Trege sider på HFS ?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.800
Torget vurderinger
0
Jeg har bare ISDN hjemme, så det går ikke så veldig raskt å laste ned HFS, men på jobb har vi ( smalt ) bredbånd, tynnklient og Citrix Meta Frame. Og av og til går det sinnsvakt mye tregere på jobb enn hjemme.

Det jeg lurer på er om det er flere som oppererer med tynnklient som tidvis har store problemer med å poste her på HFS ?

Vi er flere på jobb som deler på båndbredden, så det er innlysende at det går tregere jo flere som er på samtidig. Men av og til selv på natta, når jeg er her alene, går det urimelig sent. Kan taste en hel setning før den dukker opp på skjermen. Dette problemet dukket først opp da firmaet gikk over til tynnklient og Citrix Meta Frame. Det pussige er at det kun er på HFS jeg opplever dette problemet.

Andre med tilsvarende erfaring eller noen med glittrende innsikt i IT som har en forklaring ?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har ikke mer peiling på data enn på kosmetikk.

Jeg har hatt lignende trøbbel, uten å ane hvorfor.

Tjuvtriks derimot, er en del av min personlighet. Hvis du skriver i word og kopierer over til svarboksen, kan du tenke-skrive-se i en noenlunde sammenhengende prosess.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.683
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Det er treghet på HFS for tiden det står beskrevet flere steder mener jeg. Men det skal ikke ha noe å si for tynnklient delen. Jeg kjenner ikke til oppsetter der du jobber, men drifter tynnklient (citrix) løsninger selv, og vi har ikke noe problemer.
De problemene du beskriver hadde jeg sagt til din IT avdeling. For slik skal det ikke være. Mulig nettverkskortet som står i din klient har fått solstikk.
Det er stort sett det eneste som det er problem med tynnklienter også.
Mulig det kan være noe andre problemer i nettverket hos dere. (duplex mismatch er ofte et problem).

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Jeg har bare ISDN hjemme, så det går ikke så veldig raskt å laste ned HFS, men på jobb har vi ( smalt ) bredbånd, tynnklient og Citrix Meta Frame. Og av og til går det sinnsvakt mye tregere på jobb enn hjemme.
Hva er linjehastigheten på jobb da? Og hvor mange deler på den ? Noen som kjører tunge downloads ?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.800
Torget vurderinger
0
Hva er linjehastigheten på jobb da? Og hvor mange deler på den ? Noen som kjører tunge downloads ?

På dagtid er ikke hastigheten så stor fordi mange deler på linja, men problemet ser ikke ut til å ha sammenheng med det. Det oppstår like gjerne på natta og da har jeg all båndbredde for meg selv.

Vedlegg

Topp Bunn