Trenger ht-kabel anbefaling

Per73

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.05.2004
Antall liker
1
Torget vurderinger
0
Har anskaffet en Onkyo TX-SR875, og ønsker å biamp'e Klipsch RB-75'ene mine. Tips om passende ht-kabler til hornet mottas med takk. Da Klipsch kan være litt skarp i toppen, ønsker jeg ht-kabler som heller mot det varme. Pris: inntil 2k brukt/nytt?

Musikkstilen er i hovedsak (tyngre) rock.

Er ikke fremmed for dyi (innen rimelighetens grenser) eller import.

Mvh,
Per

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Tror rett og slett jeg ville sjekket ut kablene til Xindak. Burde passe signaturmessig, og låter skremmende bra til en veldig hyggelig pris.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Du kunne sjekke ut Linn K400 biamp-kabler hos Kontrapunkt. De er rimelige, sinnrikt konstruert, tåler lange lengder og har en helt eiendommelig "boogie"-faktor og helhetlig, drivende musikalitet; som, hvis utstyret sympatiserer, bør passe midt i blinken for din musikksmak.

Mvh Vidar P

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.214
Torget vurderinger
2
Per73 skrev:
Har anskaffet en Onkyo TX-SR875, og ønsker å biamp'e Klipsch RB-75'ene mine. Tips om passende ht-kabler til hornet mottas med takk. Da Klipsch kan være litt skarp i toppen, ønsker jeg ht-kabler som heller mot det varme. Pris: inntil 2k brukt/nytt?

Mvh,
Per
Jeg bruker Audioquest CV-6 på mine RB75. Virker og være en bra og "nøytral" kabel.
Skriker de i toppen ? Er de innspilt ?

Per73

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.05.2004
Antall liker
1
Torget vurderinger
0
rolfozzy skrev:
Per73 skrev:

Mvh,
Per
Jeg bruker Audioquest CV-6 på mine RB75. Virker og være en bra og "nøytral" kabel.
De er innspilt. Skriker litt i toppen, særlig på litt volum og ved avspilling av hylende 80-talls metall :)

Mvh,
Per

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Sikkert Klipschene,selg de billig til meg du ;D
Prøvd med andre forsterkere ?

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.214
Torget vurderinger
2
Per73 skrev:
rolfozzy skrev:
Per73 skrev:

Mvh,
Per
De er innspilt. Skriker litt i toppen, særlig på litt volum og ved avspilling av hylende 80-talls metall :)

Mvh,
Per
Nå forer jeg ikke mine med 80talls metall. Men jeg har ikke merket noe skriking i toppen på de med annen musikk heller. Ser at Jan lurer litt på om det kan være fosterkeren som gjør det. Han vil nok prøve og lokke deg inn på rørgaleien. Jan er en meget klok mann.

Per73

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.05.2004
Antall liker
1
Torget vurderinger
0
rolfozzy skrev:
Per73 skrev:
rolfozzy skrev:
Per73 skrev:

Mvh,
Per

Mvh,
Per
Nå forer jeg ikke mine med 80talls metall. Men jeg har ikke merket noe skriking i toppen på de med annen musikk heller. Ser at Jan lurer litt på om det kan være fosterkeren som gjør det. Han vil nok prøve og lokke deg inn på rørgaleien. Jan er en meget klok mann.
Betviler ikke at Jan er klok, og har også fått forståelsen av at Klipsch trives godt med rør. Men RB'ene inngår i et større oppsett (surround, trådløs-musikk-streaming, prosjektor/hdmi-swiching, mm), så Onkyo'n ble valgt pga. kombinasjonen "behov for mange features/god på musikk", så rør er ikke aktuelt pt. Men kanskje når ungene blir større og det blir med tid til musikk...

Mvh,
Per

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Syns jeg så en som nevnte Xindak lengre opp,de kan kanskje hjelpe litt på gamle heavy innspillinger :)
Spiller litt heavy/rock/prog hjemme sjøl og det er pokker'n ikke alle innspillingene som er like hyggelig.

/jan

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Jeg kjenner ikke utstyret ditt spesielt godt, men har selv gode erfaringer med Audioquest. Jeg spiller mey "metal", og av alle kablene jeg har testet (ganske mange...), er Audioquest det merket jeg endte opp med selv.

Jeg vil ikke utrope meg selv til noen ekspert på området, men jeg lurer på om det faktum at AQ benytter seg av solid-core i sine kabler, kan slå positivt ut..?

Om nytt kan synes for dyrt, er det masse digg på bruktmarkedet. Enkelte steder kan man også få kjøpt løpemeter av AQ, og da må (kan) man sørge for terminering selv.

TIPS: Sjekk om noen i ditt nærområde kan ha kabel til utlån/testing...

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Antall liker
895
Nå er vel verken jeg eller anlegget tunet for heavy metal, men de få innspillingene jeg har innen genren ble ihvertfall litt bedre etter at jeg gikk over til Soundstring høyttalerkabler. Disse er etter min oppfatning ganske mye mellomtonefokusert og runder litt av diskanten. Man kan kanskje óg se det på den måten at de lager et mer ekte lydbilde uten den falske romfølelsen oppover i diskanten som mindre bra kabler gjør.

J.Haugen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.07.2006
Antall liker
0
En kabel som er "tunet" litt mot å gi driv/fokuserer på rytmikk/anslag og har en viss varm klang, er den gamle Tara Labs Master G2. Den koster ca. 1000-1500 på bruktbørsen. Den nye Air-serien er på ingen måte like bra (jeg har testet dem alle sammen), ei heller de billigere modellene fra denne produsenten.

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
559
Torget vurderinger
2
Per73 skrev:

Mvh,
Per
Les denne artikkelen http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,21602.0/all.html Koster jo ikke mye å prøve et sånt DIY-prosjekt :)
mvh Filip

Topp Bunn