Transparent og Cardas.

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
152
Hei
Transparent har kommet med en billig-kabel som heter HP 14-2 tror jeg det var. 79,- pr meter. God omtale ut i fra det lille jeg har lest. Hvem er forhandler av de i Oslo?

Har Cardas noe lignende? Og hvem er forhandler?

mvh

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
OHC har Transparent. Samtidig får du jo tidligere svinedyre Transparent til en ok pris brukt :)

Hei
Transparent har kommet med en billig-kabel som heter HP 14-2 tror jeg det var. 79,- pr meter. God omtale ut i fra det lille jeg har lest. Hvem er forhandler av de i Oslo?

Har Cardas noe lignende? Og hvem er forhandler?

mvh

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
341
OHC har Transparent. Samtidig får du jo tidligere svinedyre Transparent til en ok pris brukt :)
En kan jo da samtidig spørre seg hvor mye slitasje det blir på en kabel, og om denne slitasjen eventuellt degraderer lyden. Gjør den ikke det er det jo røverkjøp å kjøpe brukte kabler... :D

O

om.s

Gjest
En kan jo da samtidig spørre seg hvor mye slitasje det blir på en kabel, og om denne slitasjen eventuellt degraderer lyden. Gjør den ikke det er det jo røverkjøp å kjøpe brukte kabler... :D
Brukte kabler er som regel ett godt røverkjøp ja! ingen gir vel veil pris mener jeg, selv om det er i butikk  ;) :D .....

mvh

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Den risikoen er jeg villig til å ta. Det man ikke vet... ;)

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
152
Selv har jeg ikke den store erfaring med kabler i det hele tatt, men spiller for øyeblikket på noe som heter Accustic Harmony, og det har tydelig rotet til lydbildet. Hadde før noen billige Kimber som låt mye bedre.

Merker jeg sitter med i hodet er: Kimber
Supra
Xindac
Taralabs
De billige til Transparent

Nordost styrer jeg unna da flere sier de kan bli litt spisse i toppen.
Men er det noen som kan utdype signaturen i de jeg har nevnt?

Samlet så kan jeg gi ca 1500,- for høyttaler og 1 stk signalkabel, så her prater vi om de billigere utgavene...

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Synergistic Research har også en veldig god rimelig serie som du kanskje bør vurdere.Det ligger et sett Alpha Quad Høyttalerkabler på børsen nå, de er et kjempekjøp, spør du meg...

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Alpha Quad er en kjempefin kabel, med skikkelig liv og moro, og er veldig mye for den summen de pleier og gå for brukt. Bare pass på hvis du synes det er nok pågang i øvre mellomtone fra før, den kan i feil system være litt aktiv nettopp der. Men, ellers altså en flott kabel.

Synergistic Research har også en veldig god rimelig serie som du kanskje bør vurdere.Det ligger et sett Alpha Quad Høyttalerkabler på  børsen nå, de er et kjempekjøp, spør du meg...

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Leste også en test om den billigste transparent kabelen i ett eller annet blad. Beskrivelsen av klangbalansen gjorde at jeg også ble interessert i å prøve disse.
Bruker nå kimber 4vs (2stk i biwire) og er superfornøyd, men nå har jeg hatt disse så lenge at pokker heller. Må jo teste litt forskjellig. :)

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Transparents Music Wave-serie funker veldig fint, mine høyttalerkabler er attpåtil ganske gamle, signalkablene litt nyere. Men, Mit i samme prisklasse og litt opp er absolutt heller ikke å forakte.

Leste også en test om den billigste transparent kabelen i ett eller annet blad. Beskrivelsen av klangbalansen gjorde at jeg også ble interessert i å prøve disse.
Bruker nå kimber 4vs (2stk i biwire) og er superfornøyd, men nå har jeg hatt disse så lenge at pokker heller. Må jo teste litt forskjellig. :)

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Satt akkurat og leste i noen eldre Hi-Fi News blader. Hele transparent serien får fantastisk omdømme, men det er det riktig nok veldigt mye som gjør. Uansett, noe av det jeg har vært mest fornøyd med av kabler, uavhengig av match/oppsett.

Topp Bunn