Trenger hjelp ang Electrocompaniet. Cd- spiller.

Gradient Helsinki 1.5

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.07.2004
Antall liker
64
Sted
Elverum
Torget vurderinger
2
Ser det er en brukt EC EMC spiller til salgs på brukt børsen, den er oppgradert med kit 1 i 06, og ny laser 07.
Det var også byttet dac, jeg vet ikke når denne var byttet, men var merket med et merke.

Er dette da blitt en EMC 1UP?

Eller hva skal til for at en emc spiller skal bli til Emc 1 up?

Takker for gode svar
Hilsen Morten

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
EC KONGEN skrev:
Ser det er en brukt EC EMC spiller til salgs på brukt børsen, den er oppgradert med kit 1 i 06, og ny laser 07.
Det var også byttet dac, jeg vet ikke når denne var byttet, men var merket med et merke.

Er dette da blitt en EMC 1UP?

Eller hva skal til for at en emc spiller skal bli til Emc 1 up?

Takker for gode svar
Hilsen Morten
Hei,

Er den dac,en oppgradert så medfølger et nytt merke som erstatter det gamle, mener det da står 24/192 på dette og den er da "up"

Mvh
Geir

DR HEE

Bransjeaktør
Ble medlem
21.05.2007
Antall liker
6
Torget vurderinger
1
Hei Morten

Er det denne ?

http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,43874.0.html

UP betyr at spilleren har fått en upsampler-dac.
Dette kan en se ved at den lille plata på toppen av spilleren rett bak cd-luka
( når den er igjen ) , har teksten "24 Bit upsampler 192KHz DAC", eller noe
svært likelydende.
Tror neppe at noen har fått tak i el slik plate uten å ha byttet dacen !

Kit 1 er ( og jeg tror jeg husker rett ) en oppgradering av strømforsyningen som
også kom senere .

Håper dette var en oppklaring.

Mandagsspiller ?
Det er i så fall bare laseren som er byttet pga feil.

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
2
"byttet lasern" var vel det at de spillerene der ikke tok CD-r plater før, samt slet litt med hybride SACD'er.. så er en oppgradering de også kom med. Men er nok mer "laser"pickupen som er pella ut og bytta ;).

Spillern ser jo topp ut den :).

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
lyden skrev:
byttet laser, dac...hm..mandagsspiller :-\
mvh
l
Dac'en byttes grunnet at EMC 1 kom i en bedre utgave en den som først kom på markeded, det kostet da ca kr 5K å oppgradere til den nye typen kontra eventuelt å selge den gamle EMC1 og kjøpe en EMC1 UP, en oppgradering som jeg selv tok for noen år siden.
Synes at det er bra at en produsent muligjør slike oppgraderinger for de som har kjøpt utstyr tidligere o da ikke en "mandagspiller"
Mvh
Geir

Gradient Helsinki 1.5

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.07.2004
Antall liker
64
Sted
Elverum
Torget vurderinger
2
Hei Geir.
Vil det si at alt det som er byttet på denne spiller har gjort den til en EMC 1up.
Får ikke tak i han Gag somm annonserer spilleren. Er på side 2
Du har kanskje sett annonsen du også her på hifisentralen?

kyrjens

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.12.2007
Antall liker
9
Sted
Hamar
Torget vurderinger
2
Ja dette er en UP :). Hvis den har alt av oppgraderinger skal det også stå to merkelapper med henholdsvis Kit 1 og Kit 2 påtrykt på baksiden.

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
EC KONGEN skrev:
Hei Geir.
Vil det si at alt det som er byttet på denne spiller har gjort den til en EMC 1up.
Får ikke tak i han Gag somm annonserer spilleren. Er på side 2
Du har kanskje sett annonsen du også her på hifisentralen?
Hei, Ser at du allerede har fått svar fra kyrjens på dette og det er riktig.
Den trenger ikke kit 1 for å kalles en UP, det er det dac'en som gjør forskjell mellom en av de tidligeste utgavene og UP, tror nok imidlertid at det er en fordel at den også har kit 1.
Selv er det en tid siden jeg hadde denne selv, en utmerket spiller.
Regner med at siden du har dac'en i ekstern utgave at forskjellen mellom det du har idag og den nye ikke er så stor lydmessig, det var ihvertfall det som ble fortalt av Abrahamsen selv ved introduksjon av den eksterne dac'en for noen år tilbake.
Du får imidlertid design likhet med å gå over til EC spilleren, og det er et ganske tidløst design på EC produkter, har hatt samme komboen som deg tidligere, selv samt også nemo noe senere, men hos meg var ikke forskjellen mellom AW180 og Nemo volsom og det kan være noe å tenke på for deg hvis du liker 180'ene og har tenkt å oppgradere til Nemo senere.

