Trenger flere trigger utganger

Hurrle

Medlem
Ble medlem
23.02.2017
Antall liker
0
Sted
Fetsund
Jeg har behov for flere triggerutganger enn det som er tilgjengelig på prosessor og forsterkerne jeg bruker har kun inngang, ikke utgang så har ikke mulighet til å forgrene videre. Vet at Emotiva har en boks for dette som heter ET-3/ET-3+ men denne er utsolgt og må i så fall bestilles fra USA.

Har 2 utganger på prosessor men trenger 4 for øyeblikket. Finnes det Y-ledd eller lignende som kan brukes eller noe tilsvarende den boksen fra Emotiva fra andre merker?

Tenkte først på å bruke en smart strømkontakt for å slå av/på strømmen til 2 av enhetene men de går kun i standby når strømmen blir slått på så da må de manuelt slås på hver gang og da er jo litt av poenget borte.

Noen som har erfaring og eventuelt forslag til løsning for dette?

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.981
Torget vurderinger
1
Jeg har laget meg "spredenett" til alle apparater med hjelp av disse splitterne, som du kan kjøpe overalt.

Minijack, mono. (Mono som en forsikring mot varierende poler produsentene imellom).

1763034121700.png

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.162
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Hver triggerutgang på prosessoren din klarer muligens å dra to triggerinnganger. Det er ikke dyrt å prøve:
1763034165943.png

Tillegg: @Pedal var jaggu kjapp, og i tillegg forsikrer han med monosplittere som jeg mener bør være unødvendig siden tip skal være jord både på TS og TRS, men okey da. :)

Hurrle

Medlem
Ble medlem
23.02.2017
Antall liker
0
Sted
Fetsund
Jeg har laget meg "spredenett" til alle apparater med hjelp av disse splitterne, som du kan kjøpe overalt.

Minijack, mono. (Mono som en forsikring mot varierende poler produsentene imellom).

Vis vedlegget 1159749
Helt suverent! Bestilt allerede.

Sleit med å finne mono Y-kabler. Stereo finnes jo over alt men ser at både Marantz, Emotiva og Fosi skriver man skal bruke mono for å unngå potensiell kortslutning.

Ut fra dataene på enhetene mine skal det ikke være noe problem å forgrene med dette Y-leddet.

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.981
Torget vurderinger
1
-Jeg har en ganske omfattende forgreining apparatene imellom. Kombinerer splitter med lange lengder.

PS: Det holder at ett ledd i kjeden er mono. Splitter eller forlenger.

Topp Bunn