-inngangen.digiman skrev:Bare så du vet på forhånd. Denon pickupen har ganske lav utgangs nivå (1.6mv), så du må dra på endel mere med volumet på forsterkern i forhold til normale digitale kilder. Heldigvis er Cambridge RIAA tyst, så støy er nada problem
...
Grattis! Super RIAA, som fungerer med det meste av PU.lasse5214 skrev:Nå har jeg kjøpt en sånn.
http://www.stereofil.no/produkter/stereo/asr_mini_basis.html
Så nå er det bare pickup igjen.
Gratulerer!lasse5214 skrev:Nå har jeg kjøpt en sånn.
http://www.stereofil.no/produkter/stereo/asr_mini_basis.html
Så nå er det bare pickup igjen.
Hvilken Pickup har du?lasse5214 skrev:Takk morty
Jeg har nå stilt inn for mm pick up
og driver å justerer gain.
Skal den være så lav som mulig.
Jeg kan sette fra + 30 til + 70 db.
Dette er grisemorro
Spiller ei plate av Jon Eberson group som heter
Polarities fra 1982
Lasse
Grattis med spiller og Riaa og alt det der. Men husk at det ikke er nødvendig med ny vinyl. Kjøpte Saxophone Colossus med Sonny Rollins 180 g vinyl på Big Dipper for et par uker siden. Sammenliknet med originalen fra 1956 og CD'en som kom på 90-tallet. Egentlig lød alt sammen bra - veldig bra - selv CD'en. Forskjellen mellom de to vinylutgavene var hørbar til fordel for nypressingen, men ikke veldig stor. Jeg har også sammenliknet noen andre plater med omtrent samme resultat. Dersom du har lite vinyl, og ønsker å kjøpe deg opp, er derfor mitt råd å kjøpe det meste brukt, og forbeholde nyinnkjøpene til noen få utvalgte innspillinger som du liker ekstra godt. Ellers blakker du deg uten at det er nødvendig.lasse5214 skrev:Takk for det. Da har jeg kanskje ikke gjort noe dumt kjøp.
Skal testes i morgen.
Hvor får jeg tak i nye Jazz og andre plater?
Lasse![]()
Vekt finner du herbluesbreaker skrev:Digitalvekt er det skrevet side opp og ned om her på HFs.
(Hva og hvor du skal kjøpe, ettersom det visstnok er mye snyteri ute og går)
HAMA platebørste er billigst på Claes Ohlson tror jeg. (99Kr).
Clamp eller puck er litt verre, da ikke alt passer alle spillere.
Ellers får du både vinylplater og utstyr hos Big Dipper.