Transport og import Trenger eske(r) til transport av gulvhøyttalere...

winfriend

Medlem
Ble medlem
16.03.2014
Innlegg
6
Antall liker
14
Sted
Røyken
Jeg skal sende 2 vintage Duson gulvhøyttalere til andere siden av Norge (94x26x23 cm) men har ingen esker etter så mange år.
Hvis noen rund Drammen / Oslo / Drøbak har noen støvete esker liggende er jeg veldig takknemlig. Andere gode ideer ønskes også velkommen siden jeg har aldri sent høyttalere før...

mvh,

Winfried
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Med de målene der, så ville jeg kanskje vurdert å legge dem på en europall (120x80 cm) isteden.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Hei.


Jeg har noen kasser fra Triangle Lyrr ( de har målene
CABINET DIMENSIONS1270 x 233 x 372 mm

Utenpå der er det mye Isopor. Som jeg ikke har lenger. De kassene står bare i garasjen så de kan du få. Bor 30min nord for Oslo.

mvh Peter

sender deg en pm med tlfnr
 

Audirvana

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2012
Innlegg
1.478
Antall liker
881
Torget vurderinger
5
En annen løsning er å lage noen enkle "flightcases" i kryssfinèr.
 

winfriend

Medlem
Ble medlem
16.03.2014
Innlegg
6
Antall liker
14
Sted
Røyken
Takk for svaret Peter,
Denne løsningen kommer nærmest jeg ønsker. Jeg grubler litt mer over det hele (Det er et godt stykke fra Røyken til Mogreina) Jeg tar kontakt på mandag eller tirsdag.

mvh,

Winfried
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Har du fått pm? Jeg rydder nok ikke garasjen på en stund enda....
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Å sende store, gulvstående høyttalere i uoriginal pappeske høres ut som litt high-risk, spør dere meg. Greit nok hvis man har kontroll over transporten - f.eks. i egen bil - men å sende dem avgårde på lykke og fromme? Ikke noe jeg ville ha gjort, nei......
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Uorginal emballasje og en hel del bobleplast og isopor/isolasjon trengs også....

Pakke HT inn i plastfilm først slik at det ikke kommer til isolasjon ol i ht er også noe å tenke på.
 
T

Tittentei

Gjest
Får man kjøpt hardfoam noe sted i Norge?

Hardfoam er litt hardere enn isopor. Dere har sikkert sett det mange ganger. Blir brukt til emballering av forsterkere og liknende. Tror det er det amerikanerne bruker når noen har begått dødssynden og brutt med første hifi-bud; vraking av orginalemballasje!
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.268
Antall liker
1.172
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Hei Winfriend

Har ikke emballasje som du kan få, men hyggelig å registrere at du har funnet HifiSentralen. Focalen jeg kjøpte av deg fungere utmerket og nå er snart nye grå stativer på plass...

For øvrig kan det være et tips å kontakte et eller flere flyttebyråer og høre om det har noen oppdrag som kan passe inn. Mine Focal 1027BE kom fra nord Norge med et flyttelass som skulle til Skien. Var godt pakket i kasser av kryssfiner, men hadde trolig klart seg med et tepp eller to da de lå på samme plass, godt stuet hele veien. Kassene står på loftet og er ikke til salgs :p
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.108
Antall liker
4.965
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Sjekk "Emballasje" og du finner sikkert firmaer som har eller lager i alle størrelser.
Fra Røyken til Kongsberg er det ikke veldig langt. Berg Emballasje har alt.
Europall (som nevnt over) og rikelig med bopleplast er både trygt og enkelt.
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Ingenting er trygt og enkelt når man sender med speditører.
Har drevet service i 20 år og sett det meste. Utrulig hva de klarer å kjøre gaffeltrucken i.
Det kan ALDRI pakkes godt nok og orginal embalasje er minstekravet.
Høytalere med de målene vet jeg ikke om jeg hadde turt å sendt.....
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.108
Antall liker
4.965
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Vel. Nesten alt har blitt sent en gang eller to. Noen skader oppstår, men det meste kommer helt fram?
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.268
Antall liker
1.172
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Vel. Nesten alt har blitt sent en gang eller to. Noen skader oppstår, men det meste kommer helt fram?
Ja, og i tillegg er det normalt forsikret i alle fall opp til 10'. Sender man ting med verdi over dette kan man vel tegne egen forsikring for et relativt begrenset beløp - men det går som regel bra tross alt.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Vel. Nesten alt har blitt sent en gang eller to. Noen skader oppstår, men det meste kommer helt fram?
Ja, og i tillegg er det normalt forsikret i alle fall opp til 10'. Sender man ting med verdi over dette kan man vel tegne egen forsikring for et relativt begrenset beløp - men det går som regel bra tross alt.
Det kan være verdt å merke seg at dette med egen forsikring ved transport av dyr hifi kan være nødvendig også om man skal transportere hifi'en i egen bil. Da jeg kjørte mine Beolab 5 fra Trondheim til Oslo, tegnet jeg en egen forsikring for den ene turen - det kostet 1% av det jeg betalte for høyttalerne, eller ganske nøyaktig en tusenlapp. Det skjedde jo ikke noe på turen - men ingen tvil om at det å være forsikret ga høy nattesøvnfaktor.
 
Sist redigert:
Topp Bunn