Først av alt Leif, tusen takk for en fantastisk lytteopplevelse.
Allikevel må jeg nok få lov til å kommentere H.R litt først. På videoen rister foten litt, jeg digger faktisk mest etter Hifiguru på den snutten, men mitt heller labre engasjement skyldes at Hifiguru lærte meg hva TrackId er for noe på Sony telefoner. Og siden jeg oppdaget en del ny kul musikk denne dagen måtte det jo skrives ned. Ellers er det vel bare å si at mine H6 kloner ikke skal nevnes i samme åndredrag som dette oppsettet.
Hva hadde jeg forventet meg denne dagen. Egentlig hadde jeg ingen forestilling av hva som ventet meg, og ikke ville jeg lage meg en heller før jeg ankom Leif. Det beste er å komme uforberedt og med litt senka skuldre, da er sansene mest skjerpa. Jeg kan vel allerede røpe at dette er det beste oppsettet jeg noen gang har hørt, nærmere konsertsalen har jeg aldri vært. Av den den enkle grunn at jeg aldri har hørt et anlegg som til de grader pensler ut et slikt stort lydbilde av musikk som dette anlegget. Dette er kanskje det mest imponerende med Leif sitt oppsett. At det i tilegg spiller så oppløst og uanstrengt gjør det hele ikke mindre imponerende. En sterk følesle av realisme og "being there". Egentlig er jeg ganske målløs, og alle hifibegreper blir noe overflødige. Det jeg har nevnt er det som virkelig imponerte og satte meg litt ut. Takk.
Det blir på en måte litt håpløst å komme hjem til sitt eget. Heldigvis stakk jeg turen innom Canales. Noen av oss i hornalliansen fikk oss en bedre middag og fikk ljuget litt. Le besitter også et sett Avantgarde, og en kort stund i lyttestolen gjorde at jeg kunne trekke to konklusjoner. Min skepsis mot AG er til dels fjernet (ble fjernet hos LMC også), og at det er håp om å komme noe på vei mot et oppsett som låter som LMC sitt. Det jeg hørte fra Canales sine AG tilsa at en kan få noe av den åpenheten og unastrengte lyden som hos LMS. "Smacket" i bassen og det vanvittige store lydbildet var ikke der, men mye av det andre jeg likte hos LMC fant jeg også hos Canales.
Julas beste dag, takk folkens.
Håvard