Trenger hjelp snarest! God billig forsterker til Dynaudio stativht.

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Antall liker
214
Torget vurderinger
4
Er i ferd med å nedgradere kraftig og trenger derfor en rimelig men god forsterker til mine Dynaudio stativht. Disse er ikke fryktelig tungdrevene men krever sin strøm med 86db følsomhet. Har tenkt på Atoll-IN80 (ny) evt Electrocompaniet eci-3 (brukt). Noen erfaringer?? gjere andre merker anbefalinger... Budsjett: rundt 5-6000. Avgjørelse blir tatt snarest da min kjære gode gamle Krell er på vei ut døra, så forslag/innspill tas i mot med stor takk...

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Exposure, Linn, Arcam evt. Rotel er mitt forslag til disse høyttalrene.

Denna koster vel rundt 7k.

http://www.exposurehifi.com/pdfs/2010s_int_n_pwr_amp.pdf

og fra Stereophile:

"As we say in upstate New York, Not hardly! This is a positively magnificent little amp. Its tunefulness and timing are beyond reproach, and, among other things, it's probably one of the most transparent amplification products I've ever heard at any price. Forget tubes vs transistors, domestic vs imported, and all the other things we reviewers like to blather about: None of that means a great deal in the face of a product such as this, because the Exposure 2010S is a great amp and, at $1250, a bargain on the order of the Rega tonearm and Spendor's entry-level speakers. If everything else were taken away tomorrow, I could carry on happily with the Exposure.

I know and like a lot of the folks whose products compete directly with the Exposure 2010S, but they're going to have to work harder than hell to beat this thing. "

hele testen:

http://www.stereophile.com/integratedamps/1105exposure/

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
7.009
Har hatt den XTZ-ampen på Dynaudio Contour 1.4. Var ikke feil det.

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
jeg tror nok abrahamsen v2 kan gjøre en voksen jobb, i alle fall i forhold til eci 3. Er du heldig finner du et brukt eksemplar til 5k

christian

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
tomerik skrev:
Brukt Doxa! Velspillende og rimelig.

Modifisert etter undertegnedes oppskrift blir den en killer ;)

Mvh. RS

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
emokid skrev:
RS: hva gjør du med den?
Vill gjettting: Tykkere og massive kobberstrømbaner fra inngang til utgang?

Har du noen bilder av en slik operert Doxa?

Vinmono

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.09.2005
Antall liker
8
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Ikke undervurdér hestekrefter til Dyn-små-audio-tasser:)

Topp Bunn