Mvh
Geir

Gradient Helsinki 1.5

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.07.2004
Antall liker
64
Sted
Elverum
Torget vurderinger
2
Hei Geir ja nå har jeg solgt cd spilleren min så nå er det bare 1 vei, og det er emc 1up.
Ser at du har hatt samme oppsett som meg, gøy og hør erfaring videre med nemo.
Mener du at det er like greit og bare kjøre på videre med AW180? Har tenkt litt på Aw 400, men har hørt disse og aw250 skiller seg ut lydmessig, ar de ikke har fult så varm lyd. Aw 250 har en hardere bass, litt mer rocka på en måte.
Ja nå er det 2 emc 1up ute på brukt børsen, den ene er 8år og oppgradert laser, kit1, og byttet dac.
Den andre er 2 år og dønn strøken og har esken og alt.
Det skiller 10K mellom dem tror du det er verd å gå for den nyeste.
Den eldste har jo sine oppgrderinger i 06, 07 også.

Hilsen Morten

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Antall liker
897
Nå skal jo Hegel komme med en ny DAC om ikke så lenge, HD10, som skal koste 8000 kr. Denne tror jeg kunne passet bra inn i anlegget ditt. Bare nevner selv om jeg antar at du skal ha EC "all the way".

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
EC KONGEN skrev:
Hei Geir ja nå har jeg solgt cd spilleren min så nå er det bare 1 vei, og det er emc 1up.
Ser at du har hatt samme oppsett som meg, gøy og hør erfaring videre med nemo.
Mener du at det er like greit og bare kjøre på videre med AW180? Har tenkt litt på Aw 400, men har hørt disse og aw250 skiller seg ut lydmessig, ar de ikke har fult så varm lyd. Aw 250 har en hardere bass, litt mer rocka på en måte.
Ja nå er det 2 emc 1up ute på brukt børsen, den ene er 8år og oppgradert laser, kit1, og byttet dac.
Den andre er 2 år og dønn strøken og har esken og alt.
Det skiller 10K mellom dem tror du det er verd å gå for den nyeste.
Den eldste har jo sine oppgrderinger i 06, 07 også.

Hilsen Morten
Hei Morten,

Nå har ikke jeg sjekket bruktbørsen på hva disse ligger i, er det 10K i forskjell så tror jeg selv at jeg hadde kjøpt den "eldste", den er jo nylig oppgradert og jeg kan da vanskelig tenke meg hva som da kan gå galt.
En ting å nevne som er usikkert er transport via posten, en kompis av meg som kjøpte EMC1 UP fikk skader i transport, men det er muligens et unntak, tror at selv om man ikke har esken men pakker godt så bør det gå bra, husk at transport sikring må settes på før forsendelse

mvh
Geir

Gradient Helsinki 1.5

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.07.2004
Antall liker
64
Sted
Elverum
Torget vurderinger
2
En ting er sikkert at en slik spiller skal hentes av meg selv, er ca bare 45 min unna fra meg.
Har hørt og sende denne typ spiller ikke er bra.
Hørt at det fantes flytte stabilator din disse.
Men jeg henter, det er det beste. vil se den montert og i funskjon også.

Hilsen Morten

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
EC KONGEN skrev:
En ting er sikkert at en slik spiller skal hentes av meg selv, er ca bare 45 min unna fra meg.
Har hørt og sende denne typ spiller ikke er bra.
Hørt at det fantes flytte stabilator din disse.
Men jeg henter, det er det beste. vil se den montert og i funskjon også.

Hilsen Morten
Hei Morten,

Ville selv om jeg hentet den satt på transportsikringen før eg kjørte av gårde, det er vel en skrue som skrues til som ligger under deksel på toppen som vel står noe slikt som 24/192 på den "nye utgaven"

Lykke til

Mvh
Geir

Topp Bunn