Trenger hjelp til forsterker prosjekt....noen fors

he-man

Medlem
Ble medlem
11.09.2006
Innlegg
5
Antall liker
0
Har fått fingrene i 2 trafoer på ca 1000va,2x22,5 v. 6 Rifa kondensatorer, 40v og 22000mF pr stk og 3 store kjøle ribber. Trenger forslag til forsterker prosjekt med litt pulver i som klarer seg med ca +30v-0v--30v strømforsyning.
 

he-man

Medlem
Ble medlem
11.09.2006
Innlegg
5
Antall liker
0
Re: Trenger hjelp til forsterker prosjekt....noen

Noen med forslag???
 

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Innlegg
500
Antall liker
5
Re: Trenger hjelp til forsterker prosjekt....noen

Du har jo ZapSolute frå LC-audio (NAT). Om spenninga er i overkant, trur eg det går an å regulere ned kvilestraumen. Fekk det rådet av Lars Clausen ein gong eg spurde om kva eg kunne bruke to trafoar og nokre lyttar/ likerettarbroer til. Han meinte det ville bli bedre lyd enn END.

Sigurd
 

he-man

Medlem
Ble medlem
11.09.2006
Innlegg
5
Antall liker
0
Re: Trenger hjelp til forsterker prosjekt....noen

the end og zapsolute er begge byggesett eg kunne tenke meg, men er litt over min prisklasse. Desverre :'(
 

Duramaxer

Medlem
Ble medlem
03.03.2005
Innlegg
5
Antall liker
0
Re: Trenger hjelp til forsterker prosjekt....noen

Du kan jo ta en titt på Amp1 en eller en av de andre fra
http://www.41hz.com/

2X Amp1 som monoblokker?

Bygger selv på flere Amp5, og de har overlevd allt jeg har utsatt de for av feilkoblinger med mer, printene er flotte.
 
T

tst

Gjest
Re: Trenger hjelp til forsterker prosjekt....noen

Kast de delene og kjøp et Audio Note kit på upgradeaudio.no
 

DIsElMiNk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2002
Innlegg
142
Antall liker
0
Re: Trenger hjelp til forsterker prosjekt....noen

Hva med noe fra ESP? For eksempel P3A. +/- 30V strømforsyning vil ikke gi masser av watt (gjetter rundt 50W i 8ohm), men på den annen side vil du ikke måtte bekymre deg for 4ohms høyttalere.

Én slik 1000VA trafo er nok til seks kanaler, men det er ingen ting i veien for å bygge med færre. Du kan jo også bygge den med fire brokoblede utgangstrinn slik at du får 2x200W i 8ohm, men da må du passe deg for høyttalere med 4ohm impedans (noe veldig mange av dagens høyttalere er, selv om de utgir seg for å ha 8ohm impedans)

Noe slikt burde kunne hamle opp med ganske dyre flerkanals effekttrinn.

Har kjøpt printkort derfra selv, ikke noe problem og veldig god respons på e-post (men husk at han ikke gir deg støtte hvis du har problemer du kunne unngått ved å lese monteringsveiledningen ;)).
 

he-man

Medlem
Ble medlem
11.09.2006
Innlegg
5
Antall liker
0
Re: Trenger hjelp til forsterker prosjekt....noen

Hm. Begge desse virker bra. Er litt usikre på termiske egenskapene til kjøleribbene mine. Veier ca 1,7 kilo pr stk aliminium. Noen som vet??.
Kor mykje må du ut med for ett sett P3A inklusiv kretskort og alle komponenter??
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.102
Antall liker
4.945
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Re: Trenger hjelp til forsterker prosjekt....noen

the end og zapsolute er begge byggesett eg kunne tenke meg, men er litt over min prisklasse. Desverre :'(
Budsjett?
 

DIsElMiNk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2002
Innlegg
142
Antall liker
0
Re: Trenger hjelp til forsterker prosjekt....noen

P3A kretskortet koster 22USD (underkant av 150kr). Det er da for to kanaler, altså ca. 75kr per kanal. Hvor mye komponentene kommer på totalt har jeg aldri sjekka.

Klikk her for ESP's prisliste.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.102
Antall liker
4.945
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Re: Trenger hjelp til forsterker prosjekt....noen

Det var he-man's budsjett jeg etterlyste. Greit å vite for å kunne gi fornuftige råd.
 

DIsElMiNk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2002
Innlegg
142
Antall liker
0
Re: Trenger hjelp til forsterker prosjekt....noen

Jeg regna egentlig med at du skjønte at det var he-man's spørsmål jeg svarte på.
 

he-man

Medlem
Ble medlem
11.09.2006
Innlegg
5
Antall liker
0
Re: Trenger hjelp til forsterker prosjekt....noen

par tusen for selve modulene.......nokke i den duren
 

NostraD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2003
Innlegg
389
Antall liker
2
Re: Trenger hjelp til forsterker prosjekt....noen

Hva med noe fra http://www.aussieamplifiers.com/index3.htm ?



Hvis trafo spenninga ut på sekundærsida er for slapp kan du jo eventuelt seriekople viklingene til å yte 1x45 VAC per trafo hvis det eventuelt kan hjelpe "prosjektet" ditt på vei.

Ellers kan du jo sende en mail til aussieamps og forhøre deg om eventuelle andre prosjektforslag basert på deres transistorforsterker-kit.
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.169
Antall liker
4.758
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Re: Trenger hjelp til forsterker prosjekt....noen

He-man,

2 stk. selvbygg-versjoner (kit) av Greg Ball's forsterkermoduler GB150D vil koste deg mindre enn Kr. 1500,- inkl frakt og moms. Dette er kvalitet til en latterlig lav pris.

Disse kan konfigureres til å kjøre enten i klasse-A eller i klasse-B, og i ren klasse-A vil de yte 50W med den anbefalte matespenning på 31V, som jo passer veldig bra med det du har fra før.



http://www.diyhifi.org/amplifierguru/guru_001.htm

Disse forsterkerne diskuteres her http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=&threadid=72172& perpage=20&pagenumber=1 og her http://www.diyhifi.org/forums/viewtopic.php?t=435&postdays=0&pos torder=asc&start=60.

Hvis du er usikker på kjøleribbene, så send en mail til Greg, han er veldig hjelpsom og grei.
 
Topp Bunn