Treff hos Oldman. 14.2.17

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Endelig er vi i gang igjen!

Vi har jo hatt noen samlinger til jul og slikt men hjemme-hos besøk er en stund siden nå. Selvsagt har lauget knytt mange vennskapsbånd som har ført til besøk, samarbeid, prosjekter etc. og det er jo gledelig!

Men det lå et savn i kaffe/kake samling igjen, og første ut sist tirsdag var Oldman. (Tror jommen han hadde det siste treffet før vi gikk i "standby")

Siden sist har han flyttet, fra bondegård til urbant strøk med utsikt over Porsgrunn sentrum. Her er han så heldig at han har et dedikert rom til anlegget sitt. Vel, jeg var innom rett etter huset ble kjøpt så det måtte rives en vegg og legges nytt gulv. Utover dette er deler av vegger og tak kledd i akustikkdempende plater som gir rommet en herlig atmosfære når man treder inn.

Anlegget er også endret endel på. I og med det plutslig var mer plass å boltre seg på ble Nagaoka "ølmager" anskaffet fra en annen kjent profil her på HFS. Disse er gedigne saker med bakladehorn som kreve heftig magneter i elementene, og det er det her; Fostex 203 ES-R.

Oldman har kjørt på en ModWright preamp og Firstwatt Aleph J pluss at han har en annen FW stående men det var da han gjorde et "for moro skyld" forsøk at ting ble endret. Han har en liten tass av en NuForce digital forsterker på TV-anlegget oppe i stua som ble koblet til Nagaoka'ene.

Jeg var selv og hørte på systemet da og det var en total ro og "sort bakgrunn" rundt det hele som ikke var der før. Dette ga mersmak, og en NuForce Ida 16 ble kjøpt inn. På denne er det en Asus PC som fungerer som kilde og det låter bare knall. Det kjøres uten diskanter her så mange savner litt fres i toppen og jeg er delvis enig men det er vel kanskje noe på gang her.

Platespilleren fra Nottingham Analogue er helt knall og utklasser PC'n på mange fronter. Jeg personlig opplever en helt annen kontakt med musikken når det spilles vinyl i dette rommet. (Ble ikke brukt denne kvelden men har vært her noen ganger før iom det er to hundre meter fra der jeg bor :) )

Legger ut bilder fra hulen, dersom du lurer på hvorfor det er glissent med folk er det slik at vi hadde litt puljelytting iom sjokoladekaken til Oldman trakk store mengder folk oppe i stua :D









 

Vedlegg

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Det der så riktig så trivlig ut!
Jeg måtte desverre bli hjemme da Dragen hadde ettermiddagsskift.
 

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Innlegg
2.185
Antall liker
1.288
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Fint med aktivitet i lauget igjen og synd flere ikke hadde tid og synd jeg ikke hadde mere tid men nok om det.
Flott anlegg Erik. Morsomt å se og ikke minst høre andre sine valg for musikk gjengivelse. Høyttalerene til Erik har jeg kun sett på nett tidligere og veldig annerledes enn det jeg selv har. Men ikke noe problem å få fot der.
Fin kveld som var alt for kort for min del, men fint å få samlet troppene igjen :)
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Tillater meg å være frekk nok til å legge ut en kommentar som ikke medlem av lydlauget siden jeg kjenner de ølmagane temmelig godt:cool: Veldig kjekt å se at de har fått et godt hjem! Blir rett og slett litt glad av å se dem igjen. Jeg var veldig glad i disse.. Dere får utfordre Oldman til å gjøre et ærlig forsøk på å integrere en dedikert diskant. Det løfter disse høyttalerne mange hakk, men man skal ha tunga beint i munnen for ikke å ødelegge noen av de ekstreme egenskapene i fulltonene. Er det en REL sub jeg ser på bildene eller? Integrerer den bra?
 
Topp Bunn