Treff hos Kai 2014-11-23

evhvis

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.04.2009
Innlegg
780
Antall liker
641
Sted
Grimstad
Torget vurderinger
14
Blei et lite laugtreff hos Kai nå i dag. Erik og Morten møtte opp litt etter 13:00 og Tommy kom litt senere. Det blei spilt litt forskjellig musikk og undertegnede hadde med litt "hi-fi politisk ukorrekt" musikk som vanlig. Spennende å høre forskjellene fra sist vi var oppe hos Kai. Det var blitt mer liv i anlegget og det låt bra nå. Spesielt mellomtonen med meget god gjengivelse av stemmer. Etterhvert så testet vi litt strøm og HT kabler. Gøy å høre hvor mye forskjell et sett kabler kan gjøre. Samtidig så vil jeg si at de VDH kablene som Kai har per i dag er et meget gode til prisen, selv om de manglet en del på hurtighet, oppløsning og i toppen i forhold til de som det ble testet opp mot.

Tusen takk for lytten og en hyggelig ettermiddag.

Noen Bilder av Kai Sitt Oppsett

wadia - Copy.jpg

CD-Spiller, Wadia 381

gm20 - Copy.jpg

Forsterker, GRAAF GM20

ror1 - Copy.jpg

Litt rør

ror2 - Copy.jpg

Enda mer rør

805d - Copy.jpg

Høyttalere, B&W 805D

hele - Copy.jpg

Hele oppsettet
 
  • Liker
Reaksjoner: 2m

kai.b

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2006
Innlegg
332
Antall liker
718
Sted
Arendal
Alltid gøy med en samling selv om det var litt tynt med oppmøte. Vi fikk spilt masse musikk av div, artister.
Gøy med kabel testing, har en jobb å gjøre med h.t kabler. Likte det cardas kabler gjorde i mitt oppsett.
Takk for en meget hyggelig lytte aften, vi må snart finne på no mer.


Kai
 

tomerik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2006
Innlegg
798
Antall liker
253
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Jeg kulle gjerne vært med, men ble opptatt med familieselskap. Fortell gjerne mer om endringene kabler fra Cardas gjør i forhold til VDH.
Testet dere med og uten TubeTraps også?
 

kai.b

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2006
Innlegg
332
Antall liker
718
Sted
Arendal
Med å gå fra VDH til Cardas så ble melomtonen mye mer oppløst slankere en VDH. Toppen ble mye bedere,
VDH har en litt mer tilbaketrukket topp og fyldig/grumsete melomtone, henger kanskje sammen det,
Med VDH så syntes jeg at TubeTraps har en positiv effekt , men med Cardas så ble melomtonen en anelse slank med TubeTraps.
Cardas clear er en veldig nøytral kabel, jeg likte den veldig godt , noen syntes kansje det ble litt tynt,
Må teste litt flere HT kabler. VDH er vel den beste kablen til prisen som jeg vet om.

Kai.
 

evhvis

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.04.2009
Innlegg
780
Antall liker
641
Sted
Grimstad
Torget vurderinger
14
Ble en mye renere og mer definert gjengivelse med clear, men samtidig litt kaldere. Timing ble bedre, instrumenter fikk mer attack, øvre mellomtone og diskant kom bedre fram med flere detaljer og rommet ble mye større. Syntes det manglet litt fylde i mellomtonen med clear når jeg satt i midten, men likte klangbalansen når jeg satt ved sideveggen. Kan fort være at man kan få mye av den fylden ved å vinkle høyttalerne litt mer ut fra lytteposisjon når man kjører med Clear.
 
Topp Bunn