Trenger anbefaling, lydkort med fantomspenning

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Antall liker
3
Hvis du allerede har et fungerende lydkort med linje inn, kan det hende du sparer en god slant på å bare kjøpe f.eks. en Behringer UB802 og bruke den som preamp med fantommating. Hvis du skal bruke det til akustikkmåling, kompenserer de fleste skikkelige målemetoder for ulineæriteter i lydkortet. :)

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Antall liker
49
Sted
Akershus
Bra svar, men lydkortet i laptopen min er bedritent, og jeg tar ikke sjansen på dette

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.306
Torget vurderinger
1
Bra svar, men lydkortet i laptopen min er bedritent, og jeg tar ikke sjansen på dette
Jeg tror det er vanskelig å slå M-Audio Firewire Solo på pris. Behringer har muligens noen løsninger jeg ikke vet om. Selv går jeg og venter på at komplott.no skal ta inn Terratec Phase X24 FW, det ser ut til at jeg ikke bør holde pusten i påvente av at det skal skje.

mvh
KJ

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
De pleide å selge Presonus Firebox som jeg bruker på RIFF for 2890; dette har med unntak av at det kun takler opp til 96 KHz alt Terratec-kortet, men MED hodetelefonutgang. Låter helt knall...

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
559

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Antall liker
3
Tror ikke du finner noe som matcher den. Og så får du jo Pro-Tools på kjøpet.
What? Pro Tools på kjøpet? For 2000 kroner? Hvor står det..? :eek:

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
559
Sorry. Var visst litt kjapp der. Det er sannsynligvis slutt på de gode tider ser det ut for. Men for et par år siden kunne ProTools LE (Mac) fritt lastes ned. Men den ville ikke funke uten at du hadde en M-Audio-boks.

Topp Bunn