Trenger hjelp med valg av RIAA.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Jeg har hatt ERA Gold V med dyreste PSU, den var ikke slank nedover, men Reflex-modellen opplevde jeg nok litt sånn, ja. Nå hadde jeg ikke den lenger enn to uker, så det kan evt ha hatt med innkjøring å gjøre. I min bok er Slee ERA Gold det beste kjøpet, og kanon til prisen om et trinn som kun tar MM er tilstrekkelig.

kopperud

Medlem
Ble medlem
13.08.2014
Antall liker
8
Sted
Oslo
Jeg har hatt ERA Gold V med dyreste PSU, den var ikke slank nedover, men Reflex-modellen opplevde jeg nok litt sånn, ja. Nå hadde jeg ikke den lenger enn to uker, så det kan evt ha hatt med innkjøring å gjøre. I min bok er Slee ERA Gold det beste kjøpet, og kanon til prisen om et trinn som kun tar MM er tilstrekkelig.
Ja jeg benytter meg av en MM PU så det skal være tilstrekelig det altså.

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
20.488
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
...... modell Era Gold Reflex, som jeg nevnte i innlegg #3 i denne tråden.
Synes jeg leste test på www at den er slank nedover?
Tipset er relatert til trådstarters eksisterende oppsett (spiller og PU) og angitte ønskede karakteristikker i innlegg #1.
Det kan fort bli for mye i en retning også:)

Men, tips og anbefalinger er generelt alltid vanskelig å gi - og vil tildels og ofte være subjektivt preget av den enkeltes egne erfaring i eget oppsett utfra egne preferanser.
De bør dermed (erfaringsmessig) sees på kùn som innspill for å danne seg et grunnlag for en short-list over potensielle produkter.
Disse bør man søke muligheter for å uforpliktende låne (fortrinnsvis samtidig), for så å teste/sammenlikne hjemme i eget oppsett.

Sist redigert:

ChrisAndre

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.09.2013
Antall liker
1.563
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
15
@impulse: den step up jeg brukte var Xindac MC20 som skal være ganske bra. Men akkurat eksemplaret av Audion jeg lånte hadde veldig mikrofoniske rør og. Et rørbytte hadde gjort susen. Men mellomtonen var magisk bra på Audion, men sammen med rør forsterkeren LM218iA ble det litt mye av det gode.

Jeg syntes Reflex M med den beste PSU låt vanvittig bra. Den er nøytral og definitiv ikke slank. Men det som er veldig viktig med Reflex M er at den og psu står på i minst 2 døgn før noe kritisk lytting. Og etter 4-5 dager så låt den utrolig oppløst, fantastisk luftig og dynamisk mellomtone og tight bass. Det er ikke for ingenting at Reflex M er kåret til topp produkt i Stereophile:)

Men da jeg fikk Jasmine LP2.5DU (jeg hadde fortsatt Reflex M på lån) og kunne sammenligne den med Reflex M:
Jasmine var like oppløst, like stram og dyp i bassen og med den samme deilige mellomtonen. Jasmine var kanskje enda tystere. Det Jasmine var hakket bedre på var dynamikken. Ikke mye men merkbart. Jasmine direkte fra fabrikk kostet meg ca 6000kr ferdig levert på døra. Reflex M med PSU koster ca 1500 mer (tror jeg). Med Jasmine fikk jeg og mulighet for MC og inngang for to tonearmer:) I tillegg har Jasmine 55db gain på MM. Reflex M har kun 43db, hvilket er merkbart. På MC har Jasmine 70db gain. Kjøper du Jasmine i Norge koster den over 10.000kr.

Du vil ikke angre på hverken Reflex M eller Jasmine. Men kjøp heller Reflex M før Era Gold er mitt tips.

Topp Bunn