Tranport ved salg av varer

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Antall liker
0
Jeg har akkurat solgt en flatskjerm av en verdi på 35000.-. Jeg har original embalasje. Hva mener dere er den beste måten å transportere denne til kjøper på (kjøper bor i Norge)? Jeg tenkte først på posten, men det går vel ikke ann å forsikre for mer enn 10000.-?

Har noen av dere gode forslag?

Westen

Medlem
Ble medlem
29.04.2010
Antall liker
0
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Jeg tenkte først på posten, men det går vel ikke ann å forsikre for mer enn 10000.-?

Har noen av dere gode forslag?
Posten har tjenesten "Ekspress over natten". Koster noen kroner, men da har du et forsikringstak på 50000,-.

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Antall liker
0
Takker så meget for forslag. Jeg skal sjekke det ut ASAP.

jonlam

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Antall liker
5
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
1
Eller kjøpe ekstra transportforsikring fra f.eks gjensidig, if. Har forsikret varer for rundt 70-80tusen. Koster mellom 150 til 500kr i forsikring.

Mvh. jonlam

IsakAlexander

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Stroppet på en palle i normalstilling og plastret, transportør ser hva det er og det er ingen risiko for at den blir lagt feil vei oppå noe annet gods slik som med kolli. Fungerte for min del og kjøper fikk den levert på døra.

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Antall liker
0
Varen jeg skal sende er for stor for Ekspress over natten. Bring sender kun for bedrifter. Esken er ikke større enn 75*61*21. Det er 61 i høyden som gjør at ekspress over natten ikke går. Slik jeg ser det er det umulig å sende denne vare i norge? Er det noen andre transportfirma som sender for privatpersoner i norge? Varen skal fra stavanger til tønsberg.

saschagabor

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2010
Antall liker
2
Jeg har brukt Tollpost for pakke med cirka samme verdi, for noen år tilbake. Ene esken var rundt samme størrelse, men den kunne ligge flatt.

IsakAlexander

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Du kjenner kansje noen som jobber på lager? Da er det jo bare og sende på det firmaet sin fraktavtale med enten schenker eller hva det nå måtte være.

Topp Bunn