Diverse Trenger datahjelp etter svindel

Martinius

Medlem
Ble medlem
01.09.2019
Antall liker
0
Har forsøkt meg på Hifishark. Det gitt dårlig. Svindlet for en drøy månedslønn. Trenger hjelp til å forsøke å få mer info om svindleren/ eller svindlersyndikatet. Trenger hjelp til å få tak i hans bankkonto via annonse på Hifishark. Takknemlig for hjelp: ring 98001343. Mvh CJ claussen

hifiml

Medlem
Ble medlem
16.01.2008
Antall liker
68
Torget vurderinger
1
Hvordan betalte du ?
Paypal eller kredittkort håper jeg. Da er det håp om å få pengene tilbake.

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
10.109
Sted
Østfold
Torget vurderinger
21
Fra HiFi Sharks FAQ;
F.eks.
Is Hi Fi Shark a shop ?
No, Hifi Shark is a search engine that will help you find second hand hifi equipment in for sale on any of a large number of other sites.

How do I report a fake product listing ?
First of all you write a mail to the website that actually hosts the fake listing!
Of course we would also like to be notified and other users might benefit from a post in our forums.

At de ikke nevner muligheten for å bli direkte svindlet er jo svakt av HI fi Shark, men de unngår dette er sannsynligvis fordi de ikke ønsker å skremme vekk potensielle brukere av søkemotoren de har satt opp.
Trådstarter har ikke kjøpt av HI fi Shark men av f.eks.ebay, Hifi Do, Audio Grafitti, Yahoo Auctions, HIfi Online, osv.osv.
Er PayPal eller et kredittkort brukt så er det sannsynligvis muligheter for å få tilbake pengene, men er det brukt bankoverføring så tror jeg trådstarter kan regne pengene som tapt. At svindleren bør stoppes er en selvfølge og da vil det være naturlig å informere HI fi Shark og spesielt nettstedet som HI fi shark linker til. Om det hjelper er en annen sak. Det er mange luringer der ute.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.591
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Har forsøkt meg på Hifishark. Det gitt dårlig. Svindlet for en drøy månedslønn. Trenger hjelp til å forsøke å få mer info om svindleren/ eller svindlersyndikatet. Trenger hjelp til å få tak i hans bankkonto via annonse på Hifishark. Takknemlig for hjelp: ring 98001343. Mvh CJ claussen
Om du har betalt via direkte bankoverføring er pengene så godt som tapt.

Har du betalt via kredittkort eller paypal, kan du få pengene tilbake. Med kredittkort bruker du et "cardholders statement" (kontakt banken din). Med Paypal må du åpne en "dispute"

Johan-Kr

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Antall liker
27.727
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Pluss....... at når en klikker på links på HiFiShark er det 2 slags....
En som går direkte (som Shark anser som troverdig) og to: Som ta´r noen sekunder med advarsel om å være
forsiktig, før det linkes videre (altså som Shark anser som mindre troverdige sider) ;)
TS forteller ikke noe om hvilken side, han har handlet på.

Martinius

Medlem
Ble medlem
01.09.2019
Antall liker
0
Tja. Selger tilbød at et spedisjonsfirma som formidler av betaling. Slik at selger først skulle få¨oppgjør nar varen var levert. Jeg fikk adresse til hjemmesiden og e-mailadress. Pluss tracking kode, som fungerte, helt til Frankrike, fra Barcelona.
Sjekk selv: www.tureslogistiscs.com og infi@turelogistics.com
Om en eller annen er int. i å forsøke å spore opp svindleren eller i alle fall hans bankkonto, har jeg hans e-mail adresse og annonse. Fint om vedkommende kontakter undertegnede direkte: 98001343. Betalt naturligvis ved direkte overføring. Så litt dårlig stemning i heimen nå...

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.283
Torget vurderinger
18
Tja. Selger tilbød at et spedisjonsfirma som formidler av betaling. Slik at selger først skulle få¨oppgjør nar varen var levert. Jeg fikk adresse til hjemmesiden og e-mailadress. Pluss tracking kode, som fungerte, helt til Frankrike, fra Barcelona.
Sjekk selv: www.tureslogistiscs.com og infi@turelogistics.com
Om en eller annen er int. i å forsøke å spore opp svindleren eller i alle fall hans bankkonto, har jeg hans e-mail adresse og annonse. Fint om vedkommende kontakter undertegnede direkte: 98001343. Betalt naturligvis ved direkte overføring. Så litt dårlig stemning i heimen nå...
Da er dessverre løpet kjørt er jeg redd. Meld det for all del til politiet, men pengene ser du nok aldri igjen.

hifiml

Medlem
Ble medlem
16.01.2008
Antall liker
68
Torget vurderinger
1
Er nok redd HC har rett.
Trasig sak dette.
Husk å anmelde.

Topp Bunn