transparent ultra versus ultra xl noen erfaringer

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
309
Antall liker
0
Hei kommer med nok ett kabel spørsmål.

Og det er kort og godt hvordan spiller disse kablene og er der mye forskjell på ultra xl og ultra?.ER redd xl blr over min smerte grense.
Kan jo bli helt råd vill etter som tilbudene kommer. :)
mvh
Rune
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.019
Antall liker
2.109
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Hei
Jeg har selv testet Super og Plus. Det er et hakk fra Plus og opp til Super.
Ultra har jeg bare hørt i andre sitt anlegg.
Jeg jaktet lenge på Super en stund, men opplevde at det fantes knapt et par til salgs i Europa til en ok pris. Kabler sjelden du ser på bruktbørsen. Jeg har en mistanke at de som først kjøper seg et sett med slike kabler ikke finner det nødvendig å skifte kabler med det første. I mine ører er dette veldig gode kabler.

Kjenner ikke forksjellen mellom Ultra og Ultra XL, men jeg mener å ha hørt at det er en markant forbedring i lyden.

Håvard
 

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
309
Antall liker
0
Haavard skrev:
Hei
Jeg har selv testet Super og Plus. Det er et hakk fra Plus og opp til Super.
Ultra har jeg bare hørt i andre sitt anlegg.
Jeg jaktet lenge på Super en stund, men opplevde at det fantes knapt et par til salgs i Europa til en ok pris. Kabler sjelden du ser på bruktbørsen. Jeg har en mistanke at de som først kjøper seg et sett med slike kabler ikke finner det nødvendig å skifte kabler med det første. I mine ører er dette veldig gode kabler.

Kjenner ikke forksjellen mellom Ultra og Ultra XL, men jeg mener å ha hørt at det er en markant forbedring i lyden.


Hvordan syntes du ultra spilte?

mvh
Rune

Håvard
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.019
Antall liker
2.109
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Hvordan Ultra spiller?
De spillte helt fantastisk.
Har hørt dem på et anlegg med rør (Kora) og Tannoy Kingdom høyttalere.
Det er en god kabel spør du meg.
Det jeg synes Transparent gjør er at de gjengir instrumenter på en så korrekt måte, akustiske instrumenter har den riktige klangen. Instrumentene spiller naturlig. Ellers er de jo transparante og detaljerte uten å være påtrengende. Rommet gjengir de bra. Har egentlig ikke så mye å utsette på disse kabelne, men har ikke hatt de hjemme over en lengre periode heller.
Mine inntrykk baserer seg på musikk jeg kjenner og på noen korte lyttetester.

Håvard
 

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
309
Antall liker
0
Haavard skrev:
Hvordan Ultra spiller?
De spillte helt fantastisk.
Har hørt dem på et anlegg med rør (Kora) og Tannoy Kingdom høyttalere.
Det er en god kabel spør du meg.
Det jeg synes Transparent gjør er at de gjengir instrumenter på en så korrekt måte, akustiske instrumenter har den riktige klangen. Instrumentene spiller naturlig. Ellers er de jo transparante og detaljerte uten å være påtrengende. Rommet gjengir de bra. Har egentlig ikke så mye å utsette på disse kabelne, men har ikke hatt de hjemme over en lengre periode heller.
Mine inntrykk baserer seg på musikk jeg kjenner og på noen korte lyttetester.

Håvard
Takk for svar håvard.

Dette er kabler jeg godt kunne tenke meg å kjøpe meg.

Men nå har valget falt på Kimber Monocle xl 2.1 meter.

Ble litt over smerte grensen min med ultra.

DEssutenkommer jeg til å bestille Audio Metallurgy etter hvert,som visst er en kanon match med det utstyret jeg for meg.

mvh
Rune
 
Topp Bunn