Transportselskap?

elta

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2005
Innlegg
166
Antall liker
34
Torget vurderinger
2
Nokon som har gode råd om forsendelse av pakke til privatpersoner.Pakken er for tung til å bruke Posten(over 35 kg)Hvilke alternativ har ein?(ser ut som dei fleste er basert på bedrift til bedrift)
 
N

nb

Gjest
elta skrev:
Nokon som har gode råd om forsendelse av pakke til privatpersoner.Pakken er for tung til å bruke Posten(over 35 kg)Hvilke alternativ har ein?(ser ut som dei fleste er basert på bedrift til bedrift)
Et ganske rimelig alternativ er å bruke NorWay bussekspress. Får neppe transportforsikring og slikt der, men om det er solide saker (f.eks høyttalere) og man pakker godt så går det nok bra. Fordrer at mottaker er til stede når bussen ankommer.

Edit: Ser at det er maks 30 kg men kanskje det er mulig å godsnakke litt med sjåføren, er jo ikke sikkert han/hun har vekt tilgjengelig;)
 
N

nb

Gjest
Fra en tråd på avforum.no for å gi en indikasjon på prisbildet (gjelder transport av en subwoofer Bergen-Lillejammer)

BjørgsTransport
Som nevnt over, men tar dem med her for å gjøre listen oversiktlig/sammenfattet.
Pris: 700,- eks mva, altså 875 ,- kr

Bring
Trodde bring bare leverte for bedrifter, men det viser seg å være feil. Men som privatperson vil de ikke fakturere deg for frakten. Derfor må du ta med varen til nærmeste Bring-sentral (eh..kanskje det samme som Posten?) og levere varen og betale forsendelsen med det samme. Det er mye dyrere enn å sende med posten, men da slipper du å risikere at varen kommer i retur fordi den veier noen kg for mye...
Prisen Bring skisserer for min pakke er 660,- kr eks mva, altså 825,- kr.

Cargo Partner AS
"Dette kan vi ordne for deg så lenge kolliet er skikkelig embalert.vi tar ingen ansvar for uembalert gods. Pris på sendingen innlevert terminal bergen:1000,-+mva.må betales kontant ved sending."
Pris: 1.250,-, tilsvarer 942,- kr for de fem kiloene over Postens maksgrense.

Fana Tur & Sjåførservice
"Hei. Takk for henvendelse. Vi kan utføre dette oppdraget med en av våre varebiler. Vi kan tilby en pris på kr. 4100,- +25% mva. Vi kjører denne strekningen regelmessig ,så det er opp til deg når du ønsker å få den fraktet. Håper du finner tilbudet interessant ,og ser fram til å høre fra deg igjen. Mvh Fana Tur & Sjåførservice."
Pris: 5.125,- kr...Desidert dyrest. Et flott vindu å kaste penger ut av.

Hafjell Varetaxi
"Hei [ ] Vi kan utføre denne transporten, på den dag du ønsker. Vi har desverre ingen andre opdrag på denne strekningen, og beregner derfor transport 45 mil én veg, 6,5 timer. Vi utfører transporten fra Bergen til Lillehammer til en avtalt fast pris kr. 3.750,- +mva. Du er selv ansvarlig for spesiell forsikring av gjenstanden som transporteres.
Vennligst gi tilbakemelding snarest om ønsked tidspunkt, dersom tilbudet aksepteres. Ha en God Påske." Joda - jeg fikk tross alt en litt bedre påske av å se dette "tilbudet" : ) De frakter den ikke hjem til meg heller. Må dra 4 mil i bil for å hente den i Lillehammer. Hadde jeg kjørt hele distansen og hentet høyttaleren selv i Bergen ville jeg til sammenligning betalt 1.120,- kr i bensin.
Pris: Her er det bare å stryke press i gullbuksene, for jeg må ut med 4.687,5 kr. Og så får jeg en 4 mils kjøretur i tillegg ; )

Helge Øvrebø Transport AS
"Hei! inne den 14 april skal vi ha en transport østover fra Bergen, da kan vi ta med oss subwooferen din også. pga den omvei vi da må kjøre med stor lastebil, så blir prisen ca... "
Pris: 3000.- Ikke dyrest, men fordrer alikevel en god slump med grunker.

JetPak
"Om du får den levert til Bergen Flyplass Flesland og henter den ut selv på Gardermoen vil frakten koste nok 909 + mva, altså totalt nok 1137. Det er det rimeligste vi kan tilby deg. Med forebehold at dette ikke inneholder farlig gods som vi ikke har tillatelse til å sende."
Hmm...tilsvarer 829,- kr for de fem ekstra kiloene! Hvis jeg må hente pakken på Gardermoen (! utrolig !) vil det påløpe ca 400,- kr i egne transportkostnader i tillegg.
Pris: 1.137,- kr (hvis jeg hadde bodd på Gardermoen).

Moe Transport Og Konsulent Tjenester
"hei kan få det ned for 700.- eks moms da må det være godt pakket
mvh Moe Transport". Vet ikke om de da henter og leverer på døren.
Pris: 700,- eks mva, altså 875,-kr

Voss Transportservice AS
"Hei! Vi har en flyttebil som skal til Lillehammer førstkommende helg.
Denne kan ordne denne for : Kr. 500,- + mva."
Pris: 625,- levert i Lillehammer. Ikke verst!

Disse transportørene tar IKKE private oppdrag:
Tollpost
BH Ramberg AS
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Viktigst av alt: få tilbudet SKRIFTLIG !

Arne K
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Cobra2 skrev:
Viktigst av alt: få tilbudet SKRIFTLIG !

Arne K
Helt klart. Gikk på en fin smell (nesten 2k) på at Bring sin kundebehandler glemte etterfrakt fra terminal og ut til kjøper i sin beregning. Etterfrakten visste seg å være dyrere en selve transporten til Trondheim Terminal. Hadde ikke skriftlig tilbud (idiotisk), så bare å betale og ikke surmule over grunkene.

Skulle jeg måtte frakte noe stort igjen, lar jeg kjøper organisere dette.
 

elta

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2005
Innlegg
166
Antall liker
34
Torget vurderinger
2
Takk for alle gode innspel,det greieste er nok å kjøre og hente sjølv
 
Topp Bunn